27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:36

Ladygiroc schreef:
Ze mogen van mij extra straffen omdat ze zichzelf niet aangegeven hebben. Ze weten verdomme dondersgoed wat ze uitgevroten hebben. Nog even naar Italië.. :r

Vind ik ook.

Ik ben ook echt wel voor minimumstraffen.

Voor iemand tegen het hoofd schoppen als deze op de grond ligt minimaal 20 jaar. Kan zo'n droeftoeter van te voren gaan bedenken of dat het waard is.
Komt daar ernstig letsel uit, 10 jaar erboven op.
Na dat letsel ook nog dood, 10 jaar erboven op.
Vluchtmisdrijf, minimaal 10 jaar. Erbij optellen.

Gooi ons strafsysteem maar een om.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:38

Jammer genoeg helpt strenger straffen niet echt.

Zullen we eens wat investeren in dat excessieve drank en drugsgebruik? De bron aanpakken ipv achteraf de zaken ‘repareren’.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:39

Nee bij sommige losers werkt niets.
Maar er zijn er nu ook echt die denken, mwah zal allemaal wel meevallen.
Als je van te voren kunt uitrekenen tot hoe oud je minimaal vast komt te zitten....

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:40

Denk je echt dat ze daar aan denken voor het uitgaan? Voor ze zichzelf volgieten?

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:41

Ik denk deze groep wel ja.... ik denk dat ze dat wel grappig vonden om te gaan doen ja.

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:42

Ik doelde op het uitrekenen

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37273
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:42

Wat ik niet snap. Hoe kun je als ouder je zoon rustig meenemen op vakantie terwijl je weet dat hij heeft deelgenomen aan een dergelijke mishandeling? Hoe kun je dat verantwoorden naar jezelf? N staan die gasten niet op een internationale opsporingslijst? Zo ja laten oppakken door de italiaanse politie of erger. Iets minder aardig dan in nederland gebeurd

chanicha

Berichten: 12167
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:42

Peanutbutter sterkte voor je broer, vreselijk :(:)

Ik kan bij God niet begrijpen hoe ouders het in hun botte hersens halen om zoonlief nog even mee op vakantie te nemen -:(-
Dat zegt genoeg over hen :n
Die komen nog van een koude kermis thuis met de rechtszaak als ze horen wat hun liefje gedaan heeft, misselijkmakend gewoon.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41658
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:55

Linnie050 schreef:
Heel vreemd dat je dus Nederland uit mag als je verdachte bent....

Kan net zo goed niet terug komen bij wijze van spreken.

Sterkte Peanutbutter

Italië heeft een uitleveringsverdrag met NL. Dus dat zal wel loslopen.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:55

DuoPenotti schreef:
Ik denk deze groep wel ja.... ik denk dat ze dat wel grappig vonden om te gaan doen ja.

Ik kan me niet voorstellen dat jongeren (zoals in deze zaak) van te voren bedenken: ‘hé, leuk! Laten we iemand doodtrappen want daar zit je toch niet lang voor!’ En ik vind het ook nogal wat dat jij denkt dat er zo gedacht is.

Ja, dat wat de daders hebben gedaan is meer dan fout en daar verdienen ze zeker een flinke straf voor. Maar als ik dan dit soort gespeculeer (zoals het gequote bericht en de berichten daarboven) lees ben ik zó blij dat mensen die lang gestudeerd hebben beslissen over de strafmaat.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:01

Ja ik denk echt dat ze dat denken.
Niet de intentie om iemand dood te trappen, wel de intentie om mensen in elkaar te beuken, als leuk vertier.
En ja dat ze daarbij denken, straffen lopen toch wel los...

Net als mensen met drank op rijden, pakkans klein, ongeluk klein, dus hoppa rijden maar....

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:15

DuoPenotti schreef:
Ja ik denk echt dat ze dat denken.
Niet de intentie om iemand dood te trappen, wel de intentie om mensen in elkaar te beuken, als leuk vertier.
En ja dat ze daarbij denken, straffen lopen toch wel los...

Net als mensen met drank op rijden, pakkans klein, ongeluk klein, dus hoppa rijden maar....

Laten we dan maar weer gaan voor let’s agree to disagree ;) er zijn nl legio voorbeelden te noemen van (ANDERE!) zaken waarbij de daders inderdaad de gevolgen niet hebben overzien/ hebben gehandeld uit wanhoop/ verdriet/ angst e.d.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:17

Zeker, maar ik denk hier niet aan de orde gezien dit groepje niet de enige was waar ze tegen aan de gang waren geweest.

Maar laten we er verder inderdaad niet op door gaan. :j

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:51

AmyII schreef:
karuna schreef:
Peanutbutter :(:) ;(

Gelukkig pakken ze langzaam aan iedereen op. Dat ze lang gestraft mogen worden en hun werkcarriere voorlopig even gedag kunnen zeggen. Vraag me af hoe je als partner reageert als je lieve vriendje dit doet?

Is niet dezelfde zaak maar weer een vergelijkbare situatie. Nederlanders die het nodig vinden op vakantie landgenoten te slopen -:(- gaat goed met onze jeugd. :n

https://www.parool.nl/nederland/nederla ... ~b50e1636/

Laten we wel in ons achterhoofd houden dat deze twee groepen c.a. 15 personen zijn in de grote groep jeugd. Ja, met ‘onze’ jeugd gaat het goed, met een klein deel in de grote groep niet.

Niet dat ik hiermee beide zaken probeer te bagatelliseren, wat er gebeurd is, is verwerpelijk te noemen en keur ik zeer zeker af! Maar ik schrik een beetje van de generaliserende reacties die ik op social media lees (hier, fb, etc.) en ik kan me indenken dat het voor de grote groep die het wel goed doet niet leuk is om te lezen als ze over een kam geschoren worden.


Nederlanders hebben best een reputatie. Net als wij wat zeggen over bijv de Engelsen die hier flink aan de drank en drugs kunnen gaan, hebben andere landen echt hun idee over Nederlanders en dat is zeker niet heel positief.
Dat ze gelukkig niet altijd iemand de dood in trappen, staat los van onze reputatie.


AmyII schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk deze groep wel ja.... ik denk dat ze dat wel grappig vonden om te gaan doen ja.

Ik kan me niet voorstellen dat jongeren (zoals in deze zaak) van te voren bedenken: ‘hé, leuk! Laten we iemand doodtrappen want daar zit je toch niet lang voor!’ En ik vind het ook nogal wat dat jij denkt dat er zo gedacht is.

Ja, dat wat de daders hebben gedaan is meer dan fout en daar verdienen ze zeker een flinke straf voor. Maar als ik dan dit soort gespeculeer (zoals het gequote bericht en de berichten daarboven) lees ben ik zó blij dat mensen die lang gestudeerd hebben beslissen over de strafmaat.


Zolang we nog niet weten wie het zijn en zeker weten dat het deze jongens zijn, kunnen we daar niks over zeggen.
Maar ik ben ook jong geweest en ging behoorlijk veel uit. Ik weet zeker dat er groepen waren die erop uit waren om problemen te maken, ruzie te zoeken en ook om te vechten.

Als meisje destijds sta je er dan vaak redelijk buiten en ook redelijk veilig toen, maar heb het te vaak gezien. Ook weleens een disco niet uit kunnen komen, die binnen no time vol stond met politie en ME.
En ja, dat was ook allemaal in t Gooi, want daar zat ik op school en had ik vrienden.

En je mag het niet zeggen, dus zal het niet specifiek benoemen, maar er zat wel een verschil in wie zo ver gingen om problemen te maken, te vechten en wie gewoon vervelend dronken waren. Maar goed, dat kan ook verandert zijn door de jaren heen.

En dat mensen die gestudeerd hebben daarover mogen oordelen vind ik een beetje jammer. Waarom zo een opmerking? Dat zijn enkelen die soms vrij ver van deze "gewone" mensen af staan en aan de hand van de wet moeten oordelen en straffen.
Maar iedereen vindt daar iets van. "het volk" protesteert al jaren tegen de lage straffen, strafzaken die lang duren en veel geld kosten. Daders die beveiligd worden en slachtoffers die het maar uit kunnen zoeken.
Maar hey, je bent maar klootjesvolk en mag niks vinden? Terwijl sommige mensen er middenin leven.

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:23

superpony schreef:
AmyII schreef:
Laten we wel in ons achterhoofd houden dat deze twee groepen c.a. 15 personen zijn in de grote groep jeugd. Ja, met ‘onze’ jeugd gaat het goed, met een klein deel in de grote groep niet.

Niet dat ik hiermee beide zaken probeer te bagatelliseren, wat er gebeurd is, is verwerpelijk te noemen en keur ik zeer zeker af! Maar ik schrik een beetje van de generaliserende reacties die ik op social media lees (hier, fb, etc.) en ik kan me indenken dat het voor de grote groep die het wel goed doet niet leuk is om te lezen als ze over een kam geschoren worden.


Nederlanders hebben best een reputatie. Net als wij wat zeggen over bijv de Engelsen die hier flink aan de drank en drugs kunnen gaan, hebben andere landen echt hun idee over Nederlanders en dat is zeker niet heel positief.
Dat ze gelukkig niet altijd iemand de dood in trappen, staat los van onze reputatie.


AmyII schreef:
Ik kan me niet voorstellen dat jongeren (zoals in deze zaak) van te voren bedenken: ‘hé, leuk! Laten we iemand doodtrappen want daar zit je toch niet lang voor!’ En ik vind het ook nogal wat dat jij denkt dat er zo gedacht is.

Ja, dat wat de daders hebben gedaan is meer dan fout en daar verdienen ze zeker een flinke straf voor. Maar als ik dan dit soort gespeculeer (zoals het gequote bericht en de berichten daarboven) lees ben ik zó blij dat mensen die lang gestudeerd hebben beslissen over de strafmaat.


Zolang we nog niet weten wie het zijn en zeker weten dat het deze jongens zijn, kunnen we daar niks over zeggen.
Maar ik ben ook jong geweest en ging behoorlijk veel uit. Ik weet zeker dat er groepen waren die erop uit waren om problemen te maken, ruzie te zoeken en ook om te vechten.

Als meisje destijds sta je er dan vaak redelijk buiten en ook redelijk veilig toen, maar heb het te vaak gezien. Ook weleens een disco niet uit kunnen komen, die binnen no time vol stond met politie en ME.
En ja, dat was ook allemaal in t Gooi, want daar zat ik op school en had ik vrienden.

En je mag het niet zeggen, dus zal het niet specifiek benoemen, maar er zat wel een verschil in wie zo ver gingen om problemen te maken, te vechten en wie gewoon vervelend dronken waren. Maar goed, dat kan ook verandert zijn door de jaren heen.

En dat mensen die gestudeerd hebben daarover mogen oordelen vind ik een beetje jammer. Waarom zo een opmerking? Dat zijn enkelen die soms vrij ver van deze "gewone" mensen af staan en aan de hand van de wet moeten oordelen en straffen.
Maar iedereen vindt daar iets van. "het volk" protesteert al jaren tegen de lage straffen, strafzaken die lang duren en veel geld kosten. Daders die beveiligd worden en slachtoffers die het maar uit kunnen zoeken.
Maar hey, je bent maar klootjesvolk en mag niks vinden? Terwijl sommige mensen er middenin leven.

Ik vind het jammer dat je specifiek valt over het stukje ‘gestudeerd hebben’ en dat je daardoor denkt dat ik denk in termen als ‘klootjesvolk’ e.d. bijzonder ook dat je alléén dat stuk uit mijn post weet te pakken, maar goed.
De straffen in Nederland zijn niet laag, zeker niet in vergelijking tot landen om ons heen. Dat onze gevangenissen ‘luxe’ lijken in vergelijking tot gevangenissen in het buitenland klopt, maar het is daarbinnen geen luxeleventje.

En jij mag prima je mening hebben en delen, net als ik en heel veel andere mensen :) echter denk ik wel, na het lezen van alle meningen (en een heleboel gespeculeer en invullen voor anderen, want dát is waar ik op reageerde ;) ) dat IK blij ben dat een RECHTER de strafmaat bepaalt en niet jij, of wie anders dan ook met een ‘mening’ over deze zaak.

We waren er niet bij en we hebben niet alle beelden tot onze beschikking (gelukkig, want ik wìl het niet eens zien). En ja, dat wat er is gebeurt is onvoorstelbaar fout. En dat er mensen zijn die uit zijn op rellen en vechten, dat klopt en is zo, zo fout.

Wat ik ook probeerde te zeggen is dat ik het zo moeilijk voor te stellen vind dat iemand de stad in gaat met het idee: ‘hè ja, leuk! Laat ik vanavond eens iemand doodtrappen.’ Want mijn normen en waarden liggen anders dan iemand die zo denkt. En gelukkig liggen de normen en waarden van het grootste deel van onze samenleving ook anders.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:26


_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41658
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:30

DuoPenotti schreef:
https://www.ad.nl/rotterdam/gevluchte-d ... chiedammer.
Gevluchte drugsbaron heeft spijt: van 12 jaar cel in Nederland naar een eis van 1482 jaar in Turkije

klopt hoor straffen zijn hier heel hoog :j

Waarom kwamen deze ettertjes naar Nederland? Precies ja....

Heb je je eigen gedeelde link wel gelezen?

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: 27 jarige Nederlander op Mallorca doodgeschopt door groep NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:40

ja zeker.... en wat wil je daarmee suggereren?

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:49

AmyII schreef:
Ik vind het jammer dat je specifiek valt over het stukje ‘gestudeerd hebben’ en dat je daardoor denkt dat ik denk in termen als ‘klootjesvolk’ e.d. bijzonder ook dat je alléén dat stuk uit mijn post weet te pakken, maar goed.
De straffen in Nederland zijn niet laag, zeker niet in vergelijking tot landen om ons heen. Dat onze gevangenissen ‘luxe’ lijken in vergelijking tot gevangenissen in het buitenland klopt, maar het is daarbinnen geen luxeleventje.

En jij mag prima je mening hebben en delen, net als ik en heel veel andere mensen :) echter denk ik wel, na het lezen van alle meningen (en een heleboel gespeculeer en invullen voor anderen, want dát is waar ik op reageerde ;) ) dat IK blij ben dat een RECHTER de strafmaat bepaalt en niet jij, of wie anders dan ook met een ‘mening’ over deze zaak.

We waren er niet bij en we hebben niet alle beelden tot onze beschikking (gelukkig, want ik wìl het niet eens zien). En ja, dat wat er is gebeurt is onvoorstelbaar fout. En dat er mensen zijn die uit zijn op rellen en vechten, dat klopt en is zo, zo fout.

Wat ik ook probeerde te zeggen is dat ik het zo moeilijk voor te stellen vind dat iemand de stad in gaat met het idee: ‘hè ja, leuk! Laat ik vanavond eens iemand doodtrappen.’ Want mijn normen en waarden liggen anders dan iemand die zo denkt. En gelukkig liggen de normen en waarden van het grootste deel van onze samenleving ook anders.


Dat is mijn woordkeuze en niet naar jou bedoeld. Ik versterk daarmee misschien alleen wat ik bedoel.

We waren er niet bij, maar er zijn wel beelden gedeeld, mensen hebben het gezien en we hebben wel al het feit dat door een gevecht een jongeman is omgekomen.

Het is een opstapeling van gebeurtenissen dat mensen steeds bozer worden. Er is gewoon geen dag dat er niet iets dergelijks gebeurt en het 1 nog rotter dan het ander. Allemaal anders, maar het gaat maar door.

Straffen in andere landen hebben we hier geen boodschap aan. Er zijn ook landen waar het vreselijk is en je als tasjesdief al een lange straf krijgt in vreselijke omstandigheden.

Dat geeft ook gelijk aan dat we misschien niet alles kunnen voorkomen met een langere straf, maar zoals wat vaker is gezegd, zijn er ook mensen bekend bij justitie die steeds in herhaling vallen bijvoorbeeld.
We hebben het gehad over een strafkamp ipv een celstraf.

En nu hebben deze jongens de meest ideale opvoeding volgens 1 vader, maar waar jongeren dreigen te ontsporen, zou je al moeten kunnen ingrijpen. En dan idd met iets als een heropvoedingskamp.

Dat een vader nu zijn woordje doet is natuurlijk vreselijk voor de nabestaanden. Net als weten dat een ander nog lekker op vakantie gaat.
Of dat er beelden en namen bekend zijn en er niks gebeurt.

Of het wel of niet juridisch correct is, is het voor de gewone man niet te verkroppen. Het had wel ieders kind kunnen zijn. Dat is wat mensen zo boos maakt. Het gevoel van onmacht, het gevoel dat er niets gebeurt en het gevoel dat de daders beschermt worden.
Daar kan wel iets aan gedaan worden.

En dan niet op tv vertellen hoe slecht het voor de zaak is om beelden en namen te delen. nee, zeg wat je wel doet en dat we het niet accepteren.

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:50

DuoPenotti schreef:
https://www.ad.nl/rotterdam/gevluchte-d ... chiedammer.
Gevluchte drugsbaron heeft spijt: van 12 jaar cel in Nederland naar een eis van 1482 jaar in Turkije

klopt hoor straffen zijn hier heel hoog :j

Waarom kwamen deze ettertjes naar Nederland? Precies ja....


Precies. Ze waren gelijk naar Nederland en doen er alles aan om hier berecht te worden. Mensen weten dondersgoed dat je niet in Spanje wil zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41658
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:42

DuoPenotti schreef:
ja zeker.... en wat wil je daarmee suggereren?

Nou, ik vind het raar dat je negatieve uitspraken doet over de hoogte van de Nederlandse straffen, terwijl je 1. de strafzaken niet kunt vergelijken omdat de strafzaak in Turkije een flinke hoop meer behelst dan die in Nederland en 2. de rechtsgang in Turkije vele malen anders is en dus niet vergelijkbaar en 3. Turkije geen Spanje is en die specifieke strafeis niks zegt over waarom de kopschoppers naar NL vluchtten.

Ik snap wel dat mensen denken dat de straffen in NL laag zijn, veel mensen hoor je daarover. Maar wanneer leken eenzelfde casus als een rechter voorgeschoteld krijgen, straffen zij 9 vd 10 keer lager dan een rechter zou doen. Dat zegt wel wat, imo.

DuoPenotti

Berichten: 29722
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:16

https://www.ad.nl/buitenland/straf-voor ... ~a0b1c12c/

Citaat:
De advocaat van een van de verdachten van de dodelijke schoppartij op Mallorca, waarbij de 27-jarige Carlo Heuvelman uit Waddinxveen om het leven kwam, wil dat de zaak in Nederland voor de rechter komt, omdat zowel daders als slachtoffers Nederlanders zijn. Maar hij weet bovendien dat de straffen in Spanje voor dit soort delicten aanzienlijk hoger kunnen uitvallen dan in Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:18

AmyII schreef:
DuoPenotti schreef:
Ik denk deze groep wel ja.... ik denk dat ze dat wel grappig vonden om te gaan doen ja.

Ik kan me niet voorstellen dat jongeren (zoals in deze zaak) van te voren bedenken: ‘hé, leuk! Laten we iemand doodtrappen want daar zit je toch niet lang voor!’ En ik vind het ook nogal wat dat jij denkt dat er zo gedacht is.

Ja, dat wat de daders hebben gedaan is meer dan fout en daar verdienen ze zeker een flinke straf voor. Maar als ik dan dit soort gespeculeer (zoals het gequote bericht en de berichten daarboven) lees ben ik zó blij dat mensen die lang gestudeerd hebben beslissen over de strafmaat.

Dat jij je dat niet kan voorstellen, wil natuurlijk niet zeggen dat het niet zo kan zijn. Sommige mensen zijn eenmaal uit op rellen en ruzie.

Ik vind juist jouw post erg mild 'ja wat de daders hebben gedaan is meer dan fout'. Ze hebben iemand vermoord, dat vind ik vele gradaties erger dan 'meer dan fout'.

Om mijn castreren die handel en niet voort laten planten of gewoon levenslang wegstoppen. Als je op die leeftijd al zo verknipt bent, hoor je niet in de maatschappij.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:55

Sakura789 schreef:
Denk je echt dat ze daar aan denken voor het uitgaan? Voor ze zichzelf volgieten?



nou zo volgegoten waren ze niet; dan hadden ze alles en iedereen aangevallen en niet zoals nu alleen Nederlanders er tussen uit pikken. Ze wisten blijkbaar heel goed wie ze moesten pakken om te garanderen dat ze niet uitgeleverd zouden worden.
Ze zijn heel erg berekenend te werk gegaan. Alleen al daarom zou dit behandeld moeten worden als moord met voorbedachte rade en voor de andere misdrijven; mishandeling met voorbedachte rade.

Het is daarom ook te walgelijk voor woorden dat deze gasten ( op nu 2 na dan) allemaal nog vrij rondlopen en men er nu zelfs 'een vechtpartij' van wil maken; alsof de anderen medeverantwoordelijk zijn voor wat ze is overkomen.
Net als die vader van die Sanil B; er zat iemand in het groepje van Carlo die erg agressief naar hun toe was....ja ja; en al die andere groepen dan? Daar zat ook iedere keer weer iemand tussen die erg agressief naar die arme Gooise jongens toe was? Dat die man zelf niet inziet dat hij aan victimblaming probeerde te doen, geeft al aan hoe ver deze mensen van de maatschappij staan

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 17:11

_San87_ schreef:
DuoPenotti schreef:
ja zeker.... en wat wil je daarmee suggereren?

Nou, ik vind het raar dat je negatieve uitspraken doet over de hoogte van de Nederlandse straffen, terwijl je 1. de strafzaken niet kunt vergelijken omdat de strafzaak in Turkije een flinke hoop meer behelst dan die in Nederland en 2. de rechtsgang in Turkije vele malen anders is en dus niet vergelijkbaar en 3. Turkije geen Spanje is en die specifieke strafeis niks zegt over waarom de kopschoppers naar NL vluchtten.

Ik snap wel dat mensen denken dat de straffen in NL laag zijn, veel mensen hoor je daarover. Maar wanneer leken eenzelfde casus als een rechter voorgeschoteld krijgen, straffen zij 9 vd 10 keer lager dan een rechter zou doen. Dat zegt wel wat, imo.


Dat laatste vraag ik me echt af. Echt overal en iedereen hoor je over langere en zwaardere straffen. Dus het zal maar net zijn wie je iets vraagt, waar en hoe.

Zeker de media is goed in nogal "kieskeurig" zijn met berichten de wereld in sturen. Alle discussie programma's zijn behoorlijk gekleurd.

Daarbij "leken"?? Leken zijn gewoon al die mensen waar je bewoners van een land uit bestaat. Een rechter heeft dan wel gestudeerd en jaren werkervaring, maar moet ook gewoon volgens onze weten handelen. Hij mag en kan helemaal niet zelf iets vinden.

En het gaat "men" ook om uitspraken van bijv een minister Grapperhuis die van alles beloofd, maar het volk weinig van ziet. Die horen en lezen alleen steeds weer berichten van geweld, volgen iets als deze zaak op de voet en zijn gewoon boos.

En dat mag en dat is logisch. Dit had ieders kind kunnen zijn, ieders man, vader, broer, vriend, collega etc.
En in deze zaak worden alle emoties versterkt omdat deze groep jongens direct naar huis zijn gevlucht, omdat er beelden, namen en getuigen zijn, maar ze gewoon thuis zijn en zelfs op vakantie gaan met hun ouders. Die ook weten wat er aan de hand is.
En dat een vader zelfs als slachtoffer nu al zijn kant gaat vertellen. Dat is wat de leek te horen en te zien krijgt en waar men iets van vindt.

De rechter die deze zaak zal behandelen, vindt er vast en zeker ook iets van, maar moet alleen professioneel gezien, zich aan de wetten houden. Maar elk weldenkend en voelend mens, zeker met kinderen, zou deze groep jongens heel stevig aanpakken.