Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:13

ravellie schreef:
Onzin

Je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren, en je hoeft al helemaal niet iets voor een ander in te vullen.


Hoezo onzin? Mondkapjesplicht is er nou eenmaal in supermarkten. Houd je er aan of blijf lekker thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:22

IMANDRA schreef:
Dus. Heb je je lolletje weer gehad vandaag?

Ja, dank je :knuffel:

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:41

Telpeva schreef:
Ik ken wel mensen die geen mondkapje op kunnen ook al zouden ze het graag doen, die inmiddels gewoon niet meer in de supermarkt durven komen omdat mensen zo vijandig tegen ze doen. Ze worden verbaal en nonverbaal gewoon weggepest.



Diep triest maatschappelijk gedrag.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:43

Shaggy09 schreef:
ravellie schreef:
Onzin

Je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren, en je hoeft al helemaal niet iets voor een ander in te vullen.


Hoezo onzin? Mondkapjesplicht is er nou eenmaal in supermarkten. Houd je er aan of blijf lekker thuis.


Daar heb jij helemaal niets mee te maken.
Als iemand daar een geldende reden voor heeft, mag dat gewoon
(je moet het alleen wel kunnen aantonen door bijv een kaartje, bewijs of het tonen van een medicijn)

Electra63

Berichten: 17894
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:44

ravellie schreef:
Telpeva schreef:
Ik ken wel mensen die geen mondkapje op kunnen ook al zouden ze het graag doen, die inmiddels gewoon niet meer in de supermarkt durven komen omdat mensen zo vijandig tegen ze doen. Ze worden verbaal en nonverbaal gewoon weggepest.



Diep triest maatschappelijk gedrag.


En wat vind je van die mensen die bewust geen mondkapje opdoen in de supermarkt, omdat ze Corona maar een griepje vinden en het niet eens zijn met de maatregelen?

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:47

Shaggy09 schreef:
ravellie schreef:
Onzin

Je hoeft niet iedereen over 1 kam te scheren, en je hoeft al helemaal niet iets voor een ander in te vullen.


Hoezo onzin? Mondkapjesplicht is er nou eenmaal in supermarkten. Houd je er aan of blijf lekker thuis.


Precies dat.

En om even terug te komen op het aantal wappies in m'n Facebook. Natuurlijk bekappen trok mensen uit een bepaalde hoek soms die als vliegen op de stront afkwamen door het woord natuurlijk.

Frans Veldman had z'n bedrijf NOOIT paard natuurlijk moeten noemen en een andere naam voor natuurlijk bekappen moeten verzinnen. Hoe hard je ook je best doet het wekt de verkeerde suggestie.

De breuk met paard natuurlijk had oa hier mee te maken. M.i. werden die vage types niet hard genoeg aangepakt.

ravellie

Berichten: 3079
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:52

Zelf draag ik wel een mondkapje, maar ik zal de laatste zijn om een ander daar zomaar op aan te spreken.
Ik ken de achterliggende gedachte van die ander helemaal niet.
Ik hoop dat iedereen hier zijn maatschappelijk steentje aan wil bijdragen, en natuurlijk is het zo dat er mensen zijn die het bagatelliseren, dat vind ik niet ok.

Electra63

Berichten: 17894
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 18:54

Ik ben ook geen voorstander van mondkapjes. Maar ik draag ze wel.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 19:00

Telpeva schreef:
Ik ken wel mensen die geen mondkapje op kunnen ook al zouden ze het graag doen, die inmiddels gewoon niet meer in de supermarkt durven komen omdat mensen zo vijandig tegen ze doen. Ze worden verbaal en nonverbaal gewoon weggepest.
Dat heb je uit de eerste hand?
Want eerlijk gezegd, de enkele keer dat ik mensen zonder mondkapje op in een supermarkt heb zien rondlopen, was er niemand die ze daar op aansprak (nee, ikzelf ook niet).
Als mensen zonder mondkapje zich ook nog eens opzichtig niet houden aan de 1,5 m afstand, dus zich langs je heen duwen of in je gezicht gaan praten, dan zou ik het niet meer dan logisch vinden om er wel wat van te zeggen, maar dan hebben we het ook gewoon over onbeschoft gedrag. Gelukkig heb ik daar nog geen ervaring mee.

Telpeva

Berichten: 14812
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 21:53

Askja schreef:
Telpeva schreef:
Ik ken wel mensen die geen mondkapje op kunnen ook al zouden ze het graag doen, die inmiddels gewoon niet meer in de supermarkt durven komen omdat mensen zo vijandig tegen ze doen. Ze worden verbaal en nonverbaal gewoon weggepest.
Dat heb je uit de eerste hand?
Want eerlijk gezegd, de enkele keer dat ik mensen zonder mondkapje op in een supermarkt heb zien rondlopen, was er niemand die ze daar op aansprak (nee, ikzelf ook niet).
Als mensen zonder mondkapje zich ook nog eens opzichtig niet houden aan de 1,5 m afstand, dus zich langs je heen duwen of in je gezicht gaan praten, dan zou ik het niet meer dan logisch vinden om er wel wat van te zeggen, maar dan hebben we het ook gewoon over onbeschoft gedrag. Gelukkig heb ik daar nog geen ervaring mee.

Twee hebben het mij persoonlijk verteld, eentje was zodanig geschrokken en onder de indruk van hoe ze een keer was behandeld door een mede klant met een zeer grote mond dat ze het niet meer durfde, haar ouders doen nu haar boodschappen. De ander wordt boos aangekeken, in de gaten gehouden, met een grote boog omheen gelopen. Dat doet toch iets met je gevoelens als mensen zo afwijzend op je reageren, ook al doe je niks verkeerd. Hij bestelt alleen nog maar online omdat hij het ook gewoon zat is om elke keer als vuil te worden aangekeken.

Bovenstaande gaat over mensen met problemen aan hun luchtwegen die geen mondkapje kunnen dragen maar die zich waar het kan wel altijd aan de regels houden.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 22:18

Dat is wel sneu en oneerlijk. Een grote mond geven tegen iemand zonder mondkapje lijkt me sowieso niet constructief. Dat mensen er moeite mee hebben en dat laten merken met een boze blik of terugdeinzen vind ik dan weer wat begrijpelijker, in die zin dat die mensen natuurlijk ook niet kunnen weten waarom die persoon geen mondkapje draagt, en zelf misschien gewoon heel bang zijn om besmet te worden.

Het lijkt mij voor mensen met luchtwegproblemen sowieso veiliger om de supermarkt zo veel mogelijk te vermijden. Want die lopen natuurlijk wel een extra risico als ze besmet raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:03

Citaat:
Evergreen – WAKE-UP CALL!
Terwijl lamestream verwoede pogingen onderneemt ons te overtuigen van een ongelukkige samenloop van omstandigheden als oorzaak voor het vast lopen van de H3RC, het container vlaggeschip van rederij Evergreen, in het Suezkanaal, rammelt deze lezing van de toevalligheden.
Toevallig komt de naam van deze rederij het meest voor in onderzoeken naar mensen- en drugssmokkel.
Toevallig is de rederij Evergreen eigendom van de Clinton foundation.
Toevallig is Evergreen de deep state alias van Hillary R. Clinton.
Toevallig is de U.S.S. code van Hillary Clinton H3RC.
Toevallig staat het bewuste schip geregistreerd als H3RC.
Toevallig raakt uitgerekend dit schip stuurloos in het Suezkanaal.
Toevallig woedt er een zandstorm waarmee het schip dwars komt te liggen.
Toevallig overspant de lengte van dit schip meer dan de totale breedte van het kanaal.
Toevallig gebeurt dit noodlottig voorval uitgerekend in de belangrijkste scheepvaart verbinding tussen het westen en Azië.
Toevallig komt hierdoor de economische afhankelijkheid ten gevolge van de geopolitiek van de nwo/deep state pijnlijk duidelijk in beeld, nog voor deze geïnstalleerd is.
Toevallig worden multinationals en de beurs het hardst geraakt in deze situatie.
Toevallig maakt het gebeuren ineens voelbaar welke macht over de wereldbevolking de nwo naar zich toetrekt met haar geopolitiek.
Toevallig is de Russische marine nu aanwezig ten noorden van het Suezkanaal.
Toevallig heeft de Russische marine de middellandse zee nu hermetisch afgesloten ter hoogte van Gibraltar.
Toevallig is de Amerikaanse marine aanwezig ten zuiden van het Suezkanaal.
Toevallig zijn beide marines aanwezig langs de gehele kust van Europa en daarmee de havens waar de H3RC naar onderweg was.
Toevallig heerst er op zee een ander recht dan op het vaste land.
Rest mij enkel nog de vraag:
Hoeveel toevalligheden zijn er nodig voor U, om niet meer te geloven in toeval?


Kwam dit tegen op Facebook :')

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:08

Citaat:
Toevallig woedt er een zandstorm waarmee het schip dwars komt te liggen.

Ah, men kan inmiddels het weer besturen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:13

Toevallig was de kapitein ook een man, het was dus hoogst waarschijnlijk een plan om met de blokkade vrouwen te onderdrukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:20

enzino schreef:
Toevallig was de kapitein ook een man, het was dus hoogst waarschijnlijk een plan om met de blokkade vrouwen te onderdrukken.


Ik las idd dat oa Easytoys veel goederen onderweg heeft, al die vrouwen die hun bestelde speeltjes niet op tijd zullen krijgen -O-

Shadow0

Berichten: 43536
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:20

Relaxed: een de manieren om om te gaan met conspiracy mafklappers is om ze geen gratis platform te geven. Dus aub niet zulke hele lijsten quoten, hooguit een korte samenvatting in eigen woorden. Hoe vaker iets herhaald wordt, hoe fijner het is voor de conspiracies en hun aanhangers.

Anoniem

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:22

Hoezo bepaal jij voor mij wat ik post en hoe?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:34

Shadow0 schreef:
Relaxed: een de manieren om om te gaan met conspiracy mafklappers is om ze geen gratis platform te geven. Dus aub niet zulke hele lijsten quoten, hooguit een korte samenvatting in eigen woorden. Hoe vaker iets herhaald wordt, hoe fijner het is voor de conspiracies en hun aanhangers.
Je zou ook kunnen zeggen: hoe vaker dit soort onzin getoond wordt, hoe meer mensen zelf kunnen vaststellen om wat voor totale crap het gaat.
Maar dan moet je uiteraard wel enig vertrouwen hebben in het gezond verstand en beoordelingsvermogen van de gemiddelde Bokker.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:42

Relaxed schreef:
Hoezo bepaal jij voor mij wat ik post en hoe?


Ze zegt 'alsjeblieft' hoor. En ze heeft ook gelijk voor wat betreft de impact op zoekresultaten.

Ann

Berichten: 13331
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:47

Dat zou voor mij voelen als een soort van censuur. Ik kan me beter vinden in het bericht van Askja.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 13:55

Je kan veel van Bokt topics zeggen, maar niet dat ze onderdeel zijn van het fabeltjesfuik. Hier wordt dat soort info juist niet klakkeloos verspreid zonder dat het ontkracht wordt. Het lijkt me dus ook nogal onnodig om het hier te behandelen alsof we wel onderdeel van dat fabeltjesfuik zijn.

mysa

Berichten: 10540
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Conspiracy theorieën en hun aanhangers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 14:26

Het gaat er niet om wat wij er over zeggen, het gaat om algoritmes die met bepaalde woordreeksen komen. Hoe vaker er hits zijn, hoe hoger die termen in de zoekmachineresultaten verschijnen. Dus niet speciaal bokt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:42

Ik vermoed dat je zo ongeveer heel Bokt daarvoor vol moet spammen met conspiracytaal, en dat gaat niet lukken want a. meer dan genoeg tegengas en b. modteam is hier snel genoeg bij.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:56

Ook leuk als lachmoment van de dag na een saaie Teams meeting :D . Ga zelf niet zoeken op zulke berichten maar kan er hier met een glimlach om lachen.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:32

mysa schreef:
Het gaat er niet om wat wij er over zeggen, het gaat om algoritmes die met bepaalde woordreeksen komen. Hoe vaker er hits zijn, hoe hoger die termen in de zoekmachineresultaten verschijnen. Dus niet speciaal bokt.


Maar als dat het probleem is, dan moeten die zoekmachines hun algoritmes aanpassen. Het lijkt me een stuk effectiever om daar op in te zetten ipv angstvallig niks durven zeggen, want stel je voor dat je daarmee iemand het wappiegat in trekt.