Plaatsing asielzoekers

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17896
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:19

Jammer dat discriminatie en/of racisme nog steeds niet herkend wordt.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... erbij-komt

Door de klimaatverandering (waar een aantal (rechtse) stemmers nog steeds niet in geloven) zullen er steeds meer vluchtelingen komen, of op de vlucht voor honger door extreme hitte of op de vlucht voor water of op de vlucht voor oorlog.

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:21

Dat is toch gewoon puur angst aanpraten? Oeh pas op, er komen IS-terroristen onze kant op. Het is dan helemaal niet belangrijk dat je met namen, rugnummers, cijfers of andere bekende data komt waar dat uit blijkt. Er wordt ook helemaal niks gezegd over de vraag of er monitoring op dit soort in reizigers is. Nee, er wordt alleen maar verteld dat we moeten oppassen, want dat soort mensen uit die regio kunnen best gevaarlijk zijn.

Dat er hier in Nederland bijvoorbeeld ook rechts extremisten rondlopen, die zich verzamelen in "zelfverdediging groepen", die samen gaan trainen, dat is dan weer niet relevant, want ja, blank, blond haar en blauwe ogen. Ook al weten we dat die aantoonbaar aanwezig zijn, daar hoeven we niet bang voor te zijn, nee dan die buitenlanders, daar zit misschien wel een IS aanhanger tussen.

BeFunny

Berichten: 10825
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:28

Maar dat er hier in NL ook extreem rechtse aanhangers bestaan dat ontkent toch niemand? En dat dat niet relevant is is ook niet aan de orde.

Ik geloof dat het overgrote deel mensen zijn die echt op de vlucht zijn en geen kant op kunnen. En ik vind dat we die mensen waar we kunnen moeten helpen.

Maar we moeten de problemen niet ontkennen en gewoon benoemen zoals het is.

Er zijn een hoop mensen ook zonder paspoort of id ons land binnen komen. En daar kan niet altijd volledig op gescreend worden.

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:36

Vertel dan eens duidelijk, gesteund door feiten wat het probleem is. Alleen maar roepen dat er IS-terroristen binnenkomen zonder verder ook maar enige onderbouwing, zonder te weten hoe Nederland daar op screent en te weten hoe succesvol of onsuccesvol Nederland dat doet heeft niks met het benoemen van problemen te maken. Dat is gewoon angst zaaien.

En ja, als er aanwijzingen zijn dat ze wel binnen komen, dan moeten we daar wat aan gaan doen, maar dan moet je dus wel met die aanwijzingen komen.

BeFunny

Berichten: 10825
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:38

Ik reageerde op dat verkrachting stukje.

Maar hier
https://www.parlementairemonitor.nl/935 ... be7ojc1ozf

Dit ging dan over de kans op aanslagen. Maar wat je er ook uit op maakt is dat de screening niet zoveel voorstelt en dat je dus niet kunt weten wat er wel of niet mee komt.

En dat is wel degelijk een ding.
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 26-02-24 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:45

irmaz schreef:
996981 schreef:
Echt helemaal niemand zegt dat we dergelijk gedrag van alle asielzoekers kunnen verwachten. Niemand

Het kernwoord was 'cultuur' :)*


Tussen een cultuur waarin andere normen en waarden heersen benoemen en zeggen dat iedere asielzoeker (wat niemand zegt) een verkrachter is zit echt een enorm verschil.

BeFunny

Berichten: 10825
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:47

Nou dat dus Elisa

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:48

Karl66 schreef:
Elisa2 schreef:


Heb je de linkjes gelezen? ben benieuwd wat je daarvan vindt.


Dat is allemaal heel erg, net zoals ik heel veel andere dingen in het buitenland ook heel erg vind. Ik ben niet voor niks blij dat ik in een veilig en welvarend land als Nederland geboren ben.

Maar volgens mij gaat dit topic over asielzoekers in Nederland en heeft het dus veel meer zin om over de cijfers in Nederland te praten. En op basis van die cijfers uit Nederland blijkt dat het ook bij asielzoekers om een klein percentage van de totale groep gaat en dat de hele groep er op aanspreken dus gewoon racisme is.

En als je het wel een interessant topic vindt om te bespreken, prima maak er een topic voor aan zou ik zeggen. Maar hier gaat het toch echt over de situatie in Nederland.


Mensen zijn tegen ASC,s omdat ze bang zijn voor dit gedrag. Omdat dit kennelijk al eerder gebeurd is in de sportschool waarover geschreven werd een paar pagina,s terug. (grensoverschrijdend gedrag naar vrouwen en medewerkersters) Dus hoezo zou dit niet relevant zijn voor dit topic?

Denk dat het belangrijker is om deze angst te begrijpen en onderkennen als je het draagvlak en de tolerantie wilt vergroten. Erkennen ipv wegkijken.

Karl66

Berichten: 29765
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 22:51

BeFunny schreef:
Ik reageerde op dat verkrachting stukje.

Maar hier
https://www.parlementairemonitor.nl/935 ... be7ojc1ozf

Dit ging dan over de kans op aanslagen. Maar wat je er ook uit op maakt is dat de screening niet zoveel voorstelt en dat je dus niet kunt weten wat er wel of niet mee komt.

En dat is wel degelijk een ding.


Je komt met het verslag van een parlementaire zitting van 7 jaar geleden. Heb je ook nog informatie die wat recenter is als onderbouwing?

Janneke2

Berichten: 22888
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:12

Citaat:
Tussen een cultuur waarin andere normen en waarden heersen benoemen en zeggen dat iedere asielzoeker (wat niemand zegt) een verkrachter is zit echt een enorm verschil.


Klopt.

En ik hou niet van meel in de mond.

Cultuurverschillen zijn er, en doorgaans vind ik het nog leuk ook.

En ik ken geen cultuur waarbij verkrachting de norm is,
en ik ken |( geen cultuur waarbij verkrachting niet voorkomt.

Dus nu ja, er zijn cultuurverschillen.
Met andere normen en waarden, bijvoorbeeld dat de Nederlandse huisvrouw er niet in voorkomt.

(... Nederland heeft geen feministische cultuur, ik herhaal het maar even.)

BeFunny

Berichten: 10825
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:13

Hier dit is een verhaal van mensen die op tijd zijn opgepakt. In NL maar ook in Duitsland. Die waren een aanslag aan het voorbereiden.

https://www.ad.nl/binnenland/groep-oorl ... ~aa5ed271/

Verkrachting gebeurd idd overal.

Het is alleen niet zo dat het overal in de naam van God is toegestaan. Dat maakt toch wel een verschil.

Electra63

Berichten: 17896
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:22

BeFunny schreef:
Hier dit is een verhaal van mensen die op tijd zijn opgepakt. In NL maar ook in Duitsland. Die waren een aanslag aan het voorbereiden.

https://www.ad.nl/binnenland/groep-oorl ... ~aa5ed271/


Je kunt vast nog meer artikelen vinden van welke foute zaken asielzoekers/vluchtelingen worden verdacht of voor zijn veroordeeld in Europa.

We kunnen dit beter Verzameltopic misdaden door asielzoekers noemen. :+

BeFunny

Berichten: 10825
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:26

Er werd gevraagd of er aanwijzingen waren dat dit soort mensen ook mee komen. En helaas zijn die aanwijzingen er. Ik kan er niks anders van maken ;)

Neemt niet weg dat er zoveel mensen zijn die gewoon alleen maar veilig ergens willen zitten nadat ze alles achter hebben moeten laten.

Janneke2

Berichten: 22888
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:27

BeFunny schreef:
Verkrachting gebeurd idd overal.

Het is alleen niet zo dat het overal in de naam van God is toegestaan. Dat maakt toch wel een verschil.


Eh...

Afgezien van allerlei sektes, christelijk of wat dan ook:
het is nergens 'in de naam van God' toegestaan.

BeFunny

Berichten: 10825
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:33

Ook gearrangeerde huwelijken vinden nog steeds plaats. En dat mag uit praktische overwegingen binnen bepaalde geloven. Maar verkrachting uit naam van God is niet toegestaan Janneke?
Laatst bijgewerkt door BeFunny op 26-02-24 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Berichten: 22888
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:33

BeFunny schreef:
Hoe kom je erbij dat aanhangers van Is
Al Qaida die niet naar het kalifaat geweest zijn enkel Nederlanders zijn??

Ik vrees dat die engerds hun bekeerlingen overal ter wereld hebben/hadden zitten.

... waar het mij om ging was Nederland. Een Duitse aanhanger, bij voorbeeld, komt hier mogelijk als de EU ingezetene die hij (zij, ook dat komt voor) is.
Geen vluchteling, dus.

En aanhangers die thuis zijn gebleven komen hier hoogstens heen als het echt niet anders kan, want voor hen is Afghanistan veel leuker.

BeFunny

Berichten: 10825
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:37

Ook " extreem gelovigen" komen hierheen of elders in de wereld.

Die extreem gelovigen leven niet alleen in Afghanistan.

Janneke2

Berichten: 22888
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:41

BeFunny schreef:
Ook gearrangeerde huwelijken vinden nog steeds plaats. En dat mag uit praktische overwegingen binnen bepaalde geloven.


"Matchmaker, matchmaker,
make me a match!
Find me a find,
catch me a catch...!"

Er zijn cultuurverschillen.
Gearrangeerde huwelijken komen nauwelijks voor in de huidige dominante cultuur.
(Europese vorstenhuizen deden niet anders.)
Maar bovenstaand liedje komt uit een populaire musical.
(Yentl..? Fiddler on the Roof?)

Als de matchmaker haar werk goed doet, zijn het doorgaans gelukkige en stabiele huwelijken.


Als gezegd, afgezien van akelige sekten en nare goeroes:
verkrachting in de naam van God is absoluut taboe in alle godsdiensten die ik ken.
(Verkrachting zelf alleen al, en "in de naam van God" maakt het zo mogelijk nog erger.)

irmaz

Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:44

Popstra schreef:
BeFunny schreef:
Het probleem is helaas ook wel dat veel vluchtelingen uit onder andere Iraq, Iran en Syrie zijn opgegroeid met al Qaida en Is gedachtegang.
En die zien verkrachting als een gelovige daad. Als een soort offer. En niet als iets verkeerds. Dus wel degelijk een cultuur verschil. En dat veranderd nou eenmaal niet ineens als ze ergens anders in een kamp zitten.

Vrouwen hebben daar maar 1 recht en dat is het aanrecht

irmaz schreef:
Heb je daar wat goede links bij die dat kunnen onderbouwen?

Popstra schreef:
Ik neem aan dat je deze vraag met enig sarcasme stelt?

Nee zeker niet. Ik ben best geïnteresseert in een goed onderzoek zien dat aantoont dat
1: er veel vluchtelingen uit oa Irak, Iran en Syrië komen die zijn opgegroeid met het gedachtegoed van al Qaida en Is en dat die vanuit hun cultuur verkrachten omdat ze opgegroeid zijn met dat gedachtegoed . En
2: Mensen in Irak, Iran en Syrië vinden dat daar vrouwen maar 1 recht hebben, namelijk het aanrecht.

BeFunny

Berichten: 10825
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:48

Janneke2 schreef:
BeFunny schreef:
Ook gearrangeerde huwelijken vinden nog steeds plaats. En dat mag uit praktische overwegingen binnen bepaalde geloven.




(Europese vorstenhuizen deden niet anders.)



Deden

In de huidige tijd komen nog steeds gearrangeerde huwelijken voor en ook kinderhuwelijken.

Elisa2

Berichten: 37607
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:51

Janneke2 schreef:
Citaat:
Tussen een cultuur waarin andere normen en waarden heersen benoemen en zeggen dat iedere asielzoeker (wat niemand zegt) een verkrachter is zit echt een enorm verschil.


Klopt.

En ik hou niet van meel in de mond.

Cultuurverschillen zijn er, en doorgaans vind ik het nog leuk ook.

En ik ken geen cultuur waarbij verkrachting de norm is,
en ik ken |( geen cultuur waarbij verkrachting niet voorkomt.

Dus nu ja, er zijn cultuurverschillen.
Met andere normen en waarden, bijvoorbeeld dat de Nederlandse huisvrouw er niet in voorkomt.

(... Nederland heeft geen feministische cultuur, ik herhaal het maar even.)



Wat vind je dan van de verkrachtings cultuur in veel Afrikaanse landen? (zie eerdere links die ik postte)

Janneke2

Berichten: 22888
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:55

BeFunny schreef:
Ook gearrangeerde huwelijken vinden nog steeds plaats. En dat mag uit praktische overwegingen binnen bepaalde geloven.


Citaat:
(Europese vorstenhuizen deden niet anders.)


Deden

In de huidige tijd komen nog steeds gearrangeerde huwelijken voor en ook kinderhuwelijken.[/quote]

Niet ieder gearrangeerd huwelijk is een kindhuwelijk,
wel sakkerloot hoe heb ik het nu...

De matchmaker van Anatevka deed niet aan kindhuwelijken.

irmaz

Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:58

Elisa2 schreef:
Karl66 schreef:
Dat is allemaal heel erg, net zoals ik heel veel andere dingen in het buitenland ook heel erg vind. Ik ben niet voor niks blij dat ik in een veilig en welvarend land als Nederland geboren ben.

Maar volgens mij gaat dit topic over asielzoekers in Nederland en heeft het dus veel meer zin om over de cijfers in Nederland te praten. En op basis van die cijfers uit Nederland blijkt dat het ook bij asielzoekers om een klein percentage van de totale groep gaat en dat de hele groep er op aanspreken dus gewoon racisme is.

En als je het wel een interessant topic vindt om te bespreken, prima maak er een topic voor aan zou ik zeggen. Maar hier gaat het toch echt over de situatie in Nederland.


Mensen zijn tegen ASC,s omdat ze bang zijn voor dit gedrag. Omdat dit kennelijk al eerder gebeurd is in de sportschool waarover geschreven werd een paar pagina,s terug. (grensoverschrijdend gedrag naar vrouwen en medewerkersters) Dus hoezo zou dit niet relevant zijn voor dit topic?

Denk dat het belangrijker is om deze angst te begrijpen en onderkennen als je het draagvlak en de tolerantie wilt vergroten. Erkennen ipv wegkijken.

Die angst is dus zelf-aangepraat en irreeel groot. Dat is dus wat we hier de hele tijd proberen duidelijk te maken. Er komen geen tsunamis asielzoekers naar Nederland, er komen geen hordes IS of Al Qaida aanhangers naar Nederland, er zijn geen culturen waar verkrachting een normale omgangsvorm is. Er bestaan wel kloothommels op de wereld en die worden ook in Nederland geboren en ja, er komen ook kloothommels hier asiel aanvragen. Maar doe alsjeblieft niet net alsof het een cultuurverschil is dat dat kloothommelgedrag goedpraat of veroorzaakt. Wij hebben gewoon wetten en regels die voor iedereen op Nederlands grondgebied gelden en door net te doen alsof asielzoekers daar niet aan kunnen of willen voldoen omdat ze een andere cultuur zouden hebben is onzin. Wij zijn blijkbaar gewoon te lui of laf om overtreders op tijd in hun nekvel te grijpen. Dat is het probleem, niet een zelfbedacht cultuurverschil.

BeFunny

Berichten: 10825
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-24 23:59

Janneke2 schreef:
BeFunny schreef:
Ook gearrangeerde huwelijken vinden nog steeds plaats. En dat mag uit praktische overwegingen binnen bepaalde geloven.


Citaat:
(Europese vorstenhuizen deden niet anders.)


Deden

In de huidige tijd komen nog steeds gearrangeerde huwelijken voor en ook kinderhuwelijken.


Niet ieder gearrangeerd huwelijk is een kindhuwelijk,
wel sakkerloot hoe heb ik het nu...

De matchmaker van Anatevka deed niet aan kindhuwelijken.[/quote]

Wie beweerd dat ieder gearrangeerd huwelijk een kindhuwelijk is?
Ik geeft aan dat "zelfs" kindhuwelijken voorkomen in de huidige tijd. En dat dat in sommige culturen ook door hun godsdienst uit bepaalde overwegingen is toegestaan.

Hoe noem jij seks met een 14 jarige die al gedwongen is getrouwd? Want dat was het punt wat ik wilde maken.

irmaz

Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-04
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-24 00:03

Kindhuwelijken in Nederland zijn strafbaar:
Citaat:
Artikel 31Minimumleeftijd aangaan huwelijk

1. Om een huwelijk te mogen aangaan moeten een man en een vrouw de leeftijd van achttien jaren hebben bereikt.