Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:06

Helaas geen hondje uit Pole dus zoek nog steeds een klein teefje die met honden en katten en kinderen kan

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 21:47

cariena1 schreef:
Helaas geen hondje uit Pole dus zoek nog steeds een klein teefje die met honden en katten en kinderen kan


Ook in Nederland zijn hondjes die een huis zoeken. Als je kinderen hebt en diverse huisdieren wellicht ook wat druk voor een hondje die hoogst waarschijnlijk een trauma heeft..

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-22 23:26

mvdbijl schreef:
cariena1 schreef:
Helaas geen hondje uit Pole dus zoek nog steeds een klein teefje die met honden en katten en kinderen kan


Ook in Nederland zijn hondjes die een huis zoeken. Als je kinderen hebt en diverse huisdieren wellicht ook wat druk voor een hondje die hoogst waarschijnlijk een trauma heeft..

Mijn kinderen zijn de rust zelf en ik heb in totaal 3 buitenlandse honden gehad. Asiel al gekeken ik wil geen pitbull stafford herder en of werkhonden lekker lui op de bank en als zo uitkomt lange wandelingen. Wij zijn nl totaal niet sportief aangelegd. En ik heb voorkeur voor buitenlandse honden

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 09:25

cariena1 schreef:
Helaas geen hondje uit Pole dus zoek nog steeds een klein teefje die met honden en katten en kinderen kan


Er zijn 4 hondjes uit Polen naar Ter Marse in Stadskanaal gegaan.

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 10:27

MISTRAL94 schreef:
cariena1 schreef:
Helaas geen hondje uit Pole dus zoek nog steeds een klein teefje die met honden en katten en kinderen kan


Er zijn 4 hondjes uit Polen naar Ter Marse in Stadskanaal gegaan.

Ja en een in privé opvang die nu is ontsnapt en rond dwaalt

kally
Berichten: 5247
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:08

Cariena

Kijk anders is op de link van Dutch Animal Care, daar komen vaak wat kleinere hondjes voorbij die soms al in Nederland bij een pleeggezin verblijven!

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:34

Weet iemand of er ook een Belgische site is om je aan te melden als (tijdelijk) adres voor huisdieren?
Ik woon aan de grens Nl/Be. We hebben al wat katten maar er kunnen er best 1/2/3 bij.

Tijdelijk of langdurig….

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 11:49

kally schreef:
Cariena

Kijk anders is op de link van Dutch Animal Care, daar komen vaak wat kleinere hondjes voorbij die soms al in Nederland bij een pleeggezin verblijven!

Ben overal druk aan inschrijven

kally
Berichten: 5247
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:16

Succes met je zoektocht…

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 12:24

kally schreef:
Succes met je zoektocht…

Dank je heb geen haast maar merk dat de andere zijn kameraadje mist speelsheid is er beetje vanaf. Af en toe speelt ze met honden die langskomen of met het teefje van mijn ouders.

kally
Berichten: 5247
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 13:32

Zie met regelmaat op hun FB hele leuke hondjes voorbij komen, zijn vaak in een gezin of ookal met andere honden…zie weet wat je vindt…heel veel plezier ieder geval met je zoektocht…

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 14:45

cariena1 schreef:
Ja en een in privé opvang die nu is ontsnapt en rond dwaalt


Volgens mij is dat het nieuwe baasje. Het hondje is gelukkig weer terecht. Het lastige met dit soort dieren is, dat je wel moet weten waar je mee bezig bent. Ik weet niet of dat in dit geval ook speelt. Ik ken diegene niet.

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 14:53

Ik heb nu ook meerdere keren een buitenlandse hond gehad, je moet er de eerste weken toch echt wel mee opletten. Het is ook niet voor niets dat veel stichtingen hier goede maatregelen voor hebben zoals een tuig, en een GPS die je huurt. Dit gebeurd toch vrij regelmatig dat ze los schieten of ontsnappen. Hopelijk is hij snel weer terecht en ongedeerd.

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 15:01

Het hondje is terecht!

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 18:06

mvdbijl schreef:
Ik heb nu ook meerdere keren een buitenlandse hond gehad, je moet er de eerste weken toch echt wel mee opletten. Het is ook niet voor niets dat veel stichtingen hier goede maatregelen voor hebben zoals een tuig, en een GPS die je huurt. Dit gebeurd toch vrij regelmatig dat ze los schieten of ontsnappen. Hopelijk is hij snel weer terecht en ongedeerd.

Ik heb er nooit geen tuig of GPS bij gehad gelukkig altijd goedgegaan ben het met de volgende de wel van plan

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-22 20:08

Nou ff een update vlakbij huis een gevonden 50 km in de auto vrijdag later in de middag gaan we erheen en haar als alles ok is meenemen
Jaren geen pup gehad denk 15 jaar terug de laatste het is een vlinderhond x welsh corgi foto komt als ze er is

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-22 23:44

cariena1 schreef:
Nou ff een update vlakbij huis een gevonden 50 km in de auto vrijdag later in de middag gaan we erheen en haar als alles ok is meenemen
Jaren geen pup gehad denk 15 jaar terug de laatste het is een vlinderhond x welsh corgi foto komt als ze er is



Gefeliciteerd *\o/*

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 12:37

Bloemetje75 schreef:
Weet iemand of er ook een Belgische site is om je aan te melden als (tijdelijk) adres voor huisdieren?
Ik woon aan de grens Nl/Be. We hebben al wat katten maar er kunnen er best 1/2/3 bij.

Tijdelijk of langdurig….


Kijk eens op de FB van Natte Pootjes Antwerpen.
Ze werken voor Oekraïne samen met Casa lui Patrocle in Roemenië. Dat asiel doet geweldig goed werk aan de grens.
Ik heb een sterk vermoeden dat zij je wel verder kunnen helpen voor eventuele opvang van poezen.

Bloemetje75
Berichten: 1988
Geregistreerd: 19-07-11

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:40

Pandora, dankjewel!

MISTRAL94

Berichten: 14257
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-22 13:45

Bikers For Animals gaan nog even door met de inzameling voor diervoeding en benodigdheden! *\o/*


Afbeelding

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 21:47

Afbeelding
cariena1 schreef:
Nou ff een update vlakbij huis een gevonden 50 km in de auto vrijdag later in de middag gaan we erheen en haar als alles ok is meenemen
Jaren geen pup gehad denk 15 jaar terug de laatste het is een vlinderhond x welsh corgi foto komt als ze er is


Ze is er zou kruising vlinderhond zijn maar daar was mama toch wat te groot voor. En papa welsh corgi denk dat ze 10 tot 12 kg gaat wegen
Afbeelding

Zebrastreep

Berichten: 9767
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 23:59

Wat een schatje <3

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:40

Ik lees op facebook dat de Polen zwerf en niet ras honden uit de Oekraïne willen euthaniseren. En de rashonden in leven willen laten?

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 09:41

Dat zou wel heel misselijk zijn.
Wat is de bron van dat bericht? FB of een officiële site van bv een asiel oid? Heb geen FB...

cariena1
Berichten: 944
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: Vanuit bokt hulp voor de dieren in Oekraïne?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:10

Ik las bij iemand dat die het had gelezen heb gisteren getekend dat ik er tegen ben bij Change.org