Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 09:58

Electra63 schreef:
Daarom moeten vrouwen dit al jong aan hun dochters leren.


Of misschien moeten mannen leren om zich te gedragen zodat dames niet assertief moeten zijn om veilig te kunnen zijn.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:00

Het is ook case building... dus prima dat ze dat verteld :j
De aangifte komt wellicht van een ander .... geen idee... maar alles bij elkaar helpt t m niet..
En, laat hem dan het voorbeeld zijn voor anderen, dat vrouwen er eerder wat van mogen zeggen (zeg het tegen een goede bekende, familie, vriend oid als je zelf niet durft, zodat je steun krijgt) en dat mannen misschien 2x nadenken voordat ze seksueel getinte opmerkingen (en verder) uiten...

DuoPenotti

Berichten: 29734
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:03

Iriscope schreef:
Electra63 schreef:
Daarom moeten vrouwen dit al jong aan hun dochters leren.


Of misschien moeten mannen leren om zich te gedragen zodat dames niet assertief moeten zijn om veilig te kunnen zijn.

maar je weet dat dat een droomwereld is.

Natuurlijk zal dat in de perfecte wereld zo zijn. Maar die hebben we helaas niet.
wat is er dan mis om je kinderen weerbaar te leren zijn?

Dan maakt nog steeds niet goed wat die heren doen, maar een opmerking over een sexy broekje beheerst dan niet 5 jaar je leven. Dan kun je denken, wat een eikel en het leven gaat weer door.

Wat is dan het verstandigste om te doen? Afwachten tot de wereld perfect word of je kinderen leren weerbaar te maken?

Popstra
Berichten: 13784
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:04

Het is alleen maar goed er zoveel aandacht aan besteed word nu. Laat het een les zijn voor zowel jongens als meiden dat dit gedrag gewoon niet kan.

Overigens word hier eerder de gewelddadige verkrachting van Anne Faber er bij gehaald maar dat is niet te vergelijken met waar dit topic over gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:08

Elin_ schreef:
[***] schreef:
Ook als je eerst wel terug hebt geappt en de aandacht leuk vond is ongewenste aanraking nog steeds niet oké. Hoe moeilijk is het woord ongewenst?


Hier wil ik graag op in gaan. Even voorafgaande "ongewenste aanraking" is nooit oke, maar vraag. Ergens eerder dit topic heb ik op iemand gereageerd die vertelde een man een heer gevonden te hebben "omdat hij niks probeerde, want ze had gedronken". Lam iemand willen betasten of flirten is ook niet oké, maar

- hoever is drinken (en op jezelf letten) een eigen verantwoordelijkheid?
- en wanneer iemand gedronken heeft (en tegenpartij ook) wanneer tot hoeveel drankjes mag je wel flirten en vanaf hoeveel is het misbruik maken van situatie?
- vanaf welk moment mag je terug appen op flirtende berichtjes?
- vanaf welk moment is het van de ene partij naar de ander ineens 'ongewenst'?


Even los van de aanrakingen. Maar ik vraag me soms af, zonder afbreuk te doen aan feit dat je gewoon je handen van iemand houdt wanneer er geen wederzijdse toestemming is, hoe onduidelijk het is als we er zelf eerst mee in gaan. Man wordt er 'enthousiast' van. Maakt misschien een schunnige opmerking en dat vind je niet fijn. En dan? Is dat dan ook fout?

Ben ik super benieuwd naar. Meer interesse hoe ieder daarover denkt :)


Natuurlijk is je drankgebruik je eigen verantwoordelijkheid. Maar zodra iemand aangeeft iets niet te willen moet het stoppen. Klaar. Nuchter of dronken, nee is nee.
Als je een opmerking niet fijn vindt is het niet per se direct fout (tenzij je een machtsverhouding hebt zoals bij the voice, dan moet je ver weg blijven van iedere seksuele opmerking). Als het maar stopt daarna.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41663
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:10

Fitzroy schreef:
Ik ben serieus, ja. Ik heb ook 1 x aangifte gedaan maar dat was toen ik van mijn fiets werd getrokken in het bos.
De overige keren waren bekenden. Ik kan mijn leven daardoor laten leiden en o, wat ben ik zielig dat dit mij overkomen is. Maar je kunt ook met een andere mindset ernaar kijken. Ja, rot dat het gebeurd is, maar door en er niet in blijven hangen.

Ik vind het oprecht knap dat je dat kon. Ik heb er na mijn aanranding best een poos last van gehad. Ik was bang in het donker, durfde niet meer op bepaalde plekken te komen. Uiteindelijk heb ik het een plek kunnen geven, door veel erover te praten en veel steun te hebben gehad aan vriendinnen (waarvan er ook een aantal hetzelfde en ben ik niet bang meer en kom ik weer overal waar ik wil komen. Alsnog bekruipt mij nog steeds een bepaald gevoel wanneer ik alleen 's avonds over straat loop en ik kom een man tegen.

Ik kan me dus ook heel goed voorstellen dat er vrouwen zijn die wel erg last hebben van wat hen is overkomen.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:12

DuoPenotti schreef:
Iriscope schreef:

Of misschien moeten mannen leren om zich te gedragen zodat dames niet assertief moeten zijn om veilig te kunnen zijn.

maar je weet dat dat een droomwereld is.

Natuurlijk zal dat in de perfecte wereld zo zijn. Maar die hebben we helaas niet.
wat is er dan mis om je kinderen weerbaar te leren zijn?

Dan maakt nog steeds niet goed wat die heren doen, maar een opmerking over een sexy broekje beheerst dan niet 5 jaar je leven. Dan kun je denken, wat een eikel en het leven gaat weer door.

Wat is dan het verstandigste om te doen? Afwachten tot de wereld perfect word of je kinderen leren weerbaar te maken?


Niks mis met je kinderen weerbaar maken, maar zoals er hier gesproken wordt komt het erop neer dat als je niet weerbaar bent, het je eigen schuld is.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:20

Goed dat het programma stil is gelegd en dat er een onderzoek komt. Wat die Rietbergen heeft gedaan kan natuurlijk niet. Feit dat hij gelijk bekend zegt natuurlijk heel veel.

Verder heb ik zoiets van laten we alles gewoon afwachten. Ik volg al jaren het verhaal van Johnny Depp die door zijn narcistische leugenachtige ex door het slijk is gehaald en door Hollywood volledig gecancelled is terwijl het inmiddels hartstikke duidelijk is dat juist zij de gewelddadige was.

Aan de ene kant zou ik willen dat we vrouwen altijd kunnen geloven. Aan de andere kant is het gewoon een feit dat er vrouwen zijn die om faam en interessant doen dingen verzinnen.

Ik vind het ontzettend ingewikkeld. Wat dat betreft mogen valse aangiftes wat mij betreft net zo hard gestraft worden als de misdaad waar ze over hebben gelogen zelf. Maar het gevolg is wel dat ik pas in een verhaal mee ga als de feiten bekend zijn.

DuoPenotti

Berichten: 29734
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:20

Iriscope schreef:
Niks mis met je kinderen weerbaar maken, maar zoals er hier gesproken wordt komt het erop neer dat als je niet weerbaar bent, het je eigen schuld is.

Nee dat lees ik niet.

Ik zie wel veel realistische opmerkingen. En ook wel verbazing, hoe kun je over een opmerking van een sexy broekje 5 jaar later nog zo over de rooie zijn.
Maar nergens staat bij die opmerkingen, goed gedaan mannen waarom ook niet.

Maar hoe minder kans je ze geeft, door bijvoorbeeld een assertiviteitscursus te volgen.
Hoe beter toch. Hoe beter je leert voor jezelf op te komen, ook niet elke opmerking je van slag te laten maken hoe beter. En dat gaat niet alleen om seksuele opmerkingen, op de werkvloer krijg je ook wel stomme opmerkingen die niets met seks te maken hebben maar niet fijn zijn, ook daar leer je dan mee omgaan.
De wereld is niet mooi en lief.

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:34

DuoPenotti schreef:
Iriscope schreef:

Of misschien moeten mannen leren om zich te gedragen zodat dames niet assertief moeten zijn om veilig te kunnen zijn.

maar je weet dat dat een droomwereld is.

Natuurlijk zal dat in de perfecte wereld zo zijn. Maar die hebben we helaas niet.
wat is er dan mis om je kinderen weerbaar te leren zijn?

Dan maakt nog steeds niet goed wat die heren doen, maar een opmerking over een sexy broekje beheerst dan niet 5 jaar je leven. Dan kun je denken, wat een eikel en het leven gaat weer door.

Wat is dan het verstandigste om te doen? Afwachten tot de wereld perfect word of je kinderen leren weerbaar te maken?


Ik denk ook dat het leven door is gegaan voor haar en er is nu een beerput open gegaan waar zij een klein onderdeel van is. Ze doet nu ook
haar verhaal, de in mindere en meerdere maten slachtoffers steunen elkaar. Zo komt goed in beeld wat er gespeeld heeft

Wist trouwens niet dat Jeroen na de biecht aan zijn vrouw door is gegaan hiermee, is dat ook echt zo?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41663
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:36

DuoPenotti schreef:
Iriscope schreef:
Niks mis met je kinderen weerbaar maken, maar zoals er hier gesproken wordt komt het erop neer dat als je niet weerbaar bent, het je eigen schuld is.

Nee dat lees ik niet.

Ik zie wel veel realistische opmerkingen. En ook wel verbazing, hoe kun je over een opmerking van een sexy broekje 5 jaar later nog zo over de rooie zijn.
Maar nergens staat bij die opmerkingen, goed gedaan mannen waarom ook niet.

Maar hoe minder kans je ze geeft, door bijvoorbeeld een assertiviteitscursus te volgen.
Hoe beter toch. Hoe beter je leert voor jezelf op te komen, ook niet elke opmerking je van slag te laten maken hoe beter. En dat gaat niet alleen om seksuele opmerkingen, op de werkvloer krijg je ook wel stomme opmerkingen die niets met seks te maken hebben maar niet fijn zijn, ook daar leer je dan mee omgaan.
De wereld is niet mooi en lief.

Misschien kunnen we de wereld dan wat mooier en liever maken door niet meteen te kijken naar wat een slachtoffer mogelijk fout heeft gedaan, ons empathisch op te stellen en mensen die iets naars hebben meegemaakt te steunen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41663
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:37

Jis_ schreef:
Ik denk ook dat het leven door is gegaan voor haar en er is nu een beerput open gegaan waar zij een klein onderdeel van is. Ze doet nu ook
haar verhaal, de in mindere en meerdere maten slachtoffers steunen elkaar. Zo komt goed in beeld wat er gespeeld heeft

Wist trouwens niet dat Jeroen na de biecht aan zijn vrouw door is gegaan hiermee, is dat ook echt zo?

Van wat ik begreep heeft hij in 2016 opgebiecht en is een van de gevallen die nu in het nieuws zijn uit 2018.

Shadow0

Berichten: 43520
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:50

Electra63 schreef:
Vrouwen moeten hun dochters leren om voor hun zelf op te komen.
Het is een harde wereld en meisjes moeten zichzelf beschermen.

Ik denk dat het veel effectiever is als we allemaal leren om ook elkaar te beschermen, en dat we het minder normaal vinden dat zo'n wereld 'nou eenmaal' hard is inclusief verregaand grensoverschrijdend gedrag.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:51

_San87_ schreef:
Ik vraag me dan af, je hebt als vrouw geleerd van je ouders na te denken, bepaalde risico's te vermijden, assertief te zijn, grenzen aan te geven. Op het moment dat je toch iets overkomt wat niet door de beugel kan, klap je dicht.

Wat dan? Is het dan je eigen schuld, of?

Ik lees hier dat vrouwen zelf hun maatregelen moeten nemen, in principe kan ik me daar wel in vinden, je hebt alleen controle over je eigen handelen. Dat zal altijd zo blijven. Maar het is toch van de zotte dat je als vrouw moet leren omgaan met het feit dat je ooit eens onheus bejegend gaat worden, dat je ooit eens ongewenst in je privé delen betast gaat worden, dat je ooit eens misbruikt zal worden :?. En als het je dan gebeurt dat je iets meemaakt wat over je grenzen gaat, je leest dat je ouders je hadden moeten leren je grenzen aan te geven.

Pardon my french, maar ik vind dit zo'n bullshit.


Nou precies, daar sluit ik me bij aan.

Chubby: het mag best een dierlijk instinct zijn, maar volgens mij leven we in een beschaving met regels, normen en waarden, en het is dan denk aan de man om zijn instinct te beheersen.

Elin_

Berichten: 9652
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 10:58

Citaat:
Natuurlijk is je drankgebruik je eigen verantwoordelijkheid. Maar zodra iemand aangeeft iets niet te willen moet het stoppen. Klaar. Nuchter of dronken, nee is nee.
Als je een opmerking niet fijn vindt is het niet per se direct fout (tenzij je een machtsverhouding hebt zoals bij the voice, dan moet je ver weg blijven van iedere seksuele opmerking). Als het maar stopt daarna.

Dat staat als een huis boven tafel. Alleen zoals ik het hier las (moet het interview nog terugkijken) was een van de dames op het begin van het app contact nog gevleid en ging ze erop in. Ik bedoel meer wat en wanneer is die scheidingslijn.dat het omslaat.

Ook weer een lastige kwestie, want terwijl ik dit typ vind ik wel dat je altijd ten alle tijden het recht hebt nee te zeggen wanneer het je te ver gaat (ook tekstueel ipv handelingen)

Benzz
Berichten: 2895
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:04

bigone schreef:
Tita aangezien je zegt dat het voor Jeroen over is, mooi en terecht. Een jaar of zeven geleden ging hij met de billen bloot, heeft Linda hem eruit gezet, is hij in therapie gegaan en is weer bij Linda gekomen. Zoals het nu lijkt, na de geluiden die er nu zijn van vrouwen die hem meegemaakt hebben daarna ging hij gewoon door. Dus ja, laat zijn glamour leventje maar over zijn, wat mij betreft word hij putjesschepper in Afrika maar die gast moet nooit weer op een positie komen waar hij dit soort zaken uit kan halen. En Linda , die is gewoon door hem bedondert waar ze bij stond. Extra telefoon en ze merkte het niet.

Eens, ik heb deze heer meerdere malen op feestjes gezien en heb toen al gedacht: Linda wat moet je met die gladjanus, wat een onwijs foute vent, ik had hem allang bij het grof vuil gezet. Daar heb ik zelf gezien hoe hij met alles en iedereen flirt en versiert.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:07

Elin_ schreef:
Citaat:
Natuurlijk is je drankgebruik je eigen verantwoordelijkheid. Maar zodra iemand aangeeft iets niet te willen moet het stoppen. Klaar. Nuchter of dronken, nee is nee.
Als je een opmerking niet fijn vindt is het niet per se direct fout (tenzij je een machtsverhouding hebt zoals bij the voice, dan moet je ver weg blijven van iedere seksuele opmerking). Als het maar stopt daarna.

Dat staat als een huis boven tafel. Alleen zoals ik het hier las (moet het interview nog terugkijken) was een van de dames op het begin van het app contact nog gevleid en ging ze erop in. Ik bedoel meer wat en wanneer is die scheidingslijn.dat het omslaat.

Ook weer een lastige kwestie, want terwijl ik dit typ vind ik wel dat je altijd ten alle tijden het recht hebt nee te zeggen wanneer het je te ver gaat (ook tekstueel ipv handelingen)

Het punt is dat in sommige gevallen het besef van: “dit gaat de verkeerde kant op” pas komt wanneer meerdere grenzen al zijn overschreden. Maarja, toen zei ik ook niks dus als ik er nu wat van zeg verklaart hij/ mijn omgeving me voor gek! En dat is een hele nare spiraal om in te belanden.

Het is al te ver gegaan op het moment dat het besef komt en je durft dan niet ineens de andere kant op te beslissen: jouw gevoelsmatige point of no return is op dat moment (ver) overschreden. En dat is eng en heel erg verdrietig want daar komt een heleboel zelfverwijt bij kijken. Daarnaast zijn de feiten op dat moment vaak nog niet van dusdanige aard dat er wat strafbaars gebeurd is: je kan zeggen dat je het niet fijn vind maar sec gezien heeft hij nog niets strafbaars gedaan. Het is op dat moment de optelsom die het fout maakt. Tel daar de maatschappij bij op die je wegzet als ‘starstruck’ en een aansteller en je hebt de som compleet.

Wat ik uit het verhaal van het interview opmaakte gister is dat Jeroen mogelijk heel slim te werk is gegaan: de verhalen die nu boven komen zijn per stuk niet per definitie strafbaar. Tel je de verhalen bij elkaar op dan kan je toch niet anders dan vermoeden dat er daar in de (bedrijfs)cultuur en machtsverhoudingen iets heel erg goed mis is geweest…

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:08

Elin_ schreef:
Citaat:
Natuurlijk is je drankgebruik je eigen verantwoordelijkheid. Maar zodra iemand aangeeft iets niet te willen moet het stoppen. Klaar. Nuchter of dronken, nee is nee.
Als je een opmerking niet fijn vindt is het niet per se direct fout (tenzij je een machtsverhouding hebt zoals bij the voice, dan moet je ver weg blijven van iedere seksuele opmerking). Als het maar stopt daarna.

Dat staat als een huis boven tafel. Alleen zoals ik het hier las (moet het interview nog terugkijken) was een van de dames op het begin van het app contact nog gevleid en ging ze erop in. Ik bedoel meer wat en wanneer is die scheidingslijn.dat het omslaat.

Ook weer een lastige kwestie, want terwijl ik dit typ vind ik wel dat je altijd ten alle tijden het recht hebt nee te zeggen wanneer het je te ver gaat (ook tekstueel ipv handelingen)


Ik heb het interview niet gekeken. Maar ik was ooit stagair op een middelbare school met een prachtige docent. Type blonde Deense God. Zo'n man waar alle docentes het warm van krijgen. Ik ook, met m'n begin 20, ook al was hij 20 jaar ouder.

Ik voelde me heel gevleid en vereerd dat we aan het appen raakten, het begin was heel fijn. Ik had echt wel interesse.

Maar hij ging van 0 naar 100 in een minuut, ik had geen interesse in foto's van z'n piemel, ik wilde niet lekker gevingerd worden in het bezemhok. En hij bleef me bombarderen met z'n viezigheid, dat ik er niet op in ging boeide hem niet.

Uiteindelijk heb ik het met m'n ouders besproken en z'n nummer geblokkeerd. Voor hem was de boodschap duidelijk. Ik durfde niet naar m'n stagebegeleider of HR te gaan, want het was een hele populaire man. Achteraf had ik dat misschien wel moeten doen.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:10

In principe is het volgens mij zo dat al lig je samen naakt op de vloer, dat 1 van de twee dan nog steeds mag zeggen 'oh nee, sorry, ik wil dit niet'...
de cultuur dat je er dan maar in mee moet gaat want je bent daar al, mag best veranderen...
En er mag sowieso vaker gevraagd worden 'is dit oke?'
Dat hele stoere 'vrouwen moeten veroverd worden' is ook niet meer van deze tijd.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:13

Cer schreef:
In principe is het volgens mij zo dat al lig je samen naakt op de vloer, dat 1 van de twee dan nog steeds mag zeggen 'oh nee, sorry, ik wil dit niet'...
de cultuur dat je er dan maar in mee moet gaat want je bent daar al, mag best veranderen...
En er mag sowieso vaker gevraagd worden 'is dit oke?'
Dat hele stoere 'vrouwen moeten veroverd worden' is ook niet meer van deze tijd.


Ja! Je mag je altijd bedenken. Het is mij 2 keer overkomen dat ik tijdens het voorspel in bed dacht van 'uh nee, toch niet, sorry'. En allebei de jongens waren teleurgesteld maar oké prima, dan niet.

Shiloh

Berichten: 19786
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:18

Beste “consent” uitleg ever. Zo ingewikkeld is het niet:

https://youtu.be/HGa-Js_-p5w

Zolang mannen (en vrouwen net zo goed trouwens, want laten we niet doen of grensoverschrijdend gedrag maar 1 kant op gaat) dit respecteren en de andere partij ook duidelijk is, is het best simpel.

Al heb je dan ook nog een groep mensen die zich hebben laten meenemen in hun hormonen en achteraf ineens spijt hebben en dan de schuld aan de ander geven.

Toestemming is niet zo complex, maar je hebt ook zeker zelf de verantwoordelijkheid om die toestemming in te trekken op het moment dat je je niet comfortabel meer voelt.

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:23

_San87_ schreef:
Jis_ schreef:
Ik denk ook dat het leven door is gegaan voor haar en er is nu een beerput open gegaan waar zij een klein onderdeel van is. Ze doet nu ook
haar verhaal, de in mindere en meerdere maten slachtoffers steunen elkaar. Zo komt goed in beeld wat er gespeeld heeft

Wist trouwens niet dat Jeroen na de biecht aan zijn vrouw door is gegaan hiermee, is dat ook echt zo?

Van wat ik begreep heeft hij in 2016 opgebiecht en is een van de gevallen die nu in het nieuws zijn uit 2018.


Poeh, het zal je vent maar zijn, heb echt te doen met Linda

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:37

Elin_ schreef:
Citaat:
Natuurlijk is je drankgebruik je eigen verantwoordelijkheid. Maar zodra iemand aangeeft iets niet te willen moet het stoppen. Klaar. Nuchter of dronken, nee is nee.
Als je een opmerking niet fijn vindt is het niet per se direct fout (tenzij je een machtsverhouding hebt zoals bij the voice, dan moet je ver weg blijven van iedere seksuele opmerking). Als het maar stopt daarna.

Dat staat als een huis boven tafel. Alleen zoals ik het hier las (moet het interview nog terugkijken) was een van de dames op het begin van het app contact nog gevleid en ging ze erop in. Ik bedoel meer wat en wanneer is die scheidingslijn.dat het omslaat.

Ook weer een lastige kwestie, want terwijl ik dit typ vind ik wel dat je altijd ten alle tijden het recht hebt nee te zeggen wanneer het je te ver gaat (ook tekstueel ipv handelingen)


Ik zeg duidelijk waar die scheidingslijn ligt. Als je aangeeft dat je iets niet wilt en het gaat door dan is het fout. Ook als je het daarvoor wel fijn vond.

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:37

Ik vraag me af of ze het nu echt niet heeft geweten of vermoed. Het is vrij cliché dat dit soort mannen altijd in herhaling van gedrag vervallen. Dan moet je het ook echt niet WILLEN zien denk ik. Of vreselijk naief zijn en ik denk niet dat Linda dat is. Misschien heeft ze het geaccepteerd zoals het is. Dat zie ik bij meer vrouwen met mannen die regelmatig "buiten de deur" eten.

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 11:51

Er is een verschil tussen ‘buiten de deur eten’ en grensoverschrijdende opmerkingen/ acties naar andere vrouwen.