Waarom ik dit aanmaak; in mijn omgeving, niemand die zich er echt druk om maakt.. niemand die praat over de bosbranden, overstromingen, alle duidelijke tekenen van opwarming van de aarde. Ecologen zeggen dat de CO2 nu uitstoot zeer ernstig is.. giftige gassen.. ontzettend veel dieren die omkomen.. Maar ook mensen waarvan hun huis en leefomgeving wordt verwoest, mensen die overlijden of zoek zijn.
De aarde gaat letterlijk kapot

Het maakt mij zo verdrietig en ik snap niet dat het (in mijn omgeving althans) slechts een nieuwsbericht is op Facebook en dat het mensen verder niet echt lijkt te raken of bezig houdt. Alleen de mensen die als hulpverleners op de locaties aanwezig zijn of de mensen die middenin de ellende zitten.
Misschien doe ik maar wat assumpties maar dit is hoe ik het ervaar. Hoe is dit bij jullie?
En ja.. Ik weet dat alleen verdrietig erom zijn niet helpt. Ik zou graag iets doen om te helpen. En iedereen zou dat eigenlijk moeten doen..
Nou ja, wellicht kan het op deze manier toch wat meer bespreekbaar worden gemaakt, al dan niet in het echt maar toch..