Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16234
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 11:53

pmarena schreef:
Aan de andere kant neem ik het ze wel kwalijk. Dat ze de moeite niet nemen om iets verder te kijken naar het handelen van Trump. Hoe hatelijk hij is in zijn berichten enzo. Je hoeft nu niet echt diep te graven om wat hoekjes op te kunnen tillen en te zien dat er niks van een braaf godvrezend persona in zit....

Of dat walgelijke gepraat over Biden zomaar klakkeloos overnemen. Dat die zo dement als een deur zo zijn. Je hoeft maar even een interview ofzo met hem op te zoeken door een andere zender waardoor je een langer filmpje ziet zonder knipperij en de beste man daadwerkelijk een poos aaneengesloten hoort en ziet praten. Dan zie je snel genoeg dat hij oud is, maar niet achterlijk....

Uiteraard begrijp ik hoe het kan ontstaan dat mensen zo vastzitten in die bubbel.
Dat je het dan "gelooft" is 1 ding. Maar voordat je toch zelf ook lelijk gaat praten over iemand...dan is het goed fatsoen om eerst even naar een eventuele andere kant van een verhaal te zoeken.


Eens hoor, ik vind dat als je beter kan, je ook beter moet doen :j

Als kind weet je niet beter, maar nieuwe informatie hoort je wel de ogen te openen. Die volledige blindheid begrijp ik ook niet heel goed, moet ik eerlijk zeggen. Ik werd als kind geïsoleerd van andere informatie, maar als volwassene, en zeker nu, is het zoveel makkelijker om zelf informatie te zoeken.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:07

Ja dat is het hem wat ik zelf ook zo lastig vind hieraan.

Als je kijkt naar van die filmpjes waar Trump aanhangers geïnterviewd worden op straat zeg maar.
Dan zie je natuurlijk de uitwassen. Maar ook heel veel eigenlijk helemaal niet slechte mensen, die eigenlijk best verstandig en vriendelijk klinken. Die ook wel zeggen dat ze bepaalde trekjes van Trump niet fijn vinden. Maar dat er toch niets kan gebeuren waardoor ze niet op hem zouden stemmen. Want alle negatieve dingen zijn nep.

Op het moment dat je je bewust wordt van vervelende trekjes. En dat je beseft dat je voorgelogen kan worden. Dan zou je toch hopen dat er een lampje aan gaat dat je eigen kamp dat wellicht ook zou kunnen doen. En dat er misschien meer waarheid in bepaalde dingen zit dan er gezegd wordt. Dat het minste dat je kan doen, is om toch eens naar originele beelden te kijken van CSPAN, Jan. 6 committee enzo....

Esplendido
Berichten: 3140
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 12:49

Dat niet verder kijken en onderzoeken daar verbaas ik mij echt over. Zeker in een tijd als dit dat er zoveel verschillende bronnen zijn waar je allerlei informatie op kunt vinden. Om dan alles maar af te doen als ‘leugens’ is wel heel makkelijk.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 15:53

Ik vind dat sowieso, ook bij ander wappie gebeuren zeg maar. Het gemak om de gevestigde orde in twijfel te trekken want je wordt voorgelogen.... maar van die enge haatzaaiende types..... daarvan bedenken dezelfde mensen dan niet dat die (ook?) wel eens vervelende motieven zouden kunnen hebben.... macht, geld enzo.

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 16:05

pmarena schreef:
Ik vind dat sowieso, ook bij ander wappie gebeuren zeg maar. Het gemak om de gevestigde orde in twijfel te trekken want je wordt voorgelogen.... maar van die enge haatzaaiende types..... daarvan bedenken dezelfde mensen dan niet dat die (ook?) wel eens vervelende motieven zouden kunnen hebben.... macht, geld enzo.


Niks mis met macht en geld. Vraag maar en hen:



Valt me nu ineens op dat die 2 wel heel erg lijken op Putin en Loekasjenko.....

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-23 19:48

Avalanche schreef:
Als iemand met conservatieve familie in Amerika kan ik je zeggen dat dat moment niet komt.

Jullie lijken allemaal te denken dat de verdeeldheid in Amerika iets van de laatste jaren is. Dat is niet zo.
En wel hierom: jaren geleden, ten tijde van Bush, was abortus hét politieke issue. Wie voor abortus was, was slecht, we tegen abortus was, was goed. "Gij zult niet doden" gold vooral voor de meest kwetsbaren: de baby's in de baarmoeder. Die moesten beschermd worden, desnoods tegen hun eigen moeders.

Ik voelde me geweldig toen, want ik was advocaat voor degenen zonder stem. Uiteraard stemden mijn ouders voor Bush en ik ook. Abortus was allesbepalend toen, dat was ook het enige waar debat over was.
Om de impact ervan te begrijpen, is het goed denk ik om dit artikel te lezen: https://abcnews.go.com/Politics/abortio ... d=85588254

Voor mij heeft Nederland alles veranderd.

Maar voor conservatief Amerika, maakt het alles uit of de kandidaat voor of tegen abortus is. Zijn ze ertegen, dan zijn ze Gods gezalfde. Zijn ze ervoor, dan zijn ze van de duivel. En Trump is tegen abortus. Het is denk ik ook super belangrijk om te begrijpen, dat het niet rationeel is. Je wordt ermee geïndoctrineerd.
Wij kregen popjes van een 5 maanden oude foetus, een 6 maanden oude foetus, hoe klein die waren, en ze zagen eruit alsof ze al helemaal af waren. Wat een monster was je als je dat weg liet halen......

Maar wat ons niet verteld werd was dat de meeste abortussen voor 10 weken al uitgevoerd worden. Wat ons ook niet uitgelegd werd was dat wij niet het recht hebben over het lichaam van een ander beslissingen te maken. Of wat er gebeurt als abortussen verboden worden, hoeveel ellende dat veroorzaakt. Daar kwam ik allemaal later achter. Het enige wat ik zag was een kwetsbaar babietje en vreselijke vrouwen en dokters die dat babietje vermoordden.

Het is denk ik daarom dat ik allergisch ben voor emotioneel geladen taal in een abortus debat.

En voor die mensen is Trump een held, want hij heeft ervoor gezorgd dat abortus weer verboden werd. En daarom maakt het ook niets uit wat hij doet. Hij kan idd mensen op Times Square gaan doodschieten, en hij zal ervan maken dat het abortusartsen zijn. Dan wordt hij bejubeld.


Ze vinden misschien wel dat je een anti abortus standpunt moet hebben als Republikeins politicus. Ze willen dan weer niet dat je ook anti abortus wetgeving invoert. Want een overgrote meerderheid van de Amerikanen is voor het recht op abortus, inclusief een substantieel deel van de Republikeinen. Dat is één van de belangrijkste redenen waarom de Republikeinen in de midterms niet de meerderheid in het huis en de senaat hebben gekregen. Dat is ook de reden waarom in referenda voor pro abortus standpunten gekozen worden door een overgrote meerderheid van de mensen. En juist ook in zwaar conservatieve staten zoals Kansas.

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 00:23

Trump gaat niet meedoen aan de tv debatten tegen de andere republikeinse kandidaten. Hij vindt t nodig...

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:19

mylittlejoy schreef:
Trump gaat niet meedoen aan de tv debatten tegen de andere republikeinse kandidaten. Hij vindt t nodig...


NIET nodig bedoelde je.

Ik snap t wel: hij staat een straatlengte voor en kan door te verschijnen alleen maar verliezen.

Daarnaast scoort zijn arrogantie goed bij zijn stemmers, zeker als ie het combineert met een kreet in de zin van: "Heb wel wat beters te doen". Dat ie wellicht gewoon gaat golfen is dan weer een ander verhaal.

EDIT: Hij heeft inderdaad wat beters te doen _O- : De Amerikaanse oud-president Trump zal zich komende donderdag melden bij de gevangenis van Fulton County in de staat Georgia. Dat meldt hij op zijn socialemediaplatform Truth Social. Hoe laat hij dat zal doen, is niet bekend. "Kun je het geloven? Ik ga donderdag naar Atlanta, Georgia om te worden gearresteerd", schrijft hij.

https://nos.nl/artikel/2487515-trump-me ... in-georgia

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-23 07:45

Tja hij moest zich voor vrijdag 12:00 uur melden geloof ik. En gezien hij altijd elke vorm van aansprakelijk gehouden worden zo lang mogelijk uit wil stellen leek donderdag wel voor de hand te liggen.

Ik hoop dat er weer wat potentiële Trump af vallen door het niet mee doen aan het debat. Hij heeft trouwens ook niks te vertellen over het beleid dat hij zou willen gaan voeren want er is maar 1 ding dat hij wil: zichzelf en zijn enablers waar mogelijk voordeeltjes toeschuiven. Achter degenen aan gaan die op welke manier dan ook tegen hem zijn. Eb voor de rest zal het hem zijn bips oxideren.

Ik denk overigens dat hij zelfs nu in een debat voor zijn MAGA's nog hoge ogen kan gooien. Gewoon met veel bluf en veel grove uitspraken de anderen schofferen, ongeacht welke kritische vragen er gesteld worden. Dat werkt prima voor hem.

Ik geloof dat het idee was dat hij ipv naar dat debat, bij Tucker Carlson even lekker propaganda wilde gaan spuien.

Het is echt zó hard nodig dat hij in een rechtszaal gedwongen wordt tot praten en dat mensen dan zien dat hij ineens een heel ander liedje zingt. Al die gasten moeten in hun verklaringen gefilmd en volop uitgezonden worden als ze eindelijk de waarheid vertellen.

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:33

pmarena, Trump gelooft (heilig) in zijn waarheid. Dat is het probleem. Dat geldt ook voor een aantal van zijn kameraden. Dus wat ze gaan vertellen is hun waarheid, dat is heel wat anders dan de waarheid zoals die is.

8nnemiek

Berichten: 43470
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:34

Afbeelding

:')

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:04

Ha, het mugshot is er! Nou hij staat er fraai op :=

Nikkel: hij weet dondersgoed wat hij doet hoor. Dat hij niet gewonnen heeft enzo. Het enige dat hij heilig gelooft is dat hij meer waard is dan welke andere aardbewoner dan ook.

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:13

pmarena, agree to disagree. Trump gelooft absoluut dat hij de verkiezingen heeft gewonnen. Hij kan niet verliezen in zijn denkwereld.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:55

Hij weet 100% dat hij gewoon het aantal stemmen niet heeft gehaald.

Hij begrijpt er niks van "dit kan niet waar zijn" en daarom wil hij op welke manier dan ook zijn in zijn beleving rechtmatige plaats terug pakken. Zodat hij dat verlies niet toe hoeft te geven. Maar hij wéét het wel degelijk hoor :j

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-23 10:33


Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:32

Kunnen mensen hier me misschien meer uitleggen over de shut down waarin Amerika zich op dit moment bevindt? Het heeft iets te maken met Trumpaanhangers, maar ik begrijp niet helemaal wat. Ik zag zo snel geen recenter topic over dit onderwerp en een nieuwe aanmaken gaat me ook net een beetje ver. Alvast bedankt!

tamary

Berichten: 29229
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 18:39

Uitlegje van de NOS :
https://nos.nl/artikel/2492395-vier-vra ... trump-kamp

Zou schadelijk zijn voor de zittende president, dus ...

Reden die ze geven is dat ze willen korten op onderwijs en bijstand. Volgens mij was er een ander verband gepromoot over compassie en geloof?

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 19:31

Sommige mensen denken op die manier ( overheidsdiensten die niet langer betaald worden) de zaak tegen Trump te kunnen ophouden. De rechtervleugel ( extremisten) hebben daarmee Mc, Carthy in hun tas, gezien de eerder afgedwongen mogelijkheden. Dit is puur een staaltje machtsvertoon. Een kleine minderheid, die de meerderheid hun eisen oplegt. De schade kan buitengewoon groot zijn voor Amerika indien dit voor langere tijd zou worden voortgezet. Mc Carthy heeft destijds zelf zijn hoofd op het hakblok gelegd na vijtien stemrondes.

We gaan het zien, tot midden nacht Amerikaanse tijd hebben ze de tijd om tot overeenstemming te komen.

Kimmie25501

Berichten: 7593
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 20:47

Oh het is nog niet? Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren. Dat NOS-artikel was heel duidelijk, dankjewel!

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 08:37

Er is een voorstel aangenomen door de gematigden van beide kanten. Daarmee is er voor een periode van 45 dagen noodfinanciering.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-23 09:50

Dat groepje extremisten binnen de Rep. partij geniet er gewoon van om macht uit te oefenen en zoveel mogelijk dwars te liggen. Maakt niet uit hoe, als zij maar filmpjes en berichtjes kunnen plaatsen voor hun volgers waarop ze oh zo sterk lijken. Intussen doen ze geen zak voor hun kiezers, die dat her en der ook wel in de gaten hebben. Dus hopelijk knikkeren die ze er volgende keer uit door dan op een ander binnen hun district te stemmen.

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:29

McCarthy, kan alleen aanblijven bij een meerderheid in de (senaat dacht ik). Daarbij is de hulp van de democraten van uiterst belang. Misschien heeft het extreem rechtse blok hun hand overspeelt. Dat blijkt vanzelf.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-23 09:48

Nouja ze hebben sowieso al niet erg hun zin gekregen door niet mee te gaan in het voorstel van McCarthy. Want omdat zij niet voor wilden stemmen, heeft hij een ander voorstel gemaakt met aangepaste punten in het voordeel van de democraten, zodat zij wèl daarvoor wilden stemmen +:)+

Nu is het de vraag of de democraten McCarthy willen steunen inderdaad om het hamertje vast te blijven houden. Tja wat moet je ermee. Hij is niet te vertrouwen natuurlijk, maar dat is een potentiële andere Republikein ook niet die ze anders naar voren zouden kunnen schuiven. Daar gaan die extreme Maga's hetzelfde kunstje bij flikken. En je wilt ook geen Gaetz of andere extreme Maga op die plek.

Een geschikte(re) vervanger voor McCarthy vanuit de Republikeinen zou ik zo niet weten....

Het is denk ik wel interessant om te zien wie er wat gaat stemmen als er een stemronde komt voor McCarthy. Zowel bij de Republikeinen als bij de Democraten. De ellende is natuurlijk wel weer dat als de Democraten stemmen dat ze McCarthy willen behouden, dat zo'n ellendeling als Gaetz (en co) dan weer kan roepen "zie je wel dat hij een Democraten-vriendje is!".

Het lijkt me wel interessant eigenlijk, stel dat de Democraten (en andere Republikeinen?) er voor kiezen om hem weg te stemmen, hoe ze dat dan op gaan lossen om McCarthy te vervangen :=

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:29


Kinke

Berichten: 20572
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 07:59

tja...niet verrassend toch? Misschien gaan nu toch wat 'fans' afhaken, de meeste Amerikanen kunnen het niet waarderen dat je hun veteranen neerhaalt.