Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:maar hier in Nederland is het racisme tussen politie en de gekleurde Nederlander niet of nauwelijks een bestaand probleem,
Ineke2 schreef:Die boosheid richting Halsema snap ik niet zo. Zij heeft in samenspraak met de politie de juiste beslissing genomen die er op dat moment gemaakt kon worden.
Er zouden maar een kleine 300 mensen naar de demonstratie komen, dat werden er fors veel meer.
Met geweld / dwang de demonstratie stoppen dan maar?
Dat had zeer waarschijnlijk zwaar uit de hand gelopen.
Ineke2 schreef:Die boosheid richting Halsema snap ik niet zo. Zij heeft in samenspraak met de politie de juiste beslissing genomen die er op dat moment gemaakt kon worden.
Er zouden maar een kleine 300 mensen naar de demonstratie komen, dat werden er fors veel meer.
Ineke2 schreef:Citaat:maar hier in Nederland is het racisme tussen politie en de gekleurde Nederlander niet of nauwelijks een bestaand probleem,
Heb je onder een steen geleefd? Hier is etnisch profileren door de politie én de belastingdienst aan de orde van de dag hoor.
Neemt niet weg dat ik de demonstratie op deze manier echt afkeur momenteel... Echt waar zit je verstand met zijn allen...
Cayenne schreef:Ja idd zou ik ook niet gaan demonstreren, sowieso omdat het ook niets uithaalt, maar met zoveel mensen tegelijk is het gewoon vragen om problemen.
Er wordt nu opgeroepen om de dam-demonstranten in thuisquarantaine te laten gaan: https://www.telegraaf.nl/nieuws/6723445 ... uarantaine
mvdende schreef:OH MY GOD !
Is eigenlijk het enigste wat ik nu kan bedenken.
Hoe verschrikkelijk dom kun je zijn om nu te gaan demonstreren met zo veel mensen tegelijk?
En dan zeggen: demonstreren is een recht....
Tja, sorry hoor, maar de vrijheid om je te verplaatsen is ook een recht, een recht die de afgelopen 11 weken is "onderdrukt" vanwege corona
"Alleen samen" is toch het motto?
In een "normale" situatie gaan de demonstranten hun gang maar, maar in de huidige wereld is het niet te verkopen dat dit soort demonstraties gehouden worden en dat daar niet tegen op getreden wordt.
Ik snap echt wel dat er in Amerika gedemonstreerd wordt ivm de dood van George Floyd, maar hier in Nederland is het racisme tussen politie en de gekleurde Nederlander niet of nauwelijks een bestaand probleem, dus waarom hier in Nederland ook demonstreren tegen iets wat aan de andere kant van de grote plas is gebeurd?
Echt normaal gesproken heb ik geen moeite met dit soort demonstraties, maar op dit moment vind ik het echt veel te ver gaan!
Die demonstranten brengen de vrijheid in Nederland in gevaar, door corona te verspreiden.
Ik ben echt zo gigantisch boos! We leven al 12 weken met beperkingen die "normaal gesproken" hardstikke in strijd zijn met de grondwet, mensen verliezen hun baan, ouderen zijn eenzaam en dan bedenkt een groep mensen dat het fijn zou zijn dat er weer een golf besmettingen aan moet komen.
Ongelooflijk!
Popstra schreef:Ik snap de boosheid wel. Mevrouw wist een dag vantevoren dat er een demonstratie kwam op de Dam. Iedereen weet wat er nu voor chaos is daar over en je kon dus verwachten dat dit druk zou gaan worden. Ze had dit moeten verbieden bij de organisatoren. Net als dat ze deed met de dodenherdenking op de Dam nog geen maand terug en viering 5 mei..
Het was krommer dan krom dit en niet goed te praten.