Gezin opvangen in eigen huis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 22:18

Ik las net dat er afgezien van Oekraine vluchtelingen er zo ontzettend veel minderjarige vluchtelingen op gast/pleeggezinnen wachten. Dat wist ik echt niet :oo

Symke
Berichten: 825
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:16

Sizzle schreef:
Ik las net dat er afgezien van Oekraine vluchtelingen er zo ontzettend veel minderjarige vluchtelingen op gast/pleeggezinnen wachten. Dat wist ik echt niet :oo


Uit Oekraïne bedoel je?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 07:18

Ik snap t bericht niet helemaal. Welke vluchtelingen, welk land? Bron? Zo veel vragen.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 08:33

Symke schreef:
Sizzle schreef:
Ik las net dat er afgezien van Oekraine vluchtelingen er zo ontzettend veel minderjarige vluchtelingen op gast/pleeggezinnen wachten. Dat wist ik echt niet :oo


Uit Oekraïne bedoel je?


Nee juist niet uit de Oekraine, dat is de normale wekelijkse stroom minderjarigen die ze blijkbaar al niet op kunnen vangen. Oekraine komt daar nog overheen.

https://www.nu.nl/binnenland/6190542/op ... ekken.html

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 10:35

Ze wachten zoals ik het lees niet op gastgezinnen, maar is de opvangcapaciteit bereikt en is er geen plek meer.

Geldt voor alle jeugdzorg in NL, overbelast, te weinig plek en personeel.

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:32

Ik heb hier net een berichtje van Katherina, dat ze gaat vluchten, eerst naar Odessa, vanuit daar naar de Poolse grens en dan hierheen.. haar stad wordt op dit moment enorm aangevallen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41786
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:35

kimmie261 schreef:
Ik heb hier net een berichtje van Katherina, dat ze gaat vluchten, eerst naar Odessa, vanuit daar naar de Poolse grens en dan hierheen.. haar stad wordt op dit moment enorm aangevallen...

Heftig... ;(.

Pandora2
Berichten: 19870
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 13:59

kimmie261 schreef:
Ik heb hier net een berichtje van Katherina, dat ze gaat vluchten, eerst naar Odessa, vanuit daar naar de Poolse grens en dan hierheen.. haar stad wordt op dit moment enorm aangevallen...


Ja, het wordt alsmaar erger daar in de regio ;(
Dat zij en alle andere vluchtelingen ongedeerd de poolse grens mogen bereiken. Ik duim voor hen.

ievie

Berichten: 2240
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 14:58

Poeh! Hopelijk lukt het haar om veilig weg te komen.

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:38

Ja, eng en spannend he??

Mijn vriend neemt volgende week vrij en dan gaan we de hele bovenverdieping klaar maken voor ze...

"Yesterday afternoon there was a serious shelling of the city in the center, so the city and the exits were closed.
Today it started again in the morning. I just managed to resolve the issue with the passport and again the air raid alert. At the same time, the exit is closed."

Wij kunnen ons gewoon niet voorstellen hoe eng dit is... ;(

Symke
Berichten: 825
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-22 15:44

Nee niet voor te stellen
Wat een ellende moeten zij meemaken, en waarom.....
Spannende reis!

pmarena

Berichten: 48283
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 09:46

Pfoeh...hopelijk lukt het zo zonder al te veel nare verhalen bij jullie aan te komen :(:)

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 11:16

Ik was er al bang voor, laatst schreef ze dat het rustig was in haar stad, en toen schreef ik al dat ze juist dan nu moest vluchten, maar ze had hoop zei ze dat het allemaal wel mee zou vallen, en net krijg ik dit berichtje:

"Hi!
Sorry that I rarely write - we are bombed from planes and ships right in the center of the city.
Constant air raid alert in the city, region, the whole country. They launch rockets from the Crimea and no one knows where they will land. Therefore, the exit from the city is blocked, it is also very dangerous to move across the country to the border."

"Now we are resolving the issue of leaving for Odessa in order to immediately cross the border with Moldova and get to Chisinau. And from there go to Kosice (Slovakia) - there the director of the zoo (my acquaintance) will try to attach me, at the same time help with the work.
So I will be closer and safer.
But I'm still in hiding..."

Vraag me af of ze ooit weg komt...

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:24

Ik las net die verschillen in cultuur, heel grappig en ergens herken ik het wel. Ben eens in Rusland geweest en daar was veel lachen ook al een probleem. Dan word je gezien als niet helemaal wijs. Terwijl hier iemand aankijken en glimlachen toch als beleefd wordt gezien.

Maar in de verhuur (ik heb vakantieappartementen) is het verschil in temperatuur ook wel eens een probleem. Ik probeer slaapkamers altijd lekker fris te houden, Nederlanders, Duitsers of Oostenrijkers vinden dat prettig. We hebben vloerverwarming en dat werkt prima, maar verandert niet snel. Dat heeft soms toch wel 1 of 2 dagen nodig.

Tsjechen, Hongaren enzo vinden dat te koud en stoken de boel flink op. En zeker bij kinderen en baby's. Daar willen ze de temperatuur toch wel op 24 graden hebben :') En dat is dan lastig omdat dat even duurt, soms kan ik het voorbereiden, maar als dezelfde dag nieuwe gasten komen niet altijd. En als ik na mensen uit het Oostblok dan weer mensen uit het westen heb..... poe. Eerdat je de warmte er dan weer uit hebt.... En als ik dan moet schoonmaken :D

Als ik dat geweten had hadden we niet voor vloerverwarming gekozen. :')

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:26

Mag ik daar stiekem om lachen? Lijkt me vervelend dat je de verkeerde verwarming hebt gekozen, maar je beschrijft het leuk. :')

Maar ik ben met warm weer altijd blij als ik wat meer zuidelijk zit, die huizen lijken weer beter tegen hitte te kunnen. Hier smelt ik binnen weg dan.

Hele mooie taart trouwens.

Sizzle

Berichten: 35712
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:28

Ik werk ook met russen en ik zelf snap ze wel redelijk goed in hun reacties. De vorige project leider was Frans en had duidelijk nog nooit veel met die Russische/Oosblok kant van de wereld te doen gehad. Dat gaf echt hele vervelende misverstanden.

Het is echt heel belangrijk om verschillende te erkennen en ook niet slechts in 1 richting proberen aan te passen want dat loopt op den duur ook spaak.

MyWishMax

Berichten: 25465
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:31

Lijkt me idd erg belangrijk. Ik vind zulke dingen ook erg boeiend om te lezen.

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 13:38

@ MwM Ja hoor, daar mag je om lachen. Doe ik ook hoor. ;-)

Ik heb er ook geen last van in de erge zin van het woord, maar ik wist niet van dit cultuurverschil. Met een Hongaars stel die we wat beter kennen lachen we er vaak om. Dan zeg ik tegen haar: Are you cooking the baby again? Als ik daar binnenkom.... oef. Of dan kruipt mijn neefje in zijn pamper rond met warm weer en haar baby is met romper, broekje en hemdje buiten. Dan leg ik haar uit dat in Nederland baby's nog wel eens buiten gelegd worden in de winter. Lekker fris. Is voor haar niet voor te stellen.

Ons huis is een betonnen bunker, heerlijk koel altijd in de zomer. Maar het koelt hier in Oostenrijk avonds altijd af, hoe warm het overdag ook is. En dat is wel lekker hoor, qua slapen.

Maar dat cultuurverschillen in werksituatie vervelende misverstanden geeft snap ik. Dat had ik al met Limburgers :') En met Oostenrijkers hier zou ik ook niet altijd goed kunnen samenwerken.

Ik vind de taart ook echt heel gaaf! Dan geef je iemand toch een beetje vrede. :o

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 14:54

Wat dat vele (glim)lachen betreft. Op de radio hoorde ik een Oekrainse vrouw zeggen dat ze graag in NL zou blijven want we lachen allemaal zoveel en vriendelijk. :)

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:06

herr_balou schreef:
Wat dat vele (glim)lachen betreft. Op de radio hoorde ik een Oekrainse vrouw zeggen dat ze graag in NL zou blijven want we lachen allemaal zoveel en vriendelijk. :)

Nu is dat nog zo... maar is dat ook zo over een half jaar of een jaar?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:08

purny schreef:
herr_balou schreef:
Wat dat vele (glim)lachen betreft. Op de radio hoorde ik een Oekrainse vrouw zeggen dat ze graag in NL zou blijven want we lachen allemaal zoveel en vriendelijk. :)

Nu is dat nog zo... maar is dat ook zo over een half jaar of een jaar?


Bedoel je dat Nederland collectief over een jaar significant minder zal glimlachen? Waar baseer je die voorspelling op?

purny

Berichten: 27559
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Gezin opvangen in eigen huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:18

Nu is het allemaal nog goed en bijzonder dat men dit doet. Maar hoe zal het gaan wanneer over een aantal maanden de irritaties toe gaan nemen? Zullen mensen dan nog zoveel lachen?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:22

purny schreef:
Nu is het allemaal nog goed en bijzonder dat men dit doet. Maar hoe zal het gaan wanneer over een aantal maanden de irritaties toe gaan nemen? Zullen mensen dan nog zoveel
lachen?


Misschien het ene opvanggezin wat meer dan het andere. Het kan ook gewoon goed gaan toch :) en velen zullen ook weer wegtrekken.

Ik vind het een pessimistische opmerking op het bericht dat er stond.

herr_balou
Berichten: 1464
Geregistreerd: 03-06-19
Woonplaats: Zuiden van Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 15:32

purny schreef:
Nu is het allemaal nog goed en bijzonder dat men dit doet. Maar hoe zal het gaan wanneer over een aantal maanden de irritaties toe gaan nemen? Zullen mensen dan nog zoveel lachen?

Het hoort toch gewoon bij de volksaard van de NL-er. En zoals overal zijn er hier natuurlijk uitzonderingen, die zie ik ook af en toe. In de stad had ik zo'n buurman. Na vele jaren altijd vriendelijk gedag zeggen zonder ook maar een reactie terug te krijgen was er uiteindelijk een omslag en groette hij soms zelfs als eerste.

Jis_

Berichten: 11671
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-22 18:14

Esperanza schreef:
@ MwM Ja hoor, daar mag je om lachen. Doe ik ook hoor. ;-)

Ik heb er ook geen last van in de erge zin van het woord, maar ik wist niet van dit cultuurverschil. Met een Hongaars stel die we wat beter kennen lachen we er vaak om. Dan zeg ik tegen haar: Are you cooking the baby again? Als ik daar binnenkom.... oef. Of dan kruipt mijn neefje in zijn pamper rond met warm weer en haar baby is met romper, broekje en hemdje buiten. Dan leg ik haar uit dat in Nederland baby's nog wel eens buiten gelegd worden in de winter. Lekker fris. Is voor haar niet voor te stellen.

Ons huis is een betonnen bunker, heerlijk koel altijd in de zomer. Maar het koelt hier in Oostenrijk avonds altijd af, hoe warm het overdag ook is. En dat is wel lekker hoor, qua slapen.

Maar dat cultuurverschillen in werksituatie vervelende misverstanden geeft snap ik. Dat had ik al met Limburgers :') En met Oostenrijkers hier zou ik ook niet altijd goed kunnen samenwerken.

Ik vind de taart ook echt heel gaaf! Dan geef je iemand toch een beetje vrede. :o


Proest!! “Are you cooking the baby again” _O- Geweldig!! _O-