Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:01

Ja weet t maar heul ver weg :'), vanuit Groningen

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-22 17:06

Bravura schreef:
Ja weet t maar heul ver weg :'), vanuit Groningen


Zoetermeer, Bergen op Zoom en Alphen aan de Maas is er ook nog. Maar daar gaat morgenochtend iemand rijden om dat op te halen.

Willemiens

Berichten: 947
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:12

Nicky1963 schreef:
Willemiens schreef:
Ja ik woon in nederland. Dit was via help ukraine horses.
Ik heb via whatsapp gemeld dat er 3 stallen in Dalfsen beschikbaar zijn. Dankje!!


Bedoel je de FB pagina of de internetsite? Internet brengt me dan naar Ukrainian Equestrian Federation Charity Foundation, waarvan Oekraïense paardensporters zeggen dat zij daar helemaal nooit hulp van krijgen/gekregen hebben! Klik ff op onderstaande link om het bericht te lezen...
https://www.facebook.com/groups/6542111 ... 2649398101

Idd via deze groep

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 17:44

Dank je maar te ver... :D heb mvdbijl een app gestuurd.

Zebrastreep

Berichten: 9824
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:04

Durf het bijna niet te vragen maar is er al contact gelegd met de eigenaar van het asiel waar de russen waren binnen gevallen?

melody7

Berichten: 13692
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 18:30

Mag ik jullie om tips vragen?
Ik wil een actie op gaan zetten voor de kleinere dieren, maar ik twijfel nog wat een veilige en voordelige manier is om donaties op te halen. Ik denk nu aan PayPal, maar een donatie-website is ook het overwegen waard als de commissie niet te hoog is..

Ik heb een Instagram pagina (gericht op cavia's) met veel volgers, dus ik zou het zonde vinden om dit nu niet in te zetten.

Kymalin

Berichten: 3055
Geregistreerd: 13-03-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 19:14

Roel schreef:
Een kleine opzet van een site even gauw gemaakt
http://overzichtdierenhulpoekraine.webdesignbyroel.eu/

Hoi Roel dat ziet er al goed uit, 1 opmerking; er staat nu 2x een tegel voor vervoer, kan het zijn dat dat een tegel voor huisvesting moet zijn/worden?

Daarnaast een idee waarmee ik rond loop. Zou het een idee zijn om een pagina op te nemen waarin opvangers en eigenaren elkaar kunnen vinden? Stel dat over een paar weken wel paarden de grens bereiken hebben en door de quarantaine heen komen en een opvangadres in Nederland krijgen.
Zou het dan een idee zijn om een pagina te maken waarop foto's worden geplaatst van de paarden/huisdieren op hun opvangadres? Als eigenaren hun dieren dan herkennen dan kunnen ze volgen hoe het met ze gaat en in contact komen met opvangers.

Het is maar een idee hoor maar ik denk dat als ik in zo'n situatie zat dat ik daar heel veel troost uit zou kunnen halen.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-22 22:53

Een concrete actie voor als je ook graag wat voor dieren wilt doneren of ondersteunen in Oekraine!

https://m.facebook.com/jet.barkel

Een lieve oud collega van mij van dierenambulance & dierenhospitaal Den Haag, Jet Barkel, woont sinds een paar jaar in Hongarije en vandaag stond een artikel in het AD mbt haar dierenhulp bij de grens met Oekraine;
Jet reist af naar grensstreek Oekraïne om zwerfdieren op te vangen: ‘Al helpen we er maar één’

Naast mensen die op de vlucht zijn geslagen vanwege de oorlog in Oekraïne zijn er ook dieren die hun heil elders zoeken. Al was het maar omdat ze door hun baasje worden achtergelaten. Voor de Haagse Jet Barkel onverdraaglijk. Samen met een groepje vrijwilligers reed zij naar de grensstreek om dieren op te vangen'.

Er vluchten veel mensen nu met katten de grens over die gauw in een wasmand/teiltje zijn gestopt of zelfs onder de arm genomen worden omdat de mensen op de vlucht geen vervoersmand hebben! := Hartstikke onveilig en triest als deze diertjes ontsnappen. Daarom nu de vraag naar vervoersmandjes! Men kan contact opnemen met Jet Barkel op haar Facebook https://m.facebook.com/jet.barkel. Ook zal het gedoneerde geld gebruikt worden om honden en katten die uit Oekraïne gered kunnen worden naar veilige opvangplekken te brengen via Jet Barkel en lokale dierenorganisaties waar zij in Oekraine contacten mee heeft.


Ik citeer de tekst van Jet Barkel op facebook even; (eventueel contact met Jet mbt de donaties of hulpgoederen aan de dieren kunnen via haar Facebook);

:)F

Veel mensen verlaten op stel en sprong hun huis en nemen de kat mee op de arm of in een doos of wasmand. Niet veilig en daarom kwam de hulpvraag voor kattenvervoermandjes.

Deze eerste zending hebben we nu snel besteld zodat er direct veilige vervoermandjes zijn voor katten.
Mochten er nog mensen willen helpen, dan kan dat op banknr NL30 TRIO 0197717314 tnv HDV ovv hulp Ukraine.
Wij bestellen dan nog meer mandjes of andere hulpgoederen voor dieren al naar gelang nodig is.

Heel veel dank voor jullie bijdragen, lieve woorden en ondersteuning.

Sabri

Berichten: 1413
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 10:28

Iedereen die nog dierenspullen(geen geld!) overheeft in zijn kast etc die bruikbaar kunnen zijn zoals benches, vervoersmandjes, voer, zaklantaarns en batterijen, tuigjes, halsbanden, riemen, voerbakjes, medicijnen voor dieren, fiv/Felvtesten, verbandmiddelen, kattengrind, etc en in omgeving Den Haag woont kan dit dagelijks afgeven tussen 11.00-16.00 u OVV Oekraïne bij Stichting Dierenhospitaal en Ambulance Den Haag;
Oosterbeek 5, 2597 VJ Den Haag
https://www.facebook.com/Dierenambulancedenhaag/
Dierenspullen mogen ook naar dit adres opgestuurd worden OVV dierenhulp Oekraïne! Dit kan via DHL

Voor financiële donaties check ook de partij voor de dieren! https://www.partijvoordedieren.nl/actie ... ra%C3%AFne
Deze zorgen dat de vrijwilligers die in Oekraïne zelf zijn de achtergebleven dieren in Oekraine zoveel mogelijk kunnen blijven helpen. Waaronder ook een aantal dierenasiels die nu volledig afhankelijk zijn van hulp van buitenaf die voer etc kunnen brengen. Deze dieren zitten nu in erbarmelijke omstandigheden en hebben veel stress van de bombardementen. Sommige dierenasiel voeren nu noodgedwongen brood en gekookt bottenwater omdat er geen voer meer beschikbaar is.
Ook House of Animals en IFAW hebben financiële donaties nodig om de dieren in Oekraine zelf te ondersteunen.
Laatst bijgewerkt door Sabri op 10-03-22 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:04

Wij hebben een prachtige hoeveelheid voer opgehaald, zaterdag gaan wij inpakken. Super dat zoveel mensen dingen voor de dieren doen :-)

Denk er wel goed overna of jij geschikt bent om toch redelijk getraumatiseerde dieren op te vangen.
Het is niet dat je even leuk een hond of kat in huis haalt die zich binnen enkele dagen tot weken heeft aangepast.

Paarden opvangen is ook heel nobel maar, denk aan de dieren zelf, opvangen in omliggende landen is voor nu echt beter, de reis zal voor veel dieren ook zwaar vallen.

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:54

https://www.facebook.com/67670471247450 ... 926050235/

Ook ik zamel voer in voor HelpUkrainianPets.
Dus wil je steunen met hondenvoer, kattenvoer of paardenvoer wordt dat erg gewaardeerd.
Ik woon dus in Ophemert, Betuwe.
Officieel is er een vaste inleverdag op vrijdag 25 maart.
Maar als dat niet uitkomt, mag je me altijd een pb-tje sturen, dan kijk ik wat er mogelijk is

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 11:58

mvdbijl schreef:
Wij hebben een prachtige hoeveelheid voer opgehaald, zaterdag gaan wij inpakken. Super dat zoveel mensen dingen voor de dieren doen :-)

Denk er wel goed overna of jij geschikt bent om toch redelijk getraumatiseerde dieren op te vangen.
Het is niet dat je even leuk een hond of kat in huis haalt die zich binnen enkele dagen tot weken heeft aangepast.

Paarden opvangen is ook heel nobel maar, denk aan de dieren zelf, opvangen in omliggende landen is voor nu echt beter, de reis zal voor veel dieren ook zwaar vallen.


Ik snap wat je bedoelt. Is er plek voor paarden in omliggende landen? Komen paarden überhaupt Oekraïne uit?

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 12:38

Citaat:
Ik snap wat je bedoelt. Is er plek voor paarden in omliggende landen? Komen paarden überhaupt Oekraïne uit?


Ja, er zijn in Oekraïne diverse stichtingen voor paarden die ze naar betere gebieden of een buurland transporteren.

cariena1
Berichten: 959
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:00

mvdbijl schreef:
Wij hebben een prachtige hoeveelheid voer opgehaald, zaterdag gaan wij inpakken. Super dat zoveel mensen dingen voor de dieren doen :-)

Denk er wel goed overna of jij geschikt bent om toch redelijk getraumatiseerde dieren op te vangen.
Het is niet dat je even leuk een hond of kat in huis haalt die zich binnen enkele dagen tot weken heeft aangepast.heb vaker buitenlandse honden opgevangen heb nu nog een Hongaar met redelijke gebruiksaanwijzing en ervoor een spanjool alle tot het einde bij me gebleven .

Paarden opvangen is ook heel nobel maar, denk aan de dieren zelf, opvangen in omliggende landen is voor nu echt beter, de reis zal voor veel dieren ook zwaar vallen.

Nicky1963

Berichten: 1991
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 13:55

mvdbijl schreef:
Citaat:
Ik snap wat je bedoelt. Is er plek voor paarden in omliggende landen? Komen paarden überhaupt Oekraïne uit?


Ja, er zijn in Oekraïne diverse stichtingen voor paarden die ze naar betere gebieden of een buurland transporteren.

Maar ik hoor en lees juist van paardenmensen dat er geen transportmogelijkheden zijn vanwege gebrek aan chauffeurs en geschikte vervoermiddelen en door onveilige wegen.
Hoe doen deze stichtingen dit dan?

mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 14:01

Het zoeken naar de juiste kanalen voor mensen is heel lastig, daarom is het denk ik heel belangrijk dat we niet 101 doelen opstellen maar doelen in Oekraïne en net daarbuiten steunen.

Transport is voor iedereen nu een probleem, er is geen benzine en reizen is gevaarlijk. Je kan er met vrachtwagens heen gaan maar komt er niet in of op de juiste plaatsen. In Oekraïne zijn er mensen die doen wat ze kunnen en hun steunen met geld en middelen zodat er gereisd kan worden is denk ik het enigste wat we nu kunnen doen, hoe vervelend dat ook is.

Ik denk overigens dat je niet aan het aantal paarden moet denken zoals wij die hier in NL houden. Veel mensen laten hun paarden ook in natuurgebieden los, hoe erg ook geen gekke kan som te overleven.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-22 14:56

Ik denk dat je je af moet vragen of het voer ed wel Oekraïne in moet. Ik denk dat je zoveel mogelijk dieren moet gaan opvangen, in omliggende landen. Dit met het oog op, als de Russen een locatie binnen vallen het voer ed in verkeerde handen terecht komt. Nu schieten ze alles dood wat ze zien. Dus aan het voer ed heb je dan ook niets meer. Ik vind het een fijn idee dat het binnen de EU blijft en ze het zo gecontroleerd verspreiden onder de verschillende asiels. En dan heb ik het nog niet eens over, dat het levensgevaarlijk is voor de chauffeurs die het land in moeten. Ik denk echt dat het beste is om dieren ed te evacueren naar omliggende landen.

Zebrastreep er stond nog een 2e geluidsopname in de app. Maar ik heb hem niet geluisterd aangezien er onder gezet werd, luister en huiver. Ik wil dit allemaal niet weten. Ik word daar alleen maar vreselijk naar en verdrietig van. Ik focus mij liever op de inzameling. Zo doe ik toch wat, zonder daar emotioneel aan onderdoor te gaan. Het is echt hartverwarmend hoeveel mensen gedoneerd hebben. Ondanks dat het lokale krantje in het dorp andere prioriteiten hadden, terwijl ze het wel toegezegd hadden het te plaatsen -:(- . Dat wil zeggen, nog meer humanitaire acties, bedankjes voor het inzamelen en vooral veel politieke advertenties. Wat natuurlijk betaalde advertenties zijn. Maar laten we wel wezen, een bedankje had ook in de volgende editie gezet kunnen worden..




Afbeelding


Afbeelding

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-22 18:45


mvdbijl

Berichten: 3682
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 07:41

MISTRAL94 schreef:
Ik denk dat je je af moet vragen of het voer ed wel Oekraïne in moet. Ik denk dat je zoveel mogelijk dieren moet gaan opvangen, in omliggende landen. Dit met het oog op, als de Russen een locatie binnen vallen het voer ed in verkeerde handen terecht komt. Nu schieten ze alles dood wat ze zien. Dus aan het voer ed heb je dan ook niets meer. Ik vind het een fijn idee dat het binnen de EU blijft en ze het zo gecontroleerd verspreiden onder de verschillende asiels. En dan heb ik het nog niet eens over, dat het levensgevaarlijk is voor de chauffeurs die het land in moeten. Ik denk echt dat het beste is om dieren ed te evacueren naar omliggende landen.


Dan zal er eerst een echt 24 uurs staakt het vuren moeten komen. Er zijn weet ik uit ervaring chauffeurs genoeg bij bedrijven die willen helpen maar je kan er nu niet heen. Je bent niet verzekerd wanneer je nu de landsgrens over gaat..

De keuze is nu om alles rondom de grens te verspreiden. Dan kan het evt het land in als er mogelijkheden zijn of staat het klaar voor mens en dier die op de vlucht zijn.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 12:57


MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 12:59

Bravura schreef:
Ook goed nieuws.... transport heeft dierenasiels in Kiev bereikt. De honden en katten hebben weer wat voer! https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... se-animals
Hopelijk lukt het ook elders in het land om aan voer voor de dieren te komen, ook voor de zwervers....

Nog een asiel in centraal Oekraïne deze week voorzien van 1.5 ton voer
https://inews.co.uk/news/ukraine-war-an ... on-1505406

Niets is onmogelijk. Waar een wil is is een weg.


Zou jij je leven zo makkelijk op het spel zetten? De mensen die zich inzetten voor de dieren hebben een hart voor dieren. Met je leven op het spel zetten zijn de dieren ook niet geholpen.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-22 13:01

mvdbijl schreef:
MISTRAL94 schreef:
Ik denk dat je je af moet vragen of het voer ed wel Oekraïne in moet. Ik denk dat je zoveel mogelijk dieren moet gaan opvangen, in omliggende landen. Dit met het oog op, als de Russen een locatie binnen vallen het voer ed in verkeerde handen terecht komt. Nu schieten ze alles dood wat ze zien. Dus aan het voer ed heb je dan ook niets meer. Ik vind het een fijn idee dat het binnen de EU blijft en ze het zo gecontroleerd verspreiden onder de verschillende asiels. En dan heb ik het nog niet eens over, dat het levensgevaarlijk is voor de chauffeurs die het land in moeten. Ik denk echt dat het beste is om dieren ed te evacueren naar omliggende landen.


Dan zal er eerst een echt 24 uurs staakt het vuren moeten komen. Er zijn weet ik uit ervaring chauffeurs genoeg bij bedrijven die willen helpen maar je kan er nu niet heen. Je bent niet verzekerd wanneer je nu de landsgrens over gaat..

De keuze is nu om alles rondom de grens te verspreiden. Dan kan het evt het land in als er mogelijkheden zijn of staat het klaar voor mens en dier die op de vlucht zijn.


Eens! Hier verspreiden ze het ook langs de grens. Ik vind dat je het risico ook niet moet nemen. Het zijn monsters en schieten op mens en dier als ze de kans krijgen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 17:32

@mistral94, wat verwacht je voor antwoord op je retorische vraag?
En, hebben mensen die zich momenteel niet inzetten geen hart voor dieren?
Ik zeg nergens dat iemand de grens daar over moet gaan. Zelfs beter van niet.
Gelukkig zijn er echter ook mensen die persoonlijk het risico wél nemen in bepaalde situaties. Als dit soort mensen er niet waren, mensen die inderdaad hun leven op het spel zetten, bewust of uit emotie, dan waren een hoop mensen én dieren er inmiddels al niet meer.

Cowgirl

Berichten: 23763
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:52

Bravura schreef:
Ook goed nieuws.... transport heeft dierenasiels in Kiev bereikt. De honden en katten hebben weer wat voer! https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... se-animals
Hopelijk lukt het ook elders in het land om aan voer voor de dieren te komen, ook voor de zwervers....

Nog een asiel in centraal Oekraïne deze week voorzien van 1.5 ton voer
https://inews.co.uk/news/ukraine-war-an ... on-1505406

Niets is onmogelijk. Waar een wil is is een weg.


Precies en als je een kogel ontvangt stopt die weg ook gelijk en kun je helemaal niks meer. 8)7

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 18:59

Cowgirl schreef:
Bravura schreef:
Ook goed nieuws.... transport heeft dierenasiels in Kiev bereikt. De honden en katten hebben weer wat voer! https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... se-animals
Hopelijk lukt het ook elders in het land om aan voer voor de dieren te komen, ook voor de zwervers....

Nog een asiel in centraal Oekraïne deze week voorzien van 1.5 ton voer
https://inews.co.uk/news/ukraine-war-an ... on-1505406

Niets is onmogelijk. Waar een wil is is een weg.


Precies en als je een kogel ontvangt stopt die weg ook gelijk en kun je helemaal niks meer. 8)7


Wat hebben jullie toch? Mensen afserveren op een berichtje en ook nog voor gek verklaren. Walgelijk.