Voice of Holland 2022 stilgelegd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:19

Nouja, er waren verschillende psychologen over aan het woord. Die praten geen poep lijkt mij.

Zij zeiden ook dat de mannen Ali en jeroen door te zeggen dat ze sex verslaafd zijn de schuld op die manier ook weer naast zich neer leggen.

Mensen die echt sex verslaafd zijn schamen zich daar heel erg voor.

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 22:30

F_Orumster schreef:
Soms kunnen alcohol verslaafden ook heel lang doorgaan met hun werk, zijn ze dan geen echte verslaafden?.


Even los van mensen die maar snel roepen seksverslaafd te zijn om daarmee onder de mantel 'ziek, ik kon er niks aan doen' te vallen.


Die drinken vaak ook onder werk of komen al dronken op hun werk aan.

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 23:17

Popstra schreef:
Nouja, er waren verschillende psychologen over aan het woord. Die praten geen poep lijkt mij.

Zij zeiden ook dat de mannen Ali en jeroen door te zeggen dat ze sex verslaafd zijn de schuld op die manier ook weer naast zich neer leggen.

Mensen die echt sex verslaafd zijn schamen zich daar heel erg voor.

Dat had ik bewust ook genoemd.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 07:42

Maakt het veel uit dan, of je het doet omdat je verslaafd bent aan sex, aan het machtsspelletje, de spanning, of wat anders...?

F_Orumster

Berichten: 15320
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 08:40

wanneer je het aan een verslaving toeschrijft lijken ze er iets makkelijker vanaf te komen. Dan zijn ze ziek, kunnen er niks aan doen en moeten se behandeld worden. In plaats van een machtsgeile L*l te zijn die voorlopig gecanceld wordt.

pmarena

Berichten: 48128
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:13

Dat kan ook een verslaving zijn toch, als ze het zo willen spelen ;)

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:37

Een verslaving is weliswaar een ziekte, maar daar niets mee doen maakt je dus niet onschuldig.

Met drank op achter het stuur mag een alcoholverslaafde ook niet. En iemand in elkaar slaan omdatie onder invloed een kort lontje heeft, waar die niks aan kan doen want hij is verslaafd, dat telt ook niet.

Dus het kan mogelijk een verslaving zijn, maar dat pleit ze niet vrij imo.

Als je verslaafd bent aan seks dan ontwikkel je maar een sterke rechter arm of je zoekt mensen die vrijwillig mee willen doen, maar ongewenst is nog steeds ongewenst dn dus grensoverschrijdend, of je het nu doet doordat je verslaafd bent of uit macht of uit iets anders, dat maakt dan toch niet uit.
Zijn geen verzachtende omstandigheden imo.

VuurVleugels
Berichten: 1765
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 09:46

Marije_jiplover schreef:
Een verslaving is weliswaar een ziekte, maar daar niets mee doen maakt je dus niet onschuldig.

Met drank op achter het stuur mag een alcoholverslaafde ook niet. En iemand in elkaar slaan omdatie onder invloed een kort lontje heeft, waar die niks aan kan doen want hij is verslaafd, dat telt ook niet.

Dus het kan mogelijk een verslaving zijn, maar dat pleit ze niet vrij imo.

Als je verslaafd bent aan seks dan ontwikkel je maar een sterke rechter arm of je zoekt mensen die vrijwillig mee willen doen, maar ongewenst is nog steeds ongewenst dn dus grensoverschrijdend, of je het nu doet doordat je verslaafd bent of uit macht of uit iets anders, dat maakt dan toch niet uit.
Zijn geen verzachtende omstandigheden imo.


'imo' --> dat is dus helaas niet de consensus én kan in de rechtzaal wel degelijk tot verzachtende omstandigheden leiden. Ook buiten de rechtszaal zijn mensen veel sneller geneigd om te zeggen "ja maar hij kan er niks aan doen", zeker als het om een voormalige publiekslieveling gaat. Ik ben het met je eens hoor, maar de realiteit is zuur helaas.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:10

pmarena schreef:
Maakt het veel uit dan, of je het doet omdat je verslaafd bent aan sex, aan het machtsspelletje, de spanning, of wat anders...?
het maakt in zoverre uit ze iets de schuld geven. Namelijk een verslaving. Niet hun zelf.

Popstra
Berichten: 13753
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:12

F_Orumster schreef:
wanneer je het aan een verslaving toeschrijft lijken ze er iets makkelijker vanaf te komen. Dan zijn ze ziek, kunnen er niks aan doen en moeten se behandeld worden. In plaats van een machtsgeile L*l te zijn die voorlopig gecanceld wordt.
precies dit!

Elisa2

Berichten: 37165
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 10:27

Pfft ze moeten gewoon verantwoordelijkheid nemen voor hun gedrag, alles wat daar van afleidt is een zwaktebod en geeft alleen maar grotere kans op herhaling.

M1994
Berichten: 860
Geregistreerd: 27-01-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:17


Anoniem

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 17:45

Dank je, ik was het even vergeten en ga hem nu kijken.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110691
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:05

Ik heb hem gezien en het is dus weer een kwestie van mensen met macht die elkaar de hand boven het hoofd houden en op die manier een onveilige werkvloer creeëren/in stand houden.
Heftig dat de slachtoffers niet serieus worden genomen..

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:12

Jeetje wat een soap.
Goede samenvatting cayenne, meer dan dat is het idd niet.

MyWishMax

Berichten: 25321
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:18

Ik vond die Linde ook wel erg apart reageren aan de telefoon. Erg in de verdediging en onbeleefd bijna. Maar waar ik vorige keer nog wel wat begrip had voor de mol, als je het niet weet/hoort is het lastig. Maar ergens is het enorm fout gegaan en wordt die contactpersoon idd niet geloofd of neergezet als leugenaar oid.

Nare smaak van nu.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Re: Voice of Holland 2022 stilgelegd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 20:32

Ik denk dat Linde haar elleboog op n donkere plek zit. Want net wat je zegt, eigenlijk zegt ze nu dat de slachtoffers en degene van de tape liegen.
Ze moet zich schamen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:05

Cayenne schreef:
Ik heb hem gezien en het is dus weer een kwestie van mensen met macht die elkaar de hand boven het hoofd houden en op die manier een onveilige werkvloer creeëren/in stand houden.
Heftig dat de slachtoffers niet serieus worden genomen..

Nouja dit. Volgens mij weet iedereen precies hoe dit gegaan is.

Ik heb meerdere bijbaantjes gehad waar er dan weer net zo’n dorpsgek doorheen was geglipt doe stiekem naar de meisjes zat te gluren door het sleutelgat. Het management? Die propte een papierprop in het gat en deed er een plakbandje over. Hij had immers een vast contract en een nieuwe schoonmaker vinden is lastig 8)7 (true story, vestiging van een groot internationaal bedrijf).

Wat dat betreft is deze uitzending bijna overbodig wmb, want zelfs als het niet concreet genoemd is had iedereen wel aan zijn wateren kunnen voelen dat het geen incident (de zogenaamde ene persoon die bekend was) was, maar structureel en “lastig lastig”en “laten we maar aankijken”. Soort bystander-effect voor managers. Helpt niet als het je zwager betreft.

Die Linde mag wel wat aan haar communicatieskills gaan doen voor een leidinggevende, jonge wat een trol aan de telefoon.

Zielig voor de slachtoffers dat dit is hoe het opgepakt wordt.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-22 22:12

En het erge is, als er ergens een fout gemaakt wordt zoals hier is het prima om te zeggen; ‘jeetje, wat hebben we dit verkeerd ingeschat en aangepakt. We gaan dit evalueren en onze protocollen herzien om herhaling te voorkomen want we willen een veilige werksfeer’.

Maar in plaats daarvan alles bij elkaar liegen, het in de doofpot willen stoppen, onverschillig doen en iedereen de hand boven het hoofd houden. Dat is nog veel erger voor diegenen die last hebben gehad van de onveilige situatie dan gewoon erkennen en zeggen dat ze dit niet goed aangepakt hebben. :n

Zelf vind ik mensen die hun fouten kunnen omzetten in iets leerzaams veel sterker dan dit gelieg en gedraai om er zelf maar als beste uit te komen.