Spookslot Efteling wordt gesloopt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Marigold

Berichten: 12587
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:11

Mijn vorige baan was uitvoeren van vleermuis onderzoek voorafgaand aan sloop of renovatie.
Wat zou het een bijzondere ervaring zijn dat onderzoek bij dit spookslot uit te voeren!

Ook ik vind het zonde als dingen weggaan, efteling niet bekend mee maar de oude dierentuin in Emmen mis ik echt! Was zo’n fijne plek! De nieuwe haalt het er niet bij.

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:32

Ik ga er zelf vanuit dat dit altijd al het plan is geweest, maar dat er niemand binnen de efteling had verwacht dat de aankondiging tot zo'n commotie zou leiden. Het bericht werd toen gecombineerd met de aankondiging van het nieuwe hotel en ik denk dat de efteling had gehoopt dat alle aandacht daar naartoe zou gaan en niet naar de verdwijning van Het Spookslot. Er is namelijk al vrij snel na de aankondiging begin dit jaar gezegd dat de werktitel van het nieuwe themagebied en attractie Danse Macabre zou zijn. Daarbij, concept art is ook niet iets wat je even binnen 3 maanden uit je mouw schudt.
Qua communicatie zijn er fouten gemaakt. Ze hadden begin dit jaar veel beter alleen het hotel kunnen aankondigen en een apart persbericht hadden gepubliceerd voor de toekomst van Het Spookslot, waar de plannen duidelijk werden uitgelegd. Het is gewoon een misser geweest van afdeling communicatie.

dalena

Berichten: 3124
Geregistreerd: 28-09-12
Woonplaats: Limburg

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:06

De werktitel had al de naam danse macabre. En het was al duidelijk dat er een nieuwe attractie kwam. Ik denk dus dat dit al het plan was! :)

Ik ben echt zo benieuwd! Het gebouw wordt 20 meter hoog, dus het zou geen drop worden. Ik hoop op een spookhuis met karretjes oid :)

leintje_

Berichten: 4201
Geregistreerd: 13-12-06
Woonplaats: Breezand

Re: Spookslot Efteling wordt gesloopt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:16

Ik verwacht iets a la Mystic Manor, dus idd een spookhuis met karretjes. Ben wel heel erg benieuwd. Hoop dat als de bouw start er weer een making-off serie online komt :D