Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 03:44

Turkije heeft economische problemen met uit de hand lopende inflatie.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 06:06

Benzz schreef:
Wat maakt eigenlijk dat jullie vinden dat Nederland van jullie is en dat jullie als enige recht hebben op een gezond, gelukkig en vooral veilig leven?


_/-\o_ Precies dát

Toch grappig dat Nederlanders die hun geluk in het buitenland gaan beproeven in een programma als “ ik vertrek “ komen, maar als het andersom gaat, die mensen als gelukszoekers worden bestempeld ....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 06:37

Ik hoop dat je zelf het verschil tussen die twee groepen ook wel ziet.

In het ene geval gaat het om een zeer kleine groep mensen die naar een ander land verhuizen met een zak geld om daar een nieuw leven op te bouwen en lokaal bij te dragen aan de economie, terwijl het in het andere geval gaat om duizenden (tienduizenden, honderd duizenden) mensen die zonder geld of toepasbare vaardigheden verhuizen en vervolgens onderhouden moeten worden.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 06:47

chanicha schreef:
Nu op teletekst, derde kwartaal 8845 asielverzoeken!
Waaronder 2550 uit Syrië, Afghanen 1565 en Turken 1540!
Is twee en een half keer zoveel als in het tweede kwartaal maar wtf waarvoor zoveel Turken!

Omdat Turken die toentertijd met die coup meegedaan hebben, of met die beweging sympathiseerden, daadwerkelijk gevaar lopen.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 07:05

enzino schreef:
Ik hoop dat je zelf het verschil tussen die twee groepen ook wel ziet.

In het ene geval gaat het om een zeer kleine groep mensen die naar een ander land verhuizen met een zak geld om daar een nieuw leven op te bouwen en lokaal bij te dragen aan de economie, terwijl het in het andere geval gaat om duizenden (tienduizenden, honderd duizenden) mensen die zonder geld of toepasbare vaardigheden verhuizen en vervolgens onderhouden moeten worden.

Je hebt wel een gekleurde bril op hoor....maar zelfs als dat zo zou zijn. Waarom mag men niet naar een beter leven elders streven...ik zou ook graag naar Scandinavië verhuizen.....
Maar dan de vraag die hiervoor gesteld werd....daar heeft nog niemand antwoord op gegeven. Is een legitieme vraag

Anoniem

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 07:35

Verhuis dan naar Scandinavie zou ik zeggen. Dat kan gewoon hoor. En van mij mag iedereen naar een beter land verhuizen, dat heb ik zelf ook gedaan. De vraag is alleen of het land waar je naartoe gaat dat mag weigeren. Wat mij betreft wel. Ik moet ook aan alle eisen voldoen om jaarlijks mijn visa te mogen verlengen.

En op die vraag heb ik al lang antwoord gegeven. Blijkbaar heb jij het alleen niet gelezen.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 07:40

enzino schreef:
Verhuis dan naar Scandinavie zou ik zeggen. Dat kan gewoon hoor. En van mij mag iedereen naar een beter land verhuizen, dat heb ik zelf ook gedaan. De vraag is alleen of het land waar je naartoe gaat dat mag weigeren. Wat mij betreft wel. Ik moet ook aan alle eisen voldoen om jaarlijks mijn visa te mogen verlengen.

En op die vraag heb ik al lang antwoord gegeven. Blijkbaar heb jij het alleen niet gelezen.

Blijkbaar niet

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:09

dems75 schreef:
Blijkbaar niet

Alstu:
enzino schreef:
Ik vind dat Nederland mede van mij is omdat ik een boekje heb waarin staat dat ik Nederlander ben en in combinatie met het Nederlandse recht mij dat "mede eigenaar" van het land maakt.

Dat dus. En omdat mijn ouders zo'n boekje hadden toen ze mij kregen, in Nederland, kreeg ik ook zo'n boekje.
Dat is hoe het werkt.

De enige andere manier om 'eigenaar' te worden van een land zonder de nationaliteit te hebben, is door het met geweld te veroveren, en daar wordt doorgaans door de internationale gemeenschap niet heel positief tegenaan gekeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:12

Of natuurlijk vriendelijk vragen of je ook zo'n boekje mag. En de huidige eigenaren mogen dat natuurlijk weigeren te geven.

Waar ik nu woon kan ik niet voldoen aan de eisen om zo'n boekje te krijgen. Ik heb daarom ook geen recht op uitkeringen of gezondheidszorg. Ik mag hier geeneens grond bezitten en natuurlijk niet stemmen. Op zich ook geen ramp: ik ben hier te gast en moet elk jaar om verlenging van mijn visa vragen. Een van de eisen daarvoor is dat ik een gigantische lading banktegoeden moet aanhouden om eventuele tegenvallers te kunnen dekken. Als ik niet aan de eisen voldoe dan zal ik verwijderd worden uit het land (ze houden je net zo lang in de gevangenis tot je genoeg geld hebt voor een ticket naar huis).

Kan je je daar een beetje in vinden dems75?

DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:36

Ik vind dat nederland niet van mij is. Ik vind dat Nederland van niemand is. Ook elk ander land niet.
Maar ik vind wel dat het nu, of al een hele poos te vol is hier. En nee vol moet je niet zien als te vol voor alleen maar mensen van buitenaf, ik vind het ook te vol aan Nederlanders van de 10e generatie.
Er zijn geen huizen, de zorg staat op knappen. En dat we daarom problemen hebben die we eerst op moeten lossen. Het is wel een feit dat onze bevolking groeit door mensen van buitenaf. Dus ja dat nu eerst een halt toe roepen lijkt me zo gek niet dan.
En als we dan Europees kijken denk ik, veiligheid is wat die mensen nodig hebben.
Kijk dan eens naar Europese landen die niet zo vol zijn.
Dat daar de sociale voorzieningen minder zijn zou niet uit moeten maken, er is daar veiligheid. Dat is toch waarvoor de mensen gaan?
Want gaan we hier zo door is er hier ook geen sociale voorziening meer over. Want dit alles moet bekostigd worden.
En de mensen die hier nieuw komen mogen dat de eerste tijd al niet en daarna zijn er veel die het niet doen. Ook dat is een feit, gezien in de bijstand het meeste mensen zitten van uit het buitenland.
Ik meen iets van 59% uit mijn hoofd. Hoeveel % dat is als je per 100 Nederlanders zou kijken is volgens mij niet bekend, dan zou het nog hoger uit komen.
En ook daar moeten we eens stappen in ondernemen.
Wil in naar Canada moet ik eerst werk hebben voordat ik naar binnen mag, ook werk houden, want daar kom je zomaar niet in aanmerking voor alle voorzieningen. Is ook niet erg, want als je gezond bent kun je ook gewoon een steentje bijdragen.

Mars

Berichten: 33267
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:42

dems75 schreef:
Benzz schreef:
Wat maakt eigenlijk dat jullie vinden dat Nederland van jullie is en dat jullie als enige recht hebben op een gezond, gelukkig en vooral veilig leven?


_/-\o_ Precies dát

Toch grappig dat Nederlanders die hun geluk in het buitenland gaan beproeven in een programma als “ ik vertrek “ komen, maar als het andersom gaat, die mensen als gelukszoekers worden bestempeld ....


Misschien omdat we hier nog steeds 300.000 woningen tekort komen en de opvangcentra aan alle kanten uitpuilen. Hoe dat opgelost moet worden lees ik nog steeds niets over.

Nee, haal eerst al die mensen maar binnen, prop ze vervolgens op veldbedjes en andere ondermaatse opvangplekken en ga vervolgens klagen dat de vluchtelingen hier mensonwaardig worden opgevangen...

mysa

Berichten: 10494
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:44


DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:47

Dat klopt, maar ook daar word nederland nu te vol mee.
Ook deze mensen moeten wonen.
Er zijn gewoon geen huizen, gewoon niet.
Moeten we elke wei dan vol gooien? Dat ininiminie stukjes groen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 08:52

Dat woningprobleem is niet op te lossen, want zodra er maar even gebouwd wordt -heeft en aanzuigende werking - komen er weer meer naar hier dus het aantal woningzoekende blijft redelijk gelijk

het sociale vangnet hier is veel te ruimhartig, dus blijven ze komen

werk vinden hier is heel lastig, met het sociale vangnet terug naar het land van herkomst, daar is voldoende ruimte en gelegenheid huizen te bouwen, veilige gebieden maken en ze daar helpen een toekomst op te bouwen

andere landen andere normen en waarden, ik vind het best jammer dat nederlandse normen en waarden vervagen/gaan vervagen door de veranderingen

maar de nieuwe generaties hebben het daar waarschijnlijk minder moeilijk mee, ik maak me wel zorgen over mijn toekomst in een land waar meer mensen twee paspoorten hebben, wie ben ik dan nog als nederlander met één paspoort

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:21

MCE schreef:
Dat woningprobleem is niet op te lossen, want zodra er maar even gebouwd wordt -heeft een aanzuigende werking - komen er weer meer naar hier dus het aantal woningzoekende blijft redelijk gelijk

het sociale vangnet hier is veel te ruimhartig, dus blijven ze komen

werk vinden hier is heel lastig, met het sociale vangnet terug naar het land van herkomst, daar is voldoende ruimte en gelegenheid huizen te bouwen, veilige gebieden maken en ze daar helpen een toekomst op te bouwen

andere landen andere normen en waarden, ik vind het best jammer dat nederlandse normen en waarden vervagen/gaan vervagen door de veranderingen

maar de nieuwe generaties hebben het daar waarschijnlijk minder moeilijk mee, ik maak me wel zorgen over mijn toekomst in een land waar meer mensen twee paspoorten hebben, wie ben ik dan nog als nederlander met één paspoort

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:33

MCE schreef:
Dat woningprobleem is niet op te lossen, want zodra er maar even gebouwd wordt -heeft en aanzuigende werking - komen er weer meer naar hier dus het aantal woningzoekende blijft redelijk gelijk


?

1) Het woningen probleem is goed op te lossen, daar is 'alleen maar' politieke wil voor nodig, en wat tijd. (Honderdduizenden brave huurwoningen stamp je niet even uit de grond.)
2) Die aanzuigende werking mbt vluchtelingen bestaat niet.
Gewoon niet.
Gewoon een mythe.
De golf Syriërs had te maken met de tweede klimaatoorlog: de Arabische lente mislukte daar.
Ze kwamen echt niet zo van 'laten we gezellig naar dat koude kikkerlandje gaan'.
Nu met de Afghaanse vluchtelingen idem dito. Ze moeten het vege lijf redden, punt. Is ook geen kwestie van laten we naar het verre Nederland gaan. (Zij het dat wij wel een ereschuld hebben tov onze helpers, zoals oa tolken.)

(Die lui uit veilige landen zijn geen vluchtelingen en worden uitgezet.)

Citaat:
werk vinden hier is heel lastig, met het sociale vangnet terug naar het land van herkomst, daar is voldoende ruimte en gelegenheid huizen te bouwen, veilige gebieden maken en ze daar helpen een toekomst op te bouwen

Ik teken daar voor, maar het is in Afghanistan voorlopig niet aan de orde.
Citaat:
andere landen andere normen en waarden, ik vind het best jammer dat nederlandse normen en waarden vervagen/gaan vervagen door de veranderingen
:(:)
Kijk eens in de keuken.
Of lees een geschiedenisboek over Nederland in de jaren vijftig.
Er is gigantisch veel veranderd.
Voornamelijk door de televisie en onze eigen vakanties. Buiten, voor je huis zitten bijvoorbeeld. Canesta spelen doet niemand meer.
Wat een constante is, is dat behalve Drenthe het zo is dat Nederland een immigratieland is.
Citaat:
maar de nieuwe generaties hebben het daar waarschijnlijk minder moeilijk mee, ik maak me wel zorgen over mijn toekomst in een land waar meer mensen twee paspoorten hebben, wie ben ik dan nog als nederlander met één paspoort

Ik heb 1 paspoort maar voel me import Drenth, geboren Rotterdamse en wereldburger.
Ik behoor tot de minderheid die meer dan drie regels van Joost van den Vondel uit het hoofd kent, en ook nog eens een serie coupletten van het Wilhelmus (en de Internationale).
En een tweede nationaliteit maakt van iemand geen saboteur of vijfde colonne.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:39

Janneke, ik geef je graag gelijk, ik ben geen wereld burger, maar ken wel joost en het wilhelmus

de aanzuigende werking is er wel degelijk, want waarom willen ze doorreizen naar nederland, niet voor de lol denk ik, wel het sociale vangnet
anders blijf je in het eerste land waar door je komt, dan kun je snel weer terug, lijkt me

het kortste gedicht van Vondel: U, nu! (1620 won er een wedstrijd mee)
sorry, de Gijsbrecht is iets te lang
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 01-11-21 11:12, in het totaal 3 keer bewerkt

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 10:43

Janneke2 schreef:
2) Die aanzuigende werking mbt vluchtelingen bestaat niet.
Gewoon niet.
Gewoon een mythe.

Waarom zijn er dan zoveel mensen die in Italië of Griekenland aan land komen die graag doorreizen naar Noordwest Europa? Er zijn er weinig die daarvandaan bewust voor bijvoorbeeld Polen, Hongarije, Bulgarije, etc. kiezen.
Kennelijk is er toch iets waardoor men het hier aantrekkelijker vindt dan daar.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:06

MCE schreef:
andere landen andere normen en waarden, ik vind het best jammer dat nederlandse normen en waarden vervagen/gaan vervagen door de veranderingen


Wat voor een gekke utopie is dat altijd alles maar hetzelfde zou moeten blijven en dat zoiets ook goed is?

Over de hele wereld vind je invloeden van alle culturen door elkaar heen. In Kaapstad heb ik gegeten bij een Indisch restaurant, in Beirut bij een Armeen, in New York bij een Sushi bar en in Budapest bij een McDonalds.

De angst voor dubbele paspoorten snap ik ook niet helemaal? Ik ken ze alle kanten op, maar heb geen idee waarom dat een voor/nadeel is.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:15

Janneke, dat veiligelanders worden uitgezet is ook niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 11:20

Sakura789 schreef:
MCE schreef:
andere landen andere normen en waarden, ik vind het best jammer dat nederlandse normen en waarden vervagen/gaan vervagen door de veranderingen


Wat voor een gekke utopie is dat altijd alles maar hetzelfde zou moeten blijven en dat zoiets ook goed is?

Over de hele wereld vind je invloeden van alle culturen door elkaar heen. In Kaapstad heb ik gegeten bij een Indisch restaurant, in Beirut bij een Armeen, in New York bij een Sushi bar en in Budapest bij een McDonalds.

De angst voor dubbele paspoorten snap ik ook niet helemaal? Ik ken ze alle kanten op, maar heb geen idee waarom dat een voor/nadeel is.



heb geen angst vraag me alleen iets af, hoe het zich ontwikkeld
en hoe of ik daar in mee kan ontwikkelen, dat is een generaties verschil denk ik,

er zijn altijd "verkenners" geweest die op onderzoek gingen en zich ergens hebben kunnen vestigen,
en wat doet een verkenner: juist die informeert de troepen

dan zal er vanuit nederland betere berichten verzonden worden want het sociale vangnet is hier blijkbaar dan toch het beste

Janneke2

Berichten: 22773
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:32

Vwb de aanzuigende werking: die mensen komen niet voor de lol.
Wie naar de verhalen luistert, weet dat ze hopen op werk.
(Contra: de luilakken willen een uitkering.)
(Ons idiote systeem doet het helaas zo, dat er vaak een uitkering volgt, dat dan weer wel, maar dat is geen aanzuigende werking.)

En tja, wie twee seconden heeft gekeken naar de toestand in het dieptepunt van Europa, Moria, snapt dat mensen daar weg willen.
Dat is ook geen aantrekkingskracht, maar afstoting...

DuoPenotti

Berichten: 29684
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:33

jawel janneke, dat ons idiote systeem dat doet heeft wel een aanzuigende werking.
Veel van deze mensen reizen niet door heel Europa heen om per ongeluk hier terecht te komen, dat heeft een reden.
Ze zijn dat al heel veel landen gewoon veilig, dus wat blijft er dan nog over?

Geef ik deze mensen ongelijk? Nee joh, denk dat ik hetzelfde zou doen.

tamary

Berichten: 29191
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:35

Wie naar de verhalen luistert leert dat ze sprookjes vertelt is door smokkelaars die er schatrijk van worden.

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-21 12:38

DuoPenotti schreef:
Dat klopt, maar ook daar word nederland nu te vol mee.
Ook deze mensen moeten wonen.
Er zijn gewoon geen huizen, gewoon niet.
Moeten we elke wei dan vol gooien? Dat ininiminie stukjes groen?


Zoals je ziet, zijn de meeste immigranten Polen.
Die hebben wij hard nodig in de bouw en in de tuinbouw.

In de toekomst zullen we steeds meer arbeidsmigranten nodig hebben door de vergrijzing.