Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29706
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:54

ja maar ja maar...Marokko wil hun tuig mensen niet terug....
Lees je dan als smoes.

Nou gewoon maar eens doen dan, vliegtuig die kant op en laat ze daar maar uitstappen. Succes!
Hier op straat en in de criminaliteit, doe je dat daar maar.
Kijken hoe snel de uitgeprocedeerde hier zelf weg kunnen komen. Die wachten dan niet op dat vliegtuig.
En dan hebben ze vast ineens papieren om wel hun eigen land weer in te komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 09:57

Ja onze ruimhartigheid is niet goed overzien, het korte termijn denken en doen gaat ons nu op breken, oorzaak en gevolg, we hebben er geen antwoordt op

of toch wel, maar dan moeten we stevig rechts gaan kiezen, nederlandse wetten boven europeese stellen - gelijk Polen - en weer veel meer op ons zelf aangewezen zijn - brexit - , sociale wetten aanpassen en minder gul zijn met gratis geld uit de muur, dat zal fff wennen zijn

DuoPenotti

Berichten: 29706
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:00

De Denen zijn best links, behalve bij asielzoekers.
Of ja wij noemen dat rechts, hun noemen dat ook links, want links betekend daar dat de partijen het goed willen doen voor de inwoners van hun land. Dat betekend niet het sociale stelsel om zeep laten helpen.
En daar hebben ze al lang gezien dat dat niet strookt met vluchtelingen die niet willen integreren en er een boel bij zijn die geen vluchteling zijn.
Als dat land een ander asielbeleid heeft, waarom kunnen wij dat dan niet?

Elisa2

Berichten: 37317
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:04

DuoPenotti schreef:
De Denen zijn best links, behalve bij asielzoekers.
Of ja wij noemen dat rechts, hun noemen dat ook links, want links betekend daar dat de partijen het goed willen doen voor de inwoners van hun land. Dat betekend niet het sociale stelsel om zeep laten helpen.
En daar hebben ze al lang gezien dat dat niet strookt met vluchtelingen die niet willen integreren en er een boel bij zijn die geen vluchteling zijn.
Als dat land een ander asielbeleid heeft, waarom kunnen wij dat dan niet?


Lijkt er op dat zij nog gezond verstand hebben... :+

Hier wordt je gelijk uitgemaakt voor racist als je iets zegt en wilt iedereen politiek uiterst correct zijn en blijven maar verliezen daarbij de realiteit compleet uit het oog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:05

DuoPenotti schreef:
ja maar ja maar...Marokko wil hun tuig mensen niet terug....
Lees je dan als smoes.

Nou gewoon maar eens doen dan, vliegtuig die kant op en laat ze daar maar uitstappen. Succes!
Hier op straat en in de criminaliteit, doe je dat daar maar.
Kijken hoe snel de uitgeprocedeerde hier zelf weg kunnen komen. Die wachten dan niet op dat vliegtuig.
En dan hebben ze vast ineens papieren om wel hun eigen land weer in te komen.



niet alleen op straat, vanuit de bajes gewoon je zaken voorzetten met steun vanuit je familie en gefaciliteerd door nederland,
de rechten van de mens !!! want als ze het niet krijgen komen de mensenrechtenorgainsaties is actie

https://www.ad.nl/dossier-arrestatie-ad ... -gewonnen~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:12

Elisa2 schreef:
DuoPenotti schreef:
De Denen zijn best links, behalve bij asielzoekers.
Of ja wij noemen dat rechts, hun noemen dat ook links, want links betekend daar dat de partijen het goed willen doen voor de inwoners van hun land. Dat betekend niet het sociale stelsel om zeep laten helpen.
En daar hebben ze al lang gezien dat dat niet strookt met vluchtelingen die niet willen integreren en er een boel bij zijn die geen vluchteling zijn.
Als dat land een ander asielbeleid heeft, waarom kunnen wij dat dan niet?


Lijkt er op dat zij nog gezond verstand hebben... :+

Hier wordt je gelijk uitgemaakt voor racist je iets zegt en wilt iedereen politiek uiterst correct zijn en blijven maar verliezen daarbij de realiteit compleet uit het oog.


dat is - denk ik - ook waarom het hier fout gaat we gaan uit angst het niet meer benoemen

Elisa2

Berichten: 37317
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:15

MCE schreef:
DuoPenotti schreef:
De Denen zijn best links, behalve bij asielzoekers.
Of ja wij noemen dat rechts, hun noemen dat ook links, want links betekend daar dat de partijen het goed willen doen voor de inwoners van hun land. Dat betekend niet het sociale stelsel om zeep laten helpen.
En daar hebben ze al lang gezien dat dat niet strookt met vluchtelingen die niet willen integreren en er een boel bij zijn die geen vluchteling zijn.
Als dat land een ander asielbeleid heeft, waarom kunnen wij dat dan niet?


Lijkt er op dat zij nog gezond verstand hebben... :+

Hier wordt je gelijk uitgemaakt voor racist je iets zegt en wilt iedereen politiek uiterst correct zijn en blijven maar verliezen daarbij de realiteit compleet uit het oog.

dat is - denk ik - ook waarom het hier fout gaat we gaan uit angst het niet meer benoemen


Ja uit angst, ook uit angst voor bedreigingen en geweld. Dit is al langer geleden uit de hand gelopen vrees ik...

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:34

Helemaal eens met bovenstaande posts. Maar ja, wat dan? De enigen die hier iets aan willen doen zijn de PVV en de FVD. Ik zou bijna in staat zijn om ze die kans eens een keer te geven. Want want hebben de huidige kabinetten ons gebracht de laatste 10 jaar?
En ik word ook een beetje neerslachtig van het rijtje dat werd geschetst. Ik ben bang dat dit echt fout gaat lopen als er niks gebeurd. Ik word zenuwachtig als ik zie dat de boodschappen zoveel duurder zijn geworden, ik aan de pomp meer dan 2 euro per liter betaal en de gasrekening de pan uitrijst. Woningen zijn niet te betalen, mensen gaan giga hypotheken aan. Studenten zitten aan hun nek in de studieleningen vast, er zijn geen kamers of huurwoningen te krijgen. Er is te weinig capaciteit en geld voor de zorg, voor de ouderen, voor de politie. Criminelen gaan hun gang, liquideren er op los, gaan zelfs vanuit de streng beveiligde inrichtingen door. Drugscriminaliteit neemt toe maar we kunnen er niks tegen doen. En we halen tienduizenden vluchtelingen binnen die geld kosten en ook woonruimte willen. Ik heb er echt een steen van in mijn maag. Ergens heeft Wilders gewoon gelijk. Pim Fortuin had gelijk. Maar wat nu?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41650
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:41

Suzanne F. schreef:
Helemaal eens met bovenstaande posts. Maar ja, wat dan? De enigen die hier iets aan willen doen zijn de PVV en de FVD. Ik zou bijna in staat zijn om ze die kans eens een keer te geven. Want want hebben de huidige kabinetten ons gebracht de laatste 10 jaar?
En ik word ook een beetje neerslachtig van het rijtje dat werd geschetst. Ik ben bang dat dit echt fout gaat lopen als er niks gebeurd. Ik word zenuwachtig als ik zie dat de boodschappen zoveel duurder zijn geworden, ik aan de pomp meer dan 2 euro per liter betaal en de gasrekening de pan uitrijst. Woningen zijn niet te betalen, mensen gaan giga hypotheken aan. Studenten zitten aan hun nek in de studieleningen vast, er zijn geen kamers of huurwoningen te krijgen. Er is te weinig capaciteit en geld voor de zorg, voor de ouderen, voor de politie. Criminelen gaan hun gang, liquideren er op los, gaan zelfs vanuit de streng beveiligde inrichtingen door. Drugscriminaliteit neemt toe maar we kunnen er niks tegen doen. En we halen tienduizenden vluchtelingen binnen die geld kosten en ook woonruimte willen. Ik heb er echt een steen van in mijn maag. Ergens heeft Wilders gewoon gelijk. Pim Fortuin had gelijk. Maar wat nu?

Dit komt door jaren wanbeleid, niet door asielzoekers.

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:48

purny schreef:
Shalimar schreef:
Even voor de feiten: Nederland kan asielzoekers zonder verblijfsvergunning niet altijd het land uitzetten naar het land van herkomst omdat vaak de identiteitspapieren ontbreken en het land van herkomst geregeld niet wil meewerken als de asielzoeker niet op vrijwillige basis meewerkt. Die worden wel de opvang uitgezet, maar gaan dan bv. rondshoppen in Europa voor opvang. Een deel gaat overigens wel vrijwillig terug. Het is dus niet zo simpel als het lijkt. Hetzelfde met ze uitzetten naar Duitsland of Rusland zoals hier genoemd wordt. Dat kan juridisch helemaal niet, ook niet volgens geldende Europese afspraken. Ik ben wel bang dat de knellende huizenmarkt op termijn onze hele samenleving gaat ontwrichten, zeker nu ook dat gas blijft stijgen. Zulke ontwikkelingen in de samenleving zetten de boel op scherp. Ik maak me daar wel zorgen over.

Dus dan zou je dus als regering zijnde economische sancties op moeten leggen aan landen die niet mee willen werken.
Maar daar is de Nederlandse regering te soft voor.


Denk je dan dat er geen diplomatie bezig is daarover?
Beruchtte landen die geen burgers met criminele feiten op hun kerfstok terugnemen zijn bijvoorbeeld de Maghreb-landen: Algerije op kop. Marokko en Tunesië gaat momenteel iets beter maar zijn ook niet de makkelijkste.
Het kan die landen echt geen zier schelen wat wij er van vinden hoor. Als we iemand op een vliegtuig zouden zetten zondr hun toestemming. Dan krijgen we die gewoon retour met het volgende vliegtuig. 10 keer als het moet.
Wat wij bevoorbeeld wel doen is criminele Algerijen zolang mogelijk in gesloten centra houden afwachtend op een gelegenheid. Doorgaans wanneer één van die landen eens iets nodig heeft. Dan wordt er ‘geruild’.

Daarnaast kan je inderdaad van heel veel mensen niet bewijzen vanwaar ze komen. Geen enkel land neemt iemand terug zonder zekerheid dat het een burger van hen is. Dat zijn doorgaans ook mensen die geen asiel kunnen krijgen want daarvoor is het ook nodig de identiteit te kennen. Dus dat zijn allemaal mensen die niet repatrieerbaar zijn en in de illegaliteit verdwijnen.

Politiekers die dus dingen roepen zoals ‘alle vreemdelingen buiten’ etc en dat we criminelen moeten repatriëren, die hebben eigenlijk geen benul waarover ze het hebben. Dat is voor mensen die in de repat werken ( zoals ik zelf) gewoon lachwekkend om te horen.

sabine1979

Berichten: 2597
Geregistreerd: 10-10-11
Woonplaats: Oeffelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:49

Ik werk op een AZC.
Het is begint hopeloos te worden.
Natuurlijk heb je rotte appels ertussen zitten, is ook tussen de Nederlanders.
Hogere hand moet de procedures korter maken, sneller actie ondernemen.
Ook hier komen chaletjes te staan, ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:51

DuoPenotti schreef:
Nou gewoon maar eens doen dan, vliegtuig die kant op en laat ze daar maar uitstappen. Succes!
Hier op straat en in de criminaliteit, doe je dat daar maar.
Kijken hoe snel de uitgeprocedeerde hier zelf weg kunnen komen. Die wachten dan niet op dat vliegtuig.
En dan hebben ze vast ineens papieren om wel hun eigen land weer in te komen.


Marokko stuurt ze gewoon retour hoor. Telkens opnieuw als het moet.
Of wilde je al die mensen eeuwig in transit houden?

Dat is uiteraard regelmatig al uitgeprobeerd

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:53

Luckystory schreef:
DuoPenotti schreef:
Nou gewoon maar eens doen dan, vliegtuig die kant op en laat ze daar maar uitstappen. Succes!
Hier op straat en in de criminaliteit, doe je dat daar maar.
Kijken hoe snel de uitgeprocedeerde hier zelf weg kunnen komen. Die wachten dan niet op dat vliegtuig.
En dan hebben ze vast ineens papieren om wel hun eigen land weer in te komen.


Marokko stuurt ze gewoon retour hoor. Telkens opnieuw als het moet.

Dat is uiteraard regelmatig al uitgeprobeerd


Ik merk dat ik hierdoor gewone hele nare en foute gedachten krijg. Maar wat moeten wij met criminele uitgeprocedeerde veiligelanders? En wat als het land van herkomst ze niet terug wil?

DuoPenotti

Berichten: 29706
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:54

Dan laat je een vliegtuig uit Marokko niet meer landen.
Geef dat bij voorbaat aan.
Er zijn echt wel oplossingen als er doorgepakt word, maar ze weten toch dat het niet gebeurt. Dáar zit het 'm.
Die lachen zich kapot daar dat we hier niets doen en braaf blijven.

Suzanne F.

Berichten: 49266
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 10:55

DuoPenotti schreef:
Dan laat je een vliegtuig uit Marokko niet meer landen.
Geef dat bij voorbaat aan.
Er zijn echt wel oplossingen als er doorgepakt word, maar ze weten toch dat het niet gebeurt. Dáar zit het 'm.
Die lachen zich kapot daar dat we hier niets doen en braaf blijven.


Precies. Nederland staat bekend als een slap watjesland waar je gratis geld krijgt en onderdak en waar je overal mee weg komt.

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:02

Suzanne F. schreef:
Ik merk dat ik hierdoor gewone hele nare en foute gedachten krijg. Maar wat moeten wij met criminele uitgeprocedeerde veiligelanders? En wat als het land van herkomst ze niet terug wil?


Wij houden mensen soms heel lang vast ( en let op, dat is echt op het randje van de mensenrechten. Eigenlijk sluit je mensen op zonder dat ze strafbare feiten gepleegd hebben. En zonder een duidelijke strafmaat. Dat is een bewaring puur om administratieve reden.) Dat kan gerust een jaar zijn hoor…
Wachtend op een diplomatieke opportuniteit soms. Of alsnog om te proberen het papierwerk rond te krijgen of een vrijwillige repat te hebben. ( als mensen het beu zijn)

Ikzelf werk op de transit. Wij hebben in normale omstandigheden een capaciteit van 120. De meeste mensen vertrekken binnen enkele dagen. Sommige blijven maanden… En ook de gesloten asielcentra hebben geen onbeperkte capaciteit.
Dus op een bepaalde moment moet je mensen gewoon vrij laten. Als je merkt dat er niets mee gaat gebeuren. En dat zijn niet zelden inderdaad mensen uit genoemde landen.
Die worden dan op straat gezet met een bevel om het grondgebied te verlaten en that’s it.

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:06

Suzanne F. schreef:
DuoPenotti schreef:
Dan laat je een vliegtuig uit Marokko niet meer landen.
Geef dat bij voorbaat aan.
Er zijn echt wel oplossingen als er doorgepakt word, maar ze weten toch dat het niet gebeurt. Dáar zit het 'm.
Die lachen zich kapot daar dat we hier niets doen en braaf blijven.


Precies. Nederland staat bekend als een slap watjesland waar je gratis geld krijgt en onderdak en waar je overal mee weg komt.


Nou, dan doet Marokko net hetzelfde uiteraard en komt geen Nederlander of Europeaan hun land nog binnen.
Als je ziet hoe makkelijk en lang ze hun grenzen met covid dicht hebben gehouden, dan weet je dat zij daar minder mee in zitten dan Europa.

Zoiets is uiteraard geen diplomatie. Dat is een ramkoers. En dat zijn dingen die Europese landen zich niet kunnen veroorloven in de huidige wereldpolitieke en economische situatie.

Dit gaat uiteraard niet alleen over Marokko. Wij hebben normaal ook veel mensen uit Zuid-Amerika bijvoorbeeld en Aziaten en Afrikanen.
Gaan we ruzie zoeken met de hele wereld?

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:10

DuoPenotti schreef:
Dan laat je een vliegtuig uit Marokko niet meer landen.
Geef dat bij voorbaat aan.
Er zijn echt wel oplossingen als er doorgepakt word, maar ze weten toch dat het niet gebeurt. Dáar zit het 'm.
Die lachen zich kapot daar dat we hier niets doen en braaf blijven.


Die mensen zitten op gewone vluchten.
Je wilt volle vliegtuigen gijzelen in de lucht?

Special flights voor repat gebeuren alleen op landen waarmee we een goede samenwerking hebben.
Gewoon een vliegtuig sturen en hopen dat het kan landen, dat gaat natuurlijk niet.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:12

De enige optie is de status van luilekkerland eraf halen...niets gratis huis met voorrang, niets gratis deel van de inboedel, gratis zorg en alle toeslagen..

Er zijn zat landen (ook in de EU) die dat een tandje minder hebben en dat werkt gewoon..

En we moeten denk toch eens inzien dat de wij-cultuur uit die landen voor problemen zorgt in de 'ik cultuur.'. Ouders die niets aan opvoeding doen omdat dit de taak van de samenleving is en hun kinderen van 13/14 tot diep in de nacht buiten laten spelen en ze zo de criminaliteit in jagen.

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:19

Sunnda schreef:
De enige optie is de status van luilekkerland eraf halen...niets gratis huis met voorrang, niets gratis deel van de inboedel, gratis zorg en alle toeslagen..

Er zijn zat landen (ook in de EU) die dat een tandje minder hebben en dat werkt gewoon..


Weet je dat 10% van de geschatte bevolking van Brussel in de illegaliteit zou leven? ( Ik ben zelf Belg, maar cijfers voor Nederland zullen niet anders zijn)
Dat zijn mensen die niets krijgen van de staat en geen enkel bestaansrecht hebben hier.
Dus voor contracten van elektriciteit, water, huur, etc… zijn ze aangewezen op altrnatieven.
Die mensen doen dat 20, 30 jaar zonder blikken of blozen.
Die werken in een schaduweconomie en leiden hun leven.
Beter dan in hun thuisland overgings.

Heel veel mensen weten wanneer ze hierheen komen dat ze geen kans maken op erkenning of bijstand.
En ze komen toch. Die komen bewust in de illegaliteit leven. Ze proberen wel eens een aanvraag ofzo. Maar velen weten het eigenlijk wel dat ze daar niet in gaan slagen.

Maw, die komen niet om te profiteren. Die komen voor de opportuniteit om geld te komen verdienen.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:19

Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om als EU gezamenlijk op te treden, en naar Australisch model met een willekeurig derde(wereld) land afspraken te maken?
Wij komen met een flinke zak geld, de lokale regering krijgt wat aantrekkelijke voordelen in de EU, en in ruil daarvoor worden er in dat land opvangkampen ingericht. Iedereen die in de EU asiel aanvraagt laat je daar de procedure afwachten, en alleen degenen met een status laat je hierheen komen.
Dat zou al enorm schelen in het aantal mensen die zonder enige kans op een vergunning hierheen komen en niet meer teruggestuurd kunnen worden.

Degenen die je uiteindelijk als EU wel toelaat, die worden evenredig over de lidstaten verdeeld, dus niet alles in Italië, Spanje en Griekenland omdat ze daar aan land komen, en ook niet alles in Nederland, Duitsland en Scandinavië omdat daar de voorzieningen zo prettig zijn. Eventueel kun je nog zeggen dat landen bijvoorbeeld kunnen aanbieden om meer mensen dan hun deel op te vangen in ruil voor een korting op hun bijdrage aan de buitenlandse opvang, of juist tegen bijbetaling minder mensen hoeven op te vangen, bijvoorbeeld als ze zoals Polen of Hongarije helemaal geen buitenlanders willen hebben.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:23

Luckystory schreef:
Sunnda schreef:
De enige optie is de status van luilekkerland eraf halen...niets gratis huis met voorrang, niets gratis deel van de inboedel, gratis zorg en alle toeslagen..

Er zijn zat landen (ook in de EU) die dat een tandje minder hebben en dat werkt gewoon..


Weet je dat 10% van de geschatte bevolking van Brussel in de illegaliteit zou leven? ( Ik ben zelf Belg, maar cijfers voor Nederland zullen niet anders zijn)
Dat zijn mensen die niets krijgen van de staat en geen enkel bestaansrecht hebben hier.
Dus voor contracten van elektriciteit, water, huur, etc… zijn ze aangewezen op altrnatieven.
Die mensen doen dat 20, 30 jaar zonder blikken of blozen.
Die werken in een schaduweconomie en leiden hun leven.
Beter dan in hun thuisland overgings.

Heel veel mensen weten wanneer ze hierheen komen dat ze geen kans maken op erkenning of bijstand.
En ze komen toch. Die komen bewust in de illegaliteit leven. Ze proberen wel eens een aanvraag ofzo. Maar velen weten het eigenlijk wel dat ze daar niet in gaan slagen.

Maw, die komen niet om te profiteren. Die komen voor de opportuniteit om geld te komen verdienen.

Weet je dat er bussen vol aankomen met mensen die zgn veiligelanders zijn en wat een werk dat is en tijd dat kost?

Dit topic gaat over asielzoekers, dus mensen die aanspraak maken op de procedures.

Luckystory
Berichten: 3467
Geregistreerd: 13-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:28

oomens schreef:
Waarom is het eigenlijk niet mogelijk om als EU gezamenlijk op te treden, en naar Australisch model met een willekeurig derde(wereld) land afspraken te maken?
Wij komen met een flinke zak geld, de lokale regering krijgt wat aantrekkelijke voordelen in de EU, en in ruil daarvoor worden er in dat land opvangkampen ingericht. Iedereen die in de EU asiel aanvraagt laat je daar de procedure afwachten, en alleen degenen met een status laat je hierheen komen.
Dat zou al enorm schelen in het aantal mensen die zonder enige kans op een vergunning hierheen komen en niet meer teruggestuurd kunnen worden.

Degenen die je uiteindelijk als EU wel toelaat, die worden evenredig over de lidstaten verdeeld, dus niet alles in Italië, Spanje en Griekenland omdat ze daar aan land komen, en ook niet alles in Nederland, Duitsland en Scandinavië omdat daar de voorzieningen zo prettig zijn. Eventueel kun je nog zeggen dat landen bijvoorbeeld kunnen aanbieden om meer mensen dan hun deel op te vangen in ruil voor een korting op hun bijdrage aan de buitenlandse opvang, of juist tegen bijbetaling minder mensen hoeven op te vangen, bijvoorbeeld als ze zoals Polen of Hongarije helemaal geen buitenlanders willen hebben.


Dat wordt gedaan, of toch op z’n minst geprobeerd.
Maar dan krijg je weer situaties zoals met Turkije.
Turkije houdt enorme massa’s immigranten tegen voor Europa. En wordt daar rijkelijk voor betaald ook.
Dat gaat over miljoenen mensen. Aantallen die we hier in Europa nog nooit gezien hebben, zitten momenteel vast in Turkije.
Maar Turkije gebruikt dat dan weer als drukkingsmiddel tegen Europa. Om meer geld los te krijgen en zijn gangetje te kunnen gaan met hun expansiepolitiek naar Syrië toe en tov de Koerden, Cyprus Etc.
Zeer bedenkelijke situatie dus…
En Turkije is niet vies om hoge kaarten te spelen. Herinner je bijvoorbeeld vorig jaar toen ze even eenzijdig hun grens gingen open zetten?

En dan heb je nog Libië dat Europa gebruikt als een modern slavenkamp ofzo… Dat is helemaal bedenkelijk te noemen. Maar daar gaat wel enorm veel geld naartoe…
Mensen worden daar mishandeld, gemarteld en gebruikt allemaal met Europees geld.
Of de pushbacks in Griekenland. Waar gamele bootjes terug in internationale wateren worden getrokken. Dat is moord hé, mensen opzettelijk laten verdrinken…
En dan wil Europa China bijvoorbeeld de les gaan lezen over mensenrechten?

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:30

We zullen dus als ik het lees de buitengrenzen moeten gaan bewaken van de eu.

Benzz
Berichten: 2892
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 11:32

DuoPenotti schreef:
Mooi
Kunnen de Polen naar huis. Wat dat al scheelt aan woningen.
Dan kunnen de mensen die jij kwijt kunt uit de bijstand.
En kunnen we nederland weer opbouwen.
Letterlijk en figuurlijk om als dat gedaan is meer mensen te kunnen helpen.

Ik weet niet of jij een beetje de arbeidsmarkt volgt, maar die polen kunnen dan nog steeds niet naar huis. Sterker nog, er is zo krapte op de arbeidsmarkt dat we met grote getallen mensen uit het buitenland moeten halen.