Gamestop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:30

LadyAnna schreef:
De prijs is al aan het dalen en vrij fors volgens mij. Dit houdt in dat er al heel wat aandelen verkocht worden, meer dan dat de markt tegen een bepaald prijsniveau afneemt.


Dat is niet terug te zien in de volumes.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:37

Pantykous schreef:
LadyAnna schreef:
De prijs is al aan het dalen en vrij fors volgens mij. Dit houdt in dat er al heel wat aandelen verkocht worden, meer dan dat de markt tegen een bepaald prijsniveau afneemt.


Dat is niet terug te zien in de volumes.


Nahhh panty is aanzienlijk afgenomen

Nu 2.177.000
Gem afgelopen 10 dagen 95.907.000

Heb ff afgerond

RawrJarig

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:32

Loretta schreef:
Uiteindelijk willen de meesten gewoon keihard geld verdienen. De truc was om op tijd in te stappen en vooral ook om op tijd weer uit te stappen. De zeepbel is al lang geknapt.

Yup. Dat was ook mijn strategie en heb daardoor een hele nette winst kunnen pakken van $192 per aandeel. Heel erg leuk die 'diamond hands' en de 'rockets to the moon' waar ze op de wallstreetsbets subreddit zo over praten maar een groot deel van de retail investors gaat hier gigantisch op verliezen en ik verdom het om bij die groep sukkels te horen.

Maar ik geloof nog steeds in de short squeeze en nu het aandeel weer op de ~$90 zit is het toch verleidelijk om een stuk van de winst te gebruiken om opnieuw in te stappen en een sell order te plaatsen op $400. Als ik het kwijt raak dan hou ik een leuk bedrag er aan over en ben ik nog steeds blij, maar als het opnieuw omhoog schiet dan gaat dit echt een topjaar worden, financieel gezien dan. :D

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:45

[quote="tita"]


Dat zeg ik toch. Is niet terug te zien in de volumes, volume is laag. Vandaag weer wat hoger.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 23:47

Rawr geloof jij echt nog dat een ritje gaat maken naar de 350$ of hoger
Heb um vanavond zien staan op 82$ maar ik zie hier niks meer in

RawrJarig

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:20

tita schreef:
Rawr geloof jij echt nog dat een ritje gaat maken naar de 350$ of hoger
Heb um vanavond zien staan op 82$ maar ik zie hier niks meer in

Ja, absoluut. Maar ik ben een mongool en dit is geen financieel advies. ;)

IMANDRA

Berichten: 9812
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 00:26

Rawr schreef:
tita schreef:
Rawr geloof jij echt nog dat een ritje gaat maken naar de 350$ of hoger
Heb um vanavond zien staan op 82$ maar ik zie hier niks meer in

Ja, absoluut. Maar ik ben een mongool en dit is geen financieel advies. ;)


Ik kruip even onder m’n meeleessteen vandaan om te zeggen dat ik dit een geweldige disclaimer vindt :)) _/-\o_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 07:16

Rawr schreef:
tita schreef:
Rawr geloof jij echt nog dat een ritje gaat maken naar de 350$ of hoger
Heb um vanavond zien staan op 82$ maar ik zie hier niks meer in

Ja, absoluut. Maar ik ben een mongool en dit is geen financieel advies. ;)

Wat er nu gebeurt is allemaal voorspeld, dus ik denk idd ook dat er nog wat met die aandelen gaat gebeuren. De beurs wordt zo gigantisch gemanipuleerd nu.

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:12

Rawr schreef:
tita schreef:
Rawr geloof jij echt nog dat een ritje gaat maken naar de 350$ of hoger
Heb um vanavond zien staan op 82$ maar ik zie hier niks meer in

Ja, absoluut. Maar ik ben een mongool en dit is geen financieel advies. ;)

Sorry maar dit is toch gewoon een opmerking die je tegenwoordig niet meer maakt. Een beetje meer respect voor mensen met het downsyndroom lijkt mij niet meer dan normaal. Er zijn zoveel woorden die je IPV van mongool kan gebruiken...

Ik denk dat er maar weinig beleggers zijn die hun moraal hoger hebben dan de winst die te maken is. De gamestop is misschien zo begonnen maar de grote kracht is toch de groep die verwacht dat er een snelle winst te maken is.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 08:18

Dat is gewoon een verwijzing (letterlijke vertaling) naar de disclaimer die alle redditers onder hun posts zetten, kom op hoor.

Marjolein

Berichten: 11637
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:23

Dus omdat het op Reddit normaal is moet het kunnen? Er zijn zoveel woorden om uit te kiezen. Kies een ander dan mongool.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:28

Ik vind ook grove zin

Ik geloof erin was voldoende :D
Maar goed ik beleg al jaren en lees toch hele bijzondere dingen de laatste tijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 09:42

Marjolein schreef:
Rawr schreef:
Ja, absoluut. Maar ik ben een mongool en dit is geen financieel advies. ;)

Sorry maar dit is toch gewoon een opmerking die je tegenwoordig niet meer maakt. Een beetje meer respect voor mensen met het downsyndroom lijkt mij niet meer dan normaal. Er zijn zoveel woorden die je IPV van mongool kan gebruiken...

Wie heeft het over mensen met het downsyndroom?
Is lees het als een iemand die zich gelijk stelt met de strijders van het Mongoolse rijk (13e eeuw). Zeer gevreesde strijders die, ondanks dat ze als niet geraffineerd werden gezien, wel een directe bedreiging waren voor de westerse wereld en bijna op het punt stonden deze te overwinnen (zie je de vergelijking al?). Mogelijk dat de reddit gebruikers over een tijdje een virtuele piramiden maken van de overblijfselen van de hedgefondsen die ze overwinnen, net zoals de strijders van Dzjengis Khan piramides van schedels maakte.

Anyways, ik neem aan dat de hedgefondsen een mark-to-market afspraak hebben over hun posities en momenteel vooral onderpand moeten aanhouden, wat nog geen echt verlies is. Ze zullen echter op een gegeven moment wel hun posities moeten sluiten, wat betekend dat er een hoop vraag naar GameStop aandelen komt (van de hedgefondsen die de aandelen moeten aankopen om ze vervolgens terug te geven aan degene waar ze ze van geleend hadden), wat de prijs weer op zal drijven indien veel mensen hun huidige posities aanhouden. Pas dan zullen de verliezen echt worden en kan je zien wat de uitkomsten zijn.

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:02

enzino schreef:
Wie heeft het over mensen met het downsyndroom?
Is lees het als een iemand die zich gelijk stelt met de strijders van het Mongoolse rijk (13e eeuw). Zeer gevreesde strijders die, ondanks dat ze als niet geraffineerd werden gezien, wel een directe bedreiging waren voor de westerse wereld en bijna op het punt stonden deze te overwinnen (zie je de vergelijking al?). Mogelijk dat de reddit gebruikers over een tijdje een virtuele piramiden maken van de overblijfselen van de hedgefondsen die ze overwinnen, net zoals de strijders van Dzjengis Khan piramides van schedels maakte.


Hilarisch dit *\%/* :)) :Y) :) :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 10:03

Marjolein schreef:
Dus omdat het op Reddit normaal is moet het kunnen? Er zijn zoveel woorden om uit te kiezen. Kies een ander dan mongool.

Nou nee, want dan is de clue naar de disclaimers op Reddit (waar dit alles begon) weg.

Maar dit gaat nogal offtopic.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 10:06

enzino schreef:
Marjolein schreef:

Sorry maar dit is toch gewoon een opmerking die je tegenwoordig niet meer maakt. Een beetje meer respect voor mensen met het downsyndroom lijkt mij niet meer dan normaal. Er zijn zoveel woorden die je IPV van mongool kan gebruiken...

Wie heeft het over mensen met het downsyndroom?
Is lees het als een iemand die zich gelijk stelt met de strijders van het Mongoolse rijk (13e eeuw). Zeer gevreesde strijders die, ondanks dat ze als niet geraffineerd werden gezien, wel een directe bedreiging waren voor de westerse wereld en bijna op het punt stonden deze te overwinnen (zie je de vergelijking al?). Mogelijk dat de reddit gebruikers over een tijdje een virtuele piramiden maken van de overblijfselen van de hedgefondsen die ze overwinnen, net zoals de strijders van Dzjengis Khan piramides van schedels maakte.

Anyways, ik neem aan dat de hedgefondsen een mark-to-market afspraak hebben over hun posities en momenteel vooral onderpand moeten aanhouden, wat nog geen echt verlies is. Ze zullen echter op een gegeven moment wel hun posities moeten sluiten, wat betekend dat er een hoop vraag naar GameStop aandelen komt (van de hedgefondsen die de aandelen moeten aankopen om ze vervolgens terug te geven aan degene waar ze ze van geleend hadden), wat de prijs weer op zal drijven indien veel mensen hun huidige posities aanhouden. Pas dan zullen de verliezen echt worden en kan je zien wat de uitkomsten zijn.

_O-.

Mijn vriend zegt precies t zelfde als jij in de laatste alinea zegt. Wat er nu gebeurt is allemaal voorspeld. Die man van Shark Tank heeft interessante video's hierover.

RawrJarig

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 01:18

Zitten er nog meer mensen in? Heel benieuwd hoe en of dit morgen voortzet. :):)

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41643
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-21 12:49

Rawr schreef:
Zitten er nog meer mensen in? Heel benieuwd hoe en of dit morgen voortzet. :):)

[ [url=m/dHQIMV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Yes, vriendje heeft dacht ik ook wat aandelen gekocht :)).

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 14:01

Yup, hier ook nog steeds een positie :j

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 08:56

Het zijn weer wilde tijden jongens :D Wat denken we voor maandag/dinsdag?

RawrJarig

Berichten: 2825
Geregistreerd: 21-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:54

Your guess is as good as mine. :D

Maar ik kijk al wel uit naar maandag, interessant blijft het sowieso! Ik heb een onder- en een bovengrens in gedachten en zal maandag of dinsdag sowieso het gros verkopen vermoed ik. Als de verkoop linksom of rechtsom doorgaat dan hou ik daarop nog een mooie winst over. Het restje hou ik aan tot het óf niks meer waard is óf het bedrag dat ik in m'n hoofd heb is bereikt in een squeeze. Ik geloof er nog in maar ga niet YOLO'en zoals sommigen doen, dan maar geen nieuwe Lambo. :')

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:27

En jongens, hoe is het in de achtbaan? De vorige keer ben ik 10 jaar ouder geworden maar nu ga ik lachend door alle hysterie heen :D

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:47

Ja lekker hoor. Ingekocht op 125, verkocht op 235. Gisteren nog ingekocht op 250 en verkocht op 275.

Laten we maar stellen dat mijn huis een paar 'gratis' gadgets rijker is :P. Lekker losgegaan op bol.

Hoe'st bij jou? Al wat verkocht?

Pantykous

Berichten: 10490
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:55

Ik heb langzaam wat verkocht en nu mn inleg er nog in. Eens zien wat er gebeurt.

Badeendje

Berichten: 3939
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Gamestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:15

Fijn hoor. Mooie winst gehaald?
Ik verwacht niet dat het aandeel daadwerkelijk zo veel geld waard wordt als sommige mensen denken (als in, meerdere duizenden euro's) maar we zullen zien.