Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suzanne F. schreef:Tja je zou pas echt een droeftoeter zijn als je nu ineens begon te vertellen dat je hem zo irritant vond en dat je toch niks met hem had en dat je toch altijd omzapte als hij weer in een programma opdook met zijn irritante stem.
Dat doe je toch niet? Beetje respect. En inderdaad, geen kwaad spreken over de doden. Persoonsverheerlijking gaat weer net wat verder vind ik. Dat is dit niet.
7ofhearts schreef:Nog zal ik beweren dat de man geen goed werk heeft gedaan, maar de hele verheerlijking rondom de man snap ik niet.
Ayasha schreef:Waarom niet eigenlijk? Als je dat bij leven al vond, moet je dan nu ie dood is ineens lof voor hem hebben?
Ik neem even een voorbeeld dat niemand persoonlijk raakt behalve mezelf:
Mijn grootvader was een klootzak. Viel geen goed woord over te verzinnen, gedurende zijn hele leven was hij agressief, egoïstisch en gewoon in het algemeen een terreur voor iedereen rondom hem die mensen kapot gemaakt heeft door te zijn wie hij was. Hij is inmiddels al 15 jaar dood. Moet ik nu ineens iets gaan zoeken dat hem in een positief daglicht zet terwijl het feit gewoon is dat de wereld echt niets mist aan zo’n mens. Dat ie dood is veranderd niks aan wie hij was bij leven.
7ofhearts schreef:En nu hebben we daar Peter R.
Een arrogante tv persoonlijkheid die zo nodig zijn verhaal moest spuien op welke tv zender dan ook.
Die overal verstand van leek te hebben en zijn eigen mening en uiterlijk belangrijker leek te vinden dan zijn nasale stem die je tot in den treuren achtervolgde, waar je ook naar toe zapten.
Lusitana schreef:Ik denk dat je het verkeerd ziet.De mensen die het erg vinden, hoorde je voorheen gewoon niet en nu je ze wel hoort, valt het op. Het zijn niet dezelfde mensen die het een arrogante eikel vonden want die zijn echt niet van gedachten veranderd en zeggen dat nu nog steeds over hem.
Er is altijd een groep die de schouders ophaalt en een groep die het erg vindt. Je kunt niet iemands eigen idee over een ander neerslaan door te zeggen dat er zoveel helden zijn.
Ik wordt er niet warm of koud van als er een rapper wordt neergeschoten, maar hun fan base zal er kapot van zijn en begrijpt mij niet. Zo werkt dat.
Citaat:Waarom niet eigenlijk? Als je dat bij leven al vond, moet je dan nu ie dood is ineens lof voor hem hebben?
Ik neem even een voorbeeld dat niemand persoonlijk raakt behalve mezelf:
Mijn grootvader was een klootzak. Viel geen goed woord over te verzinnen, gedurende zijn hele leven was hij agressief, egoïstisch en gewoon in het algemeen een terreur voor iedereen rondom hem die mensen kapot gemaakt heeft door te zijn wie hij was. Hij is inmiddels al 15 jaar dood. Moet ik nu ineens iets gaan zoeken dat hem in een positief daglicht zet terwijl het feit gewoon is dat de wereld echt niets mist aan zo’n mens. Dat ie dood is veranderd niks aan wie hij was bij leven.