Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gaby
Berichten: 3406
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:22

secricible schreef:
Die wensballonnen zijn toch gewoon van papier? Hoe zijn die milieuvervuilend?

Illegaal opgelaten wensballonnen (want verboden in Duitsland) hebben in Duitsland ervoor gezorgd dat een apenverblijf volledig in vlammen is opgegaan. Slechts twee apen hebben het overleefd.
Zo leuk zijn die dingen niet.

secricible

Berichten: 25715
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:27

Ahzo. Ik ken ze verder niet, dacht dat het gewoon papieren ballonnetjes met touwtjes waren. Maar blijkbaar dus niet :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:29

secricible schreef:
Ahzo. Ik ken ze verder niet, dacht dat het gewoon papieren ballonnetjes met touwtjes waren. Maar blijkbaar dus niet :D

Nee, er zit een vlammetje in en zijn zodra ze opgelaten zijn oncontroleerbaar in waar ze naartoe gaan en waar ze landen. Levensgevaarlijk, want ze branden ook best een poos.


Gaby schreef:
secricible schreef:
Die wensballonnen zijn toch gewoon van papier? Hoe zijn die milieuvervuilend?

Illegaal opgelaten wensballonnen (want verboden in Duitsland) hebben in Duitsland ervoor gezorgd dat een apenverblijf volledig in vlammen is opgegaan. Slechts twee apen hebben het overleefd.
Zo leuk zijn die dingen niet.

Oh hartverscheurend was dat ;(.

Suzanne F.

Berichten: 49479
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:33

Ik ben toch best wel een beetje bang eigenlijk voor vanavond. Maar dat ben ik elke oud en nieuw. Ben altijd zo blij als het 1 januari is en als mijn spulletjes en dierbaren nog heel zijn.

x_Jeanine_x

Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:37

Suzanne F. schreef:
Ik ben toch best wel een beetje bang eigenlijk voor vanavond. Maar dat ben ik elke oud en nieuw. Ben altijd zo blij als het 1 januari is en als mijn spulletjes en dierbaren nog heel zijn.


Ik heel stiekem ook.

Reed gisteravond van mn werk naar huis en vlak naast mij word gewoon een mega klapper afgestoken. Schrok zo hard dat ik bijna mn auto in een boom geparkeerd had :o
Voor hetzelfde geld was ik 45 minuten ervoor met een 18 meter gelede bus erlangs gereden of op een andere plaats en de bus in een boom geparkeerd....

Vanochtend gewoon nog met de hondjes kunnen wandelen. Hoop dat het lekker rustig blijft. Ik ga straks met manlief naar mn schoonouders, ook hondje mee en dan gezellig bankhangen, net zoals de andere 6 jaar :)

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:44

Iedereen een heel fijne jaarwisseling en hopelijk brengt 2021 ons minder Corona en meer andere dingen. Ik heb veel geleerd over mijzelf dit jaar.

En hopelijk blijft het rustig bij iedereen. Vuurwerk zal komen, maar geen rellen of andere dingen.

Zertab

Berichten: 12383
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 15:58

Hier is het rustig, gelukkig. Maar ik woon ook niet in een grote stad. Vrees het ergste vanavond en vannacht in de grote steden...

Ik denk dat we een hele onrustige nacht in gaan met veel meer rellen etc. dan anders.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 16:05

Tjsa helaas groep 16 minners met gekloot f1 aan elkaar knopen en ermee knutselen zodat je toch harde knallen krijgt. Longen zijn niet blij

speurneusc

Berichten: 5431
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:19

_San87_ schreef:
Een bus carbid de lucht in? De bussen horen op de plek te blijven. En carbid voor je ook niet vanaf een viaduct af te steken.


was onder het viaduct

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 17:20

speurneusc schreef:
_San87_ schreef:
Een bus carbid de lucht in? De bussen horen op de plek te blijven. En carbid voor je ook niet vanaf een viaduct af te steken.


was onder het viaduct

Ook dat hoort niet en zegt heel veel over de idioten die dat doen :oo.

Anoniem

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 18:21

De paarden op stal zijn nerveus van al het kabaal net als andere jaren. Carbid wordt opeens ook maar gewoon in elke tuin afgeschoten. Dus die zware knallen zijn opeens overal. Onze hertenbok ook in paniek, zijn dames zijn gelukkig kalm. De honden angstig, zoveel carbid.
Je moet dat carbidschieten toch bij de gemeente aanvragen?
Verder veel erg zwaar vuurwerk, jammer hoor, dat mensen nou niet een jaartje zonder kunnen. Tis mien recht!!!! Zucht

Kookaburra

Berichten: 5435
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-20 18:55

Per gemeente verschillend of het kan zonder melding, kan met melding of alleen maar kan met een vergunning.

Al houden burgers zich niet altijd aan de laatste twee.

Zoolgangster

Berichten: 9740
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:24

Mindim schreef:
Hier wordt momenteel ontzettend veel zwaar vuurwerk afgestoken helaas.

Totaal geen respect voor de zorg.


Die zorg weigert ze vanavond toegang tot het ziekenhuis, wegens geen capaciteit door corona , zitten ze daar met hun geblakerde vingers...

nine1987

Berichten: 8355
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:29

Ik zie nu 't topic pas.. Mijn partner en ik blijven vanavond lekker samen thuis op de bank.. We hebben oliebollen en lekkere hapjes en we gaan lekker rustig Netflixen..

Ik hoop ook echt voor alle hulpverleners dat het een rustige nacht wordt..

Hier is wel wat geknal, maar niets verontrustends.. (denk ik)


Edit: net nu ik dit typ, hoor ik minstens 2 brandweerauto's met loeiende sirenes langsrijden)

Summerdreams

Berichten: 1274
Geregistreerd: 17-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:39

Mindim schreef:
De paarden op stal zijn nerveus van al het kabaal net als andere jaren. Carbid wordt opeens ook maar gewoon in elke tuin afgeschoten. Dus die zware knallen zijn opeens overal. Onze hertenbok ook in paniek, zijn dames zijn gelukkig kalm. De honden angstig, zoveel carbid.
Je moet dat carbidschieten toch bij de gemeente aanvragen?
Verder veel erg zwaar vuurwerk, jammer hoor, dat mensen nou niet een jaartje zonder kunnen. Tis mien recht!!!! Zucht



Hier moet je een vergunning aanvragen. Maar ja of er nou echt op gecontroleerd word..

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:54

Wij zijn begin januari verhuisd van de rand van het dorp naar een mini-dorp 100 km verderop. We wonen nu in het bos, maar hebben nog wel buren.
Heb de paarden op de paddock lopen, zijn wel wat gewend. Maar toch ben ik heel bang.
Beide buren hebben zelf honden en een ervan ook een paard, dus hoop dat het mee blijft vallen.
Hier wel heel veel carbid, maar allemaal lekker ver weg. O:)

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:54

Zoolgangster schreef:
Mindim schreef:
Hier wordt momenteel ontzettend veel zwaar vuurwerk afgestoken helaas.

Totaal geen respect voor de zorg.


Die zorg weigert ze vanavond toegang tot het ziekenhuis, wegens geen capaciteit door corona , zitten ze daar met hun geblakerde vingers...


Sorry, misschien heel hard van mij, maar dat zou mooi zijn. Hopelijk leren ze er dan van.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41864
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Denk jij met oud en nieuw aan onze hulpverleners?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 19:55

Nadeel is dat 9 vd 10 keer een onschuldige het slachtoffer is :\.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:18

Myfairytale schreef:
Wij zijn begin januari verhuisd van de rand van het dorp naar een mini-dorp 100 km verderop. We wonen nu in het bos, maar hebben nog wel buren.
Heb de paarden op de paddock lopen, zijn wel wat gewend. Maar toch ben ik heel bang.
Beide buren hebben zelf honden en een ervan ook een paard, dus hoop dat het mee blijft vallen.
Hier wel heel veel carbid, maar allemaal lekker ver weg. O:)


Ik woon in een dorp met nog geen 300 mensen aan de rand van het bos. Ze staan zelfs in het bos te knallen, naast een paardenwei :oo
Oh siervuurwerk gaat ook al.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:18

Zoolgangster schreef:
Mindim schreef:
Hier wordt momenteel ontzettend veel zwaar vuurwerk afgestoken helaas.

Totaal geen respect voor de zorg.


Die zorg weigert ze vanavond toegang tot het ziekenhuis, wegens geen capaciteit door corona , zitten ze daar met hun geblakerde vingers...

Mooi zo

chanicha

Berichten: 12194
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:32

_San87_ schreef:
Nadeel is dat 9 vd 10 keer een onschuldige het slachtoffer is :.



Inderdaad, paar jaar terug ziet onze schoonzoon een kind brandend vuurwerk vasthouden, hij trekt het uit zijn hand en boem stuk van zijn vinger kwijt :(:)

Wij zijn voor het eerst saampjes met warme bollen en flappen en happen :') , kom de deur niet uit hoor!

Boras
Berichten: 9972
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:33

Afgelopen nacht om half 3 rechtop in bed door iets wat wel een explosie leek -:(- -:(- -:(-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 20:36

Ik vrees dat wij zo moeten gaan rijden. Honden raken aardig over de zeik. De guppen in een straat achter hebben een mix van f 1 en meer hele oprit logt vol. Even gevraagd maar ze hebben zeker tot 0.00 of 1.30 guppen van max 13 jaar he. Papa hoorde ik net zeggen dat ze iets verder van zijn auto moesten gaan staan, geen mensen van oorsprong deze regio zo te horen maar uit het westen. Dat voorspeld de komende jaren niet veel goeds. -:(- :r %)

Myfairytale
Berichten: 5420
Geregistreerd: 26-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:07

_San87_ schreef:
Nadeel is dat 9 vd 10 keer een onschuldige het slachtoffer is :.


Dat is wel weer zo... :(


Mindim schreef:
Myfairytale schreef:
Wij zijn begin januari verhuisd van de rand van het dorp naar een mini-dorp 100 km verderop. We wonen nu in het bos, maar hebben nog wel buren.
Heb de paarden op de paddock lopen, zijn wel wat gewend. Maar toch ben ik heel bang.
Beide buren hebben zelf honden en een ervan ook een paard, dus hoop dat het mee blijft vallen.
Hier wel heel veel carbid, maar allemaal lekker ver weg. O:)


Ik woon in een dorp met nog geen 300 mensen aan de rand van het bos. Ze staan zelfs in het bos te knallen, naast een paardenwei :oo
Oh siervuurwerk gaat ook al.


-:(-
Hier godzijdank (nog) niet. Hoop dat dat ook zo blijft. We zitten redelijk ver in het bos van het centrum af zeg maar. Als de buren niets afsteken, zitten we safe. Heb echt wel knoop in mijn maag.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37376
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 21:11

Hier dus de achterburen. -O- twee opritten in het hele dorp met vuurwerk waarvan een dus achter mij. -O-