Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anjali schreef:In den Helder heeft een dame haar eigen woning groen geschilderd en nu zou ze het moeten overschilderen omdat de buren het niet mooi vinden.Ik persoonlijk vind dat iedereen zich met zijn eigen huis moet bemoeien en een ander met rust laten.Dat schijnt moeilijk te zijn.Dit geval is al op t.v. geweest en in diverse kranten. Hoe denken jullie daarover?
Sky_As schreef:ik ben heel erg van leven en laten leven. Maar ik vind ook dat als je in een rijtjeshuis woont je een beetje rekening dient te houden met je medemens. Ik vind dat als iemand in een hutje op de hei woont hij het vooral zelf moet weten, maar ik zou toch ook not amused zijn als mijn buren hun huis (die vastzit aan de mijne) knalroze zouden schilderen.
Want ongeacht of ik het wel of niet mooi zou vinden, met een beetje pech wordt mijn huis minder goed verkoopbaar....
Jorex schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/15/be ... n-a4005997
Ik vind het wel gezellig, als de anderen nu ook eens hun huizen in hippe kleurtjes zouden schilderen dan zou dat heel leuk staan.
oomens schreef:Waarom zouden dat soort afwijkende knalkleuren nodig zijn/toegestaan moeten worden? Een beetje neutrale kleuren en/of in lijn met de omliggende bebouwing is toch niet teveel gevraagd?
Brainless schreef:Het komt vanuit de gemeente.. die bepaald welke kleur je huis (en kozijnen ed.) mag hebben.
De ene gemeente is makkelijker (ligt ook aan de wijk) dan de andere.
In onze vorige wijk mocht je je huis zelf (dus de stenen) ook niet schilderen.. alleen stenen hebben in een bepaalde kleurslag.
Jorex schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2020/07/15/be ... n-a4005997
Ik vind het wel gezellig, als de anderen nu ook eens hun huizen in hippe kleurtjes zouden schilderen dan zou dat heel leuk staan.
Achterom schreef:Het is toch je eigen huis? Dan beslis je toch zelf in welke kleur je dat schildert?
Achterom schreef:Het is toch je eigen huis? Dan beslis je toch zelf in welke kleur je dat schildert?
Ik vind het bizar dat daar überhaupt een ander iets over te zeggen heeft...
oomens schreef:Achterom schreef:Het is toch je eigen huis? Dan beslis je toch zelf in welke kleur je dat schildert?
Eh, nee. Tenminste, niet aan de buitenkant.
Daar hebben we de Welstandscommissies voor, om daarop toe te zien. Anders krijg je voor je het weet Belgische toestanden.
Hier is bijvoorbeeld verplicht in de verkoopakte opgenomen dat de kleur van het buitenschilderwerk niet mag worden aangepast. Dat houdt het straatbeeld wel zo netjes.
oomens schreef:Achterom schreef:Het is toch je eigen huis? Dan beslis je toch zelf in welke kleur je dat schildert?
Eh, nee. Tenminste, niet aan de buitenkant.
Daar hebben we de Welstandscommissies voor, om daarop toe te zien. Anders krijg je voor je het weet Belgische toestanden.
Hier is bijvoorbeeld verplicht in de verkoopakte opgenomen dat de kleur van het buitenschilderwerk niet mag worden aangepast. Dat houdt het straatbeeld wel zo netjes.
Ann schreef:Achterom schreef:Het is toch je eigen huis? Dan beslis je toch zelf in welke kleur je dat schildert?
Ik vind het bizar dat daar überhaupt een ander iets over te zeggen heeft...
Omdat het de waarde van andere, naastgelegen huizen naar beneden kan halen. In een woonwijk heb je nu eenmaal rekening te houden met andere huiseigenaren. Mocht je dat niet willen, kun je er ook voor kiezen om ergens iets vrijstaands of afgelegen te kopen.
Brainless schreef:Toch zou ik als buren hier niet blij mee zijn..allemaal mooie grachtenpandachtige voorgevels en dan dat gedrocht...
https://www.zecc.nl/thumbnails/project/ ... 33-no-text