Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elisa2

Berichten: 37391
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:42

Mars schreef:
Asciugamano schreef:
Beste reactie tot nu toe, in dit topic!

Veel andere zijn ronduit stuitend!

Om hoeveel mensen hebben we het nou eigenlijk? De zijn echt niet de oorzaak van onze woningnood hoor!
Daarnaast vraag ik me af hoeveel van de mensen die roepen dat we ze niet moeten toelaten wel eens in (één van) die landen zijn geweest? Of kén je de mensen?


Stuitend is hoe zovelen dingen lezen die nergens geschreven staan. NIEMAND geeft vluchtelingen de schuld van de woningnood want die was er al.
Met gevolg dat duizenden mensen uit eerdere golven vluchtelingen na jaren in NL nog steeds geen vaste woning hebben omdat die niet beschikbaar zijn.

Hoe ga je er dan nog eens duizenden extra opnemen als er al geen plek is voor de mensen die hier al jaren zijn?


Spijker op de kop...

chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:51

In een ideale wereld is er woonruimte en overige voorzieningen voor iedereen maar dat is nu eenmaal niet zo en ik snap niet dat sommige mensen dat niet zien.
Eens kijken als jullie kinderen keer op keer op keer reageren op een huurwoning omdat ze opgepropt in een drie kamerwoning zit met drie kinderen en dat die steeds voorbij gaat omdat er een asielzoeker in moet terwijl ze al 12/13 jaar ingeschreven staat.
Daarbij hebben echte vluchtelingen niet zoveel noten op hun zang maar de gelukszoekers wel.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 12:54

chanicha schreef:
In een ideale wereld is er woonruimte en overige voorzieningen voor iedereen maar dat is nu eenmaal niet zo en ik snap niet dat sommige mensen dat niet zien.
Eens kijken als jullie kinderen keer op keer op keer reageren op een huurwoning omdat ze opgepropt in een drie kamerwoning zit met drie kinderen en dat die steeds voorbij gaat omdat er een asielzoeker in moet terwijl ze al 12/13 jaar ingeschreven staat.
Daarbij hebben echte vluchtelingen niet zoveel noten op hun zang maar de gelukszoekers wel.



Tja is niet fijn voor die jongeren, met 3 kinderen op een drie kamer woning. Maar geloof me, wonen in oorlogsgebieden is een stuk minder fijn.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:03

Ik maak me ontzettend zorgen hoe dit opgelost gaat worden..
Partner en ik zitten ondertussen in de categorie 25-30 en willen ontzettend graag samenwonen, staan jaren ingeschreven, maar helaas lijkt er geen beweging in de wachtlijsten te zitten. Wij zitten vast bij onze ouders. Gelukkig is dat nog houdbaar, maar dat kan niet jaren doorgaan. Als je dan ziet dat de plaatsingen voor het grootste te deel 'maatwerk' en 'urgentie' zijn zakt de moed je in de schoenen, want dat helpt dus voor geen meter mee met de wachtlijsten wegwerken.

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:05

@daatje

En dat ontkent niemand hier op bokt.
Maar is de oplossing ze hier dan allemaal heen halen?
Nee, want daar is voor nu geen plek voor.
Niet voor die vluchtelingen, niet voor de mensen, welke afkomst ook, die hier al wonen.
En als je eens in en asielzoekerscentrum bent geweest weet je ook dat ze daar met regelmaat de oorlog verder voortzetten, want daar komen ook de 2 kampen van de oorlog naartoe.
En dat boter dan niet ineens bij wonder omdat ze in Nederland zijn.
Daarnaast zijn we het drukst bevolkte land van Europa.

Misschien kunnen we beter andere oplossingen bedenken, waarom komen jullie daar nooit met een antwoord op terug?!
Wat is daar niet goed aan?

Dat kan zijn dat wij als een Europa ze elders in Europa laten komen waar er geen 17miljoen mensen wonen?
Of dat we als Europa (en rest van de wereld) opvang centra maken die dichter bij hun land zijn?
Of kom op met de ideeen!

Maar nee er moet alleen maar geroepen worden dat wij Nederlanders zeggen eigen volk eerst en dat we ze laten stikken. Terwijl er dat niet staat.
Trollen is dat, meer niet....

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:09

Daatje schreef:
chanicha schreef:
In een ideale wereld is er woonruimte en overige voorzieningen voor iedereen maar dat is nu eenmaal niet zo en ik snap niet dat sommige mensen dat niet zien.
Eens kijken als jullie kinderen keer op keer op keer reageren op een huurwoning omdat ze opgepropt in een drie kamerwoning zit met drie kinderen en dat die steeds voorbij gaat omdat er een asielzoeker in moet terwijl ze al 12/13 jaar ingeschreven staat.
Daarbij hebben echte vluchtelingen niet zoveel noten op hun zang maar de gelukszoekers wel.



Tja is niet fijn voor die jongeren, met 3 kinderen op een drie kamer woning. Maar geloof me, wonen in oorlogsgebieden is een stuk minder fijn.

En daarvoor doet een wapenembargo meer dan wie is de zieligste verzinnen. Komt bij dat bij structurele tekorten er een punt komt dat die druk op het systeem ook gaat leiden tot onrust en zelfs burgeroorlog. Het is elders al vele keren zover uit de hand gelopen en nu zou het hier wel mogelijk zijn om dat zonder zulke ellende op te lossen?! Ik geloof dat niet en er is dus niemand mee geholpen om toch die kant op te willen uit motivatie als : Nederland is rijk, enz.

tamary

Berichten: 29201
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:17

Asciugamano schreef:
Migratie is al zo oud als de mensheid zelf. Landsgrenzen zijn van veel recentere datum. ;)

Nee, ook semi-nomaden hebben territoriumgrenzen. Ook toen kon een gebied maar X mensen voeden en dat werd zeker verdedigd tegen andere groepen. Dat wij die landsgrenzen recenter op een kaart hebben getrokken waar het handig uit kwam veranderd daar niks aan. Migratie bv door veranderende weerpatronen of uitputten eigen territorium heeft altijd al tot conflicten geleid door het zelfde basis motief : beide partijen willen middelen waarvan er niet genoeg zijn om met allen die dat nodig hebben te delen. Dat er nu mensen zijn die denken dat er oneindig veel middelen zijn hier is wel nieuw, meestal zijn het enkel de migranten die dat denken, dat is immers de reden dat ze naar die plek komen.

chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:18

Daatje schreef:
chanicha schreef:
In een ideale wereld is er woonruimte en overige voorzieningen voor iedereen maar dat is nu eenmaal niet zo en ik snap niet dat sommige mensen dat niet zien.
Eens kijken als jullie kinderen keer op keer op keer reageren op een huurwoning omdat ze opgepropt in een drie kamerwoning zit met drie kinderen en dat die steeds voorbij gaat omdat er een asielzoeker in moet terwijl ze al 12/13 jaar ingeschreven staat.
Daarbij hebben echte vluchtelingen niet zoveel noten op hun zang maar de gelukszoekers wel.



Tja is niet fijn voor die jongeren, met 3 kinderen op een drie kamer woning. Maar geloof me, wonen in oorlogsgebieden is een stuk minder fijn.


Niets anders dan dooddoeners :n

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:24

chanicha schreef:
Daatje schreef:


Tja is niet fijn voor die jongeren, met 3 kinderen op een drie kamer woning. Maar geloof me, wonen in oorlogsgebieden is een stuk minder fijn.


Niets anders dan dooddoeners :n


Ik vind het wel even een tandje erger dan 'niet fijn'. Je gezonde ontwikkeling die je normaal gesproken hoort door te maken met je partner stopt gewoon. Je kan niet gaan samenwonen, het blijft bij overnachten bij je schoonouders. En ik kan me ook niet voorstellen dat veel mensen zitten te wachten op kinderen die rond hun 30e nog thuis zitten, maar er is nu steeds vaker geen keus meer. En ik vind eerlijk gezegd dan niet dat asielzoekers aan alle kanten voorrang moeten krijgen en ertussen geschoven horen te worden. Het is niet dat ik ze het niet gun, maar ik gun mezelf en iedereen die in dezelfde situatie zit ook de mogelijkheid om een eigen leven op te bouwen. Als iedereen die binnenkomt steeds voorrang krijgt blijft de rest op dezelfde positie hangen. Het is een stuk makkelijker praten als je zelf lekker een woning hebt en je niet meer in de fase zit waar je alles nog moet opbouwen.
Laatst bijgewerkt door Palmboom95 op 11-10-21 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:28

Elisa2 schreef:
Mars schreef:


Stuitend is hoe zovelen dingen lezen die nergens geschreven staan. NIEMAND geeft vluchtelingen de schuld van de woningnood want die was er al.
Met gevolg dat duizenden mensen uit eerdere golven vluchtelingen na jaren in NL nog steeds geen vaste woning hebben omdat die niet beschikbaar zijn.

Hoe ga je er dan nog eens duizenden extra opnemen als er al geen plek is voor de mensen die hier al jaren zijn?


Spijker op de kop...

Helemaal niet.
Hoeveel woningen zijn er tekort en hoeveel asielzoekers(-gezinnen) moeten er gehuisvest worden?
Dat heeft zoo weinig invloed!
Maar ja; de propaganda van de Wildersen en Baudets onder ons werkt goed, zullen we maar zeggen…
En Mars; het topic opende met een vraag over asielzoekers maar gaat grotendeels over onze woningnood.
Ík heb die link niet gelegd… ;)

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:29

Waarom moeten wij zoveel opvangen? Dit land was vol, is nu te vol en vol is vol.
Mijn vriend en ik werken allebei fulltime maar kunnen niet uit huis omdat er geen huizen zijn.
Dat is voor nu prima, maar over een jaar wil ik wel uit huis zijn eigenlijk.

Misschien eerst voor je eigen (betalende) volk zorgen. Ben ik heel hard in, maar ik werk me de pleuris om een huis te komen en het wordt er op deze manier thuis ook niet gezelliger van.
Laatst bijgewerkt door Esaqar op 11-10-21 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89
Berichten: 37270
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:29

Als het mij ooit gegund is zal ik als ik kinderen heb heb vanaf hun 18e in 4 verschillende regio’s inschrijven zodat ze altijd een kans op een woning hebben. Ik sta nu, ondanks dat ik een koopwoning heb, nog steeds ingeschreven bij 2 regio’s. Je moet altijd een back up hebben mocht het fout gaan om wat voor reden dan ook.

Ik zie dat jongeren die zo lang ingeschreven staan veelal in de regio’s ingeschreven staan waar altijd al een langere wachttijd is of dat ze selectief zijn qua locatie. Ik had op mijn 22e met 4 jaar inschrijftijd een benedenwoning in een oud rijtjeshuis in een slechte wijk. Weinig eisen gesteld, was al blij dat ik iets had. (Stond eerst op nummer 34 maar alle mensen voor mij wouden er niet wonen :+ ) Zocht ook in de minder gewenste regio’s, uiteindelijk weer bijna een andere woning gekregen die vele malen beter was, maar in een gehucht, was toen op nummer 2 geëindigd helaas. Toen verhuisd naar andere stad in huurwoning die ik via tegenkwam en toen gekocht.

Klinkt heel simpel maar als je eisen hebt qua locatie word het in deze tijd heel lastig.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:30

Wie zegt dat er in Ter Apel geen problemen zijn, is er echt niet zelf geweest. Wij wonen er dichtbij en krijgen echt wel 1 en ander mee.
Een aantal jaren geleden woonden we in een ander dorp, maar hadden de paarden net buiten Ter Apel staan. Dat is 10-13jr geleden. Ook toen waren er wel degelijk problemen. Maar tussendoor lijkt het af en toe iets rustig te zijn en nu loopt de situatie dus uit de hand. Bussen wilden al even die rit niet meer rijden en dat is echt niet voor niks. Die rijden er natuurlijk ook al even en merken behoorlijke verschillen van de situatie en spanningen.

Het is lastig dat mensen toch vaak reageren vanuit hun eigen situatie en andere snel in een hokje stoppen.
Wij hadden bijv een zaak in Amsterdam en door de jaren heen gingen steeds meer winkels weg en overal kwam een Turkse of Marokkaanse winkel voor terug. Daar hoorde je ontzettend veel commentaar op.
Men miste de oude winkels, maar ze moesten ook wennen aan de nieuwe winkels, producten, andere manieren etc.

In met name de Diamantbuurt waren erg veel problemen met Marokkaanse jongeren. Ook wij zijn meerdere keren overvallen en mijn moeder is zelfs compleet in elkaar geslagen door 3 jongens die zij slechts ongeveer 12 schatte.
Toch is zij nooit gaan discrimineren. Maar het erge was wel, dat mensen die ver van zo een situatie af woonden, echt geen idee hadden wat voor problemen speelden. Ze lezen het, kijken naar cijfers, maar houden vast aan Linkse principes. Ze voelen en zien niet dat heel veel mensen gewoon echt bang waren en met angst in eigen huis en omgeving woonden en leefden. Dat is erg.

En dat staat los van oorlog, maar wel hoe men denkt en kijkt naar emigranten. Bij problemen worden alle mensen over 1 kam geschoren.

Ik kan me niet voorstellen dat je vlucht uit een oorlog of gevaarlijke situatie en dan elders problemen gaat trappen. Ik kan me nooit verplaatsen, want ik leef daar niet, maar je zou denken dat je even blij bent om daar weg te zijn. Ook al moet je dan op een slecht bedje.

Mijn familie, waarvan meeste niet meer leven, die oorloog hebben meegemaakt zeiden altijd dat anderen zich niet kunnen voorstellen hoe erg het is om uit je eigen huis en land te moeten vluchten. Normaal willen de meesten mensen niet weg, dus het is echt heel erg wanneer je wel moet en gaat.

Maar dan? Waar ga je heen?
Als ik hoor hoeveel geld mensen betalen om geholpen te worden met vluchten, denk ik ook dat er heel veel arme mensen en gezinnen achterblijven in die vreselijke situatie. Sowieso moet je realistisch zijn dat je nooit iedereen uit een land kan redden en helpen.
Dus ja, imo moet er echt iets aan de situatie in probleem landen gedaan worden. Iedereen hierheen halen, is echt geen oplossing.
Je kan niet iedereen (goed) helpen en de meeste "echte" vluchtelingen zouden niet weg willen van eigen huis en land.

Als mensen hier willen wonen, moeten ze gemotiveerd zijn. Alleen als je echt in Nederland wil wonen, denk ik dat het je lukt om hier goed je draai te vinden. Is het uit nood, wordt je met veel mensen op 1 hoop gegooid, mag en kan je weinig, gaat er verveling spelen, heb je beperkt budget etc, is dat gewoon vragen om ellende.

Tijdens de Golfoorlog zaten er mensen opgevangen ergens waar wij als jonge meiden veel buiten reden. Alleen de jonge mannen zaten in de natuur elke dag, de hele dag te drinken en te roken en vielen ons soms ook lastig. Daarmee krijg je natuurlijk niet veel begrip.

Maar een hele jonge vluchteling die destijds bij mijn man werkte en zich kon scholen etc, vertelde weleens wat en dan grijpt het je echt naar je hart. Wat zo een jonge jongen al had meegemaakt en gedaan is gewoon niet voor te stellen.
Maar ik hield ook mn hart vast of hij wel voldoende hulp zou krijgen om echt 100% te kunnen verwerken en functioneren.

Dat is ook een deel van het probleem. Je wil huisvesting, mensen moeten eten, maar echte vluchtelingen kunnen behoorlijke trauma's hebben.

chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:31


Mars

Berichten: 33270
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:32

Asciugamano schreef:
Helemaal niet.
Hoeveel woningen zijn er tekort en hoeveel asielzoekers(-gezinnen) moeten er gehuisvest worden?
Dat heeft zoo weinig invloed!
Maar ja; de propaganda van de Wildersen en Baudets onder ons werkt goed, zullen we maar zeggen…
En Mars; het topic opende met een vraag over asielzoekers maar gaat grotendeels over onze woningnood.
Ík heb die link niet gelegd… ;)


We komen ruim 300.000 woningen tekort in dit land.
Is het dan logisch meer mensen hierheen te halen als je de huidige inwoners al niet kwijt kunt?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:40

Overigens qua huizen;

Eerst wilde men groter bouwen en daarna weer kleiner. Waar wij woonden, kwam een nieuwbouwproject met vrij smalle woningen naar wat wij gewend waren. Maar praktisch gezien, konden ze dus een huis meer op de rij bouwen.

Qua verdeling moeten er heel veel regels veranderen om de doorstroom weer op gang te krijgen.

Als ( met name oudere ) mensen willen samenwonen en ze hebben 1 of beiden een uitkering, worden ze gekort. Dan houden ze beiden woningen aan. Soms wordt 1 illegaal verhuurd.

Ik weet alleenstaande moeders met uitkering die hun kinderen met 18 echt het huis uit willen hebben, omdat als de kinderen gaan verdienen, ze ook toeslagen kunnen verliezen. 18 is nog vrij jong en het is logisch dat je dan niet altijd meteen het huis uit kan, maar het moet ook wel uit kunnen dat jongeren langer thuis blijven wonen.

Ook verhuizen binnen Nederland is niet zo vanzelfsprekend. Toen wij dichterbij familie wilden wonen, moesten we ook boven een bepaald bedrag kopen. Ook al kom je dichterbij voor gedeeltelijke mantelzorg.

Ik kan me heel goed voorstellen dat mensen boos worden als ze zelf overal tegenaan lopen. Zij of kinderen kunnen geen fatsoenlijk huis vinden, een tijd waren er minder banen, zorg is duur, tandarts net zo.
Als het dan lijkt of mensen massaal naar Nederland komen en geholpen worden, is het logisch dat het weerstand oproept.

En nee, die mensen leven niet in oorlog, maar zo werkt dat niet. Die mensen zijn hier geboren en leven en wonen hier. Die hebben hun eigen problemen, die voor hun minstens zo serieus zijn.

Ik bedoel; stel dat je gaat scheiden en je moet bij je ex blijven wonen of op straat, kan je wel roepen; maar je wordt niet vermoord..........Maar het is echt niet wenselijk en heeft ook echt wel effect.

Bedenk dat de volgende generatie ook gezond moet opgroeien met liefst zo min mogelijk problemen en trauma's om straks te kunnen functioneren in een maatschappij die constant verandert.

Elisa2

Berichten: 37391
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:42

Goede posts Superpony!

En inderdaad Mars, het gaat niet om wie het gaat er om dat het niet kan. En nu zie je al dat ze boeren kapot proberen te maken alleen maar om die grond in handen te krijgen om nog meer huizen te bouwen. Maar ze vergeten dat al die mensen ook moeten eten...

chanicha

Berichten: 12175
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:46

Nu in het AD dat ze nóg 2000 Afganen hierheen willen halen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:49

Het demissionaire kabinet verwacht dat er nog zo'n 2100 mensen in Afghanistan in aanmerking komen voor evacuatie naar Nederland. Dat schrijft het kabinet in een Kamerbrief. Hoe die terugkeer in zijn werk gaat is nog onduidelijk.

Het gaat om mensen die onder meer voor hulporganisaties en Defensie hebben gewerkt, schrijft het demissionaire kabinet in een brief. Het kabinet schrijft dat 'het alle mogelijke opties onderzoekt om de veilige uitreis van deze mensen onder de huidige complexe omstandigheden mogelijk te maken.'

Geen garanties
Nederland staat hiervoor in nauw contact met landen in de regio. Ook wordt nauw samengewerkt met Europese en andere landen.

"We hebben geen garantie dat dit goed gaat aflopen", zegt minister Knapen (Buitenlandse Zaken). Knapen durft ook geen verwachtingen uit te spreken wanneer deze mensen terug in Nederland zijn.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:50

Elisa2 schreef:
Goede posts Superpony!

En inderdaad Mars, het gaat niet om wie het gaat er om dat het niet kan. En nu zie je al dat ze boeren kapot proberen te maken alleen maar om die grond in handen te krijgen om nog meer huizen te bouwen. Maar ze vergeten dat al die mensen ook moeten eten...


Nou, sowieso maak ik me daar ernstige zorgen over.

Hier liggen lappen grond waar ui, aardappel, bieten, hennep etc op staan. Dat komt vol te liggen met zonnepanelen.
Om ons heen zijn al diverse stukken grond vol gegooid.

Waar moeten we ons eten straks vandaan halen? We groeien als bevolking en aan alles komt straks een tekort. Laat staan hoe we onze dieren moeten blijven voeren.

Aan de andere kant denk ik ook; Al mn hele leven zijn er problemen. Dan is dit weer een hot item, dan weer dat. Er zijn goede en slechte periodes.

We kijken ook heel erg naar het nu en ik denk dat soms grotere veranderingen nodig zijn voor de langere termijn.

Maar imo moet er hard ingegrepen worden in de landen waar zoveel problemen zijn. Ook omdat de mensen vaak helemaal niet weg willen daar en daar wel genoeg ruimte is.

DuoPenotti

Berichten: 29794
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:52

Die zonnepanelen op velden moeten ze per vandaag nog schrappen. Te schandalig voor woorden in een land met woningtekort en een wereld met voedsel te kort.
Tegen de tijd als alle woningen, fabrieken, kantoren parkeertereinen vol liggen met zonnepanelen kunnen we verder kijken.
Nu niet.
Weggooien van goede grond die al te kort is is dat.

Palmboom95

Berichten: 426
Geregistreerd: 02-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 13:53

Rennie89 schreef:
Als het mij ooit gegund is zal ik als ik kinderen heb heb vanaf hun 18e in 4 verschillende regio’s inschrijven zodat ze altijd een kans op een woning hebben. Ik sta nu, ondanks dat ik een koopwoning heb, nog steeds ingeschreven bij 2 regio’s. Je moet altijd een back up hebben mocht het fout gaan om wat voor reden dan ook.

Ik zie dat jongeren die zo lang ingeschreven staan veelal in de regio’s ingeschreven staan waar altijd al een langere wachttijd is of dat ze selectief zijn qua locatie. Ik had op mijn 22e met 4 jaar inschrijftijd een benedenwoning in een oud rijtjeshuis in een slechte wijk. Weinig eisen gesteld, was al blij dat ik iets had. (Stond eerst op nummer 34 maar alle mensen voor mij wouden er niet wonen :+ ) Zocht ook in de minder gewenste regio’s, uiteindelijk weer bijna een andere woning gekregen die vele malen beter was, maar in een gehucht, was toen op nummer 2 geëindigd helaas. Toen verhuisd naar andere stad in huurwoning die ik via tegenkwam en toen gekocht.

Klinkt heel simpel maar als je eisen hebt qua locatie word het in deze tijd heel lastig.


Was dat maar zo. Ik sta ingeschreven beneden in Nederland, met veel verschillende dorpjes en stadjes die onder de reikwijdte vallen, dus niet per se een grote of drukke omgeving. De laatste woningen die niet naar urgentie, maatwerk of loting zijn gegaan zijn naar mensen gegaan die sinds de onderstaande jaren staan ingeschreven:
- 2007.
- 2011.
- 2006.
- 1999.
- 2001.
- 2016 (seniorenwoning).
- 2009.

In het meest gunstige geval gaat het hier dus om iemand die zich op 18-jarige leeftijd heeft ingeschreven en op zijn 28e terecht kon.
En hier gaat het dus absoluut niet om randstad, een grote stad of zelfs maar de provincies rond de randstad.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:01

DuoPenotti schreef:
Die zonnepanelen op velden moeten ze per vandaag nog schrappen. Te schandalig voor woorden in een land met woningtekort en een wereld met voedsel te kort.
Tegen de tijd als alle woningen, fabrieken, kantoren parkeertereinen vol liggen met zonnepanelen kunnen we verder kijken.
Nu niet.
Weggooien van goede grond die al te kort is is dat.


Tja, vergunningen zijn al rond en verderop ligt het al.

Ja, kan op gebouwen, maar blijkbaar is dat nog steeds minder aantrekkelijk.

En de andere optie; Windmolens.........Daar is jaren tegen gevochten hier. Al toen we hier eerder woonden. Nu staan er toch een aantal en niet eens heel dichtbij, maar als ze aanstaan bij wind, hoor ik het behoorlijk, vooral 's nachts. Er wonen nog zoveel mensen dichterbij..........

En dan zeggen mensen ook; Gooi Groningen maar vol, want daar is ruimte en is het nog goedkoop.

Ik mag niks zeggen als Amsterdammer in Groningen, maar ik hoop het toch echt van niet. Ben blij dat er dan zonnepanelen liggen en hier verder niiks gebouwd mag en kan worden, omdat de rest eigen grond is.

Maar ook hier is de doorstroming niet zo heel hoog.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41697
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:06

chanicha schreef:
Nu in het AD dat ze nóg 2000 Afganen hierheen willen halen!

Allemaal mensen die Nederland geholpen hebben, o.a. ook Nederlanders die in Afghanistan wonen/werkzaam zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41697
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 14:08

Palmboom95 schreef:
Rennie89 schreef:
Als het mij ooit gegund is zal ik als ik kinderen heb heb vanaf hun 18e in 4 verschillende regio’s inschrijven zodat ze altijd een kans op een woning hebben. Ik sta nu, ondanks dat ik een koopwoning heb, nog steeds ingeschreven bij 2 regio’s. Je moet altijd een back up hebben mocht het fout gaan om wat voor reden dan ook.

Ik zie dat jongeren die zo lang ingeschreven staan veelal in de regio’s ingeschreven staan waar altijd al een langere wachttijd is of dat ze selectief zijn qua locatie. Ik had op mijn 22e met 4 jaar inschrijftijd een benedenwoning in een oud rijtjeshuis in een slechte wijk. Weinig eisen gesteld, was al blij dat ik iets had. (Stond eerst op nummer 34 maar alle mensen voor mij wouden er niet wonen :+ ) Zocht ook in de minder gewenste regio’s, uiteindelijk weer bijna een andere woning gekregen die vele malen beter was, maar in een gehucht, was toen op nummer 2 geëindigd helaas. Toen verhuisd naar andere stad in huurwoning die ik via tegenkwam en toen gekocht.

Klinkt heel simpel maar als je eisen hebt qua locatie word het in deze tijd heel lastig.


Was dat maar zo. Ik sta ingeschreven beneden in Nederland, met veel verschillende dorpjes en stadjes die onder de reikwijdte vallen, dus niet per se een grote of drukke omgeving. De laatste woningen die niet naar urgentie, maatwerk of loting zijn gegaan zijn naar mensen gegaan die sinds de onderstaande jaren staan ingeschreven:
- 2007.
- 2011.
- 2006.
- 1999.
- 2001.
- 2016 (seniorenwoning).
- 2009.

In het meest gunstige geval gaat het hier dus om iemand die zich op 18-jarige leeftijd heeft ingeschreven en op zijn 28e terecht kon.
En hier gaat het dus absoluut niet om randstad, een grote stad of zelfs maar de provincies rond de randstad.

In het dorp in Zeeland waar ik woonde, zijn niet eens sociale huurwoningen :=.