Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 18:35

Die donors heeft Trump erg hard nodig, om in de advocaatskosten te voorzien en voor de komende rallies. Vergeet niet, dat Trump meer aan campagne geld ter beschikking heeft, dan de hele GOP.

Karl66

Berichten: 29756
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-23 19:49

Cowboy55 schreef:
pmarena schreef:
Ja hij heeft er wel een beetje van weg inderdaad, met die wenkbrauwen enzo....

Ik las gisteren nog ergens dat er een paar Maga's zijn die Trump gepolst hebben of die McCarthy zijn baantje niet over wil nemen :=


Ja, die wenkbrauwen met die haarspeldbocht erin. Dat vooral.

Trump polsen is MAGA-gel*l:
a. Voor Trump is dat een degradatie;
b. Ze krijgen hem nooit benoemd op de job. Stemronde #7.000: nog steeds dezelfde 8 idioten voor, de rest tegen.


En misschien nog wel het allerbelangrijkste, hoe wil je speaker worden als je geen afgevaardigde bent? Klein maar toch wel belangrijk detail.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:12

Voorlopig beroept Trump zich op immuniteit, tijdens de gebeurtenissen m.b.t. het Capitool. Hij was toen nog steeds President. Daar staat tegenover dat de President moet handelen naar de geest van de wet. Wordt een juridisch getouwtrek. Aangezien er nog veel meer zaken spelen, verdienen de advocaten een vermogen dankzij de handelingen van Trump.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 08:50

Daarom is de afkorting MAGA (Make Attorneys Get Attorneys) ook zo passend :=

Intussen wil geen enkele zichzelf respecterende advocaat nog voor Trump werken want het is inmiddels wel duidelijk dat hij 1] niet van plan is om te betalen en 2] je onder de bus gooit zodra hij een kans ziet om daar zelf beter van te worden. Voor Trump werkt dus alleen nog maar het kachelhout der advocaten....

Er wordt ook gezegd dat zijn advocatenclubje vergeten is iets aan te vinken waardoor hij nu door de rechter beoordeeld gaat worden ipv. door een jury :=

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 09:29

Jim Jordan, heeft de steun van Trump.

Cowboy55
Berichten: 8503
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:04

Karl66 schreef:
En misschien nog wel het allerbelangrijkste, hoe wil je speaker worden als je geen afgevaardigde bent? Klein maar toch wel belangrijk detail.


Technisch gesproken KAN het klaarblijkelijk wel: https://edition.cnn.com/2023/10/05/poli ... index.html

Hoe kom ik tot die conclusie? Als het technisch gesproken helemaal niet zou kunnen dan zou dat in voornoemd artikel benoemd zijn lijkt me? Dan zou iemand (een Democraat, een anti-MAGA Republikein of CNN zelf) dat toch meteen aangegeven hebben?

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 10:12

Volgens de eigen regels van de Republikeinen zou het niet mogen om speaker / voorzitter zeg maar te worden, omdat hij met die rechtszaken zit.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:14

Het is gewoon een algemene regel, dat een aan te wijzen speaker niet in rechtszaken betrokken mag zijn. Dat geldt niet bij een kandidaat voor president.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 11:19

Ik denk dat het enige voordeel van het hele Trump en MAGA-gebeuren is, dat nu wel duidelijk de zwaktes en tekortkomingen van het hele systeem heel duidelijk zichtbaar zijn geworden. Hopelijk kunnen ze daar 1 en ander aan veranderen voordat er vernuftigere types met soortgelijke bedoelingen misbruik van besluiten te gaan maken in het kielzog van Trump.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 12:53

Dan zal de grondwet moeten verandert worden. Dat gaat echt niet gebeuren.

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:39

Ik bedoelde de regels die van toepassing zijn in de grondwet voor een president. De regels voor house speaker zijn strenger, dan die voor president, hetgeen erg vreemd is.

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:43


pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:56

Mwoah ik vind hem wel een beetje dunnetjes hoor.... het is niet dat hij keihard zegt dat HIJ foto's heeft gezien. Het is een beetje een geschokte, bij elkaar geraapte zin die je inderdaad prima op kan vatten als dat hem het nieuws van die onthoofde babies ter ore is gekomen.

https://twitter.com/Natsecjeff/status/1 ... 1101591907

Ik zag gisteren ook in de gauwigheid een filmpje langskomen van news anchors aan een tafel bij CNN of CNBC ofzo, die er uitermate geschokt en flabbergasted bij zaten en het hadden over het zien van die foto's waarbij er zelf geblurde foto's zichtbaar waren en iets van een foto met een omgegooid babybedje tussen rommel. Zij spraken ook hun afschuw uit op een soortgelijke manier als Biden in dat filmpje.

Ik kan me prima voorstellen dat hij dat net had gezien voordat hij daar dat praatje ging houden. En dat hem later dan vast wel ter ore zal zijn gekomen dat het blijkbaar niet waar is...? Ik heb geen idee waar dat nieuws dan vandaan komt verder.

Maargoed ik vind het ook een beetje flauw dat er zo gespot wordt met Trump dat hij gezegd zou hebben dat mensen maar bleek in hun lijf zouden moeten injecteren tegen de Covid, die uitspraak was ook wel iets genuanceerder vond ik. Hoe een klootzak ik het ook vind, dat is imo ook niet helemaal fair.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:18

Trump winnaar eerste Republikeinse voorverkiezingen in Iowa - https://nos.nl/l/2505079

Het zal toch niet gebeuren..
Hij raaskalt in mijn ogen nu al

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 09:24

Bizar hè. Ik vrees echt voor de uitslag in november. De democraten schuiven niemand anders dan Biden naar voren toch? Die man is nu toch gewoon écht te oud? -O-

Cowboy55
Berichten: 8503
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:03

Echwel schreef:
Trump winnaar eerste Republikeinse voorverkiezingen in Iowa - https://nos.nl/l/2505079

Het zal toch niet gebeuren..
Hij raaskalt in mijn ogen nu al


Hij heeft daar vorige keer ook heel erg dik gewonnen, dus die overwinning is niet zo raar.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 10:09

Dat hij Iowa ging winnen lag in de lijn der verwachting :j

Een aantal andere staten wordt wat lastiger als het goed is. Ik weet niet of hij uiteindelijk de kandidaat voor de Republikeinen zal worden of dat ze ein-de-lijk een stokje daarvoor gaan steken. Maar landelijk krijgt hij het gewoon nooit meer voor elkaar om echt te winnen.

In 2016 was het al nipt. Hij krijgt echt nevernooit meer de aantallen stemmers van toen met al zijn walgelijke daden, acties en uitspraken. Dat hij door Republikeinen / Maga's als interne favoriet gekozen wordt is heel andere koek dan wanneer het hele land er zijn zegje over mag doen.

Neemt niet weg dat het natuurlijk te walgelijk voor woorden is dat er nog zo veel mensen zo diep gezonken zijn dat ze denken dat Trump de meest geschikte kandidaat voor hun partij is. Wel mooi dat de andere kandidaten nu eindelijk wat feller gaan worden in hun aanpak van Trump, en eindelijk ook eens wat meer in de aanval gaan over wat er zoal niet deugt.

Altijd fijn als dat ook van binnen de partij aan de kiezers wordt gecommuniceerd zodat die ook eindelijk wat stukjes van de absoluut niet positieve werkelijkheid mee krijgen +:)+

Biden ziet er niet flitsend uit maar het is wel een degelijke, fatsoenlijke kerel die achter de schermen heel veel goede dingen doet. Nu moeten de Democraten dat wat meer onder het voetlicht zien te brengen. Ik vind het wel super dat er nu ook wat fanatiekere Democraten zijn die geen blad voor de mond nemen. Raskin, Moskowitz, AOC, Crockett enzo....echt geweldig hoe die dat tuig de oren wassen :D

En The Lincoln Project....oef die pakken Trump ook goed aan :=

Ik ben benieuwd tussen welke 2 het uiteindelijk zal gaan. Trump heeft in 2020 niet van Biden gewonnen en na alles dat er daarna nog gebeurd is, lukt dat nu zéker niet meer. Dat weten de Republikeinen ook dus ik ben benieuwd of ze eindelijk afstand gaan nemen gezien Trump vast niet op tijd door justitie neergehaald wordt omdat dat allemaal zo lang duurt altijd.

Je zou hopen dat ze nu dan eindelijk voor een ander kiezen nu Trump al jaren alleen maar voor verlies zorgt. Maarja, onderschat nooit de stupiditeit van de moderne Republikeinen.... ik ben echt super benieuwd wat er in de volgende staten gaat gebeuren en hoe ver de andere kandidaten / Republikeinen nu misschien dan toch nog zullen gaan om ein-de-lijk van Trump af te kunnen komen.

Kom maar op *\o/*

nikkel
Berichten: 2536
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 11:43

Wat ik al tig keer heb geschreven, Trump gaat dit gewoon winnen. De meerderheid van de republikeinen nemen geen afscheid van hem.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:00

Ik ben zó benieuwd wat er dan vervolgens gaat gebeuren. Of er ècht geen grens is waarbij "de rest" het hele Trump en Maga gebeuren zo zat zijn dat ze het roer om gaan gooien.

Dat ze het niet uit landsbelang doen moge duidelijk zijn.
Nu zal blijken of ze ook niet voor het partijbelang Trump een schop onder zijn hol gaan geven.

An sich hebben ze nog steeds de mogelijkheid om met de billen bloot te gaan, Trump er uit te knikkeren en zichzelf weer iets geloofwaardiger te maken met een andere kandidaat. Ik denk ook dat ze zichzelf dermate ingegraven hebben dat ze dat niet meer voor elkaar krijgen. Maar in theorie ZOU het kunnen....

Ze staan nu al zo voor schut. Willen ze het echt zover laten komen dat ze nog eens de verdubbelaar in gaan zetten door officieel Trump als kapitein aan het roer te zetten...? :=

nps
Berichten: 1986
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:27

Bereid je er maar op voor dat Trump gewoon weer president gaat worden. Onze eigen NL Trump heeft het ook niet slecht gedaan. Rechtspopulistische retoriek werkt.

Chris Christie, die zich openlijk uitsprak tegen Trump heeft het opgegeven. Anti-Trump zijn zorgt politiek niet voor winst.

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:41

Je kan nooit iets 100% uitsluiten natuurlijk, maar je gelooft toch zeker zelf niet dat iedereen die in 2016 voor Trump heeft gestemd, dat nogmaals gaat doen nu na alles dat gebeurd is en nog bezig is :?

Besef je wel hoeveel mensen er afgeknapt zijn op de 1001 negatieve dingen die er sindsdien door Trump gedaan zijn / bekend geworden zijn? Niet alleen de "zwevende kiezers" maar ook heel veel "normale" Republikeinen zijn echt helemaal klaar met Trump. In 2020 al, waardoor Biden won. En sindsdien heeft Trump echt geen mensen meer voor zich teruggewonnen met zijn bizarre gedrag, maar er wel weer heel veel verloren omdat het langs de randen toch echt wel afbrokkelt.

De kern van hardcore Maga's en dom gehouden evangelicals hebben wel de grootste mond maar grote dikke randen van het electoraat brokkelen gestaag af hoor. Als het in 2020 al niet meer lukte, dan in 2024 zéker niet :n

Anti-Trump zijn zorgt nòg niet voor winst. Stukje bij beetje moet dat komen want het is gewoon niet houdbaar. Achter gesloten deuren kotsen de niet die-hard MAGA's hem echt wel uit hoor.

En Wilders is natuurlijk een heilig watje vergeleken met wat Trump allemaal uitgevroten heeft :=

Berdien

Berichten: 64534
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 12:49

Ik ben wel benieuwd naar onderbouwing van jouw stelling pmarena, de hoeveelheid mensen die zou zijn afgeknapt.

Zie bijvoorbeeld dit nieuwsbericht: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/v ... gewond-bij
Ik vrees dat er meer mensen zijn die Trump én zijn acties steunen dan jij denkt.

Echwel

Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:03

Ik vind zelf Trump enger dan Wilders
In Amerika is het toch een ander systeem en deze man weet precies welke snaren hij moet raken

pmarena

Berichten: 48205
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:17

Berdien: Dit linkt naar filmpje van Capitool agent...? En een groepje hardcore Maga's die de J6 gevangen als helden ziet? Die mensen bestaan natuurlijk gewoon :j En dat zijn er veel te veel -O-

Het stikt van de hardcore Maga's en evangelicals die wanhopig willen blijven geloven dat Trump hun "redder" is. Maar dat is de harde kern waar echt nog een dikke schil van iets meer realistische / bereikbare mensen onder zitten.

Het stikt ook van de mensen die in 2016 en zelfs in 2020 nog op Trump gestemd hebben maar nu absoluut niet meer op hem zullen stemmen omdat er teveel gebeurd is en ze de democratie in hun republiek uiteindelijk toch het belangrijkst vinden, ondanks dat ze altijd R gestemd hebben. Dan moet je gewoon andere interviews en kanalen bekijken waar dit soort mensen ook aan het woord komen.

Het is trouwens ook al heel simpel logisch nadenken: de extreme Maga's en wat normalere Republikeinen hebben in 2020 volop op Trump gestemd. Daarmee heeft hij verloren van Biden en nog ruim ook.

Denk je dat er na alles dat er gebeurd is, mensen die in 2020 op de Dems hebben gestemd, nu na het hele doorlopende Trump spektakel sinds 2020 ineens denken van Ja eigenlijk wel een goede keuze die Trump! Dáár ga ik op stemmen. En hem als haatdragende jankerd ineens geschikter vinden dan Biden? Die gewoon heel veel successen behaald heeft, en op het belangrijkste punt al wint: dat hij geen dictator wil zijn :=

Of is de kans groter dat er door J6, de nasleep daarvan, het haatdragende gejank van Trump, het duidelijk naar buitenkomende dictatoriale verlangen, de rechtszaken, zijn banden met Epstein, het zichzelf voor schut zetten van de Rep. die niet eens een speaker kunnen kiezen en behouden enzo.... juist nog wat minder mensen dan in 2020 op Trump zullen stemmen?

Dat de meeste Maga's er (nog) niet (genoeg) door beïnvloed worden is echt iets anders dan de rest van de Republikeinen / zwevende kiezers hoor. Elke dag zijn er meer mensen voor wie de grens bereikt is. En de in het openbaar langzaam afbrokkelende steun vanuit de eigen partij / Fox helpen daarbij, want mensen krijgen nu her en der wat informatie stukjes in hun bubbel +:)+

Daarbij heb je ook er inmiddels verschillende YouTube kanalen zijn (zoals o.a. de Meidas Touch bvb.) die ook veel informatie naar buiten brengen waar druppelsgewijs toch ook R kiezers informatie door ontvangen. Er is véél meer tegenbeweging en afkeer van Trump in de samenleving dan in 2020 :j

Ook ex-Maga's die hun verhaal doen enzo. Veel mensen die teleurgesteld zijn over Trump zijn egoïsme.

Alleen bij de hardcore Maga's zie je daar weinig van, die graven zich alleen maar dieper in dus als je alleen hun retoriek hoort/ziet dan lijkt het alsof heel de USA nog helemaal hoteldebotel van Trump is.

Maargoed, dat hoeft verder niemand met me eens te zijn natuurlijk :)

Trump is echt vele malen enger dan Wilders. Heeft totaal geen geweten. Is in 1 ding heel goed en dat is in liegen en bedriegen en mensen voor zijn karretje spannen. Maar op een gegeven moment valt het toch op dat niemand lang aan zijn zijde blijft, en al die mensen doen hun verhaal uiteindelijk en dat is niet fraai. Je kan je karma niet altijd ontlopen, dat houdt een keer op. Zelfs bij een beroeps oplichter.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 16-01-24 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37285
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-24 13:21

Maar een ding snap ik hieraan niet, als hij schuldig bevonden wordt voor de dingen waarvoor hij is aangeklaagd. Mag hij dan wel gewoon president worden? Met alle gevolgen van dien %)

En hoe staat hij eigenlijk tegenover Israel? De mening van Wilders is daarin wel duidelijk.