Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:19

Marije112 schreef:
Ik denk dat deze personen vroeger te weinig pak slaag gekregen hebben :o .


>;)

Of juist te veel. Aggressie thuis vertaalt zich vaker naar aggressie op straat/in andere situaties.

Even ter verduidelijking: dat ik het woord 'logisch' gebruik, wil niet zeggen dat ik het leuk vind of dat ik zelf mee zou doen. Alleen dat het vanuit maatschappelijk oogpunt te verklaren is.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:21

karuna schreef:
De meerderheid is toch 25 min lijkt. Een gemiddelde 40 plusser gaat zich niet via berichten verzamelen om eens lekker ergens de boel kort en klein te slaan. Zo maar omdat het kan. :n


Heb jij de filmpjes gezien van de protesten in Den Haag, waarbij de politie werd aangevallen en ze ook een politicus bedreigen? Dat was niet -25. Daar stonden zelfs oma's bij :+

Afgelopen week was bij Op1 een plan van CDA in Den Haag, die willen gaan inzetten dat de ouders van raddraaiers financiële straffen krijgen. Dus als jouw kind opgepakt word bij rellen, dat je dan bijv. Gekort word op je uitkering.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:23

Marije_1997 schreef:
Ik snap het wel. Alleen het is altijd al, nu word er alleen meer aandacht aan geschonken. Ik ga er niet op in waarom ik het snap.

Opstootjes, rellen en demonstraties zijn er al sinds de mens bestaat. Alleen Tsja de media is nog nooit zo actief geweest als nu.


Dus jij snapt dat er mensen zijn die de behoefte hebben om spullen van een ander te slopen? Om geweld te gebruiken tegen je medemens? Dat je zomaar stenen en zwaar vuurwerk mag gooien naar iemand die ervoor gekozen heeft om politie agent te worden?

Kijk, geweld is er altijd geweest (zelfs in nog veel ergere vormen) en zal ook niet verdwijnen, maar dat maakt nog niet dat het 'normaal' is dat er blijkbaar mensen zijn waarvan we zouden snappen waarom ze het doen?

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:25

Ruitje
Dat lijkt me een goed plan.
Niets staat ze nu in de weg, geen cel, geen geld, niets.
En wat is er dan leuker dan de politie wat te provoceren wetende dat ook die van hogerhand niets mogen doen. Want stel toch dat we een politiestaat genoemd worden. Of in bepaalde wijken discriminerend.
Keer met de brandslang er op of rubberen kogels.
Wie binnen blijft heeft er geen last van, dus aanpakken.

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:30

Maar ze worden toch ook aangepakt? Eerste google hit als ik zoek op 'rellen utrecht': vijftig man opgepakt, de helft krijgt een flinke boete, een aantal komt voor de rechter. Het is niet alsof de politie hulpeloos met de handjes om hoog aan de kant staat :+

(Oh, en zoek even iets meer info op over rubberen kogels, voordat je denkt dat die minder gevaarlijk zijn dan echte kogels. Er is zeg maar een goede reden waarom die niet zomaar worden gebruikt.)

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:34

Utrecht en al die andere steden dan?
En wat is een flinke boete dan? daar ben ik wel benieuwd naar?

Oh als ze net zo gevaarlijk zijn dan echte dan doe die maar :+

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:34

Sociale media geven iedereen een stem en de kans zich te organiseren.

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:38

_Penotti schreef:
Oh als ze net zo gevaarlijk zijn dan echte dan doe die maar :+


Juist. Want rellen zijn nog nooit geescaleerd omdat de politie met scherp ging schieten :roll: (nog even los van de hele ethische kwestie van 'een mensenleven vs. een bushokje' enzo).

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:40

Foaly heb je het stuk van de agenten niet gelezen?
Ik kan het niet zo snel meer vinden.
Dat ze langere diensten moeten draaien hierdoor en die gasten achterna moeten zitten terwijl ze de volgende dag weer op straat lopen!
Dat ze vaak weten wie het zijn, ja Marokkaanse jongeren hadden ze het over, die ze de volgende morgen zo van hun bed hadden kunnen lichten, het is dweilen met de kraan open op deze manier.

purny

Berichten: 27491
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:41

Voor mij is het ook een stressvolle periode geweest en voor de andere mensen ook. Maar dat geeft dan niet het recht om je als een achterlijke idioot te gaan gedragen tegen de autoriteiten.
Word je verzocht om ergens te vertrekken? Doe dat dan ook gewoon. Maar dan moet je niet gaan huilen als je een wapenstok tegen je benen krijgt.
Overigens was op 3 andere filmpjes precies dezelfde dames te zien. En dat waren echt geen mensen onder de 25

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:47

Foaly schreef:
_Penotti schreef:
Oh als ze net zo gevaarlijk zijn dan echte dan doe die maar :+


Juist. Want rellen zijn nog nooit geescaleerd omdat de politie met scherp ging schieten :roll: (nog even los van de hele ethische kwestie van 'een mensenleven vs. een bushokje' enzo).

Die smiley staat er niet achter omdat ik het serieus bedoel natuurlijk.


Maar wel dat rubberen kogels uiteraard dus wel minder gevaarlijk zijn.
Ja uiteraard zitten er risico's aan, maar die zijn heel makkelijk te vermijden: oprotten en naar huis gaan en daar binnen blijven.
Sta je met je kop vooraan in de rellen, niet zeuren dat er 1 in je oog zit.
Niet zo pappen.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:50

Het ligt niet aan de Corona in bepaalde wijken. In bijv de Schilderswijk of in bepaalde wijken in Delft gebeuren dit soort dingen bijna jaarlijks. En vaak zijn het ook jongeren uit andere wijken die de boel slopen en de politie uitdagen in de wijk zoals in de Schilderswijk en in Delft. Bij mij in de buurt is pas de wijk ook leeggeveegd door de politie en ME. 3 nachten op rij van die huurscooters in de brand gestoken, harde vuurwerkknallen. Politie heeft de wijk schoongeveegd nadat een oproep was geplaatst om de rellen en het winkelcentrum te plunderen. En is daarna nog 2 of 3 dagen de wijk in geweest met jongerenwerkers en buurtvaders om het gesprek aan te gaan en jongeren aan te spreken op hun gedrag. Nu na een week is het rustig in de wijk en hangen ze niet meer rond en halen geen kattenkwaad meer uit.

Vorig jaar.. precies hetzelfde liedje in dezelfde periode. Dus heeft niks met de Corona te maken.

juval

Berichten: 13210
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:51

ik begrijp niet dat het leger niet wordt ingezet. (of wel? )

als er een paar boeren met trekkers voor een vreedzaam protest naar Den Haag gaan, dan staat het leger en ME meteen paraat en wordt alles hermetisch afgesloten. Ik begrijp dus niet waarom dit allemaal zo ver kan gaan.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:52

Cayenne schreef:
Nee, ik vind het niet logisch en ook niet begrijpelijk.
Heb er dan ook totaal geen begrip voor.


Nee ik ook niet. En het feit dat mensen zich dit wel kunnen voorstellen vind ik ook heel vreemd.
Eigenlijk denk ik ook dat mensen dit aangrijpen om zich gewoon ontzettend te misdragen. :r

Sansevieria
Berichten: 4203
Geregistreerd: 06-10-04
Woonplaats: Overal en nergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:53

_Penotti schreef:
verootjoo schreef:
Geen wonder?

Ik vind het geen verklaring en begrijp er niks van. Ik heb me als jongere ook vaak zat verveeld en een kort lontje gehad maar dankzij mijn opvoeding moest ik gewoon een baantje zoeken van m’n ouders en op straat hangen werd hier ook echt niet getolereerd :n

Probleem zit wat mij betreft bij incapabele opvoeders.

(vakantie) werk zullen ze niet doen,
Die in de nacht rellen niet, want dan lagen ze wel in hun bed als ze de volgende ochtend weer naar het werk moesten.
Die overdag rellen ook niet, want dan waren ze wel op het werk.

_/-\o_ Precies dat.

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 13:59

Olympia schreef:
Het ligt niet aan de Corona in bepaalde wijken. In bijv de Schilderswijk of in bepaalde wijken in Delft gebeuren dit soort dingen bijna jaarlijks. En vaak zijn het ook jongeren uit andere wijken die de boel slopen en de politie uitdagen in de wijk zoals in de Schilderswijk en in Delft. Bij mij in de buurt is pas de wijk ook leeggeveegd door de politie en ME. 3 nachten op rij van die huurscooters in de brand gestoken, harde vuurwerkknallen. Politie heeft de wijk schoongeveegd nadat een oproep was geplaatst om de rellen en het winkelcentrum te plunderen. En is daarna nog 2 of 3 dagen de wijk in geweest met jongerenwerkers en buurtvaders om het gesprek aan te gaan en jongeren aan te spreken op hun gedrag. Nu na een week is het rustig in de wijk en hangen ze niet meer rond en halen geen kattenkwaad meer uit.

Vorig jaar.. precies hetzelfde liedje in dezelfde periode. Dus heeft niks met de Corona te maken.



Corona of geen corona... het is in elk geval niets nieuws dus :+ En inderdaad, meestal is het een paar dagen gedoe en dan is het weer rustig. En hoe het komt, waar het aan ligt, daar ligt denk ik eerder een taak voor jongerenwerkers en de gemeente dan voor Bokt.

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:05

Oh nee zeker niks nieuws. Google even op Ede Veldhuizen, dan krijg je van de afgelopen jaren ook regelmatig dit soort rellen. Afgelopen jaarwisseling was het nog raak. Een groep van 50 jongeren hebben huisgehouden daar. De boel in de fik steken, rellen etc. 30 man politie erbij, buurtvaders, BOA's etc. Maar niks ingegrepen, dus ze konden uren hun gang gaan. Hebben ook nog een brandweerauto met zwaar vuurwerk bestookt.
Na 3 maanden!! werd ik een keer door de politie gebeld om te vragen of ik er nog wat over kon vertellen.

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:16

Ik woon in Wezep en ben vannacht wakker geworden en heb de ramen dicht gedaan vanwege de rooklucht. Het geluid van de mensen was te in weide omtrek te horen. Er werd bericht gedaan niet naar het centrum te komen want de sfeer was grillig.

Helaas zijn er vaker ernstige dingen hier. Het is een klein dorpje maar er is iets wat niet goed gaat hier.
Paar jaar geleden was er een groot aantal zelfmoorden. 1 oud klasgenoot van mij een achterneef en nog 3 jongeren.

https://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2015/wezep-worstelt-met-hoge-aantal-zelfdodingen/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:29

Melvern schreef:
Ik woon in Wezep en ben vannacht wakker geworden en heb de ramen dicht gedaan vanwege de rooklucht. Het geluid van de mensen was te in weide omtrek te horen. Er werd bericht gedaan niet naar het centrum te komen want de sfeer was grillig.

Helaas zijn er vaker ernstige dingen hier. Het is een klein dorpje maar er is iets wat niet goed gaat hier.
Paar jaar geleden was er een groot aantal zelfmoorden. 1 oud klasgenoot van mij een achterneef en nog 3 jongeren.

https://www.hartvannederland.nl/top-nieuws/2015/wezep-worstelt-met-hoge-aantal-zelfdodingen/

Dat filmpje doet het bij mij niet, ik krijg alleen twee reclames en dan een zwart scherm.
Heb jij dan een idee wat dat voor jongeren zijn, wat voor ouders hebben ze? Wat is er anders in Wezep dan in andere dorpen? Of is het een raadsel voor iedereen?

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 14:51

purny schreef:
Voor mij is het ook een stressvolle periode geweest en voor de andere mensen ook. Maar dat geeft dan niet het recht om je als een achterlijke idioot te gaan gedragen tegen de autoriteiten.
Word je verzocht om ergens te vertrekken? Doe dat dan ook gewoon. Maar dan moet je niet gaan huilen als je een wapenstok tegen je benen krijgt.
Overigens was op 3 andere filmpjes precies dezelfde dames te zien. En dat waren echt geen mensen onder de 25


Ben ik het inderdaad mee eens. Is geen vrijbrief om te gaan rellen. Aanpakken als dat nodig is. De NL politie mag best optreden als ze aangevallen worden. Moeten gewoon respect voor elkaar hebben.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 16:18

juval schreef:
ik begrijp niet dat het leger niet wordt ingezet. (of wel? )

als er een paar boeren met trekkers voor een vreedzaam protest naar Den Haag gaan, dan staat het leger en ME meteen paraat en wordt alles hermetisch afgesloten. Ik begrijp dus niet waarom dit allemaal zo ver kan gaan.


Beiden, de jongeren en de boeren, veel harder aanpakken. Inclusief de gekkies op het Malieveld. En de supporters die hebben huisgehouden in Dusseldorf. Enz. enz. enz. Gewoon iedereen die z'n fatsoen niet kan houden, het gezag negeert en anderen en anderen hun eigendommen in gevaar brengt.

Er speelt een heel groot mentaliteitsprobleem binnen verschillende bevolkingsgroepen.

chanicha

Berichten: 12154
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:04

Boeren vind ik nog wat anders, die knokken voor hun bestaan.

_Penotti
Berichten: 6267
Geregistreerd: 28-02-20
Woonplaats: Tussen de velden

Re: Jongeren voor een deel de weg kwijt nu? Rellen tegen politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:14

Dat vind ik ook, die worden van de ene idiote regel in de andere gegooid die ze wel zelf moeten gaan betalen. Terwijl ze wel werk doen waar ze monden voeden.
Daarnaast hebben die de schade aan bijvoorbeeld het malieveld betaald. En waren ze ook niet bewust aan het rellen tegen politie zoals stenen gooien. Deelden zelfs koffie en broodjes uit.
Ja het was irritant met 40 op de snelweg, maar waren niet bewust dingen aan het vernielen van burgers, zoals auto's in de fik steken.


Leger had hier best gemogen bij de rellen, sluit ze maar in met het leger zodat er geen vrije uitgang meer is en alles wat op het plein/gebied aanwezig is oppakken en eens wat langer vast houden dan een uurtje.

KittyDylan

Berichten: 8886
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:22

Ik heb het idee dat het echt omgeving gerelateerd is?
Hier bij ons valt het allemaal reuze mee, met vandalisme en overlast. De jeugd gaat gewoon bij een persoon in de tuin zitten en daar klooien en drinken ze wat. Is niemand de dupe van.
In ieder geval de vriendengroep van mijn broertje (17-18 jarige)
En uberhaupt hoor je hier niets.
Hulpverleners, politie lastigvallen mogen ze van mij best ook een hogere straf op zetten. Jeugd of niet. Dat is gewoon not done en mogen ze van mij ook echt flink aanpakken.

LWDaisy

Berichten: 4775
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-20 17:31

Het ligt niet aan Corona, het ligt niet aan de hitte. Als het daar aan zou liggen, zouden hele landen op zijn kop staan.

Het ligt imo aan weten dat ze ermee weg komen, weten dat er amper gestraft wordt. Ouders die niet correct opvoeden, die dit soort gedrag pikken van hun kinderen. Er is geen respect meer voor de wet, voor de politie.