Plaatsing asielzoekers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 17:44

@MCE
Maar wat is een fors vermogen?
Stel ik kom in aanmerking voor een sociale huurwoning met mijn inkomen, maar erf 50.000 euro.
Dan moet ik in jouw ogen maar boven de huurgrens gaan huren?
Ook al is de regel dat ik minimaal 2a3x de huur per maand moet verdienen?
Dan moet ik evt in een huis met 1200E huur (wat elk jaar oploopt omdat ze zich niet hoeven houden aan een maximale huursverhoging..) dat in 3 jaar mijn erfenis op is.. en dan?
Dan gaan mijn schulden hard oplopen na die 3 jaar.

Daatje
Berichten: 710
Geregistreerd: 29-12-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:00

Mindim schreef:
Daatje schreef:
Klopt, duidelijk een kunst die jij niet beheerst.


Je kunt niet op mijn post reageren die ik als reactie op jouw post gaf? Zwaktebod ten top, maar prima hoor, heb je gewoon geen argumenten zal ik maar denken :D



Haha precies, lezen is een kunst. lees mijn eerste post nog maar eens, zinloos voor mij om te discussiëren met mensen die het woord “eigen” in mijn ogen te veel en te graag gebruiken.
Laatst bijgewerkt door Daatje op 11-10-21 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:11

Brainless schreef:
@MCE
Maar wat is een fors vermogen?
Stel ik kom in aanmerking voor een sociale huurwoning met mijn inkomen, maar erf 50.000 euro.
Dan moet ik in jouw ogen maar boven de huurgrens gaan huren?
Ook al is de regel dat ik minimaal 2a3x de huur per maand moet verdienen?
Dan moet ik evt in een huis met 1200E huur (wat elk jaar oploopt omdat ze zich niet hoeven houden aan een maximale huursverhoging..) dat in 3 jaar mijn erfenis op is.. en dan?
Dan gaan mijn schulden hard oplopen na die 3 jaar.



"in mijn ogen" het is een artikel waarin een misstand aan de kaak gesteld wordt
https://www.hielkemaco.nl/nieuws/huurde ... egen-doen/

ik weet niet wat in de sociale woningverhuur onder een fors vermogen verstaan wordt
gaat denk ik ook niet om uw situatie maar om passend toewijzen
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-10-21 18:51, in het totaal 4 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:17

Brainless schreef:
MCE schreef:
we moeten het sociale vangnet maar eens wat inkorten, minder coulant zijn naar bewust drankgebruikers - jong of oud - comazuipers bij hun ouders afleveren b.v., handleiding erbij en los het maar op, niet op kosten van de gemeenschap, leer ze hun verantwoordelijkheid

crimineeltjes gelijk oppakken en in goede kostscholen een opleiding geven,
maar ja dat stuit weer op zoveel verzet en dus gaat het gewoon door en lopen we achter de feiten aan en roepen dat het zo niet kan

Dus als ik drankverslaafd raak, moet ik afgezet worden bij mijn ouders (78 jaar)?
Wat zouden zij met mij moeten?
Net zoals mijn zoon (22 jaar) verslaafd zou raken, hoe zou ik hem moeten gaan helpen?
Verslavingsproblematiek is een groot probleem en is niet door een random persoon op te lossen, daar heb je echt professionals voor nodig.

Daarnaast waren er vroeger al gezinsvervangende-tehuizen waar "moeilijk opvoedbare" jeugd werd geplaatst.. kan je vertellen als je zulke types bij elkaar zet ze er niet beter uitkomen.


de voeding en daar zijn ouders wel degelijk verantwoordelijk voor en dus vind ik dat je comazuipers - daar had ik het over - bij hun ouders kunt afleveren

drank en drugsverslaafd opvangen en familie mee laten draaien in de kosten, ze kunnen niet de zorg geven maar wel voor een deel meedraaien in de kosten

het sociale vangnet moet minder denk ik maar wat ik al zei: dat stuit op veel weerstand

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 18:34

Vergeet niet dat jongeren ook stoer mee doen, paar shotjes teveel achterover en het kan al zover zijn.
Ouders krijgen ook altijd een gesprek met de behandelend arts.
En denk maar dat ze schrikken als ze uit hun bed gehaald worden, uw zoon/dochter ligt aan het infuus in het ziekenhuis.

Nou drank drugsverslaafd.... leuk als je voor de kosten mee moet draaien terwijl je door zo'n alcohollist of junk op alle manieren een loer word gedraaid.
Been there thone that... in mijn prille jeugd.
Hoe vies gehaaid die vent was.... daar kun je geen voorstelling van maken :n
Maar met kinderen is dat net zo als ze echt verslaafd zijn.
Nee daar moet juist meer zorg voor zijn gemakkelijker gedwongen op kunnen sluiten.

Maar geloof dat dat behoorlijk offtopic is.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 19:25

MCE schreef:
drank en drugsverslaafd opvangen en familie mee laten draaien in de kosten, ze kunnen niet de zorg geven maar wel voor een deel meedraaien in de kosten

het sociale vangnet moet minder denk ik maar wat ik al zei: dat stuit op veel weerstand

Ok, stel ik ben een comazuiper.. 49 jaar en dan moet ik (in jouw ogen) bij mijn ouders afgeleverd worden want zij zijn verantwoordelijk voor mij door hun opvoeding? Of dat ze iig mee gaan betalen van hun AOW aan mijn zorgkosten?

Waarom zou ik als familie mee moeten gaan betalen aan de kosten als bv mijn zusje een (drugs/drank)verslaafde is of als mijn volwassen zoon verslaafd wordt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:31

Daatje schreef:
Haha precies, lezen is een kunst. lees mijn eerste post nog maar eens, zinloos voor mij om te discussiëren met mensen die het woord “eigen” in mijn ogen te veel en te graag gebruiken.

Ja hoor, het enige wat jij blijft roeptoeteren is dat je vind dat mensen egoistisch zijn, maar verder zeg je bar weinig, eigenlijk helemaal niets. :evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:34

Brainless schreef:
MCE schreef:
drank en drugsverslaafd opvangen en familie mee laten draaien in de kosten, ze kunnen niet de zorg geven maar wel voor een deel meedraaien in de kosten

het sociale vangnet moet minder denk ik maar wat ik al zei: dat stuit op veel weerstand

Ok, stel ik ben een comazuiper.. 49 jaar en dan moet ik (in jouw ogen) bij mijn ouders afgeleverd worden want zij zijn verantwoordelijk voor mij door hun opvoeding? Of dat ze iig mee gaan betalen van hun AOW aan mijn zorgkosten?

Waarom zou ik als familie mee moeten gaan betalen aan de kosten als bv mijn zusje een (drugs/drank)verslaafde is of als mijn volwassen zoon verslaafd wordt?


Nee, maar als jij als ouder de keet in je achtertuin rijkelijk voorziet van drank voor je zoon/ dochter en diens vrienden of het gewoon goedkeurt dat ze dat doen op je erf, ben je imo wel medeverantwoordelijk.

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 21:45

Mindim schreef:
Nee, maar als jij als ouder de keet in je achtertuin rijkelijk voorziet van drank voor je zoon/ dochter en diens vrienden of het gewoon goedkeurt dat ze dat doen op je erf, ben je imo wel medeverantwoordelijk.

Dat is een café ook als ze iemand te veel drank voeren.
Jij had het erover dat familie moet meebetalen aan de behandeling van een drugsverslaafde.
Ik ben heel benieuwd hoe je dat voor je ziet en waarom familie daarvoor verantwoordelijk wordt gesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 22:18

Brainless schreef:
MCE schreef:
drank en drugsverslaafd opvangen en familie mee laten draaien in de kosten, ze kunnen niet de zorg geven maar wel voor een deel meedraaien in de kosten

het sociale vangnet moet minder denk ik maar wat ik al zei: dat stuit op veel weerstand

Ok, stel ik ben een comazuiper.. 49 jaar en dan moet ik (in jouw ogen) bij mijn ouders afgeleverd worden want zij zijn verantwoordelijk voor mij door hun opvoeding? Of dat ze iig mee gaan betalen van hun AOW aan mijn zorgkosten?

Waarom zou ik als familie mee moeten gaan betalen aan de kosten als bv mijn zusje een (drugs/drank)verslaafde is of als mijn volwassen zoon verslaafd wordt?


ja waarom zou je dat doen!!
stel ik ben.............. een comazuiper is meestal jonger, maar goed

denk dat je een stuk verantwoordelijkheid t.o.v. je familie!!

Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 01:21

@MCE
Daar gaat het niet om.. maar waarom wil jij zo nodig dat iemand de verantwoordelijkheid wordt (zorgen/financieel) van zijn/haar familie?
Daar ging het mij om.. daarnaast is alcoholisme een echte ziekte en niet iets waarmee je zomaar kan stoppen, net als met elke andere drugs.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 02:28

Er is natuurlijk al geprobeerd de jongeren minder te laten drinken, door de leeftijdsgrens te verhogen dat je drank mag kopen en bestellen.

Maar om nou alleen de jongeren de schuld te geven..........Als je gaat kijken naar hoeveel volwassenen drinken en de problemen die daardoor (kunnen ) ontstaan.....

Het ligt er wel een beetje aan waar je bent opgegroeit, maar iedereen is jong geweest en veel mensen nemen het ervan als ze jong zijn en experimenteren wat. Juist waar ouders alles verbieden, gaat het mis.
Wij hebben gekozen om alles bespreekbaar te houden, want we willen liever op de hoogte zijn. En ik heb gezien hoeveel mensen los gingen als ze eenmaal op kamers gingen of als de ouders van huis waren, toen ik zelf jong was.

En het is niet de oplossing van alle problemen. Jongeren krijgen al van veel de schuld, maar iedereen is jong geweest. Het hoort ook bij het leven om te ontdekken.

Maar als we kijken naar de kosten in de zorg zijn er natuurlijk veeeeeeeeeeeeel meer problemen die we kunnen aanpakken door een gezonder leven te stimuleren. En wat denken we van het gehaast leven, de vele ongelukken, ouderdom.......etc.

Ik heb redelijk gezond geleefd en toch meerdere auto immuun ziekte's. En dan nog een paar keer pech, dus 10x geopereerd en misschien wel 30x in het zkh gelegen. Maar geen 1x had ik het zelf kunnen voorkomen.

Vroeger stonden we ook wel bekend om onze goede medische zorg en kwam Italiaanse familie weleens voor het 1 of het ander, wat kon als er een particuliere verz was. Maar inmiddels is Italie zelf ook vooruit gegaan qua zorg.

En als het dan toch over vluchtelingen gaat. Er komen al vele jaren mensen naar Nederland, maar allemaal met andere achtergrond. De ene cultuur is de andere niet. Dus bij de 1 is de man-vrouw rol verdeling nog "antiek". Maar voor hun misschien prima.
Bij de ander is veel drinken samen normaal, meer niet bij allemaal.

Er komen vaak mensen naar Nederland waar we niks van weten en pas als ze hier al even zijn en er problemen zijn, gaat men zich verdiepen.
Je kan niet alles van tevoren weten, maar zoals wij nu dichtbij Ter Apel zitten en er problemen zijn. Zou het al schelen als mensen goed voorgelicht worden. Waar komen de mensen vandaan, hoe is het leven daar, wat is hun cultuur en wat kunnen we verwachten.

Er is hier nog een kleinere opvang en die mogen wel rondfietsen. Ik versta ze onderling niet, maar ze hebben duidelijk geleerd dat men hier elkaar groet, want ze groeten vrij uitbundig als ze langs fietsen.

Maar ga je kijken waar mensen op reageren, hebben veel Nederlanders geen idee. Er zijn hier best wat bouwbedrijven. Maar er stoppen oudere, buitenlandse busjes waar een heel team uit komt en door de supermarkt loopt.
Daar vinden mensen dan iets van en als ze een busje door de straat hebben zien rijden, wordt het vrij snel gedeeld als verdacht....

Maar die mensen scheren helaas vaak ook alles over 1 kam en weten het onderscheid niet van goedkope arbeidskrachten, asielzoekers of reeds ingeburgerde mensen die op uiterlijk beoordeelt worden. En daar weten we vanwege mn man ( halfbloedje ) alles van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 07:30

Brainless schreef:
@MCE
Daar gaat het niet om.. maar waarom wil jij zo nodig dat iemand de verantwoordelijkheid wordt (zorgen/financieel) van zijn/haar familie?
Daar ging het mij om.. daarnaast is alcoholisme een echte ziekte en niet iets waarmee je zomaar kan stoppen, net als met elke andere drugs.




omdat ik het gewoon fijn vind als mensen niet die ellende mee hoeven te maken en als ik daar binnen mijn familie iets aan kan doen denk ik dat je dat moet doen
stukje verantwoordelijkheid, niet alles op het bordje van een ander leggen,

drank en drugs kun je niet zo maar stoppen, je kunt er wel zo maar mee beginnen daar kun je als ouders/familie best wel aan sturen in een goede richting

en zolang ouderen nog drank kopen voor minderjarige - keet,tuinhuis, ect. beschikbar stellen - dan hou je het zelf in stand, en stimuleer je het denk ik,

daar kun je als familie/ouder ook aan bijdragen om dat te sturen,

maar ja waarom zou je dat doen................. ieder heeft daar zijn/haar eigen reden toe , of niet en laat je het gewoon aan de ander, is ook een manier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 08:09

Brainless schreef:
Mindim schreef:
Nee, maar als jij als ouder de keet in je achtertuin rijkelijk voorziet van drank voor je zoon/ dochter en diens vrienden of het gewoon goedkeurt dat ze dat doen op je erf, ben je imo wel medeverantwoordelijk.

Dat is een café ook als ze iemand te veel drank voeren.
Jij had het erover dat familie moet meebetalen aan de behandeling van een drugsverslaafde.
Ik ben heel benieuwd hoe je dat voor je ziet en waarom familie daarvoor verantwoordelijk wordt gesteld.

Ik heb het woord drugsverslaafde niet in de mond gehad hoor, dat was iemand anders.

Een uitbater van een cafe vind ik iets anders dan ouders die een keet op erf en alles wat daar gebeurd prima vinden.
Maar idd een cafe moet op een bepaald moment ophouden met schenken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 09:07


Brainless

Berichten: 29741
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 11:11

MCE schreef:
omdat ik het gewoon fijn vind als mensen niet die ellende mee hoeven te maken en als ik daar binnen mijn familie iets aan kan doen denk ik dat je dat moet doen
stukje verantwoordelijkheid, niet alles op het bordje van een ander leggen,

drank en drugs kun je niet zo maar stoppen, je kunt er wel zo maar mee beginnen daar kun je als ouders/familie best wel aan sturen in een goede richting

en zolang ouderen nog drank kopen voor minderjarige - keet,tuinhuis, ect. beschikbar stellen - dan hou je het zelf in stand, en stimuleer je het denk ik,

daar kun je als familie/ouder ook aan bijdragen om dat te sturen,

maar ja waarom zou je dat doen................. ieder heeft daar zijn/haar eigen reden toe , of niet en laat je het gewoon aan de ander, is ook een manier

Ik denk dat wij langs er kaar heen praten.
Ja, als ouders hun (minderjarig) kind een alcohol/drugsprobleem voeden zijn ze zeker medeverantwoordelijk.
Maar de meeste mensen met een verslaving krijgen deze op een leeftijd dat ze vaak het huis al uit zijn (volwassen zijn) en waar ouders absoluut geen invloed op hebben gehad.
De meeste mensen kunnen hun verslaving heel lang verbergen totdat het te laat is.
Stel dat ouders het wel in het begin door hebben kun je nog steeds niet (meer) bijsturen.

superpony
Berichten: 25400
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:35

MCE schreef:
Brainless schreef:
@MCE
Daar gaat het niet om.. maar waarom wil jij zo nodig dat iemand de verantwoordelijkheid wordt (zorgen/financieel) van zijn/haar familie?
Daar ging het mij om.. daarnaast is alcoholisme een echte ziekte en niet iets waarmee je zomaar kan stoppen, net als met elke andere drugs.




omdat ik het gewoon fijn vind als mensen niet die ellende mee hoeven te maken en als ik daar binnen mijn familie iets aan kan doen denk ik dat je dat moet doen
stukje verantwoordelijkheid, niet alles op het bordje van een ander leggen,

drank en drugs kun je niet zo maar stoppen, je kunt er wel zo maar mee beginnen daar kun je als ouders/familie best wel aan sturen in een goede richting

en zolang ouderen nog drank kopen voor minderjarige - keet,tuinhuis, ect. beschikbar stellen - dan hou je het zelf in stand, en stimuleer je het denk ik,

daar kun je als familie/ouder ook aan bijdragen om dat te sturen,

maar ja waarom zou je dat doen................. ieder heeft daar zijn/haar eigen reden toe , of niet en laat je het gewoon aan de ander, is ook een manier


Weet je hoeveel jongeren beginnen omdat 1 of beide ouders drinken?

Binnen de instanties wordt ook gezegd, wil je risico's vermijden, moet je bij de ouders beginnen. Waar ouders iets gebruiken, of een verslaving hebben, is het risico dat de kinderen beginnen veel groter.

Ik denk echt dat je het probleem flink onderschat als je denkt dat de jongeren het probleem zijn.

Jongeren experimenteren, maar heel weinig blijven erin hangen. Alleen bij het echte teveel gebruik, zijn er problemen. Maar die hebben 9 van de 10x wel echt een oorzaak en dan is drank of drugs wegnemen voorkomen niet eens de oplossing.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:36

Misschien deze discussie elders voeren? Het is maar een ideetje ;)

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 13:51

Ik was inderdaad ook al even kwijt waarom in hemelsnaam drankge/mis/bruik bij woningnood wordt geplaatst.

IMO heeft iedereen recht op een woning. Als ik een beetje de problematiek rondom asielzoekers ook lees zie ik ook dat er nog een ander probleem is: de verblijfsvergunning. Zo lang velen nog geen verblijfsvergunning hebben is er ook minder kans op inburgering: Die verplichting is er dan namelijk niet. Ook als je kans hebt op inburgering mag je taallessen volgen. Is daar nog helemaal geen duidelijkheid over, dan zit je eigenlijk met niks in handen.

Punt is ook: Je mag geeneens inburgeren als je nog in de asielprocedure zit. Als dat al niet kan, hoe zit het dan met een woning. Het is best een proces dat er wordt doorlopen dacht ik.

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 14:22

Dat alles zo verschrikkelijk lang duurt is zeker een groot probleem.
Maar dat probleem is ook al 20 jaar, waarom daar nooit eens op doorgepakt is?
Daarnaast moeten veilig Landers gewoon direct bij aankomst al horen dat er geen plek is, geen kans op welke manier dan ook. Daar gaat ook teveel tijd in zitten, teveel geld, teveel ruimte.
En uitzetten, niet hier rond laten dolen.
Touringcar bus en rijden maar.

En die wel kans hebben moeten dat binnen een half jaar weten. Die afgewezen worden ook niet in beroep laten gaan. Nee is nee, jammer dan. Niet ondertussen 3 kinderen kunnen krijgen en alsnog hier blijven.
Die wel mogen blijven dan terwijl ze wachten op een woning al aan de taallessen zetten. Begeleid laten werken.
Geen medewerking, criminaliteit, einde alles.
Mensen die echt vluchteling zijn zijn dankbaar, die werken mee, vreten niets uit.
Dus harde maatregelen treffen alleen maar voor de mensen die het nu verzieken voor iedereen.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:00

Net op tv dat de gemeentes geen opvang van veilige landers willen en dan dat mens, sorry hoor maar ze komt totaal niet over, van ja we doen onze uiterste best!
Hoe verkoop je dat, dat de degenen die terug zouden moeten, dus geen recht hebben om niet te zijn, opgevangen moeten worden!
De gemeentes hebben genoeg voorbeelden van de ellende die ze bezorgen!

Had te snel op enter gedrukt.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 16:25


Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:26

sassefras schreef:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... -week-2021

dit is ook nooit te verkopen zo, als zou je het willen, waar en hoe ga je deze mensen opvangen ?

Niet..en nu gaan ze mensen met een eigen woning opjagen om de wat oudere generatie met een mooi huis uit hun woningen te krijgen door een huis als vermogen te rekenen..kun je ze mooi dwingen alsnog kleiner te wonen , want veel mensen willen niet kleiner omdat dit duurder is dan blijven zitten..

Alsof je bakstenen kunt eten. :7

DuoPenotti

Berichten: 29507
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Plaatsing asielzoekers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:31

En al willen ze kleiner...het is er niet...
De starter wil al dat kleine huis en ik ken diverse oudere die dat ook willen. Maar wat er niet is kan men ook niet wonen.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 19:41

Ik woon al 25 jaar in een erg gewilde wijk in een eengezinswoning met 3 slaapkamers en nog een kamer op zolder, voor en achtertuin maar dit wordt verkocht zodra we eruit gaan.
Is sociale huur dus zoals zoveel huizen in de wijk verdwijnen die voor de mensen die huurwoningen zoeken.
Waar wij heen willen, appartement, komt sporadisch iets vrij, pas nog een week 1e gestaan en de laatste dag reageert er een met een urgentie :wave: