Vulkaanuitbarsting

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 09:58

The_Cat ik denk dat het wel afhankelijk is hoe vloeibaar het nog is onder de korst.
Maar sws flinke brandwonden in het gunstigste geval.

Ik vraag me dan weer af, waarom ga je er überhaupt oplopen, de kick?

pien_2010

Berichten: 43794
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:11

kiki1976 schreef:
The_Cat ik denk dat het wel afhankelijk is hoe vloeibaar het nog is onder de korst.
Maar sws flinke brandwonden in het gunstigste geval.

Ik vraag me dan weer af, waarom ga je er überhaupt oplopen, de kick?


Flinke brandwonden? Joh...veel erger vrees ik, het is gewoon waanzin wat die gasten doen en buitengewoon gevaarlijk. lava heeft een temperatuur van 700 - 1200 graden Celsius . Daarnaast ook nog eens risico op giftige dampen. Levensgevaarlijk is die waaghalzerij en ontzettend getuigen van een enorme domheid.

Ibbel

Berichten: 49242
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:12

kiki1976 schreef:
Ik vraag me dan weer af, waarom ga je er überhaupt oplopen, de kick?


Omdat je je afvraagt waar het gezegde: "het werd hem te heet onder de voeten" vandaan komt?

pien_2010

Berichten: 43794
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:12

Hahahaha Ibbel. Geestig.

kiki1976

Berichten: 16911
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:29

pien_2010 schreef:
kiki1976 schreef:
The_Cat ik denk dat het wel afhankelijk is hoe vloeibaar het nog is onder de korst.
Maar sws flinke brandwonden in het gunstigste geval.

Ik vraag me dan weer af, waarom ga je er überhaupt oplopen, de kick?


Flinke brandwonden? Joh...veel erger vrees ik, het is gewoon waanzin wat die gasten doen en buitengewoon gevaarlijk. lava heeft een temperatuur van 700 - 1200 graden Celsius . Daarnaast ook nog eens risico op giftige dampen. Levensgevaarlijk is die waaghalzerij en ontzettend getuigen van een enorme domheid.

Daarom zeg ik ook, afhankelijk hoe heet er nog onder is in het gunstigste geval brandwonden.


Ibbel schreef:
kiki1976 schreef:
Ik vraag me dan weer af, waarom ga je er überhaupt oplopen, de kick?


Omdat je je afvraagt waar het gezegde: "het werd hem te heet onder de voeten" vandaan komt?

_O-

chanicha

Berichten: 12191
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 10:57

kiki1976 schreef:
The_Cat ik denk dat het wel afhankelijk is hoe vloeibaar het nog is onder de korst.
Maar sws flinke brandwonden in het gunstigste geval.

Ik vraag me dan weer af, waarom ga je er überhaupt oplopen, de kick?


Omdat ze tegenwoordig niet snappen dat als iets verboden is ze het ook niet moeten doen!

Qimm

Berichten: 15195
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Vulkaanuitbarsting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:02

Natuurlijke selectie noem ik dat

Mloes

Berichten: 5176
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:03

Ibbel schreef:
kiki1976 schreef:
Ik vraag me dan weer af, waarom ga je er überhaupt oplopen, de kick?


Omdat je je afvraagt waar het gezegde: "het werd hem te heet onder de voeten" vandaan komt?


:')

Dido2316

Berichten: 2004
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Vulkaanuitbarsting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:07

Oh wauw... wat kunnen sommige mensen toch ongelooflijk dom zijn... natuurlijke selectie is inderdaad nog niet eens zo'n slechte benaming :j :')

Soepblik
Berichten: 1167
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Vulkaanuitbarsting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:12

Allereerst: Palmera, ongelofelijk veel sterkte. Wat een ramp. Als ik me probeer voor te stellen hoe het voor jou moet zijn nu lukt het soms heel even bijna, en schrik ik enorm van het gevoel. Als er ook maar iets is wat bokt voor je kan doen - twijfel niet.




Heb het helaas met m'n eigen ogen zien gebeuren toen ik laatst in Ijsland op vakantie was, iemand die het lollig vond om op de gestolde lava te gaan wandelen. Godzijdank is diegene er niet doorheen gezakt.

Overigens hebben we op een plek waar het veilig was wel een worstje erop gebakken! :D Mooi contrast met dat enorme natuurgeweld. Ook nog een week op iemands land geslapen met uitzicht op de Hekla, toch wel gek nu deze ramp op La Palma gebeurt.

Morganlefay

Berichten: 8714
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:29

Even een warme kijk op het lava verhaal.
Op het moment dat lava aan de oppervlakte komt heeft het normaal gesproken een temperatuur tussen 700 °C en 1200 °C. De viscositeit van lava is 100.000 keer zo groot als die van water. De viscositeit bepaalt hoe de lava stroomt.
Mocht er iemand last hebben van koude voeten............... }>
Enigszins off topic maar er staat op internet een lange docu over Mount St Helens.
Jank niet zo snel, maar man man, arme mensen en dieren.

Sanet

Berichten: 7996
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 11:46

Qimm schreef:
Natuurlijke selectie noem ik dat


Goede kanshebber voor de Darwin Award! :j

Femke_Tweety

Berichten: 12022
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 13:37

Sanet schreef:
Qimm schreef:
Natuurlijke selectie noem ik dat


Goede kanshebber voor de Darwin Award! :j



Nieuwe categorie bij de Darwin Awards.

De groepsprijs...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-21 13:59

Qimm schreef:
Natuurlijke selectie noem ik dat

De reddingsvereniging hier ook; ze hebben een verklaring uitgegeven dat hun mensen zich niet op het lavaveld wagen om individuen te helpen die zo in nood geraken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:00

Kuggur schreef:
Qimm schreef:
Natuurlijke selectie noem ik dat

De reddingsvereniging hier ook; ze hebben een verklaring uitgegeven dat hun mensen zich niet op het lavaveld wagen om individuen te helpen die zo in nood geraken.


Absurd toch dat ze dat überhaupt moeten doen :n

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: Vulkaanuitbarsting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 14:59

Ja ik wilde al zeggen, in IJsland heb je dagelijks van die idioten. Mijn vriendin is daar laatst geweest en ze hoorde allerlei verhalen daarover. Dat er recent nog een man was vermist die er overheen ging lopen. Ja daar is dan gewoon niks meer van over.
En goed van de hulpverleners, het is van de zotte dat mensen bewust het risico nemen en dan verwachten dat ze worden gered.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:11

Earth schreef:
Ja ik wilde al zeggen, in IJsland heb je dagelijks van die idioten. Mijn vriendin is daar laatst geweest en ze hoorde allerlei verhalen daarover. Dat er recent nog een man was vermist die er overheen ging lopen. Ja daar is dan gewoon niks meer van over.
En goed van de hulpverleners, het is van de zotte dat mensen bewust het risico nemen en dan verwachten dat ze worden gered.


Crematie en begrafenis ineen :Y)

Earth

Berichten: 7950
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 15:21

Relaxed schreef:
Earth schreef:
Ja ik wilde al zeggen, in IJsland heb je dagelijks van die idioten. Mijn vriendin is daar laatst geweest en ze hoorde allerlei verhalen daarover. Dat er recent nog een man was vermist die er overheen ging lopen. Ja daar is dan gewoon niks meer van over.
En goed van de hulpverleners, het is van de zotte dat mensen bewust het risico nemen en dan verwachten dat ze worden gered.


Crematie en begrafenis ineen :Y)


Ze kunnen de volgende idioot anders net zo goed al een bloemetje meegeven, zijn ze helemaal in 1 keer klaar :')

pien_2010

Berichten: 43794
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:54

Relaxed schreef:
Earth schreef:
Ja ik wilde al zeggen, in IJsland heb je dagelijks van die idioten. Mijn vriendin is daar laatst geweest en ze hoorde allerlei verhalen daarover. Dat er recent nog een man was vermist die er overheen ging lopen. Ja daar is dan gewoon niks meer van over.
En goed van de hulpverleners, het is van de zotte dat mensen bewust het risico nemen en dan verwachten dat ze worden gered.


Crematie en begrafenis ineen :Y)


Jakkes. Het zijn vaak jongeren (zoals mijn zoon vroeger) die dit soort stomme ondoordachte dingen doen. Dus laten we deze mensen wel wensen dat het goed afloopt. Mijn zoon is inmiddels ook allang een goede doordachte volwassen man die dit soort dingen echt nooit in zijn hoofd zou halen nu. Wijsheid komt met de jaren.

Anoniem

Re: Vulkaanuitbarsting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 16:56

Ik geloof niet dat het alleen maar jongeren zijn hoor :n En wijsheid komt niet bij iedereen met de jaren helaas..

janouk
Blogger

Berichten: 17920
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Vulkaanuitbarsting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 17:46

Ik sprak ooit een search & rescue leider in Noorwegen bij een grote waterval en hij vertelde dat het opvallend vaak Nederlanders waren, die in Noorwegen in de problemen raakten bij grote watervallen of zelfs vermist. Dat was hem door de jaren heen opgevallen.
In Noorwegen krijgen alle kinderen les over de gevaren van de natuur. Maar die lessen ontbreken vaak in het buitenland, waardoor toeristen vaak halsbrekende toeren uithalen voor selfies etc. Maar volgens hem waren de grootste daredevils toch echt de Nederlanders of in ieder geval slecht luisteren naar de autoriteiten.
:o en ik vrees dat hij gelijk heeft, als ik op vakantie soms Nederlanders dingen zie uithalen........

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:10

Dat klopt wel ja.
Bij mijn tante in Zwitserland zoeken toeristen soms letterlijk de grens op waar ze op een klif kunnen staan.
Laatst nog een Nederlandse jongere die bijna 5 meter omlaag was gedonderd en wonder boven wonder alleen zijn been op meerdere plaatsen had gebroken.
Maar toen hij de ambulance werd ingereden wilde hij nog even wachten "voor een foto op Instagram" 8)7
Daar in de buurt staan we inmiddels bekend als "gekke "Ollanders".

pien_2010

Berichten: 43794
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:17

Als kind aan zee in Vrouwenpolder, waren het altijd Duitsers die te ver in zee gingen en in de problemen kwamen. Elk jaar was het raak. Onbekend met eb en vloed en "het trekkende" water.

Urbanus

Berichten: 44959
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 18:18

janouk schreef:
Ik sprak ooit een search & rescue leider in Noorwegen bij een grote waterval en hij vertelde dat het opvallend vaak Nederlanders waren, die in Noorwegen in de problemen raakten bij grote watervallen of zelfs vermist. Dat was hem door de jaren heen opgevallen.
In Noorwegen krijgen alle kinderen les over de gevaren van de natuur. Maar die lessen ontbreken vaak in het buitenland, waardoor toeristen vaak halsbrekende toeren uithalen voor selfies etc. Maar volgens hem waren de grootste daredevils toch echt de Nederlanders of in ieder geval slecht luisteren naar de autoriteiten.
:o en ik vrees dat hij gelijk heeft, als ik op vakantie soms Nederlanders dingen zie uithalen........


Andersom zijn het hier de Duitsers die levenloos uit zee worden getrokken. Die kennen de gevaren van het water niet.

Anoniem

Re: Vulkaanuitbarsting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 21:55