Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:02

Ik snap niet dat John de mol steeds zegt dat de vrouwen als zo iets gebeurd het moeten zeggen. Ligt het probleem niet bij dat mannen dit doen? Als ze nou jongens leren dat je zo iets niet moet doen dan zou niemand ooit aan de bel hoeven trekken.

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:02

Cayenne schreef:
chevax schreef:
*aanvulling* Er is imo een groot verschil tussen een hand op een bil of schouder en het zeggen dat iemand aan minderjarige meisjes zit. Want met dat laatst impliceer je misbruik. Dit is schijnbaar gebeurd waar ouders bij waren, want die zeggen nu "ja, ik heb het gezien". Als mijn dochter werkt aangeraakt door iemand op een manier die ik als misbruik ervaar, zou de wereld te klein zijn. Dat een heel jong meisje zelf geen actie onderneemt, dat kan heel goed. Dat ouders dat niet doen als ze naar eigen zeggen hebben gezien wat er is gebeurd?


Iemand die meerdere malen een hand op een intieme plek legt bij een (minderjarig) meisje is hoe dan ook verkeerd bezig.

Ik vind het echt schokkend dat mensen dit niet in zien :


Maar ga eens in op wat ik zeg over ouders?

Rytir

Berichten: 5359
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:03

_San87_ schreef:
Poeh, ik had t ook even te zwaar toen de slachtoffers van Ali B aan het woord waren... Brrr.


Nou ik ook ( al ben ik al de hele dag een emo doos) :') vooral ook de schuld bij zichzelf leggen.

Mr de mol was volgens mij aardig zenuwachtig maar wel redelijk oprecht. Daar ligt ook meteen wel een probleem want hij denkt blijkbaar dat het heel makkelijk is om aan de bel te trekken...

Shadow0

Berichten: 43535
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:03

karuna schreef:
Wat ik vermoed bij AliB is dat hij in de veronderstelling was dat de vrouwen wel wilden. Ipv dat hij tegen hun zin gedaan zou hebben wat ze zeggen. Daar zit je helaas met twee meningen die tegenover elkaar staan. Dat gaat denk ik nog een beste klus worden bewijzen te vinden. -O-


Daar zouden die integriteitscodes dus voor moeten zijn. Er *kan* geen instemming zijn, want de situatie is al vanaf het begin af aan te ongelijk.


Citaat:
Marco Borsato geen idee wat ik ervan moest vinden. Aanraken in de zin van sexuele aanraking of zoals hij zijn dochters zou aanraken zonder enige sexuele bijbedoeling. Dat kan natuurlijk ook nog.

Je raakt mensen niet zomaar aan bij de billen. En zeker als volwassen man niet bij 13-jarige meiden. Sommige dingen zijn echt niet zo ingewikkeld. Dit gebeurt niet 2 keer in dezelfde setting per ongeluk, en het gebeurt niet zonder dat iemand weet dat het ongepast is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41762
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:03

chevax schreef:
_San87_ schreef:

Meer verwacht? De getuigenverklaringen over Ali B waren geen nieuws voor jou?

Ik had gehoopt dat t bleef bij 'enkel' wat misplaatste zinnen en dickpics. Maar dit zijn gewoon keiharde strafbare feiten (aanranding en verkrachting!).


Wacht even, want we gaan we de verkeerde kant op. De afgelopen twee dagen was er bekend dat er aangifte van verkrachting is gedaan. En dat is erg schokkend. Wat zeg ik nu verkeerd met dat ik meer inhoud van de documentaire had verwacht? Ik had zó gehoopt dat onweerlegbaar was bewezen dat er gebeurd is wat er wordt gezegd. Juist voor de slachtoffers. En nee, hoe erg ook, er is nog steeds niks bewezen in de zin dat er uitspraken en consequenties zijn.

Er was bekend dat er aangifte is gedaan vanwege een zedenmisdrijf. Pas nu is onomstotelijk dat er aangifte is gedaan van verkrachting. 2x.

Anywho, je leek in je post te bagatelliseren wat er door BOOS aan het licht is gebracht, dat alles al bekend was. Ik ben het daar niet mee eens. Er kwamen veel getuigenverklaringen voorbij die echt nieuw waren.

Dr vrouw van de eerste aanklacht, heeft op aanraden van het OM aangifte gedaan, he. Ik vind dat nogal wat.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:03

friezenfan2 schreef:
Ik snap niet dat John de mol steeds zegt dat de vrouwen als zo iets gebeurd het moeten zeggen. Ligt het probleem niet bij dat mannen dit doen? Als ze nou jongens leren dat je zo iets niet moet doen dan zou niemand ooit aan de bel hoeven trekken.

Natuurlijk ligt het probleem daar.
Maar de wereld is niet zo eerlijk dat geen enkele man dit nooit meer doet, hoeveel voorlichting ook.
En dan kan er toch echt pas wat gedaan worden door het te melden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41762
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:05

friezenfan2 schreef:
Ik snap niet dat John de mol steeds zegt dat de vrouwen als zo iets gebeurd het moeten zeggen. Ligt het probleem niet bij dat mannen dit doen? Als ze nou jongens leren dat je zo iets niet moet doen dan zou niemand ooit aan de bel hoeven trekken.

Ik snap dat wel. Voor mannen is het meestal gewoon zo simpel, omdat zij meestal geen idee hebben hoe het voor vrouwen voelt.

Voor hen is het zoals een diefstal, daar doe je ook gewoon melding/aangifte van. Tenminste, zo legden de mannen in mijn vriendengroep het uit, even kort gezegd.

IMANDRA

Berichten: 9821
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:07

_San87_ schreef:
Fair schreef:
Ik denk eerder dat hij er zit om zn eigen hachje te redden.

Ik denk eigenlijk gewoon dat ie er zit om zijn ervaring te delen en uit te leggen hoe het in zijn beleving is gegaan. Ik vind hem iig wel oprecht overkomen.

Prima stukje hoor en wedehoor van Tim, tot nu toe.


Die indruk heb ik inderdaad ook.

Maar wauw. Wat een aflevering.

Als ik John mag geloven zitten er in theorie dus veel meldpunten. Vraag me af wat dan de reden is waarom de meiden toch te onzeker of te bang of (vul in) waren om daar niet van gebruik te maken? Of is het dan zo dat die meldpunten (die kandidaatbegeleiders) niet alles hebben doorgegeven?

Ik vind het geven van die tweede kans op zich niet zo gek eigenlijk, vanuit zijn oogpunt. Hij had (schijnbaar) maar kennis van 1 kandidate, die het heeft aangegeven. Is in gesprek gegaan, meteen gehandeld. In zijn beleving had die Rietbergen het maar bij 1 meisje gedaan. Ook schijnbaar nog overleg gehad met het slachtoffer, of ze misschien naar buiten wilde treden of niet.

In zijn beleving was het dus geen systematisch de schreef over gaan. Kan je wat van vinden –ik weet ook niet wat ik in die situatie zou doen– maar ik vind niet per definitie dat John daarmee de fout in is gegaan. Ja, achteraf gezien misschien wel. Maar ja, hindsight is 20/20 natuurlijk, en dus makkelijk praten...

Enige waar ik het echt met hem oneens ben is dat hij Rietbergen geen machtspositie vindt hebben, ook niet in de ogen van zo'n jonge deelneemster. Ongeacht of dat in de praktijk werkelijk zo is of niet. En natuurlijk het verhaal met Marco en die kinderen... Al kan ik me wél voorstellen dat het beeld van pedo Marco met die van een man die je al lang op een vriendschappelijke manier kent lastig verenigen zijn.

Shae
Berichten: 1373
Geregistreerd: 05-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:07

_San87_ schreef:
Anywho, je leek in je post te bagatelliseren wat er door BOOS aan het licht is gebracht, dat alles al bekend was. Ik ben het daar niet mee eens. Er kwamen veel getuigenverklaringen voorbij die echt nieuw waren.


Ik vroeg me ook even af of we wel hetzelfde hadden gekeken. Ik vind eigenlijk alles wat is gezegd wel vrij schokkend, vooral als je erbij stilstaat dat het gaat om mensen met een scheve machtsverhouding die denken dat ze hier wel mee wegkomen.

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:09

Knudd schreef:
Knuffel voor iedereen die naar aanleiding van deze aflevering, of van de heisa van de afgelopen week, het nu even zwaar heeft :knuffel:


Ik schoot even vol bij jou reactie.
Dankjewel.. Ik ben blij dat ik heb gekeken, maar het brengt zoveel herinneringen naar boven dat het een slecht nachtje zal worden.
Hoewel ik in eerste instantie het topic ontstipt had door de vele nare en kort-door-de-bocht reacties, doet het me goed om nu weer mee te lezen.

Een knuffel aan iedereen die het nodig heeft :knuffel:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41762
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:11

Shae schreef:
_San87_ schreef:
Anywho, je leek in je post te bagatelliseren wat er door BOOS aan het licht is gebracht, dat alles al bekend was. Ik ben het daar niet mee eens. Er kwamen veel getuigenverklaringen voorbij die echt nieuw waren.


Ik vroeg me ook even af of we wel hetzelfde hadden gekeken. Ik vind eigenlijk alles wat is gezegd wel vrij schokkend, vooral als je erbij stilstaat dat het gaat om mensen met een scheve machtsverhouding die denken dat ze hier wel mee wegkomen.

Ja, vind ik ook. Vooral de getuigenverklaringen over het gedrag van Ali B, ik heb er nog koude rillingen van.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:15

daantjuhhh schreef:
Justme_Lisaa schreef:
Oké, die John is wel echt in aanzien gedaald. Hij kan het zich niet voorstellen dat Marco aan kinderen heeft gezeten. Volgens hem liegen de kinderen dus, daar kwam het op neer. Vreselijk dan durven die kinderen het eindelijk en worden ze beschuldigd van liegen.
Niet alleen kinderen nu, maar dat geld dan voor alle slachtoffers..

Nee dat heeft hij niet gezegd!
Hij zei het moet blijken uit onderzoek.
En dat snap ik wel.
Het is een hele erge beschuldiging.
Dat moet onderzocht worden voordat je daar een uitspraak over kunt doen.


Dit vind ik ook!
Borsato is, ben het woord kwijt, altijd van een arm om iemands schouder of beetpakken dat weet ik wel en voor de rest gaan we het meemaken!

paars

Berichten: 5606
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:16

fotolijstje schreef:
daantjuhhh schreef:
… een ondertiteling zou ik prettig hebben gevonden.

Ik vind dat ook vervelend.
Het zijn idd een aantal toonhoogtes van de stem op elkaar gegooid om de stem te vervormen.
Een tip van deze SH: het lukt mij het best het te verstaan door echt te focussen op de hoogste stem. Doe ik dat niet dan wordt het 1 onverstaanbare brei.
Wie weet heeft iemand hier iets aan.

IMANDRA

Berichten: 9821
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:16

chanicha schreef:
Dit vind ik ook!
Borsato is, ben het woord kwijt, altijd van een arm om iemands schouder of beetpakken dat weet ik wel en voor de rest gaan we het meemaken!


Maar dat hij 'iemand is die daar wel van is', wil niet zeggen dat het ook iets is wat we moeten accepteren hè.

Vond dat ook zo schokkend. Paar keer kwam de opmerking langs, iets van, "ja hij is nu eenmaal zo", of zo. (weet even de precieze opmerking niet meer). Hoe praat dat alles goed ?!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 20-01-22 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiggs

Berichten: 7535
Geregistreerd: 30-05-11
Woonplaats: Dunning-Kruger Park

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:17

Cayenne schreef:
chevax schreef:
*aanvulling* Er is imo een groot verschil tussen een hand op een bil of schouder en het zeggen dat iemand aan minderjarige meisjes zit. Want met dat laatst impliceer je misbruik. Dit is schijnbaar gebeurd waar ouders bij waren, want die zeggen nu "ja, ik heb het gezien". Als mijn dochter werkt aangeraakt door iemand op een manier die ik als misbruik ervaar, zou de wereld te klein zijn. Dat een heel jong meisje zelf geen actie onderneemt, dat kan heel goed. Dat ouders dat niet doen als ze naar eigen zeggen hebben gezien wat er is gebeurd?


Iemand die meerdere malen een hand willens en wetens op een intieme plek legt bij een (minderjarig) meisje is hoe dan ook verkeerd bezig.


Walgelijk gedrag en ik snap niet dat iemand dit ook maar enigszins kan goedpraten :r

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:18

chevax schreef:
Maar ga eens in op wat ik zeg over ouders?


Waarom? Doet dat volgens jou af aan de geloofwaardigheid van het verhaal?
Mijn ouders deden ook geen melding of aangifte terwijl ik minderjarig was. Dat betekent nog niet dat het verhaal niet waar is.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-01-22 19:48, in het totaal 2 keer bewerkt

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:19

IMANDRA overdrijven is ook een vak hè!

chevax

Berichten: 11338
Geregistreerd: 17-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:20

Cayenne schreef:
chevax schreef:
Maar ga eens in op wat ik zeg over ouders?


Waarom? Doet dat volgens jou af aan de geloofwaardigheid van het verhaal?
Mijn ouders deden ook geen melding of aangifte terwijl ik minderjarig was. Dat betekent nog niet dat het verhaal niet waar is.


Ouders keken toe en zeggen later dat ze het wisten? Natuurlijk doet dat er toe. Als je dit ziet en je weet zeker dat dit misbruik is, is de wereld toch te klein?
Laatst bijgewerkt door chevax op 20-01-22 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Knudd

Berichten: 1563
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:20

amber15 schreef:
Knudd schreef:
Knuffel voor iedereen die naar aanleiding van deze aflevering, of van de heisa van de afgelopen week, het nu even zwaar heeft :knuffel:


Ik schoot even vol bij jou reactie.
Dankjewel.. Ik ben blij dat ik heb gekeken, maar het brengt zoveel herinneringen naar boven dat het een slecht nachtje zal worden.
Hoewel ik in eerste instantie het topic ontstipt had door de vele nare en kort-door-de-bocht reacties, doet het me goed om nu weer mee te lezen.

Een knuffel aan iedereen die het nodig heeft :knuffel:


:knuffel: Door de 'sensatie' vergeten we weer de slachtoffers. Vind dat zo kwalijk. Ik hoop dat je vanavond voor jezelf nog een beetje comfort kan vinden, of troost, of iets wat je nu kan helpen om de pijn wat te verzachten. Dikke knuf

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:21

Maar is het bij Marco heup of echt billen? Heup kan ik me voorstellen dat zoiets onschuldig en niet sexueel bedoeld is.

IMANDRA

Berichten: 9821
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:21

chanicha schreef:
IMANDRA overdrijven is ook een vak hè!


Als volwassen man heb je gewoon niet aan de billen of heupen van een kind te zitten. Of zonder expliciete toestemming van een meerderjarige, for that matter. Ongeacht intentie.

Dat is niet overdrijven. Dat zou gewoon de realiteit moeten zijn.

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:22

Er zit ondertiteling bij hé maar die moet je zelf aanzetten. (dit kan op elke youtube video maar ik geloof dat Boos hier de ondertiteling zelf heeft bij gevoegd)
Bij de video staat er rechts onderin een wieltje( net als op je telefoon) waarmee je bij de instellingen komt daar kan je naast de ondertiteling ook afspeelsnelheid en de kwaliteit aanpassen. Je kiest ondertiteling en daar vink je nederlands aan.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:24

friezenfan2 schreef:
Er zit ondertiteling bij hé maar die moet je zelf aanzetten. (dit kan op elke youtube video maar ik geloof dat Boos hier de ondertiteling zelf heeft bij gevoegd)
Bij de video staat er rechts onderin een wieltje( net als op je telefoon) waarmee je bij de instellingen komt daar kan je naast de ondertiteling ook afspeelsnelheid en de kwaliteit aanpassen. Je kiest ondertiteling en daar vink je nederlands aan.

bij mij gaf hij aan geen ondertiteling beschikbaar.

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:25

Ik word misselijk van die ouders die dan zien dat Marco ‘aan de billen van hun kind zit’ en dan op dat moment hem niet uit zijn schoenen trekken!

friezenfan2

Berichten: 2640
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-22 19:26

Zo als ik schreef lijkt het alsof ze hem er zelf bij hebben gezet en ook als youtube hem aanmaakt kan dat misschien even duren. Vooral als je precies om 4 uur bent gaan kijken.