Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MyWishMax schreef:Ja, ik zou dat goed vinden. Zowel voor degene die aansprakelijk is als het slachtoffer. Altijd, maar zeker met dieren. Was het 1e wat ik regelde toen ik uit huis ging, daarvoor viel ik onder die van ouders.
Janneke2 schreef:Ik heb m 'vast wel'. (Jaren geleden heel braaf advies gevraagd aan een verzekeringspersoon.)
Maar wat is het verschil met de wettelijke aansprakelijkheid...?
tengeltje11 schreef:Maar hoe verplicht je zo iets?
Net als autoverzekering, brandverzekering,….
Zat mensen rijden rond met een auto zonder verzekerd te zijn…. Die zullen dan maar tegen je auto knallen….
Het valt niet te controleren.
Janneke2 schreef:Okee, dank je wel.
(In mijn 'lekenbrein' zijn dat zo ongeveer dezelfde dingen. Want als er vanavond - God verhoede - een van mijn dakpannen iemand verwondt ben ik wettelijk aansprakelijk.)
Sizzle schreef:Mijn moeder heeft een keer hemel en aarde moeten verzetten voor iemand anders om de verzekering stop te zetten. Dat ging om een oudere vrouw die rolstoelgebonden in een verzorgtehuis zat. Die ging echt geen schade meer veroorzaken aan een ander.
Maar voor het normale leven is het wel handig om te hebben uiteraard.
tengeltje11 schreef:Maar hoe verplicht je zo iets?
Net als autoverzekering, brandverzekering,….
Zat mensen rijden rond met een auto zonder verzekerd te zijn…. Die zullen dan maar tegen je auto knallen….
Het valt niet te controleren.
robert45 schreef:Ik heb er wel een.
Leuk om dit te willen verplichten. Helaas kan een flink deel van de mensen nu zijn lasten en verzekeringen al niet betalen. Weer een verzekering met bijbehorende kosten zitten veel mensen niet op te wachten.
robert45 schreef:Ik heb er wel een.
Leuk om dit te willen verplichten. Helaas kan een flink deel van de mensen nu zijn lasten en verzekeringen al niet betalen. Weer een verzekering met bijbehorende kosten zitten veel mensen niet op te wachten.