Peter R de Vries neergeschoten

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65337
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:11


AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:15

Sabri schreef:
Ze hebben uitzicht op een
speciale bladverliezende struik, zodat ze weten welk jaargetijde het is :Y)


Karin schreef:
Klopt, dat is te zien in dit filmpje:
Roodvos schreef:
Ook een filmpje over de EBI van de NOS.
https://nos.nl/video/2320267-ebi-vught- ... re-vesting


… En het is nog waar ook :')

purny

Berichten: 27562
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:33

Jammer van die plant...

Hiraeth

Berichten: 3229
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:43

Ik denk dat mensen ook een beetje onderschatten hoe zo'n grote straf vrijheidsbeperking al is. Niet om als een coronawappie te klinken, maar ik zou verwachten dat de lockdowns dat wel duidelijker zouden maken aan mensen. En wij zaten niet eens op een klein onpersoonlijk kamertje, konden nog eens naar de supermarkt en hadden nog een directe functie in de maatschappij. Je hoeft heus niet als een barbaarse beul mensen te behandelen, als zoiets simpels al de grenzen bereikt van wat humaan is.

Om even weer terug te gaan naar de man van het topic: ik vind het heel mooi dat ze op zo'n prachtige locatie in Amsterdam een afscheid hebben geregeld. Ik hoop dat iedereen die vaarwel wil zeggen er een waardig afscheid kan nemen. Ook hoop ik dat de familie, collega's en verdere nabestaanden de massale steunbetuiging een beetje gaan voelen op de ongekend zware dag van een definitief afscheid. Persoonlijk ga ik er niet heen, maar ik ben blij dat de optie er is.

Druif_01

Berichten: 8846
Geregistreerd: 04-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 13:52

Hiraeth schreef:
Ik denk dat mensen ook een beetje onderschatten hoe zo'n grote straf vrijheidsbeperking al is. Niet om als een coronawappie te klinken, maar ik zou verwachten dat de lockdowns dat wel duidelijker zouden maken aan mensen. En wij zaten niet eens op een klein onpersoonlijk kamertje, konden nog eens naar de supermarkt en hadden nog een directe functie in de maatschappij. Je hoeft heus niet als een barbaarse beul mensen te behandelen, als zoiets simpels al de grenzen bereikt van wat humaan is.


Mensen die in de EBI worden geplaatst zitten daar niet omdat ze een lolly hebben gejat in de supermarkt. Wat mij betreft is de EBI dan ook humaan genoeg voor deze amoeben.

Tallie1979
Berichten: 22776
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:37

If you don't want to do the time, don't do the crime.

Opsluiten en de sleutel weggooien. Kwaliteit van leven laat te wensen over, precies zoals het hoort. Alleen de basis behoeften en geen luxe. Boehoe.

Maar de vrouw en kinderen van Derk Wiersum, de familie van Peter, de familie van Nabil. Ze hebben allemaal levenslang.

Gewoon, weg laten rotten in de cel, allemaal. Verdienen net zo veel menselijkheid als wat ze zelf tentoon hebben gesteld. 0 komma 0 dus.

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 14:56

Janneke2 schreef:
Citaat:
Ja zo'n ventje is gewend dat iedereen voor hem rent en doen wat hij beveelt. Nee dat doen ze in de bak niet. Ook op normale tijden op staan en weer de lamp uit s'avonds. Dus dat zo'n ventje het streng vind geloof ik wel.
Merendeel van de gewone bevolking is gewend om een normaal werk ritme te hebben. Opdrachten uit te voeren dat werk heet. Daarna nog thuis verplichtingen te hebben.
Die zouden niet zo snel klagen dat het streng is.


Niet om het één of ander, maar Vught is extreem. De ebi: extra beveiligde inrichting.
Het is terecht dat hij daar zit, maar het is wel op het randje van wat nog kan.
Veel meer dan 'je bent je vrijheid kwijt, dus sta je op als het tijd is en licht uit als het tijd is'.
Beperkt contact, uitgebreide controles en om praktische redenen weinig activiteiten.
Dus dat het tegen het onmenselijke aan zit, is geen klacht van een verwende miljonair, maar gewoon waar.


Inderdaad, niet om t een of ander, Vught is, terecht, extreem. En mocht het al tegen het 'onmenselijke' aan zitten dan is dat helemaal ok.
Zulk onmenselijk handelende types krijgen wat ze verdienen.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:02

Sabri schreef:
Ik ben eigenlijk nooit voorstander geweest van de doodstraf, maar ik vind dit toch ook wel heftig hoeveel zo een crimineel ons kost om zo in leven te willen houden.


De doodstraf kost een x aantal keer meer dan iemand levenslang opsluiten. Lijkt zo simpel, hup even iemand ter dood veroordelen en je hebt er geen kosten meer aan, maar geloof dat het 4x zo duur is als iemand levenslang opsluiten in een gevangenis.

En snap dat we allemaal heel boos zijn en haatdragend zijn en zo iemand als Taghi minder dan niks gunnen, toch is de kans op rehabilitatie groter en de kans op recidive kleiner bij kortere straffen gericht op terugkeer in de maatschappij in plaats van bij onmenselijke straffen. Hoewel je je moet afvragen of dat het doel moet zijn bij iedere crimineel - ik denk zeker niet.
Ook eens met Hiraeth: vrijheidsbeperking (ook al heb je je eigen toilet en mag je soms even tv kijken) is een hele zware straf. Ja er zijn mensen die monsterlijke daden hebben gepleegd, maar dat maakt deze mensen nog geen monsters. Het blijven mensen. En mensen moeten menselijk behandeld worden - binnen bepaalde kaders. Niet meer terugkeren naar de maatschappij is dan de hele zware straf die zij krijgen opgelegd.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:18

Doodstraf kost meer omdat ze in Amerika die lui 30 jaar later zitten.
Maar dat stukje pasta heeft wel genoeg op zijn kerfstok het vandaag uit te voeren en dan weet je zeker dat je geen onschuldige dood.
En dan kan hij geen opdrachten meer geven. Hoeven ze ook geen plannen te maken de ebi op te blazen om hem te bevrijden. En hij zit niet meer in die enorm verschrikkelijke mensonterende gevangenis... Win win

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:31

Oh dus je stelt voor om zonder een uitspraak van een rechter af te wachten over te gaan tot het uivoeren van de doodstraf op een verdachte (dus nog geen dader)??

Lijkt mij geen goede ontwikkeling...

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:34

Hij is dader hij heeft een strafblad langer dan ons boodschappenlijstje van een maand lang.
Hij is niet een onschuldig ventje voor het eerst in aanraking met de politie.
En dan heb ik het over thaghi niet de domkop die nu heeft geschoten.
Al heeft die ook al flink wat achter zijn naam staan.

Bij taghiatelli dood je geen onschuldige maar een kopstuk van drugs maffia.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:40

DuoPenotti schreef:
Hij is dader hij heeft een strafblad langer dan ons boodschappenlijstje van een maand lang.
Hij is niet een onschuldig ventje voor het eerst in aanraking met de politie.
En dan heb ik het over thaghi niet de domkop die nu heeft geschoten.
Al heeft die ook al flink wat achter zijn naam staan.

Bij taghiatelli dood je geen onschuldige maar een kopstuk van drugs maffia.



Ja maar waar trek je de grens? Deze Taghi dus wel de doodstraf, maar wat doe je met iemand met een 'strafblad van ongeveer de helft van jouw boodschappenlijstje'? Of met een strafblad zolang als jou wekelijkse boodschappenlijstje? Besluit je dan tot levenslang opsluiten met TBS? Of ga je die ook de doodstraf geven? Oftewel, het hele proces en de besluitvorming hieromheen maakt dat de mensen in USA zolang in de gevangenis zitten waardoor het o.a. zo'n duur verhaal wordt. Maar dat snap je zelf denk ik ook wel dat het niet zo simpel werkt :)

Anyway beetje offtopic.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:42

DuoPenotti schreef:
Hij is dader hij heeft een strafblad langer dan ons boodschappenlijstje van een maand lang.
Hij is niet een onschuldig ventje voor het eerst in aanraking met de politie.
En dan heb ik het over thaghi niet de domkop die nu heeft geschoten.
Al heeft die ook al flink wat achter zijn naam staan.

Bij taghiatelli dood je geen onschuldige maar een kopstuk van drugs maffia.


https://www.trouw.nl/nieuws/hoe-ridouan ... gle.com%2F

Volgens mij valt dat strafblad wel mee... in ieder geval niet iets om de doodstraf voor te geven.

Quote uit het artikel:
"Hij wordt ‘Nederlandse grootste crimineel’ genoemd. Maar Ridouan T. (41) is nog nooit voor een rechter verschenen voor een zware aanklacht, laat staan veroordeeld."

Ik denk dat we dus eerst maar eens het Marengo proces moeten afwachten ipv zeggen dat mensen nu de doodstraf zouden moeten krijgen.

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 16:53

Aha zijn zweetvoeten waren te erg :)*
Daarom alleen in een cel in de EBI . Wel fijn voor de mede gedetineerden :j

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:18

DuoPenotti schreef:
Aha zijn zweetvoeten waren te erg :)*
Daarom alleen in een cel in de EBI . Wel fijn voor de mede gedetineerden :j


Het proces is gewoon nog gaande, dus nee hij is nog niet veroordeeld voor de liquidaties etc. Hij zit - in afwachting van zijn proces en veroordeling - in Vught.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:22

DuoPenotti schreef:
Aha zijn zweetvoeten waren te erg :)*
Daarom alleen in een cel in de EBI . Wel fijn voor de mede gedetineerden :j


Nee, hij zit in een cel op de EBI omdat het risico op ontsnapping of zware incidenten te groot is. In theorie kun je daar zitten in afwachting van je rechtzaak en toch vrijgesproken worden. Hij is nog niet veroordeeld, dat wordt er bedoeld.
Maar hoewel rechtzaken in Nederland jaren kunnen duren komt het zelden in de buurt van die 30 jaar dat ter dood veroordeelden in Amerika vaak vastzitten. Ik denk dat het in Nederland dus goedkoper kan.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 17:26

[***] schreef:
DuoPenotti schreef:
Aha zijn zweetvoeten waren te erg :)*
Daarom alleen in een cel in de EBI . Wel fijn voor de mede gedetineerden :j


Nee, hij zit in een cel op de EBI omdat het risico op ontsnapping of zware incidenten te groot is. In theorie kun je daar zitten in afwachting van je rechtzaak en toch vrijgesproken worden. Hij is nog niet veroordeeld, dat wordt er bedoeld.
Maar hoewel rechtzaken in Nederland jaren kunnen duren komt het zelden in de buurt van die 30 jaar dat ter dood veroordeelden in Amerika vaak vastzitten. Ik denk dat het in Nederland dus goedkoper kan.


Hm ja maar volgens mij zitten die gevangen ook juist tientallen jaren omdat ze echt 1000000% zeker willen weten dat iemand terecht ter dood veroordeeld wordt. En niet: oeps foutje, hij had het toch niet gedaan (schrikbarend hoe vaak dit nog voorkomt!). Of: oeps foutje, hij moet wel veroordeeld worden maar toch minder zwaar gestraft dan initieel gedacht. De doodstraf is nogal onomkeerbaar wat dat betreft :Y)
En ik kan me ook voorstellen dat bij zo'n zaak als van Taghi het gewoon onwijs lastig is om alle feiten boven tafel te krijgen. Was hij in z'n uppie hoofd van die organisatie? Gaf hij persoonlijk opdracht tot die liquidaties, of had hij een rechterhand en die alles regelde en was hij niet overal van op de hoogte? Tis allemaal niet heel simpel en zwart-wit kan ik me zo indenken. Gelukkig ben ik geen advocaat :7

CharleyT
Berichten: 4010
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 18:18

MJ_ schreef:
DuoPenotti schreef:
Hij is dader hij heeft een strafblad langer dan ons boodschappenlijstje van een maand lang.
Hij is niet een onschuldig ventje voor het eerst in aanraking met de politie.
En dan heb ik het over thaghi niet de domkop die nu heeft geschoten.
Al heeft die ook al flink wat achter zijn naam staan.

Bij taghiatelli dood je geen onschuldige maar een kopstuk van drugs maffia.


https://www.trouw.nl/nieuws/hoe-ridouan ... gle.com%2F

Volgens mij valt dat strafblad wel mee... in ieder geval niet iets om de doodstraf voor te geven.

Quote uit het artikel:
"Hij wordt ‘Nederlandse grootste crimineel’ genoemd. Maar Ridouan T. (41) is nog nooit voor een rechter verschenen voor een zware aanklacht, laat staan veroordeeld."

Ik denk dat we dus eerst maar eens het Marengo proces moeten afwachten ipv zeggen dat mensen nu de doodstraf zouden moeten krijgen.


Dat hij nog nooit voor een rechter is verschenen voor een zware aanklacht kan ook betekenen dat hij een zeer geraffineerde crimineel is die perfect zijn lakeien weet aan te sturen en zelf uiteraard buiten schot blijft.

MJ_
Berichten: 7859
Geregistreerd: 02-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:12

CharleyT schreef:
MJ_ schreef:

https://www.trouw.nl/nieuws/hoe-ridouan ... gle.com%2F

Volgens mij valt dat strafblad wel mee... in ieder geval niet iets om de doodstraf voor te geven.

Quote uit het artikel:
"Hij wordt ‘Nederlandse grootste crimineel’ genoemd. Maar Ridouan T. (41) is nog nooit voor een rechter verschenen voor een zware aanklacht, laat staan veroordeeld."

Ik denk dat we dus eerst maar eens het Marengo proces moeten afwachten ipv zeggen dat mensen nu de doodstraf zouden moeten krijgen.


Dat hij nog nooit voor een rechter is verschenen voor een zware aanklacht kan ook betekenen dat hij een zeer geraffineerde crimineel is die perfect zijn lakeien weet aan te sturen en zelf uiteraard buiten schot blijft.


Dat ben ik helemaal met je eens. Maar het oordeel daarover laat ik graag aan een rechter over in tegenstelling tot sommige bokkers.

Ladygiroc

Berichten: 5092
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 19:55

Maar als alles in de EBI wordt gelezen en afgeluisterd, hoe kan Taghi dan opdracht geven tot liquidatie?

Aranel
Berichten: 20208
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 20:11

Ladygiroc schreef:
Maar als alles in de EBI wordt gelezen en afgeluisterd, hoe kan Taghi dan opdracht geven tot liquidatie?


Dat is ook niet zeker hé.
Het kan ook een zwakbegaafde loser geweest zijn die even in een goed blaadje hoopte te komen bij Taghi door Peter neer te schieten, zonder dat hij daar opdracht voor gekregen.

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-21 22:19

Of het heeft niks met Taghi te maken? Dat is toch uberhaupt niet bevestigd?

Maar inderdaad, hoe zou er toch vanuit zo'n strengbewaakte gevangenis worden gecommuniceerd met buiten? Gaat dat dan echt zoals in de serieus op TV?

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:17

er zijn toch wel meer verhalen dat sommige criminelen gewoon door kunnen gaan met hun netwerk? Plus, wie weet, er zijn uitspraken van Taghi (al dan niet waar) in de krant gekomen, misschien heeft zo'n lakei dat daar wel uit opgepikt. Misschien zijn de orders eerder al gegeven, misschien heeft ie luitenanten of generaals... het schijnt nogal een netwerk te zijn, dat zal ie wellicht niet alleen aansturen?
Maar hoewel het indirect/direct met Peter te maken heeft, vind ik dit wel een lastig onderwerp in dit topic..
Vandaag is de dag van het afscheid, ik hoop dat het voor de mensen die erheen gaan, goed verloopt, zijn overlijden heeft heel veel mensen geraakt...

pmarena

Berichten: 48287
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:33

Ze kunnen met advocaat / vertrouwenspersoon wel zonder afluisteren praten meen ik?

DuoPenotti

Berichten: 30024
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Peter R de Vries neergeschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-21 08:47

Er staan genoeg voorbeelden in de krant dat er telefoons (en drugs) gevonden worden.
Dat gaat dan om de gewone pi's en zou op de EBI niet moeten kunnen.
Maar ik denk dat die lui alles voor elkaar krijgen, niet goedschiks dan wel kwaadschiks.