Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:12

purny schreef:
robert45 schreef:


Als die woningen in goede staat waren werden ze niet gesloopt. ze zijn zo verouderd, klein, ongeisoleerd. Renoveren kost meer dan nieuwbouw.

Tijdelijk in laten wonen, dan alvast beginnen met bouwen en als de huizen klaar zijn over laten verhuizen.

Dat is echt heel veel gedoe.

tamary

Berichten: 29216
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:13

MCE schreef:
ik begrijp nog altijd niet waarom oorlogje voeren zo belangrijk is, is er geen andere -humanere - manier om je macht te tonen is een cultuuromslag in die landen mogelijk of onmogelijk

Rome destijds kon blijven functioneren en groeien door steeds meer achterland te controleren om de stad te blijven voeden (arbeidskrachten en voedsel). Rome klapte in elkaar doordat die infrastructuur te groot werd om te controleren zowel qua totaal oppervlakte als door tekort aan soldaten als door verzet van lokale stammen.
Bekijk de westerse wereld als een "stad Rome" en de rest als achterland en je hebt je echte antwoord.

Marigold

Berichten: 12596
Geregistreerd: 11-03-05
Woonplaats: Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:21

Afschaffen van kostendelersnorm scheelt echt gelijk veel dakloosheid en huizen.
Hoeveel jongeren er wel niet tussen wal en schip vallen en op banken slapen bij vrienden waarvan de ouders dat goed vinden.
Heb ze hier ook regelmatig.
Het bouwen van veel knarrenhofjes helpt ook voor een betere doorstroom. De ouderen die ik spreek lijkt dat heel gezellig.
En de doorstroom van (voormalig) asielzoekers uit veilige landen op orde maken..
Ik begrijp van iemand hier in het topic dat veilige landers heel sobere verblijven hebben, die laten doorstromen geeft dus niet direct nieuwe ruimte voor vluchtelingen. Maar wel ruimte bij het COA qua nog te behandelen procedures.
En misschien eens als EU gaan samenwerken onderling?
En einde maken aan de toeslagen enzo, alle lonen een stuk hoger en verder geen toestanden. Zodat er hier minder valt te profiteren.
En de nieuwkomers inzetten op de arbeidsmarkt (praktisch werk zoals bestrijden van invasieve exoten (planten), in de kassen werken ik noem maar wat) en de kindjes vroegtijdig het onderwijs in laten stromen om de taal te leren en voor wat sociale controle op de gezinnen. De moeders dan NL les geven en daarmee direct ook gezelschap en voorkomen dat de vrouwen in een isolement terechtkomen.
Gewoon nuttig inzetten en dat ook als eis stellen. Dan wordt het verschil ook duidelijk tussen wie graag wil meewerken, en wie alleen wil ‘profiteren’ van een rijker land.

Nu staan mensen in acute nood voor een vol azc in dit rijke land. Dat is best wel heel erg..

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:23

Soepblik schreef:
Liezel1 schreef:
We zouden ook kunnen overwegen om de "veilige landen" asielzoekers bij voorbaat niet meer toe te laten en diegenen die er nu nog zitten versneld uit te zetten.
Als je het hebt over belasten van politie, zorg etc dan staat die groep met stip bovenaan!



Stel je eens voor, dat er hier oorlog uitbreekt. Iedere dag heerst er de dreiging dat gevaarlijke mensen je huis binnen vallen, je familie afslachten, jou ontvoeren om te verkopen als slaaf. Er iedere dag de kans bestaat dat je een bom op je dak krijgt, je niet meer veilig even naar de supermarkt kan. Je constant in terror leeft.

Of een ander scenario. Stel je voor dat je, ondanks dat je hard werkt, geen rooie cent verdient. Je familie niet in leven kan houden omdat je geen eten kan betalen. De zorg in je land zo slecht is dat je bij ziekte aan je lot wordt overgelaten.

Wat doe je dan? Dan verzamel je al je moed bij elkaar, en probeer je weg te komen. Je familie in veiligheid te brengen. Dan ga je op zoek naar een plek waar het beter is. Dat is moeilijk - je zal maar alles achter moeten laten. Het gemak van even naar de albert heijn. Je fijne huis, je vrienden en alles wat je kent. Je taal, je stad, je gebruiken en gewoonten. Je stamppotje met rookworst, wanneer het weer wat kouder begint te worden in de herfst. Schaatsen, wanneer er ijs op de grachten ligt. Terrasjes pakken en lekker in het zonnetje een wijntje doen. Naar stal, om met je paard aan de slag te gaan.

Je gaat niet zomaar. Die grens is heel hoog. Tenzij je anders doodgaat, of je familie moet zien omkomen, om wat voor reden dan ook. Of je kinderen geen enkele toekomst kan bieden. De drempel om te gaan en alles achter te laten is ongelofelijk hoog. En toch zijn er een heleboel mensen die het doen.

Moet je nagaan, wat zij hebben moeten doorstaan om die keuze te maken. Om voor de laatste keer achterom te kijken naar het huis waar je je altijd thuis hebt gevoeld, en te vertrekken naar daar waar je helemaal niets of niemand kent. Waar je enkel nog een "vluchteling" bent.

Laten we wat liever zijn voor elkaar, en vooral niet vergeten dat we allemaal mens zijn.



Zo met je eens….. ik word zo moe en verdrietig van dat “eigen volk eerst”

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:24

Citaat:
De verwachte bevolkingsgroei zal ongelijk verdeeld zijn over de wereld. In de komende 25 jaar zal ongeveer 60 procent van de totale bevolkingsgroei in Afrika plaatsvinden, en een derde in Azië. Europa is het enige continent waar de bevolkingsomvang rond 2050 waarschijnlijk lager zal zijn dan in 2017. Na 2050 komt de bevolkingsgroei naar verwachting vrijwel volledig voor rekening van Afrika.


en daar gaan we grote delen hier van opvangen?

Denken mensen daar wel eens over na?
Daar stijgt het aantal gigantisch, dus ook het aantal mensen die arm zijn.
Moet dat dan allemaal hier een plekje krijgen?

Of kunnen we beter niet eens kijken hoe het daar anders kan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:45

tamary schreef:
MCE schreef:
ik begrijp nog altijd niet waarom oorlogje voeren zo belangrijk is, is er geen andere -humanere - manier om je macht te tonen is een cultuuromslag in die landen mogelijk of onmogelijk

Rome destijds kon blijven functioneren en groeien door steeds meer achterland te controleren om de stad te blijven voeden (arbeidskrachten en voedsel). Rome klapte in elkaar doordat die infrastructuur te groot werd om te controleren zowel qua totaal oppervlakte als door tekort aan soldaten als door verzet van lokale stammen.
Bekijk de westerse wereld als een "stad Rome" en de rest als achterland en je hebt je echte antwoord.



en Rome ging ten onder, heel naar vooruitzicht

Zoolgangster

Berichten: 9711
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:47

purny schreef:
Ik kan er dus echt niet bij met mijn hoofd dat er nu nog steeds gesloopt wordt. Complete wijken gaan tegen de vlakte


https://www.woonbond.nl/nieuws/helft-minder-nieuwe-sociale-huurwoningen-verhuurderheffing

En dan ook nog eens een perverse financiële prikkel zoals de verhuurdersheffing voor sociale huurwoningen, zodat het onaantrekkelijk wordt voor woningbouw om sociale huurwoningen aan te houden. Zodat sociale huurwoningen te koop worden gezet en er sowieso al minder sociale huurwoningen overblijven, terwijl Nederlanders gemiddeld 8 jaar op de wachtlijst staan voor een woning.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 11:48

DuoPenotti schreef:
Citaat:
De verwachte bevolkingsgroei zal ongelijk verdeeld zijn over de wereld. In de komende 25 jaar zal ongeveer 60 procent van de totale bevolkingsgroei in Afrika plaatsvinden, en een derde in Azië. Europa is het enige continent waar de bevolkingsomvang rond 2050 waarschijnlijk lager zal zijn dan in 2017. Na 2050 komt de bevolkingsgroei naar verwachting vrijwel volledig voor rekening van Afrika.


en daar gaan we grote delen hier van opvangen?

Denken mensen daar wel eens over na?
Daar stijgt het aantal gigantisch, dus ook het aantal mensen die arm zijn.
Moet dat dan allemaal hier een plekje krijgen?

Of kunnen we beter niet eens kijken hoe het daar anders kan?

Nee joh! Tegen die tijd stelt west europa niets meer voor.
India zal de nieuwe grootmacht worden tov China en het midden-oosten en Afrika zal een goede tweede/derde plek opleveren.
Over 70 jaar heeft west-europa hele andere zorgen en daar gaat de EU geen klap aan veranderen. Er zal dan alleen blijken wat een stom idee het was om maar groter en groter te willen worden ten koste van alles. En alles is incl. je toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-21 20:09

Daatje schreef:
Zo met je eens….. ik word zo moe en verdrietig van dat “eigen volk eerst”


Als je de problemen in eigen land niet eens kunt oplossen, moet je zeker niet de problemen van een ander land gaan oplossen.

Zoveel instanties die te kort komen hier. Zorg eerst maar eens dat dat op orde is, jeugdzorg, ouderenzorg, zorg uberhaupt.

Kan je wel verdrietig van worden, maar wat doe jij er aan dan? Hoe moet het volgens jou opgelost. Alles maar binnen laten. Statushouders voorrang geven op de woningmarkt? Overal maar meer en meer voor betalen?

chanicha

Berichten: 12184
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 04:55

Ik zit net op tv naar de bewoners van Ter Apel te kijken bij Hart van Nederland, mensen durven daar niet eens meer te vissen omdat ze lastig gevallen worden!
Vrouwen worden lastig gevallen, ze danken God op hun blote knieën dat ze daar weggaan.
Ze staan zo ver van onze normen en waarden af, dat wordt hier wel weer duidelijk.

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 07:56

Marigold schreef:
Afschaffen van kostendelersnorm scheelt echt gelijk veel dakloosheid en huizen.
Hoeveel jongeren er wel niet tussen wal en schip vallen en op banken slapen bij vrienden waarvan de ouders dat goed vinden.
Heb ze hier ook regelmatig.
Het bouwen van veel knarrenhofjes helpt ook voor een betere doorstroom. De ouderen die ik spreek lijkt dat heel gezellig.
En de doorstroom van (voormalig) asielzoekers uit veilige landen op orde maken..
Ik begrijp van iemand hier in het topic dat veilige landers heel sobere verblijven hebben, die laten doorstromen geeft dus niet direct nieuwe ruimte voor vluchtelingen. Maar wel ruimte bij het COA qua nog te behandelen procedures.
En misschien eens als EU gaan samenwerken onderling?
En einde maken aan de toeslagen enzo, alle lonen een stuk hoger en verder geen toestanden. Zodat er hier minder valt te profiteren.
En de nieuwkomers inzetten op de arbeidsmarkt (praktisch werk zoals bestrijden van invasieve exoten (planten), in de kassen werken ik noem maar wat) en de kindjes vroegtijdig het onderwijs in laten stromen om de taal te leren en voor wat sociale controle op de gezinnen. De moeders dan NL les geven en daarmee direct ook gezelschap en voorkomen dat de vrouwen in een isolement terechtkomen.
Gewoon nuttig inzetten en dat ook als eis stellen. Dan wordt het verschil ook duidelijk tussen wie graag wil meewerken, en wie alleen wil ‘profiteren’ van een rijker land.

Nu staan mensen in acute nood voor een vol azc in dit rijke land. Dat is best wel heel erg..

Beste reactie tot nu toe, in dit topic!

Veel andere zijn ronduit stuitend!

Om hoeveel mensen hebben we het nou eigenlijk? De zijn echt niet de oorzaak van onze woningnood hoor!
Daarnaast vraag ik me af hoeveel van de mensen die roepen dat we ze niet moeten toelaten wel eens in (één van) die landen zijn geweest? Of kén je de mensen?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:00

DuoPenotti schreef:
Citaat:
De verwachte bevolkingsgroei zal ongelijk verdeeld zijn over de wereld. In de komende 25 jaar zal ongeveer 60 procent van de totale bevolkingsgroei in Afrika plaatsvinden, en een derde in Azië. Europa is het enige continent waar de bevolkingsomvang rond 2050 waarschijnlijk lager zal zijn dan in 2017. Na 2050 komt de bevolkingsgroei naar verwachting vrijwel volledig voor rekening van Afrika.


en daar gaan we grote delen hier van opvangen?

Denken mensen daar wel eens over na?
Daar stijgt het aantal gigantisch, dus ook het aantal mensen die arm zijn.
Moet dat dan allemaal hier een plekje krijgen?

Of kunnen we beter niet eens kijken hoe het daar anders kan?

Beide kost geld (want daar draait t toch om?) en je bemoeien met binnenlandse politiek daar is wat lastig. ;)
Migratie is al zo oud als de mensheid zelf. Landsgrenzen zijn van veel recentere datum. ;)

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:04

Mindim schreef:
Daatje schreef:
Zo met je eens….. ik word zo moe en verdrietig van dat “eigen volk eerst”


Als je de problemen in eigen land niet eens kunt oplossen, moet je zeker niet de problemen van een ander land gaan oplossen.

Zoveel instanties die te kort komen hier. Zorg eerst maar eens dat dat op orde is, jeugdzorg, ouderenzorg, zorg uberhaupt.

Kan je wel verdrietig van worden, maar wat doe jij er aan dan? Hoe moet het volgens jou opgelost. Alles maar binnen laten. Statushouders voorrang geven op de woningmarkt? Overal maar meer en meer voor betalen?

Mensen die in nood zitten voor laten gaan wat het toewijzen van woningen betreft lijkt me logisch.
Die andere problemen hebben niks met de rest te maken.
Of moeten we soms kiezen?

Asciugamano
Berichten: 5849
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:08

chanicha schreef:
Ik zit net op tv naar de bewoners van Ter Apel te kijken bij Hart van Nederland, mensen durven daar niet eens meer te vissen omdat ze lastig gevallen worden!
Vrouwen worden lastig gevallen, ze danken God op hun blote knieën dat ze daar weggaan.
Ze staan zo ver van onze normen en waarden af, dat wordt hier wel weer duidelijk.

Hoeveel Ter Apelers hebben ze gesproken en is dat representatief?
Hoeveel asielzoekers zitten er en hoeveel veroorzaken problemen?
En hoe komt dat? Ik heb daar nog nooit last gehad.

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:20

Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat het er niet is.
Budel hetzelfde verhaal.
Diefstal, overvallen, intimidaties enz door de veiliglanders daar.
De deuren gaan dicht. Eigenlijk nu pas want winkeliers en burgers zijn het al jaren en jaren beu.
En dat ligt niet aan die burgers en winkeliers. Nee dat ligt aan die criminelen die ze op de bus hadden moeten zetten met een enkeltje thuisland.

Dan als hier ooit eens de huizen krapte voor iedereen voorbij is. Kun je weer gaan kijken naar mensen van buiten binnen halen.

Tot die tijd moeten er andere oplossingen komen.
Meteen als er word gesteigerd dat er geen empathie is dat we ze hier niet binnen laten vraag ik me tegelijkertijd af: wat is er zo humaan aan deze mensen hier zo binnen te laten komen.
Het heeft veel meer empatisch vermogen nodig om wel echte oplossingen te zoeken.
Zodat mensen die hier al zijn niet de dupe zijn maar vluchtelingen ook echt hulp krijgen.
Zoals bijvoorbeeld in buurlanden en daar als Europa zijnde geld gebruiken. Wat het hier kost kan ook daar.

Laten stikken hoor ik niemand over. Wie dat wel blijft roep toeteren kan ik totaal niet als serieus in een discussie zien maar als bewuste trol.

mysa

Berichten: 10535
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:36

Negentig jaar geleden werd ook al gezegd dat Nederland geen vluchtelingen kon opnemen omdat er niet genoeg woonruimte was.

Toen werden Duitse joden ook teruggestuurd met dat argument. (en omdat ze banen zouden vervullen die voor Nederlanders bestemd zouden zijn). Die werden dus zonder pardon teruggestuurd en verdwenen in de gaskamers.

Voor degenen die al eerder gevlucht waren, of die het gelukt was illegaal de grens over te steken, zou een kamp bij Apeldoorn gebouwd worden. Maar koningin Wilhelmina zei: 'not in my backyard', dus werd het Westerbork, wat de Nazi's tijdens de bezetting goed uitkwam.

Wat ik ermee wil zeggen: oordeel niet te snel en te hard maar kijk wat er mogelijk is.

Temeer omdat we wel oorlogen hebben ontketend of partij hebben gekozen in veel van die landen. Denk aan Irak, Afghanistan, Syrië. Als je daar militair ingrijpt, ben je mede-verantwoordelijk.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:54

Mindim schreef:
Daatje schreef:
Zo met je eens….. ik word zo moe en verdrietig van dat “eigen volk eerst”


Als je de problemen in eigen land niet eens kunt oplossen, moet je zeker niet de problemen van een ander land gaan oplossen.

Zoveel instanties die te kort komen hier. Zorg eerst maar eens dat dat op orde is, jeugdzorg, ouderenzorg, zorg uberhaupt.

Kan je wel verdrietig van worden, maar wat doe jij er aan dan? Hoe moet het volgens jou opgelost. Alles maar binnen laten. Statushouders voorrang geven op de woningmarkt? Overal maar meer en meer voor betalen?


Ik heb helemaal geen zin om uit te leggen wat ik er aan doe aan mensen die spreken over “eigen volk” en “eigen land”.
Zoals jij nl hierboven al zegt: alles moet in ogen van deze mensen eerst helemaal tot in de puntjes geregeld zijn in “eigen land” voordat deze mensen over grenzen kijken naar erbarmelijke omstandigheden elders, waar de onmenselijkheid vele malen erger is in mijn ogen dan de zaken die hier niet goed voor elkaar zijn.

Eerst ik en dan pas mensen die het veel slechter hebben is inderdaad niet mijn mentaliteit

Elisa2

Berichten: 37551
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:03

DuoPenotti schreef:
Dat jij er geen last van hebt wil niet zeggen dat het er niet is.
Budel hetzelfde verhaal.
Diefstal, overvallen, intimidaties enz door de veiliglanders daar.
De deuren gaan dicht. Eigenlijk nu pas want winkeliers en burgers zijn het al jaren en jaren beu.
En dat ligt niet aan die burgers en winkeliers. Nee dat ligt aan die criminelen die ze op de bus hadden moeten zetten met een enkeltje thuisland.

Dan als hier ooit eens de huizen krapte voor iedereen voorbij is. Kun je weer gaan kijken naar mensen van buiten binnen halen.

Tot die tijd moeten er andere oplossingen komen.
Meteen als er word gesteigerd dat er geen empathie is dat we ze hier niet binnen laten vraag ik me tegelijkertijd af: wat is er zo humaan aan deze mensen hier zo binnen te laten komen.
Het heeft veel meer empatisch vermogen nodig om wel echte oplossingen te zoeken.
Zodat mensen die hier al zijn niet de dupe zijn maar vluchtelingen ook echt hulp krijgen.
Zoals bijvoorbeeld in buurlanden en daar als Europa zijnde geld gebruiken. Wat het hier kost kan ook daar.

Laten stikken hoor ik niemand over. Wie dat wel blijft roep toeteren kan ik totaal niet als serieus in een discussie zien maar als bewuste trol.


Mee eens, niemand zegt dat die mensen geen hulp moeten krijgen. Het is alleen belangrijk om dat op een andere manier in te gaan vullen anders worden de problemen hier alleen maar groter. En er zijn echt al heel veel problemen. Ik ben het er ook mee eens dat zoveel mogelijk de problemen "daar" opgelost zouden moeten worden.

Het is ook veel te kort door de bocht om te zeggen dat de jeugdzorg, ouderenzorg en de normale zorg niets met vluchtelingen te maken hebben. Niets staat los van elkaar.

Marigold: hele goede post!

CharleyT
Berichten: 4008
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 09:34

Asciugamano schreef:
chanicha schreef:
Ik zit net op tv naar de bewoners van Ter Apel te kijken bij Hart van Nederland, mensen durven daar niet eens meer te vissen omdat ze lastig gevallen worden!
Vrouwen worden lastig gevallen, ze danken God op hun blote knieën dat ze daar weggaan.
Ze staan zo ver van onze normen en waarden af, dat wordt hier wel weer duidelijk.

Hoeveel Ter Apelers hebben ze gesproken en is dat representatief?
Hoeveel asielzoekers zitten er en hoeveel veroorzaken problemen?
En hoe komt dat? Ik heb daar nog nooit last gehad.


Drie vragen die je kunt beantwoorden als je de zoekterm 'overlast asielzoekers ter apel' in voert. Het geeft een overzicht wat daar allemaal afspeelde en afspeelt.
Dat jij daar nooit last gehad hebt is alleen maar jouw ervaring. Kijk eens verder, misschien dat je je mening bij stelt.

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:44

Asciugamano schreef:
Beste reactie tot nu toe, in dit topic!

Veel andere zijn ronduit stuitend!

Om hoeveel mensen hebben we het nou eigenlijk? De zijn echt niet de oorzaak van onze woningnood hoor!
Daarnaast vraag ik me af hoeveel van de mensen die roepen dat we ze niet moeten toelaten wel eens in (één van) die landen zijn geweest? Of kén je de mensen?


Stuitend is hoe zovelen dingen lezen die nergens geschreven staan. NIEMAND geeft vluchtelingen de schuld van de woningnood want die was er al.
Met gevolg dat duizenden mensen uit eerdere golven vluchtelingen na jaren in NL nog steeds geen vaste woning hebben omdat die niet beschikbaar zijn.

Hoe ga je er dan nog eens duizenden extra opnemen als er al geen plek is voor de mensen die hier al jaren zijn?

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:52

Er word hier weldegelijk gesproken over vluchtelingen die sociale huurwoningen “afpakken” van de Nederlanders. Dat Nederlanders hier meer recht op zouden hebben dan vluchtelingen en “eigen volk” eerst.

En niet alleen hier maar Facebook staat er ook echt vol van met reacties als “vol is vol” en “terug naar eigen land” en “eigen volk eerst woningen geven” etc. Te triest voor woorden

DuoPenotti

Berichten: 29956
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:55

Ze pakken ze niet af. Maar komen er wel sneller te wonen dan mensen die al 10 jaar op de wachtlijst staan.
Achteraan aansluiten is er niet bij. En dat klopt gewoon niet.
Kunnen die vluchtelingen er wat aan doen? Nee maar wie zegt dan van wel? Dat zie ik hier op bokt niemand zeggen.
Maar dat er door onze regering zo word gehandeld klopt daarmee gewoon niet. En terecht dat mensen daar boos om worden.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:57

Rennie89 schreef:
Er word hier weldegelijk gesproken over vluchtelingen die sociale huurwoningen “afpakken” van de Nederlanders. Dat Nederlanders hier meer recht op zouden hebben dan vluchtelingen en “eigen volk” eerst.

En niet alleen hier maar Facebook staat er ook echt vol van met reacties als “vol is vol” en “terug naar eigen land” en “eigen volk eerst woningen geven” etc. Te triest voor woorden


Deel ik volkomen met je. Ik schaam me vaak dood om Nederlander (met migratie achtergrond) te zijn, voor veel van de reacties die ik lees.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41761
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:58

Rennie89 schreef:
Er word hier weldegelijk gesproken over vluchtelingen die sociale huurwoningen “afpakken” van de Nederlanders. Dat Nederlanders hier meer recht op zouden hebben dan vluchtelingen en “eigen volk” eerst.

En niet alleen hier maar Facebook staat er ook echt vol van met reacties als “vol is vol” en “terug naar eigen land” en “eigen volk eerst woningen geven” etc. Te triest voor woorden

Het is ook wel zuur wanneer je al tien jaar ingeschreven staat voor een woning, drie keer op de eerste plek staat om m te kunnen betrekken na bezichtiging en dat de woning drie keer aan je neus voorbij gaat omdat een asielzoeker het huis krijgt, toch?

Ik keur de sentimenten op Facebook niet goed, absoluut niet. Ik zou wel grandioos balen steeds gepasseerd te worden. De woningbouw/gemeente heeft geen keus, maar wat is het zuur. Voor veel Nederlanders is het net zo moeilijk een woning te vinden en een leven op te bouwen.

Mars

Berichten: 33284
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 11:59

Rennie89 schreef:
Er word hier weldegelijk gesproken over vluchtelingen die sociale huurwoningen “afpakken” van de Nederlanders. Dat Nederlanders hier meer recht op zouden hebben dan vluchtelingen en “eigen volk” eerst.

En niet alleen hier maar Facebook staat er ook echt vol van met reacties als “vol is vol” en “terug naar eigen land” en “eigen volk eerst woningen geven” etc. Te triest voor woorden


En met 300.000 woningen te kort hoe moeten al die mensen dan ergens wonen? En met 'al die mensen' bedoel ik íedereen die op dit moment geen woning kan vinden/kopen/huren of ze nu hier geboren zijn of niet.