Politie geweld tegen hond Tommy

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
cariena1973
Berichten: 510
Geregistreerd: 07-04-09
Woonplaats: Oldenzijl

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:09

Getekend

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 17:09

Popstra schreef:
beatje schreef:
Van wie begreep jij dat? Ik heb namelijk een ander stuk gelezen.De agenten waren voor iets anders in de straat ,daarop besloot deze familie te hond er tussen uit te gaan laten, er is toen verzocht de hond vast te binden en zelf weg te gaan en daarna is de agent losgegaan op die hond.Buiten dat dit gewoonweg belachelijk is vraag ik me af waarom denk je als eigenaar goh er lopen overal agenten laat ik nu de hond uit gaan laten,dat zie je namelijk op de beelden ook ,de straten zijn bezaaid met agenten ,je ziet de mensen buiten gaan en het volgende beeld is de hond vast gebonden op de boom waarop de hond blaft of uitvalt dat kan ik niet zien en daarop zie je die agent losgaan

Ik vraag me altijd af wat is de trigger van die agent geweest je zo te misdragen op een weerloos dier.Heeft er een woordewisseling plaats gevonden is er wat anders gebeurt?Want dat staat namelijk niet op het filmpje. Of is de agent echt gewoon een complete idioot?

https://bokt.digidip.net/visit?url=http ... %3D1995421
Als je op dit bericht naar beneden scrolt dan zie je een eerste bericht over het voorval met text eronder hoe het gegaan is.

Ze vertellen zelf een ander verhaal ,ze waren naar een feest geweest,zien de agenten in de straat ,besluiten de hond uit te laten ,dan moeten ze de hond aan een boom binden en worden ze gearresteerd.Als je het bijbehorende filmpje ziet,dan zie je dat er geknipt is. Ze lopen de deur uit hebben een tweede hondje bij,beel eindigd bij de stoep. Volgende beeld is dat de hond aan de boom gebonden is mevrouw op haar knieen zit de hond een uitval richting de agent doet of dat voor of na het taseren is kan ik niet zien. Er mist een stuk film.Dus ik vraag me af ondanks dat ik het geweld op de hond niet goed praat wat is er gebeurt? Heeft de hond gebeten,hebben ze gedreigd met de hond?
Die agenten zijn daar niet heen gegaan met we gaan eens een wandelaar van straat plukken en die zijn hond mishandelen. Ik heb het idee dat we een half verhaal te horen krijgen. Waarbij ik de eigenaren net zo schuldig vind als de arme hond. Ze hadden gewoon kunnen wachten tot het rustig op straat was en dan je hond uitlaten.

Of het moet in die buurt gewoon zijn dat er zoveel politie op straat loopt? Dan heb ik niks gezegd.

loulou

Berichten: 14812
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-20 18:20

pmarena schreef:
Ik vond het overigens bij het zien van dat filmpje wel bijzonder dat er meteen een professionele camera bij leek te zijn, bij die behandeling van de hond door de dierenarts. Meteen een soort interview met de dierenarts. Dat ziet er niet uit als een filmpje dat met een GSM is gemaakt.

En ook dat de mensen er bij mochten zijn en filmen terwijl de hond zo aan de apparatuur ligt....

Ik vraag me af wat daar het verhaal achter is dat ze dat direct zo hebben kunnen filmen.
Wel heel goed natuurlijk +:)+


Dat vond ik ook opvallend

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:25

Dat is helaas niet zo bijzonder. Dierenartsen krijgen de meest vreselijke dingen te zien. Als je een dierenarts hebt die daar erg begaan mee is of ervaren, dan is de verslaglegging belangrijk. De beelden zeggen genoeg.

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 18:47

Hebben die dan een camera staan die beelden geeft alsof de NOS staat te filmen...?

Ik dacht eerst heel eventjes dat het nagespeeld was door de extreem goede beeldkwaliteit joh.
Maar was al snel duidelijk dat die hond daar echt "live" lag te lijden :(:)

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:00

Die camera bij de dierenarts is heel vreemd vind ik nog steeds. Dat is professioneel gefilmd.

Ik kan je wel vertellen Jenny01 dat het absoluut niet gewoon is bij dierenartsen om het op die manier vast te leggen. :)

Palmera

Berichten: 9484
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:04

Heel simpel: als mijn hond zoiets overkomt en ik ga naar de DA kun je er donder op zeggen dat mijn vriendin met haar peperdure en gegarandeerd goede beeldkwaliteit gevende camera daar gelijktijdig met mij arriveert.

En dan krijg je dus inderdaad topkwaliteit om alles zo goed mogelijk vast te leggen

Popstra
Berichten: 13820
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:08


AfricanLady

Berichten: 8010
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:11

Bah de politie is echt niks waard. Trieste stakkers

pillow
Berichten: 7839
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: naast het drents friese wold

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:18

het was gisteravond op TV toch? ik heb het niet gezien iemand vertelde het mij.

Solistar

Berichten: 773
Geregistreerd: 31-05-07

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:39

Al is het een half verhaal, al heeft die hond gegromd of zelfs al was die agressief, dan had de politie dat met de eigenaren moeten kortsluiten en niet hun frustratie moeten uiten op een hulpeloze hond die op dat moment vastgeknoopt zit en niks kan doen. Wat een zelfcontrole heb je dan. Voor mij heeft de achtergrond er niet veel mee te maken, iemand die zijn frustraties zo op een hulpeloos dier botviert mag niet zo'n beroep uitoefenen.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 19:51

Die camera is idd niet zo heel bijzonder. Der komen echt schrijnende gevallen voorbij in een praktijk die soms ook op de foto moeten.

Tinkermuts

Berichten: 9390
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:02


pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 06:56

Popstra schreef:
Volgens mij mij is het een documantaire. Dat staat er in het begin van de video

https://youtu.be/1newV2jKW5w


Ja dat zag ik ook wel :=

Maar een documentaire over een onverwachte gebeurtenis is over het algemeen iets dat je achteraf maakt. Het verbaasde me enorm dat in die documentaire alles direct live bij de dierenarts al professioneel vastgelegd werd. Het lijkt in eerste instantie een nagespeelde situatie omdat iedereen zo rustig is, de DA zo rustig zijn verhaal doet, en dan besef je dat die hond ècht daar op dat moment op die tafel ligt.

Ik zou niet weten waar ik zo snel iemand vandaan moest halen die dat even op dergelijke professionele manier doet tijdens zo'n enorm stressvol moment waarin ik denk dat mijn hond het loodje gaat leggen. Ik had het wel logisch gevonden als ze even een opmerking gemaakt hadden over dat die beelden live werden gemaakt omdat.... want zal vast niet de enige zijn die zich er over verbaasde :)

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:24

Het grote probleem is dat er in Nederland te veel argesieve honden zijn en te veel bijt incidenten plaats vinden.
Ik begrijp wel dat agent bij zoveelste argesieve hond kiest om zich zelf en de omgeving te beschermen.

En wat is vooraf gegaan? Hebben deze mensen de politie bedreigd met deze hond of waren ze hier vanwege zoveelste bijt incident ?

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:26

Ook als ze de politie bedreigd hebben is dit gedrag niet toelaatbaar. taseren bij direct gevaar begrijp ik,niet doelloos zolang blijven doorgaan tot er zelfs tanden en weet ik veel is aangedaan,dat is mishandeling.

Jolliegirl

Berichten: 32995
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:28

Wat ik niet begrijp is dat dit 4 maanden geleden is gebeurt....
En het onderzoek naar de agenten nogsteeds niet is afgerond!


Walgelijk!

Ann

Berichten: 13322
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:34

Blussem schreef:
Het grote probleem is dat er in Nederland te veel argesieve honden zijn en te veel bijt incidenten plaats vinden.
Ik begrijp wel dat agent bij zoveelste argesieve hond kiest om zich zelf en de omgeving te beschermen.

En wat is vooraf gegaan? Hebben deze mensen de politie bedreigd met deze hond of waren ze hier vanwege zoveelste bijt incident ?

Heb je het filmpje gezien? Wat jij nu zegt is helemaal niet van toepassing op deze situatie.

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:34

Blussem schreef:
Het grote probleem is dat er in Nederland te veel argesieve honden zijn en te veel bijt incidenten plaats vinden.
Ik begrijp wel dat agent bij zoveelste argesieve hond kiest om zich zelf en de omgeving te beschermen.

En wat is vooraf gegaan? Hebben deze mensen de politie bedreigd met deze hond of waren ze hier vanwege zoveelste bijt incident ?

Ik weet niet of je het filmpje hebt bekeken..
Ik niet, maar ik las dat de hond gewoon rustig op zijn kont zat te wachten toen hij getaserd werd..

Mars

Berichten: 33277
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Vld

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:40

Waar ik niet bij kan is dat geen enkele van de aanwezige agenten hun collega (s) heeft teruggefloten. Hoe kun je 20 minuten lang staan kijken hoe je collega’s op een vastgebonden dier staan in te trappen en taseren??
Dan heb je het niet over 1 rotte appel, dan is de hele ploeg rot. En is er blijkbaar geen cultuur van elkaar aanspreken op ontoelaatbaar gedrag maar heerst er een doofpotcultuur en houdt men elkaar de hand boven het hoofd. Degenen die erbij stonden en niks deden om hun collega terug te fluiten zijn minstens even fout.

Ann

Berichten: 13322
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:42

Ik ben het helemaal met je eens, Mars.

pmarena

Berichten: 48238
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:45

Annemiek: het filmpje is (vind ik) wel erg onduidelijk hoor, ver weg, donker, korrelig.... helemaal niet goed te zien wat de hond / agenten nu eigenlijk doen.

Ik wil nog best geloven dat ze bang waren dat hond los zou komen (of dat misschien zelfs (bijna) was?) ofzo.
En dat het beestje onrustiger was dan gezegd wordt. Want welke hond blijft nou rustig in zo'n situatie :(:)

Maar zo lang met dat dier tobben + het type van de verwondingen erbij.... dat moet door het betrokken team echt "uitgelegd" worden hoe dat nu zover heeft kunnen komen :j Arm beest.....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41741
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Politie geweld tegen hond Tommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 07:51

Ik durf het filmpje niet te kijken. Maar gezien het overgrote deel van de reacties (hier en op Facebook) van mensen die dat wel gedaan hebben, durf ik er wel van uit te gaan dat er een hoop zinloos geweld is geweest.

Ontzettend medelijden met het arme dier en ik hoop dat de verantwoordelijke agenten uit hun functie gezet worden, beter nog, worden ontslagen als politieagent.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:15

8nnemiek schreef:
Blussem schreef:
Het grote probleem is dat er in Nederland te veel argesieve honden zijn en te veel bijt incidenten plaats vinden.
Ik begrijp wel dat agent bij zoveelste argesieve hond kiest om zich zelf en de omgeving te beschermen.

En wat is vooraf gegaan? Hebben deze mensen de politie bedreigd met deze hond of waren ze hier vanwege zoveelste bijt incident ?

Ik weet niet of je het filmpje hebt bekeken..
Ik niet, maar ik las dat de hond gewoon rustig op zijn kont zat te wachten toen hij getaserd werd..

Dan zou ik het filmpje eens bekijken, hij blaft of springt richting de agent. Maar zit vastgebonden aan een boom. Dus voor die agent geen reden om zo los te gaan. Wel blijf ik erbij dat hier meer gebeurd moet zijn dan er verteld word.

AaronYve

Berichten: 10504
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-20 08:20

_San87_ schreef:
Ik durf het filmpje niet te kijken. Maar gezien het overgrote deel van de reacties (hier en op Facebook) van mensen die dat wel gedaan hebben, durf ik er wel van uit te gaan dat er een hoop zinloos geweld is geweest.

Ontzettend medelijden met het arme dier en ik hoop dat de verantwoordelijke agenten uit hun functie gezet worden, beter nog, worden ontslagen als politieagent.


Ik heb hetzelfde. Wil het ook niet zien eerlijk gezegd.
Alle respect voor de politie hoor. Maar voor dit heb ik totaal geen respect.