Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Hoe bedoel je dat de jeugd dat niet gewend is?
Citaat:Die groeien toch op met veel meer smaken (....) Ik zou denken dat de jeugd niet zo bekrompen meer is (let wel, déze jeugd.. dus niet álle jeugd).
Er valt nu ook steeds lastiger te zeggen dat iemand 'niet is zoals wij' want er zijn veel meer variaties in wie 'wij' dan precies zijn...
Citaat:Of is het gewoon een köt-excuus om iemand in elkaar te raggen en is die leeftijd van anderen in elkaar slaan gewoon vervroegd? (gezien er wel meer dingen langzaamaan vervroegd zijn, qua ontwikkeling enzo..)
Janneke2 schreef:Cer schreef:Hoe bedoel je dat de jeugd dat niet gewend is?
De jeugd heeft het niet meer meegemaakt dat homoseksualiteit nog in het wetboek van strafrecht stond.
(Ik nog wel, al snapte ik het desbetreffende krante-artikel maar half.)
Dat was 1971. Dat is voor pubers nog net niet het stenen tijdperk (maar wel oeroud).
Cer schreef:Natuurlijk wordt het niet beter, zoveel is de samenleving nou ook niet veranderd ten opzichte van 70 jaar geleden. De grootste fout die iemand kan maken, is denken dat debatten op een vrij abstract niveau - in de politiek, de wetenschap of door een "verlichte internetelite" -, die eigenlijk maar door een heel klein groepje gevoerd worden, breed gedragen worden in de samenleving. Er zijn nog meer dan genoeg mensen die het maar niets vinden, non-binaire mensen of homoseksuele mensen, en die groep is echt een heel stuk groter dan je denkt en bestaat uit mensen van alle generaties, rangen, standen en culturele achtergronden. Dat gedachtegoed blijft bestaan, want dat wordt immers van ouder op kind doorgegeven.Ik vind in elkaar slaan erg, dit meisje wordt bijna een hersenbeschadiging geslagen.
Niet om jouw verleden te bagataliseren Sure_lee (ik ben vroeger ook gepest en geslagen, maar heb er gelukkig nooit een gebroken neus of schedelbasisfractuur aan overgehouden).
Maar het is wel zo, vroeger werd er ook gepest natuurlijk / helaas. Maar het wordt dus niet beter.. dat vind ik zo jammer...
Mkango schreef:DuoPenotti schreef:Het is dan ook een eufemisme.Maar het niets vinden is wat anders dan maar iemand zowat dood slaan daarom.
DuoPenotti schreef:"Er zijn nog meer dan genoeg mensen die zo'n godsgruwelijke hekel hebben aan non-binaire mensen of homoseksuele mensen dat ze ze het liefst meteen in elkaar timmeren, bij voorkeur tot ze voorgoed stoppen met ademen [...]" vond ik zo plat.een watte?
eufemisme is een vervangend woord, zijn we heel goed in in nederland.
Want de ouderwetse woorden zijn tegenwoordig altijd beledigend.
Maar snap hem even niet in deze context.
Citaat:Door hier bijvoorbeeld Frederique als 'hen of diens' te bespreken, niet als 'haar'. In het artikel staat nergens dat het diens wens is, maar gezien de aanleiding van deze gebeurtenis lijkt het me eerlijk als we er uit voorzorg vanuit gaan dat de wens bij non-binaire voornaamwoorden ligt