Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chanicha schreef:Ik vind dit soort pillen altijd een beetje eng want negen van de tien keer werkt het op de hypofyse.
Ben benieuwd wat de bijwerkingen hiervan zijn want vroeger had je bv
Ponderal, die had mijn moeder toen en die blèèf schoonmaken, bleek ook later niet zo gezond te zijn.
Zertab schreef:Ik heb even opgezocht wat één injectie kost... Daar schrok ik echt wel van!
chanicha schreef:Maar wat dan ná de injecties?
Ik zou er goed over nadenken want je spuit nogal wat in je lijf.
chanicha schreef:Is een maagbandje dan geen optie?
purny schreef:Zertab schreef:Ik heb even opgezocht wat één injectie kost... Daar schrok ik echt wel van!
Maar wat zijn de daadwerkelijke kosten wanneer iemand tgv obesitas in het ziekenhuis terecht komt wegens de klachten die hij of zij heeft waaraan hij of zij moet voldoen om het middel vergoed te krijgen?
En er moet binnen een aantal maanden resultaat zijn, anders moet het middel gestopt worden
tita schreef:Waarom wordt hun probleem mijn probleem eigenlijk
De zorg is vreselijk duur in Nederland …..en zo met deze opties en een te dikke bevolking wordt het niet goedkoper
tita schreef:Waarom wordt hun probleem mijn probleem eigenlijk
De zorg is vreselijk duur in Nederland …..en zo met deze opties en een te dikke bevolking wordt het niet goedkoper
Sizzle schreef:Ik denk dat ze voorlopig nog even heel voorzichtig willen zijn. Immers de het risico-baten afweging voor mensen met licht overgewicht niet eenvoudig.
Dit zijn overigens mogenlijke bijwerkingen:
Misselijkheid,
diarree,
constipatie,
overgeven ,
lage bloedsuikerspiegel (hypoglykemie),
verminderde eetlust ,
Hoofdpijn,
duizeligheid,
vermoeidheid,
buikpijn of maagklachten,
indigestie ,
Opgeblazen gevoel,
gas,
urineweginfectie,
droge mond,
smaakveranderingen,
gastro-oesofageale refluxziekte (GERD),
oprispingen,
reacties of roodheid op de injectieplaats,
gebrek aan energie of zwakte ,
buikgriep,
angst of slapeloosheid.
Prrrr schreef:Dat wel, maar obesitas zelf daar heb je geen medische klachten van. Het is een risicofactor bij andere ziekten. En dan moet je goed kijken of het middel niet erger is dan de kwaal.