Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:29

En zelfs al heb je dat te bepalen, waarom dan 5 dagen? Waarom niet 4 of 6? Het is allemaal zo arbitrair.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:31

Omdat het er gewoon helemaal niet moet zijn :o

Daarbij begrijp ik dat statement van ‘geen verantwoordelijkheid nemen’ niet goed… abortus is ook een vorm van verantwoordelijkheid nemen, namelijk twee levens behoeden om levenslang in een situatie te zitten waarin ze niet gewenst/ongelukkig zijn.

nps
Berichten: 1984
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 10:33

Als vrouw kan je ook niet geen verantwoordelijkheid nemen want in vrijwel alle gevallen moet je toch echt voor dat kind zorgen

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 12:02

Met abortus neem je vele malen meer verantwoordelijkheid dan met een kind op de wereld zetten. Zelfs als je dat laatste bewust en met de beste bedoelingen doet, kun je niet voorkomen dat het kind leed zal meemaken in z'n leven.

Anoniem

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 12:53

Is het doel van het leven dan leed voorkomen?

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:12

elnienjo schreef:
Met abortus neem je vele malen meer verantwoordelijkheid dan met een kind op de wereld zetten. Zelfs als je dat laatste bewust en met de beste bedoelingen doet, kun je niet voorkomen dat het kind leed zal meemaken in z'n leven.


Wat een rare redenatie }:0

Suzanne F.

Berichten: 49238
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:17

secricible schreef:
elnienjo schreef:
Met abortus neem je vele malen meer verantwoordelijkheid dan met een kind op de wereld zetten. Zelfs als je dat laatste bewust en met de beste bedoelingen doet, kun je niet voorkomen dat het kind leed zal meemaken in z'n leven.


Wat een rare redenatie }:0


Nou ja, het klopt wel. Iedereen maakt leed mee in zijn leven. Maar het leven biedt meer dan leed, het biedt ook mooie dingen.

Sizzle

Berichten: 35699
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:23

Dat heeft echter niets met meer of minder verantwoordelijkheid nemen te maken. Het slaat een beetje door om bewuste ouders daarmee in feite voor de voeten te werpen dat ze hun kroost bewust leed aan doen.

Het is een persoonlijke keuze, geen voorgedefinieerde keuze tussen goed of fout.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:43

Wat sizzle zegt, dat staat toch los van verantwoordelijkheid? Ja, het leven bestaat niet alleen uit rozengeur en maneschijn, ben je daarom onverantwoordelijk als je kinderen krijgt? >;)

beert
Berichten: 2430
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 15:57

Citaat:
Met abortus neem je vele malen meer verantwoordelijkheid dan met een kind op de wereld zetten. Zelfs als je dat laatste bewust en met de beste bedoelingen doet, kun je niet voorkomen dat het kind leed zal meemaken in z'n leven.

Maar in die redenatie kun je ook het beste zelfmoord plegen, zodra je daartoe in staat bent, om zo je verantwoordelijk te nemen.

Hoe bewust je ook leeft en met de beste bedoelingen, je hebt altijd een mondiale voetafdruk en dus druk je een stempel op de wereld. Die overweging is niet slechts voorbehouden aan een zwangere vrouw.


En nee, natuurlijk meen ik dat niet. Maar ik vind de redenatie van sommige "anti kindermensen" zo bizar. Zo van "kinderen zijn niet welkom bladiebla, maar ik heb wel recht van leven en spreken". Alsof je zelf meer waard bent dan een kind.

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 19:33

@beert: ik vind mezelf echt wel heel wat meer waard dan een ongeboren kind ja :+

Avalanche

Berichten: 16016
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:16

En terecht. De Nederlandse wet vindt dat ook.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 21:19

Volgens mij had beert het over een geboren kind :+ Ik ken iig niemand die ongeboren kinderen niet welkom vindt }:0

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-22 22:37

Het topic gaat over abortus toch? Ik denk dat de overgrote meerderheid van de mensen die die beslissing maken dat doen omdat het ongeboren kind niet welkom is. Dus wat is juist je punt?

Maar misschien interpreteer ik het verkeerd, leg gerust uit welke twist jij erin ziet :)

Verder zijn je koeien niet nodig, leest een beetje agressief zo.

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 01:34

Ik denk dat de twist zat dat ik de "kinderen zijn niet welkom" lees als in "kinderen mogen dit gebouw niet in" als visie van anti-kindermensen. En dan is jou reactie voor mij wat bijzonder. Waarbij ik jou clown dan weer wat agressief ervaarde :j

Maar ik besef me later dat "kinderen zijn niet welkom" ook te lezen is als "ik wil geen kinderen" en dan snap ik jou reactie beter :)

Poekkie

Berichten: 7353
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 07:18

De toegangsrechten van andermans kinderen hebben toch niets te maken met of die persoon zelf al dan niet kinderen wil? Sterker nog, de grootste trut die ik op dat vlak ken heeft zelf 2 kinderen

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:37

Zag bij fotos van de demonstratie op de dam een bord met de volgende tekst

Abortus
nooit een makkelijke keus
Soms de goede keus
Altijd een vrouwen keus.

Dus het is altijd de keus van de vrouw zelf _/-\o_

naranja1
Berichten: 687
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:40

enzino schreef:
En zelfs al heb je dat te bepalen, waarom dan 5 dagen? Waarom niet 4 of 6? Het is allemaal zo arbitrair.



Dat is ook onzin! Daarom is dat er in nederland ook niet meer. Alsof vrouwen te incapabel zijn om voor zichzelf na te denken en niet kunnen beslissen voor een bedenktijd. 5 of andere dagen is onzin. Zo keus maak je niet zomaar en vrouwen denken daar over na.

Anoniem

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 12:55

Volgens zijn we het eens dat 5 dagen nergens op slaat.

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 09:46

Ik las een artikel in De Volkskrant over abortus in El Salvador en moest aan dit topic denken.

In El Salvador hebben ze één van de strengste anti-abortuswetten ter wereld. Er geldt een algeheel verbod. Zelfs in het geval dat een kind is verwekt als gevolg van een verkrachting of incest, mag de zwangerschap niet worden afgebroken. Ook als de gezondheid van moeder en kind in gevaar is, mag er geen abortus worden gepleegd. Verschrikkelijk natuurlijk. Maar het volgende is te bizar voor woorden.

Een vrouw zocht er 2 jaar geleden medische hulp in een ziekenhuis nadat ze een miskraam had gehad. Ze werd daarop direct gearresteerd. Sinds die tijd zat ze in voorarrest en moest ze zich verdedigen tegen de beschuldiging van moord op haar ongeboren kind. Afgelopen maandag kreeg de vrouw te horen dat ze dertig jaar de cel in moet.

Dit raakt natuurlijk ieder normaal mens, iedere vrouw. En mij in het bijzonder, na 5 miskramen te hebben doorgemaakt. Daarvoor kun je dus levenslang krijgen in El Salvador.

Mars

Berichten: 33266
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-22 10:04

Ik heb het ook gelezen… bi-zar!

Zouden er ook medische aandoeningen bestaan waar een man 30 jaar de gevangenis voor in moet? Of geldt dat alleen als je de pech hebt vrouw te zijn en een miskraam krijgt?

Je kunt bij miskraam dus beter geen medische hulp vragen en maar hopen dat je lichaam uit zichzelf hersteld.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:31

Daar kun je je dus beter laten steriliseren zodra je geslachtsrijp wordt...

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Afschaffing 5 dagen bedenktijd abortus, eindelijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:37

Veel geweld tegen vrouwen daar, ook seksueel geweld.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:39

elnienjo schreef:
Daar kun je je dus beter laten steriliseren zodra je geslachtsrijp wordt...


Ja, is vast heel makkelijk om te regelen daar.

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-22 13:40

En ze gaan daar vast 9-12 jarigen steriliseren. :+