Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 21:44

Ja weet je, op die leeftijd vragen ze echt geen goedkeuring. En ik kan moeilijk mijn hand ertussen houden.

Jis_

Berichten: 11652
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:05

Snap je keus Suzanne. Ken een verhaal waarbij de omgang met elkaar verboden werd door haar ouders en toen ging het gewoon stiekem verder. Niet gunstig voor de band met je kind en je gaat dan juist dingen missen terwijl als ze open een eerlijk kunnen zijn je nog wat kan sturen en adviseren

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 22:59

Suzanne F. schreef:
Ja weet je, op die leeftijd vragen ze echt geen goedkeuring. En ik kan moeilijk mijn hand ertussen houden.

Ik zou er ook gewoon niet moeilijk over doen.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-22 23:47

Suzanne F. schreef:
Ja weet je, op die leeftijd vragen ze echt geen goedkeuring. En ik kan moeilijk mijn hand ertussen houden.

Klopt. Dat was de redenering van mijn ouders ook. Dan maar liever gewoon in alle eerlijkheid onder het eigen dak.

Elisa2

Berichten: 37389
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 09:59

Het ligt ook heel erg aan het leeftijdsverschil denk ik, 18 en 15 is niet zo groot...maar 15 en 28 bijvoorbeeld wel. Dan zou zo'n volwassen persoon toch echt beter moeten weten. Kinderen kunnen natuurlijk heel naief zijn en zijn ook gevoelig voor manipulatie vrees ik. Ik vind het ook goed dat de wet kinderen op zo'n manier beschermd.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:01

Ik had ook een relatie met een 18 jarige toen ik 15 was. Ik probeerde ook niet te zeggen dat het fout is, alleen waarom de Nederlandse wet in elkaar steekt zoals 'ie doet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:32

Elisa2 schreef:
Het ligt ook heel erg aan het leeftijdsverschil denk ik, 18 en 15 is niet zo groot...maar 15 en 28 bijvoorbeeld wel. Dan zou zo'n volwassen persoon toch echt beter moeten weten. Kinderen kunnen natuurlijk heel naief zijn en zijn ook gevoelig voor manipulatie vrees ik. Ik vind het ook goed dat de wet kinderen op zo'n manier beschermd.


Het verschil in ontwikkeling tussen een 15-jarige en 18-jarige is wel heel erg groot. 30 en 33 is misschien geen groot verschil, maar een 15-jarige ligt enorm achter op een 18-jarige in ontwikkeling op het gebied van seks, emoties en ook fysiek zit er nog verschil tussen.

VuurVleugels
Berichten: 1766
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 10:42

[***] schreef:
Elisa2 schreef:
Het ligt ook heel erg aan het leeftijdsverschil denk ik, 18 en 15 is niet zo groot...maar 15 en 28 bijvoorbeeld wel. Dan zou zo'n volwassen persoon toch echt beter moeten weten. Kinderen kunnen natuurlijk heel naief zijn en zijn ook gevoelig voor manipulatie vrees ik. Ik vind het ook goed dat de wet kinderen op zo'n manier beschermd.


Het verschil in ontwikkeling tussen een 15-jarige en 18-jarige is wel heel erg groot. 30 en 33 is misschien geen groot verschil, maar een 15-jarige ligt enorm achter op een 18-jarige in ontwikkeling op het gebied van seks, emoties en ook fysiek zit er nog verschil tussen.


Eens. Dat is toentertijd ook enorm fout gegaan tussen mij en hem, zeker op seksueel gebied. Het hóeft niet fout te gaan en het verbieden heeft inderdaad weinig zin, maar het kán wel goed fout gaan.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 11:07

[***] schreef:
Elisa2 schreef:
Het ligt ook heel erg aan het leeftijdsverschil denk ik, 18 en 15 is niet zo groot...maar 15 en 28 bijvoorbeeld wel. Dan zou zo'n volwassen persoon toch echt beter moeten weten. Kinderen kunnen natuurlijk heel naief zijn en zijn ook gevoelig voor manipulatie vrees ik. Ik vind het ook goed dat de wet kinderen op zo'n manier beschermd.


Het verschil in ontwikkeling tussen een 15-jarige en 18-jarige is wel heel erg groot. 30 en 33 is misschien geen groot verschil, maar een 15-jarige ligt enorm achter op een 18-jarige in ontwikkeling op het gebied van seks, emoties en ook fysiek zit er nog verschil tussen.

Vond ik juist niet. De 15 jarige jongens speelde nog buiten terwijl ik toch echt in een heel andere fase was. Juist dat leeftijdsverschil maakte een betere match. Als ik terug denk bij mij in de klas op die leeftijd was er een soort tweedeling. Sommige meiden waren daar inderdaad nog lang niet mee bezig, maar al best wel veel wel.

Maar goed, misschien waren dat wel andere tijden. Geen idee. :D

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:13

Dat ben ik wel met je eens jessix, meisjes ontwikkelen zich in de pubertijd wat sneller dan jongens. Ik vind dat 15 en 18 niet heel gek. Maar een pak ouder dat vind ik eigenlijk gewoon viezig...

Jis_

Berichten: 11652
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 12:22

Het kan altijd goed fout gaan ook tussen een 18 jarig meisje en een jongen van 25. Zolang het leeftijdsverschil niet extreem is op jonge leeftijd, geldt beide kanten op, en ze zijn lief en begripvol voor elkaar, ja dat kan op die leeftijd. Trots op mijn zorgzame jongens <3

Kimbers

Berichten: 5105
Geregistreerd: 04-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-22 16:47

15 en 18 vind ik dan weer wel een groot verschil. De gemiddelde 18jarige is echt wel klaar voor seks en de gemiddelde 15jarige zit nog op zo'n kantelpunt.
Al is het ene stel het andere ook niet natuurlijk. Zou het als ouder in ieder geval wel spannend kunnen vinden kan ik me zo voorstellen. Maar tegenhouden is toch niet te doen. Dan moet je maar hopen dat je je kind genoeg hebt meegegeven om goede keuzes te maken.


Grote leeftijdverschillen vind ik voorbij 25 vaak niet meer zo'n issue. Maar een 20 jarige met een 40 jarige bijvoorbeeld vind ik eigenlijk gewoon nog pedofilie.

Elisa2

Berichten: 37389
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 10:18

Ja dat vind ik ook, ik snap ook daadwerkelijk niet dat mensen dat zelf niet zien/ vinden? in mijn ogen is een twintigjarige nog bijna een kind en is dat ook vaak goed te merken aan het gedrag.

Ik weet het tegenwoordig ook niet hoor wat normaal is, of kinderen nu vroeger rijp zijn dan twintig jaar geleden? geen idee...

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:49

Ik beleef het eerder andersom. Vind de jong volwassen van nu juist nog erg jong in hun opvattingen. Merk ook dat ouders nog heel veel regelen en bepalen bij 18+. In mijn tijd/omgeving was dat echt niet zo. Maar goed, daar gaat het topic natuurlijk helemaal niet over.

Suzanne F.

Berichten: 49290
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 11:53

Ik ga er verder niet teveel op in, maar ik begrijp het. Ik heb zelf dingen meegemaakt hieromtrent en ik heb weinig problemen met de omgang van mijn dochter met deze jongen. Hij lijkt ook nog vrij ‘jong’ en ik heb absoluut niet het idee dat er een scheve verhouding is. Anders had ik ingegrepen.
Mijn eigen ervaringen wil ik via Pb toelichten maar niet hier.

Jessix

Berichten: 16463
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 13:03

Daarom denk ik ook per situatie en per persoon verschillend maar wel goed dat er een wet is om ook te kunnen beschermen.

Jis_

Berichten: 11652
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 15:28

Natuurlijk grijp je als ouder in als je ziet dat je kind in een slechte relatie zit, in de hoop dat je kind zelf ook inziet dat die relatie niet goed is voor haar of hem. Hoe je dat aanpakt en hoe je relatie op dat moment met je kind is is ook heel
belangrijker in of je daar samen goed uit komt.

Elisa2

Berichten: 37389
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 17:18

Moeilijke is juist dat als je als ouder omgang met bepaalde personen gaat verbieden dat je ze dan juist in de armen van die persoon drijft. Tenminste dat zei mijn eigen moeder altijd, ik denk dat het contact goed houden met je kind, veel blijven praten, voorlichten en ze juist een beetje onder de radar houden dan belangrijker is.

Babootje

Berichten: 26363
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:01

Ik denk dat je als ouders best mag laten weten dat je het niet eens bent met de relatie, zolang je het goed uitlegt. En niet boos wordt, want het is belangrijk de communicatie open te houden en je kinderen te laten weten dat je er altijd voor ze bent.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 18:30

Suzanne F. schreef:
Mijn dochter is net 15, haar vriendje 18. Moet ik dan zeggen Mag niet?


Nee hoor, ik vind dat echt een normaal verschil. Meiden zijn vaak wat vlotter dan jongens, mijn eerste verkering was ook zoiets. Ik was 16 en hij 22. Lieve jongen, hele fijne eerste keer gehad.

Jildau

Berichten: 9411
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-22 19:31

Urbanus schreef:
Suzanne F. schreef:
Mijn dochter is net 15, haar vriendje 18. Moet ik dan zeggen Mag niet?


Nee hoor, ik vind dat echt een normaal verschil. Meiden zijn vaak wat vlotter dan jongens, mijn eerste verkering was ook zoiets. Ik was 16 en hij 22. Lieve jongen, hele fijne eerste keer gehad.


Ben ik het helemaal mee eens. Ik had ook vriendjes (ook gewone vrienden trouwens) die wat ouder waren op die leeftijd en m'n vriendinnen ook. Voor zover ik weet hebben we daar niks aan over gehouden. :D

Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:37

Toevallig nu een item over sexverslaving bij Op1

Dat dit dus te veel als excuus word gebruikt.

Als je een sex verslaving hebt kun je dus niet normaal meer functioneren. De heren en dames die sex overschrijdend gedrag vertonen kunnen dit wel in hun succesvolle banen.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 19:39

Misschien zouden ze beter functioneren, dan is het toch ook al enorm van invloed?

Popstra
Berichten: 13796
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:09

Die heren bij de voice zijn enkel uit op bevestiging hoe machtig ze wel niet zijn.

Heeft niks met sex versaafd zijn te maken want dan kun je dus niet normaal functioneren en al zeker niet op hun niveau.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 20:23

Soms kunnen alcohol verslaafden ook heel lang doorgaan met hun werk, zijn ze dan geen echte verslaafden?.


Even los van mensen die maar snel roepen seksverslaafd te zijn om daarmee onder de mantel 'ziek, ik kon er niks aan doen' te vallen.