Nieuwe wet in Hongarije

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:55

Cer schreef:
Dan denk ik 'oke.. het is hier niet in orde, maar dan moet men het daar dus maar laten gaan?' ofzo?
Dus als die wet democratisch is aangenomen, is het verder prima..


Nee, het is zaak om deze dingen op EU niveau diplomatiek te benaderen.
De drie meest voor de hand liggende klemmen en voetangels zijn het ´eigen´ ook niet schone straatje, religie en democratie.

Het veroordelend vingerwijzen of protesteren is niet zo simplistisch als sommigen het doen voorkomen.
Het regenboog-pride demonstreren is door de UEFA als zijnde een politiek protest verboden doch er zijn heel recente precedenten mbt ´me too´ (ongewenste intimiteit), ´Charly´(terrorisme) en racisme.
Wederom alleen maar een illustratie van het gevaar van een hellend vlak; je verbiedt het allemaal of je staat alles toe. Je kan niet ´UEFA tegen discriminatie´ doen en dan de pride-regenboog verbieden.
Exáct als NL op religieuze gronden gestoelde discriminatie in de wet hebben en dan wijzen naar Hongarije. Glijdende schaal. Lastige diplomatie.

Teken gerust een petitie. Bedenk echter wel dat het moreel niet zó zwart wit is als wij goed, zij slecht.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41668
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 11:59

Cer schreef:
Wat ik dan wel bijzonder vind is dit artikel:

https://www.ad.nl/rotterdam/lhbt-voorma ... ~a18fdc9b/

Onze eigen lhbt’ers zijn allesbehalve gediend met deze actie. We kunnen wel met het vingertje gaan wijzen, maar het is beter om eerst in eigen land orde op zaken te stellen. En hoe je het wendt of keert: wij hebben niets te maken met democratisch aangenomen wetten in andere landen.

Dan denk ik 'oke.. het is hier niet in orde, maar dan moet men het daar dus maar laten gaan?' ofzo?
Dus als die wet democratisch is aangenomen, is het verder prima..

Het is toch ook juist voor ons Nederlanders een mooi teken dat we staan voor acceptatie en tolerantie? Of iig die weg op gaan. Beetje jammer van die reactie, eigenlijk. Juist als voorzitter weet je, denk ik, wat voor strijd het is/is geweest om geaccepteerd te worden, om dezelfde rechten te krijgen. Dan zou zo'n wet als in Hongarije toch op zijn minst walging en veroordeling moeten oproepen, geen rug toekeren.

Earth

Berichten: 7934
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:04

enzino schreef:
Earth schreef:
Maar ik verbaas me over de miskennis die er is over transgender zijn en dat er vanuit daar een soort stemmingsmakerij ontstaat. Want ja ineens willen alle jongeren transgender zijn, want dat is zo makkelijk en zo leuk! Het is echt in om je geslacht te veranderen, en dat traject aan gaan ach, dat kan iedereen.
-O-

Is dat miskennis dan? Want gelukkig zijn er ook mensen die er daadwerkelijk onderzoek naar hebben gedaan en daar over geschreven hebben, zoals bijvoorbeeld Abigail Shrier:

[ [url=m/X5b0TA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Om een stukje te quoten uit de amazon beschrijving van haar boek:
Citaat:
But today whole groups of female friends in colleges, high schools, and even middle schools across the country are coming out as “transgender.” These are girls who had never experienced any discomfort in their biological sex until they heard a coming-out story from a speaker at a school assembly or discovered the internet community of trans “influencers.”

Misschien dat het een leuk boek is voor je om te lezen, want ze heeft er aardig wat tijd ingestopt om ouders, kinderen, psychologen, artsen, etc te interviewen en de statistieken erbij te vinden. Het is overigens al tijden goed beschreven hoe beinvloedbaar tieners zijn, en dan voor meisjes.

Jij noemt het misinformatie, ik zou het eerder plaatsen onder "het gaat tegen de propaganda in". De propaganda verteld ons dat kinderen aan de hormoontherapie mogen op jonge leeftijd want tieners kunnen geen foute beslissingen nemen en de-transitioning komt nauwelijks voor. Dat lees je overal in het nieuws en alles wat daar tegenin gaat zal de auteur bekopen in de huidige cancel-culture (lees eens wat interviews met Abigail of zie wat blue_eyes op de eerste pagina van dit topic gepost heeft: je mag helemaal jezelf zijn maar als je niet meer trans bent dan ben je wel onze vijand).


Over dat boek, ik heb er even naar gekeken en het is zonder dat ik het gelezen heb, wel te merken dat deze dame het naar haar eigen hypothese geschreven heeft. En jij hebt het over propaganderen, maar ik geloof niet dat transgenderisme op scholen wordt aangeprezen toch? En dan ligt het toch niet aan het feit dat transgenderisme wordt aangeprezen, maar dat het medisch aspect daar in de USA niet helemaal klopt? Wellicht omdat daar meer geld te halen valt?

Enfin, ik denk dat we met deze discussie uiteindelijk offtopic gaan, al gaat het ook over transfobisme.

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:07

Ik vind dat ze gewoon moeten gaan voetballen en niet met politiek bemoeien.Ze laten zich getuige de reclameborden wel door Qatar sponsoren waar de homorechten veel slechter zijn dan in Hongarije.Maar daar krijgen ze geld van.

Huertecilla

Berichten: 26854
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:34

anjali schreef:
Ik vind dat ze gewoon moeten gaan voetballen en niet met politiek bemoeien.Ze laten zich getuige de reclameborden wel door Qatar sponsoren waar de homorechten veel slechter zijn dan in Hongarije.Maar daar krijgen ze geld van.


Mee eens. Mbt álles graag en geen opportunisme. ´Politiek correct´ is net zoiets als positive discriminatie; een contradictio in terminis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-21 12:37

Earth schreef:
Over dat boek, ik heb er even naar gekeken en het is zonder dat ik het gelezen heb, wel te merken dat deze dame het naar haar eigen hypothese geschreven heeft. En jij hebt het over propaganderen, maar ik geloof niet dat transgenderisme op scholen wordt aangeprezen toch? En dan ligt het toch niet aan het feit dat transgenderisme wordt aangeprezen, maar dat het medisch aspect daar in de USA niet helemaal klopt? Wellicht omdat daar meer geld te halen valt?

Enfin, ik denk dat we met deze discussie uiteindelijk offtopic gaan, al gaat het ook over transfobisme.

Je hebt het boek niet gelezen - hoe kan je dan "merken" dat ze het naar eigen hypothese heeft geschreven?

Propaganda als in dat een kant aangehangen mag worden en ieder ander geluid weggedrukt moet worden. Misschien toch het boek maar lezen om erachter te komen hoe het aangeprezen wordt en wat de gevolgen zijn voor onderzoekers die tot de "verkeerde conclusies" komen of kritische vragen stellen.

Of niet natuurlijk, het is niet mijn doel jou te overtuigen. Als jij niet wilt zoeken naar onderbouwde argumenten die tegen jouw overtuigingen in gaan dan moet je het zeker niet kopen of haar interviews lezen.

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Re: Nieuwe wet in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 00:14

de tijd dat je als, gay of transgender met je partner door bv Amsterdam kon lopen is ook hier wel voorbij, rutte met zijn krokodillen tranen zou zich daar eens druk over moeten maken. voorzover ik weet ben je in hongarije nog veiliger en meer geaccepteerd dan in een hollandse grote stad

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 09:52

sassefras schreef:
de tijd dat je als, gay of transgender met je partner door bv Amsterdam kon lopen is ook hier wel voorbij, rutte met zijn krokodillen tranen zou zich daar eens druk over moeten maken. voorzover ik weet ben je in hongarije nog veiliger en meer geaccepteerd dan in een hollandse grote stad


Dat durf ik te betwijfelen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:00

Mijn broer heeft vrienden in o.a. Hongarije.. en dat is echt triest hoe die mensen zich proberen te verbergen naar de buitenwereld. Het moet toch geen fiets uitmaken op wie je valt. Zolang je beide meerderjarig bent, moet men dat lekker helemaal zelf weten.

Ik vind er wel wat van dus, als een lid van de EU zulke middeleeuwse wetten aanneemt. Wat mij betreft heb je dan niks te zoeken binnen de unie.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41668
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 10:18

sassefras schreef:
de tijd dat je als, gay of transgender met je partner door bv Amsterdam kon lopen is ook hier wel voorbij, rutte met zijn krokodillen tranen zou zich daar eens druk over moeten maken. voorzover ik weet ben je in hongarije nog veiliger en meer geaccepteerd dan in een hollandse grote stad

Jij bent recent in Hongarije geweest en hebt het getest :(:)?

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Nieuwe wet in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:22

In Qatar is homosexuele geaardheid verboden. Men kan daar gevangenisstraf voor krijgen en als men Moslim is,zelfs de doodstraf.Maar daar zeggen onze voetballers niets over,daar gaan ze volgend jaar naartoe en laten zich nu al sponsoren.In Hongarije niets van dit alles. Homo zijn is daar niet verboden en wordt niet bestraft. Alleen propaganda erover aan kinderen wordt nu verboden.En tv films enzo mogen alleen na 11 uur s avonds.Ze willen er dus een kinderslot op zogezegd.Maar ja,tegen Hongarije durft men wel te protesteren,tegen Qatar niet.

mysa

Berichten: 10496
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Nieuwe wet in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 14:30

Qatar zou wat mij betreft gediskwalificeerd mogen worden.
Maar het gaat niet om de voetballers, het gaat om de Europese Gemeenschap. Waar wij lid van zijn en Hongarije ook.

Qatar is geen lid van de EU. Dus daar kan de EU als zodanig geen sancties aan opleggen.

Tenslotte vind ik wel dat je de nieuwe wet/tijdgeest in Hongarije erg bagatelliseert. Men koppelt daar pedofilie aan een bepaalde bevolkingsgroep.

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:10

mysa schreef:
Qatar zou wat mij betreft gediskwalificeerd mogen worden.
Maar het gaat niet om de voetballers, het gaat om de Europese Gemeenschap. Waar wij lid van zijn en Hongarije ook.

Qatar is geen lid van de EU. Dus daar kan de EU als zodanig geen sancties aan opleggen.

Tenslotte vind ik wel dat je de nieuwe wet/tijdgeest in Hongarije erg bagatelliseert. Men koppelt daar pedofilie aan een bepaalde bevolkingsgroep.

Koppelt men daar niet gewoon 'anders dan wat (daar) maatschappelijk als de norm wordt gezien' aan 'dus schadelijk (voor de samenleving en/of de kinderen zelf) als kinderen ermee geconfronteerd worden'?

anjali
Berichten: 15137
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:15

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 28-06-21 09:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tegen de Bokt regels.

Femke_Tweety

Berichten: 12004
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:20

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie is op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 28-06-21 09:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Reactie op leeggehaald bericht

Foaly

Berichten: 4895
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:24

Ik heb de discussie stilletjes gevolgd, maar dit slaat echt alles. Anjali, houd je alsjeblieft buiten de discussie als je niet weet waar je het over hebt. Meestal kan ik je opmerkingen wel negeren omdat ik je lief maar ietwat wereldvreemd vindt. Maar dit soort uitspraken zijn pertinent onwaar en bovendien gevaarlijk, want dit is precies waar de Hongaarse wet op inspeelt. Er is GEEN verband tussen homofilie en pedofilie, en het slaat ook totaal nergens op dat 'homo's vaak op jonge jongens vallen'.

En ik snap werkelijk waar niet dat je je in zo'n gevoelige discussie mengt als je totaal geen verstand hebt van het onderwerp. Ook al laat je het voorkomen van wel. Het enige wat je doet is andere mensen kwetsen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41668
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:25

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie is op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 28-06-21 09:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op leeggehaald bericht

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 15:27

anjali schreef:
mysa schreef:
Qatar zou wat mij betreft gediskwalificeerd mogen worden.
Maar het gaat niet om de voetballers, het gaat om de Europese Gemeenschap. Waar wij lid van zijn en Hongarije ook.

Qatar is geen lid van de EU. Dus daar kan de EU als zodanig geen sancties aan opleggen.

Tenslotte vind ik wel dat je de nieuwe wet/tijdgeest in Hongarije erg bagatelliseert. Men koppelt daar pedofilie aan een bepaalde bevolkingsgroep.
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet aan de Bokt regels voldoet.


Gaat ie goed? :+
Je kan echt niet zomaar een aanname zoals deze maken, wat een onzin.
Plus heel gevaarlijk.

Roep je dat ook op straat 8)7
Laatst bijgewerkt door Giolli op 28-06-21 09:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote aangepast

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 15:29

Anjali.. je haalt nu twee verschillende groepen door elkaar.. dat met vieze oude mannen en jongetjes is binnen de kerk.

Trieste reactie..

Appeltje, als ze dat zou roepen, had ze vast al uit een rietje kunnen eten.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:46

anjali schreef:
mysa schreef:
Qatar zou wat mij betreft gediskwalificeerd mogen worden.
Maar het gaat niet om de voetballers, het gaat om de Europese Gemeenschap. Waar wij lid van zijn en Hongarije ook.

Qatar is geen lid van de EU. Dus daar kan de EU als zodanig geen sancties aan opleggen.

Tenslotte vind ik wel dat je de nieuwe wet/tijdgeest in Hongarije erg bagatelliseert. Men koppelt daar pedofilie aan een bepaalde bevolkingsgroep.
Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het niet voldoet aan de Bokt regels.

Ben jij van de pot gerukt? Wat een gevaarlijke misinformatie ben jij aan het verspreiden!
Laatst bijgewerkt door Giolli op 28-06-21 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote gewijzigd

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Nieuwe wet in Hongarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:53

Ik vind het een erg bekrompen opmerking Anjali :j

Jis_

Berichten: 11645
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:56

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie is op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 28-06-21 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op leeggehaald bericht

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:29

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie is op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 28-06-21 09:16, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op leeggehaald bericht

senna21

Berichten: 11870
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:31

Huertecilla schreef:
Cer schreef:
Dan denk ik 'oke.. het is hier niet in orde, maar dan moet men het daar dus maar laten gaan?' ofzo?
Dus als die wet democratisch is aangenomen, is het verder prima..


Nee, het is zaak om deze dingen op EU niveau diplomatiek te benaderen.
De drie meest voor de hand liggende klemmen en voetangels zijn het ´eigen´ ook niet schone straatje, religie en democratie.

Het veroordelend vingerwijzen of protesteren is niet zo simplistisch als sommigen het doen voorkomen.
Het regenboog-pride demonstreren is door de UEFA als zijnde een politiek protest verboden doch er zijn heel recente precedenten mbt ´me too´ (ongewenste intimiteit), ´Charly´(terrorisme) en racisme.
Wederom alleen maar een illustratie van het gevaar van een hellend vlak; je verbiedt het allemaal of je staat alles toe. Je kan niet ´UEFA tegen discriminatie´ doen en dan de pride-regenboog verbieden.
Exáct als NL op religieuze gronden gestoelde discriminatie in de wet hebben en dan wijzen naar Hongarije. Glijdende schaal. Lastige diplomatie.

Teken gerust een petitie. Bedenk echter wel dat het moreel niet zó zwart wit is als wij goed, zij slecht.


Dit keer volledig eens. En wie denkt dat de KNVB dit op grond van het interne waardenkader doet, heeft de afgelopen honderd jaar modder in de ogen gehad. De eerste NL spelende profvoetballer 'moet' zich nog outen omdat dit binnen deze sport nog volledig impliciet taboe is.
Met een stickertje op de mouw spelen ze wel in Hongarije, omdat daar meer mensen in het stadion mogen ondanks Corona. En volgend jaar naar Qatar.
Het heeft domweg met geld te maken.

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 17:43

Moderatoropmerking:
Dit bericht is leeggehaald omdat het een reactie is op een leeggehaald bericht.
Laatst bijgewerkt door Giolli op 28-06-21 09:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Reactie op leeggehaald bericht.