Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kookaburra

Berichten: 5436
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-20 12:15


nps
Berichten: 2000
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:43

dems75 schreef:
Hoe dan? Gecreeerd door onze overheid? Nee! Gecreeerd door domme en dwarse mensen, social media en het feit dat er een heel stel asociale eigenheimers in dit land wonen....


Dit inderdaad. Ik word er echt verdrietig van dat mensen hun eigenbelang continu voorop stellen en zelf denken het allemaal beter te weten. De regels zijn vrij simpel en toch lijken mensen onfelofelijk veel moeite te hebben zich eraan te houden. Dát is het probleem, niet het overheidsbeleid.

Ik denk er wel aan. Altijd eigenlijk, niet alleen met oud en nieuw. En aan onze hulpverleners die waarschijnlijk een hele lastige o&n gaan krijgen. Van mij mogen ze ook streng optreden tegen relschoppers. Het is echt poedersuiker maar de meerderheid van nl is zoiezo voor een vuurwerkverbod. Suck it up en leef ermee.

Kinke

Berichten: 20583
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:25

Net nog iemand uit mn FB vriendenlijst gepleurd, was er al een tijdje klaar mee maar nu deelde ze weer onzin over 'vanavond om 12 uur nemen we (ik vraag me dan af wie 'we' zijn) onze vrijheid terug blah blah

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 11:50

dems75 schreef:
Hoe dan? Gecreeerd door onze overheid? Nee! Gecreeerd door domme en dwarse mensen, social media en het feit dat er een heel stel asociale eigenheimers in dit land wonen....


Precies dat, een stel kinderachtig stampende kleuters die hun zin niet krijgen.
Respect voor niks en met maar bar weinig grijze cellen tussen de oren.
De jeugd van tegenwoordig kan ook al nergens meer tegen, maar goed dat we geen oorlog hebben, want dan verloren we dik :')
Het is allemaal ikke ikke ikke helaas.

Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:08

Aan mij zal het niet liggen, ik ben als de dood voor vuurwerk van kinds af aan al ( zelfs sterretjes durfde ik toen niet vast te houden :') )

Anoniem

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:49

iedereen die geen vuurwerk afsteekt c.q. ingeleverd heeft denkt aan de hulpverleners
(ik hoor u denken aan de boete die ze niet willen krijgen) toch leveren ook veel in om de juiste reden

chanicha

Berichten: 12194
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:51

En dan lezen dat er afgelopen nacht feesten werden gehouden -O- die mogen ze van mij megaboetes geven, stelletje egoïstische halzen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 12:52

Hier wordt momenteel ontzettend veel zwaar vuurwerk afgestoken helaas.

Totaal geen respect voor de zorg.

speurneusc

Berichten: 5431
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:20

Mindim schreef:
Hier wordt momenteel ontzettend veel zwaar vuurwerk afgestoken helaas.

Totaal geen respect voor de zorg.


gewoon melden

Nouvel

Berichten: 28582
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:25

Ik duim voor de zorg dat het mee gaat vallen, vannacht, ben er bang voor...
Echt te erg...

Wij hebben nooit vuurwerk, heb er niks mee en vind dit ook altijd echt rotdagen, vooral voor de dieren.
Gewoon samen thuis hier en rond 23.30 extra naar stal om ze nog een keer te voeren.
Licht en radio blijven aan, ik vermoed toch wel wat vuurwerk vannacht helaas...

Jildau

Berichten: 9435
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:29

Ik vind 't zo vreemd dat carbid schieten wel mag of is dat zonder gevaren? %)

Suzanne F.

Berichten: 49483
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:30

Hier zijn ze flink aan net knallen. Bijna net zoals voorgaande jaren. Jongens geven aan genoeg vuurwerk te hebben en vanavond ook af te steken. Oké dan.

Malbec
Berichten: 1956
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:32

Ineke2 schreef:
Aan mij zal het niet liggen, ik ben als de dood voor vuurwerk van kinds af aan al ( zelfs sterretjes durfde ik toen niet vast te houden :') )


Echt he hahaha, hier ook.

Mar_jolijn

Berichten: 541
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:33

Kinke schreef:
Net nog iemand uit mn FB vriendenlijst gepleurd, was er al een tijdje klaar mee maar nu deelde ze weer onzin over 'vanavond om 12 uur nemen we (ik vraag me dan af wie 'we' zijn) onze vrijheid terug blah blah


Ja mooi he, zo heb ik er ook een handjevol uitgemikt, ook mensen die zogenaamde 'onderzoeken' delen van zelfbenoemde wetenschappers zonder bron dat we gevaccineerd gaan worden met een micro chip en dat het sowieso kankerverwekkend is... doe effe rustig

Maar ontopic, ik zit momenteel buiten in het zonnetje en de paarden en schaapjes staan in de wei (ik blijf er wel bij, blijf oudejaarsdag spannend vinden) en op een paar prutteltjes vuurwerk in de verte na heb ik nog niks gehoord vandaag, wat een zege! Ik moet wel zeggen, tot mijn eigen verbazing, ik had juist chaos verwacht.
Laatst bijgewerkt door Mar_jolijn op 31-12-20 13:37, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tarzan

Berichten: 11241
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:33

Helemaal met je eens TS!
Hopen dat de rellen niet te erg worden!

Mijn hele familie is op dit moment positief getest dus ik denk dat wij het nieuwjaar slapend gaan inluiden ofzo :')

Ladygiroc

Berichten: 5093
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:42

Hier is het stil.. Hoop dat dat de rest van de dag en nacht zo blijft.

Kookaburra

Berichten: 5436
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 13:55

Jildau schreef:
Ik vind 't zo vreemd dat carbid schieten wel mag of is dat zonder gevaren? %)

Met de juiste spullen en kennis is er bij carbid schieten niet veel aan de hand. Maar bij bijvoorbeeld verkeerde melkbussen kan het zeker mis gaan. Als je googlet naar de campagne 'de bock' zie je gevaren en tips om het veiliger te maken.

Vuurwerk, en vooral het illegale spul, is naar mijn idee veel onbetrouwbaarder. In de zin van: je weet niet waar een pijl heen vliegt en of het vuurwerk voortijdig ontploft etc.
Het is ook makkelijker om met vuurwerk gericht te gooien naar bijv. omstanders.


Niet geheel onbelangrijk, door de toegenomen vraag naar carbid werd het dit jaar ook door meer winkeliers opgeslagen. Zonder dat ze voor de opslag de benodigde maatregelen voor hadden genomen.
Stel je voor, in het pand ontstaat brand, de brandweer gaat er heen en weet niet dat er carbid ligt. Als carbid in aanraking komt met water bestaat er acetyleengas ontstaan. En dat gas geeft met vonken/vuur explosies. Dus dat levert extra gevaar op. Vandaar dat er dit jaar aardig wat retailers waren die de verkoop moesten stoppen na bezoek van toezicht. Dus ja, er zitten zeker gevaren aan carbid.

Kinke

Berichten: 20583
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:57

ik hoop ook dat mensen niet en masse van die wensballonnen gaan oplaten. Doodeng als je een rieten dak hebt

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41865
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:59

Kinke schreef:
ik hoop ook dat mensen niet en masse van die wensballonnen gaan oplaten. Doodeng als je een rieten dak hebt

Ik vind die dingen sowieso je reinste mileuvervuiling, levensgevaarlijk en ik snap niet dat ze nog verkocht mogen worden.

Jildau

Berichten: 9435
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 13:59

Kinke schreef:
ik hoop ook dat mensen niet en masse van die wensballonnen gaan oplaten. Doodeng als je een rieten dak hebt


En waar komen die ballonnen uiteindelijk terecht? Dat vind ik sowieso niks. Lekker de natuur vervuilen..

Kinke

Berichten: 20583
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:03

uiteraard, is gewoon troep. En ze gaan echt heel ver

speurneusc

Berichten: 5431
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:47

vroeger reed ik een x met mijn mercedes vito onder een viaduct door waar ze een bus carbit de lucht in lieten gaan, ik was er nog geen 15 meter voorbij of dat ding ging af, mijn achterwielen kwamen van de grond en ik knalde tegen stuur, zoveel kracht kwam er vrij, dus zo ongevaarlijk is dat spul niet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41865
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 14:48

Een bus carbid de lucht in? De bussen horen op de plek te blijven. En carbid voor je ook niet vanaf een viaduct af te steken.

secricible

Berichten: 25715
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:07

Die wensballonnen zijn toch gewoon van papier? Hoe zijn die milieuvervuilend?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41865
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:17

secricible schreef:
Die wensballonnen zijn toch gewoon van papier? Hoe zijn die milieuvervuilend?

De buitenkant ja. Het skelet, de draden waar het bakje aan hangt en het bakje waar het vlammetje in zit zijn dat niet.