Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
tamary

Berichten: 29192
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:54

mysa schreef:
Jullie hebben het nu steeds over gelukzoekers. Die krijgen geen verblijfstatus en geen huis. Je moet ze alleen wel even opvangen, tot ze uitgewezen kunnen worden. Of in de illegaliteit verdwijnen.

@Purny: die Afghanen hebben voor de Nederlandse missie gewerkt en lopen groot gevaar op wraak door de Taliban. Die mensen moeten (!) opgenomen worden. We hebben in Nederland een heleboel arbeiders uit bijv Oost Europa, die kunnen kennelijk ook wonen. Dan kunnen er ook wel wat Afghanen bij.

Arbeidsmigranten uit bv Polen komen hier vaak om een paar jaar geld te verdienen voor opbouw huis, etc. in Polen, zij blijven dus niet en daarnaast worden die vaak "gehuisvest" door de werkgever. Soms inderdaad in een gewoon huurhuis, maar lang niet altijd. Eerder ergens een huis/schuur/caravan/camping setup die anders niet ter beschikking is voor permanente (sociale) huur. De expats die via een bedrijf binnen komen worden in particuliere huur gehuisvest, dus die zitten ook niet met deze problemen. In beide gevallen is het de werkgever die ook de huisvesting regelt, direct of via bemiddeling.
Voor de problemen op de woningmarkt, nl betaalbare starterswoningen en sociale huurwoningen komen deze mensen niet in aanmerking. Beide komen nl al met een arbeidscontract op zak hier aan en vallen helemaal niet onder asielbeleid en zijn niet afhankelijk van ons sociale vangnet. Iets met appels en peren dus weer.
Het zijn de mensen die hulp nodig hebben van het sociale vangnet waar het wringt, daar is geen ruimte meer door beleid, maar ook omdat dit vangnet enkel kon groeien zolang de economie dat ook flink deed. Economie groeit eigenlijk niet tot nauwelijks meer, percentage wat hulp nodig heeft wordt op de totale bevolking steeds groter en dan komen er problemen boven drijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:56

Tieme schreef:
MCE schreef:
waar bedoel je! soms moet je slopen omdat huizen niet te renoveren zijn, en je op dat stukje grond met nieuwbouw meer huizen/hoogbouw kunt zetten, goed hergebruik van grond toch!!


Nee hoor. Dat is echt niet altijd zo. Zijn regelmatig huizen die nog prima te verbouwen zijn , kost ze alleen teveel geld. En gebeurd regelmatig dat er huizen plat gegooid worden en er minder en grotere/duurdere woningen voor terug komen.
Of zoals in utrecht: een straat die plat moet zodat er een wandelpark voor in de plaats kan komen 8)7



daar kun/zul je best gelijk in hebben, maar mijn rectie was een reactie op een andere vraag (purny ), nu haal je het uit de context
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-21 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 15:57

Asciugamano schreef:
Hoeveel asielzoekers?
Hoeveel woningen zouden er voor hen dan extra bij moeten?


Er moeten voor 24500 statushouders dit jaar een sociale huurwoning gevonden worden.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:02

Mindim schreef:
Asciugamano schreef:
Hoeveel asielzoekers?
Hoeveel woningen zouden er voor hen dan extra bij moeten?


Er moeten voor 24500 statushouders dit jaar een sociale huurwoning gevonden worden.

En die zijn eigenlijk niet beschikbaar. Ik ben net van een huurwoning naar een koopwoning verhuisd. Op mijn huurwoning zijn 320 reacties gekomen (toen ik hem 4 jaar geleden kreeg waren het er 120 ofzo). De woning is naar iemand gegaan die moet verhuizen omdat zijn eigen woning tegen de vlakte gaat. Op de plek waar de huidige woningen staan komen 3 huizen minder... Hoe verkoop je zoiets.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:05

tamary schreef:
Voor de problemen op de woningmarkt, nl betaalbare starterswoningen en sociale huurwoningen komen deze mensen niet in aanmerking. Beide komen nl al met een arbeidscontract op zak hier aan en vallen helemaal niet onder asielbeleid en zijn niet afhankelijk van ons sociale vangnet. Iets met appels en peren dus weer.

Onder migranten vallen buitenlandse (oa Poolse) werknemers niet, dat klopt want dat zijn eigenlijk expats (mensen die hier tijdelijk werken/wonen).
Maar ze kunnen zeker afhankelijk zijn van ons sociale vangnet, want ze hebben gewoon recht op bv WW en ziektewet enz.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:06

Mindim schreef:
Asciugamano schreef:
Maar jij wilt toch ook niet kiezen tussen de verschillende problemen die je zelf noemt?
Waarom dan wel tussen die en de asielzoekers?
Wat geeft je het recht?
Alleen het feit dat jij toevallig het geluk hebt gehad dat je aan déze kant van een denkbeeldige lijn (grens) bent geboren?

Begrijpend lezen is een kunst zie ik :')



Klopt, duidelijk een kunst die jij niet beheerst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:12

Daatje schreef:
Klopt, duidelijk een kunst die jij niet beheerst.


Je kunt niet op mijn post reageren die ik als reactie op jouw post gaf? Zwaktebod ten top, maar prima hoor, heb je gewoon geen argumenten zal ik maar denken :D

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:13

Brainless schreef:
tamary schreef:
Voor de problemen op de woningmarkt, nl betaalbare starterswoningen en sociale huurwoningen komen deze mensen niet in aanmerking. Beide komen nl al met een arbeidscontract op zak hier aan en vallen helemaal niet onder asielbeleid en zijn niet afhankelijk van ons sociale vangnet. Iets met appels en peren dus weer.

Onder migranten vallen buitenlandse (oa Poolse) werknemers niet, dat klopt want dat zijn eigenlijk expats (mensen die hier tijdelijk werken/wonen).
Maar ze kunnen zeker afhankelijk zijn van ons sociale vangnet, want ze hebben gewoon recht op bv WW en ziektewet enz.

waar ook nog eens op grote schaal misbruik van gemaakt word.
Een kennis die Polen in dienst heeft had werk voor 1 van hen tot maart.
Net voor kerst stopte er 1 uit zichzelf, en gaf tegen het UWV aan dat er geen werk meer voor hem was.
Mijn kennis kreeg dat door, heeft het UWV gebeld en gezegd, dat klopt niet, ik heb tot zeker eind maart werk voor hem, misschien wel langer.
Dus die man heeft geen recht op WW want hij stopt zelf.
Daar werd niets mee gedaan.....
Mijn broer wist ook dat hij zijn WW tijd uit ging zitten in Polen, dus niet n Nederland, ook niet de verplichte sollicitaties die erbij horen.
Ook daar werd niets mee gedaan.

En ik weet dat dit geen alleenstaand feit is.


Betreft huizen, nee ze huren niet zelf een huis.
Hun bazen huren vaak wel huizen en plaatsen per huis 6 Polen.
Oke goed benut, maar daarmee is het huis wel bezet door mensen die hier niet officieel wonen en aan ons sociale stelsel bijdragen.
waar ze wel degelijk gebruik van maken.


Zorgverzerking was een paar jaar terug zonder eigen risico 79 euro per maand.
Willen wij ook wel.


Maar stel je voor dat we mensen uit andere landen een strobreed in de weg leggen... :n

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:29

DuoPenotti schreef:
Zorgverzerking was een paar jaar terug zonder eigen risico 79 euro per maand.
Willen wij ook wel.

Maar stel je voor dat we mensen uit andere landen een strobreed in de weg leggen... :n

Dat bedrag is wat omhoog gegaan, maar bij ziekte worden zij ontslagen en zijn ze niet meer verzekerd.
Daarnaast nemen ze ivh zeer weinig zorg af.
Citaat:
Verzekeraars erkennen dat arbeidsmigranten bijna geen beroep doen op de zorg. Volgens hen komt dit omdat buitenlandse werknemers die ziek zijn zich liever laten behandelen in hun land van herkomst, bijvoorbeeld om taalproblemen te voorkomen.


Die laatste zin insinueer je dat er veel buitenlandse werknemers misbruik maken van ons zorgstelsel.
Ja er zijn er die er misbruik van maken, maar die percentage is veel minder dan bij "hollanders" die soms ook handig gebruik maken van alle regels.

Ook expats die in het hogere segment werken hebben recht op die goedkopere verzekering en betalen veel minder loonbelasting over hun bruto loon.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:34

Maar het probleem is niet alleen het gebrek aan woningen. Het probleem is dat de AZC's bomvol zitten. Iets wat vol is, kan niet nog voller :\.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:37

_San87_ schreef:
Maar het probleem is niet alleen het gebrek aan woningen. Het probleem is dat de AZC's bomvol zitten. Iets wat vol is, kan niet nog voller :.

veldbedden zijn inmiddels ook ruimschoots vol.

Boel is gewoon vol, maar hoe er nog mensen opgevangen moeten worden weet niemand. Waar wil je ze neerzetten? Is het voor altijd of kunnen ze ooit terug? Wat zijn de wensen? -O-

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:39

Brainless schreef:
DuoPenotti schreef:
Zorgverzerking was een paar jaar terug zonder eigen risico 79 euro per maand.
Willen wij ook wel.

Maar stel je voor dat we mensen uit andere landen een strobreed in de weg leggen... :n

Dat bedrag is wat omhoog gegaan, maar bij ziekte worden zij ontslagen en zijn ze niet meer verzekerd.
Daarnaast nemen ze ivh zeer weinig zorg af.
Citaat:
Verzekeraars erkennen dat arbeidsmigranten bijna geen beroep doen op de zorg. Volgens hen komt dit omdat buitenlandse werknemers die ziek zijn zich liever laten behandelen in hun land van herkomst, bijvoorbeeld om taalproblemen te voorkomen.


Die laatste zin insinueer je dat er veel buitenlandse werknemers misbruik maken van ons zorgstelsel.
Ja er zijn er die er misbruik van maken, maar die percentage is veel minder dan bij "hollanders" die soms ook handig gebruik maken van alle regels.

Ook expats die in het hogere segment werken hebben recht op die goedkopere verzekering en betalen veel minder loonbelasting over hun bruto loon.

Bijna geen is toch wat anders dan 385 plus 127 per maand.
Toen ik in het ziekenhuis werkte had ik elke avond of weekenddienst mensen met Poolse naam op de dokerspost/ SEH.
Ja dat waren er minders dan Nederlanders, maar er zijn er natuurlijk ook minder.
Misschien dat nabehandeling in thuisland is, dat zicht had ik niet, maar wel het aanmelden bij de spoed.

Ontslag bij ziekte kan ook bij hun niet.


nee insinueer niet dat het er meer zijn dan Nederlanders die dat doen.
Wel dat het niet weinig voor komt en dat BV Nederland er niets aan doet.
En dat is een erg kwalijke zaak.

Overigens ook hier weer, niet de schuld van die Polen, ik zou ook niet meer betalen als ik het niet hoefde, maar alweer een falend overheidsbeleid.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41646
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:42

Winged schreef:
_San87_ schreef:
Maar het probleem is niet alleen het gebrek aan woningen. Het probleem is dat de AZC's bomvol zitten. Iets wat vol is, kan niet nog voller :.

veldbedden zijn inmiddels ook ruimschoots vol.

Boel is gewoon vol, maar hoe er nog mensen opgevangen moeten worden weet niemand. Waar wil je ze neerzetten? Is het voor altijd of kunnen ze ooit terug? Wat zijn de wensen? -O-

Ja, precies. Waar moet je al die mensen onderbrengen... Vakantieparken en hotels? Is toch ook niet houdbaar.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:44

En een vraag die ik niet voorbij heb zien komen....corona?
Hoe zit het daarmee onder deze nieuwe binnenkomers?

Oprechte vraag waar ik nog niets over heb gelezen.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:45

DuoPenotti schreef:
Overigens ook hier weer, niet de schuld van die Polen, ik zou ook niet meer betalen als ik het niet hoefde, maar alweer een falend overheidsbeleid.

Mijn oud collega (Oost-Europees) kon gewoon een flinke boete (300+) betalen hoor toen hij zich te laat had aangemeld voor de zorgverzekering.
Dus het is niet dat ze er niks aan doen.

Ik heb ooit eens een vervelend iemand aangemeld dat degene bij alles en iedereen zwart aan het verbouwen was (30-40 uur per week) terwijl degene 100% was afgekeurd en zelfs een gehandicapteparkeerkaart had...
Daar is nooit wat mee gebeurd.

Het is dus niet alleen dat ze het alleen bij de buitenlanders laten lopen.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:48

DuoPenotti schreef:
Toen ik in het ziekenhuis werkte had ik elke avond of weekenddienst mensen met Poolse naam op de dokerspost/ SEH.
Ja dat waren er minders dan Nederlanders, maar er zijn er natuurlijk ook minder.

Er zijn genoeg Polen die (vaak als stel) hier zijn blijven wonen, waar ik werkte (productie) woonde zeker 75% van de Oost-Europese werknemers vast in Nederland.
Dus dan hebben ze ook gewoon een zorgverzekering zoals jij en ik.

Je kan niet aan hun afkomst (achternaam) zien of ze expats zijn of immigrant; dit omdat je door heel Europa mag werken en wonen.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 16:54

Brainless schreef:
DuoPenotti schreef:
Toen ik in het ziekenhuis werkte had ik elke avond of weekenddienst mensen met Poolse naam op de dokerspost/ SEH.
Ja dat waren er minders dan Nederlanders, maar er zijn er natuurlijk ook minder.

Er zijn genoeg Polen die (vaak als stel) hier zijn blijven wonen, waar ik werkte (productie) woonde zeker 75% van de Oost-Europese werknemers vast in Nederland.
Dus dan hebben ze ook gewoon een zorgverzekering zoals jij en ik.

Je kan niet aan hun afkomst (achternaam) zien of ze expats zijn of immigrant; dit omdat je door heel Europa mag werken en wonen.

weet ik. Heb er ook genoeg mee gewerkt.

Ik kon meer inkijken dan alleen naam :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:04

we moeten het sociale vangnet maar eens wat inkorten, minder coulant zijn naar bewust drankgebruikers - jong of oud - comazuipers bij hun ouders afleveren b.v., handleiding erbij en los het maar op, niet op kosten van de gemeenschap, leer ze hun verantwoordelijkheid

crimineeltjes gelijk oppakken en in goede kostscholen een opleiding geven,
maar ja dat stuit weer op zoveel verzet en dus gaat het gewoon door en lopen we achter de feiten aan en roepen dat het zo niet kan

je moet ergens een beging maken toch! en wie de jeugd heeft heeft de toekomst

Wishful thinking, want waar zijn - los van het vrije westen - regeringen bereid hun zienswijze te veranderen, en mensen in hun land een menswaardig bestaan te bieden! Oorlogje voeren, corruptie dictatuur ect. het zal niet snel verdwijnen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-21 17:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Popstra
Berichten: 13780
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-21 17:08

mysa schreef:
Jullie hebben het nu steeds over gelukzoekers. Die krijgen geen verblijfstatus en geen huis. Je moet ze alleen wel even opvangen, tot ze uitgewezen kunnen worden. Of in de illegaliteit verdwijnen.

@Purny: die Afghanen hebben voor de Nederlandse missie gewerkt en lopen groot gevaar op wraak door de Taliban. Die mensen moeten (!) opgenomen worden. We hebben in Nederland een heleboel arbeiders uit bijv Oost Europa, die kunnen kennelijk ook wonen. Dan kunnen er ook wel wat Afghanen bij.

Heb je wel eens gezien in welke erbarmelijke omstandigheden die gastarbeiders wonen?? Echt, zo laat ik mn honden er nog niet bij zitten.

Winged

Berichten: 33066
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:13

MCE schreef:
we moeten het sociale vangnet maar eens wat inkorten, minder coulant zijn naar bewust drankgebruikers - jong of oud - comazuipers bij hun ouders afleveren b.v., handleiding erbij en los het maar op, niet op kosten van de gemeenschap, leer ze hun verantwoordelijkheid

crimineeltjes gelijk oppakken en in goede kostscholen een opleiding geven,
maar ja dat stuit weer op zoveel verzet en dus gaat het gewoon door en lopen we achter de feiten aan en roepen dat het zo niet kan

je moet ergens een beging maken toch! en wie de jeugd heeft heeft de toekomst

Wishful thinking, want waar zijn - los van het vrije westen - regeringen bereid hun zienswijze te veranderen, en mensen in hun land een menswaardig bestaan te bieden! Oorlogje voeren, corruptie dictatuur ect. het zal niet snel verdwijnen

Wat wil je doen dan? Deze mensen uit hun huis zetten?

Eens hoor dat er nogal wat gaten en kieren in ons vangnet zitten waar nogal wat misbruik van wordt gemaakt. Maar dat lost het probleem huisvesting niet op.

Brainless

Berichten: 29746
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:23

MCE schreef:
we moeten het sociale vangnet maar eens wat inkorten, minder coulant zijn naar bewust drankgebruikers - jong of oud - comazuipers bij hun ouders afleveren b.v., handleiding erbij en los het maar op, niet op kosten van de gemeenschap, leer ze hun verantwoordelijkheid

crimineeltjes gelijk oppakken en in goede kostscholen een opleiding geven,
maar ja dat stuit weer op zoveel verzet en dus gaat het gewoon door en lopen we achter de feiten aan en roepen dat het zo niet kan

Dus als ik drankverslaafd raak, moet ik afgezet worden bij mijn ouders (78 jaar)?
Wat zouden zij met mij moeten?
Net zoals mijn zoon (22 jaar) verslaafd zou raken, hoe zou ik hem moeten gaan helpen?
Verslavingsproblematiek is een groot probleem en is niet door een random persoon op te lossen, daar heb je echt professionals voor nodig.

Daarnaast waren er vroeger al gezinsvervangende-tehuizen waar "moeilijk opvoedbare" jeugd werd geplaatst.. kan je vertellen als je zulke types bij elkaar zet ze er niet beter uitkomen.

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:25

Popstra schreef:
[
Heb je wel eens gezien in welke erbarmelijke omstandigheden die gastarbeiders wonen?? Echt, zo laat ik mn honden er nog niet bij zitten.

dat is een keuze, echt waar!!
Dat is goedkoop en daar kiezen ze vaak zelf voor.
Niemand houd ze daar vast, als ze aanlopen zijn ze weg.

Op de camping in mijn vorige woonplaats zaten er veel.
Wel met 10 in een klein chaletje, matrassen overal.
alles smerig.
Maar daar moesten ze niet wonen, maar dat was huur gedeeld door 10.

Een kennis van me had een vrijstaande bedrijfswoning, daar mochten ze dus ook wonen. (was eerst zijn eigen huis)
Hij wilde er niet meer dan 6 daar in hebben, iets wat een gezin ook kan zijn als grootte.
Binnen de kortste keren als vies, echt vies.
Regelmatig dat er meer mensen waren, waarop hij weer aangaf dat niet te willen.
Buurt die klaagde over geluidsoverlast.
Uiteindelijk heeft hij het huis leeg laten staan.
Opnieuw huurders er in moest eerst alles schoon gemaakt en opgeknapt worden. Dat heeft hij nooit meer gedaan. Deuren, keukenkastjes, alles kapot. Waarom???

DuoPenotti

Berichten: 29697
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:27

MCE schreef:
we moeten het sociale vangnet maar eens wat inkorten, minder coulant zijn naar bewust drankgebruikers - jong of oud - comazuipers bij hun ouders afleveren b.v., handleiding erbij en los het maar op, niet op kosten van de gemeenschap, leer ze hun verantwoordelijkheid

crimineeltjes gelijk oppakken en in goede kostscholen een opleiding geven,
maar ja dat stuit weer op zoveel verzet en dus gaat het gewoon door en lopen we achter de feiten aan en roepen dat het zo niet kan


Die crimineeltjes harder aanpakken mee eens, maar dat bovenstaande echt niet.

Er is veel te veel gekort in de zorg.
Daardoor veel meer verslaving dan nodig is. Mensen die geen of véél te laat hulp krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:33

Dit is heel onjuist en dus afschaffen

Passend toewijzen

Woningcorporaties moeten sinds 1 januari 2016 hun woningen op grond van de wet “passend toewijzen”. Passend toewijzen voorkomt dat huishoudens een te dure woning krijgen toegewezen die ze niet kunnen betalen. Elke woningcorporatie moet er daarnaast voor zorgen dat bij ten minste 95% van de woningen die zij jaarlijks toewijst aan huishoudens met een inkomen onder de inkomensgrens voor passend toewijzen, de huur onder de zogenaamde aftoppingsgrens ligt[1].

De regeling voor passend toewijzen is zeer gedetailleerd. Er wordt alleen gekeken naar de hoogte van de huurprijs en het inkomen van het huishouden. Er wordt niet gekeken naar het vermogen van het huishouden. Anders gezegd: een huishouden dat voldoet aan de regels voor passend toewijzen moet in beginsel, wanneer het aan de beurt is, een woning toegewezen krijgen, ook indien het huishouden een fors vermogen heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:40

Winged schreef:
MCE schreef:
we moeten het sociale vangnet maar eens wat inkorten, minder coulant zijn naar bewust drankgebruikers - jong of oud - comazuipers bij hun ouders afleveren b.v., handleiding erbij en los het maar op, niet op kosten van de gemeenschap, leer ze hun verantwoordelijkheid

crimineeltjes gelijk oppakken en in goede kostscholen een opleiding geven,
maar ja dat stuit weer op zoveel verzet en dus gaat het gewoon door en lopen we achter de feiten aan en roepen dat het zo niet kan

je moet ergens een beging maken toch! en wie de jeugd heeft heeft de toekomst

Wishful thinking, want waar zijn - los van het vrije westen - regeringen bereid hun zienswijze te veranderen, en mensen in hun land een menswaardig bestaan te bieden! Oorlogje voeren, corruptie dictatuur ect. het zal niet snel verdwijnen

Wat wil je doen dan? Deze mensen uit hun huis zetten?

Eens hoor dat er nogal wat gaten en kieren in ons vangnet zitten waar nogal wat misbruik van wordt gemaakt. Maar dat lost het probleem huisvesting niet op.



uit huizen zetten kan niet wel kun je ze ontmoedigen naar hier te komen als het sociale vangnet niet zo coulant is voor misbruik, is wel van invloed op de huizenmarkt en huisvesting

in het vrije westen is het sociale vangnet in ons land het meest ruimhartige, dat was misschien een periode nodig maar nu kan het met minder

maar ja wie krijg je daar voor