Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 20:04

pmarena, de republikeinen vinden de anderen een probleem, zijzelf absoluut niet. Wat ik al veel eerder schreef, Trump heeft het geld dat de republikeinse partij mist.

Karl66

Berichten: 29775
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-23 23:20

Oh, de Republikeinse partij heeft genoeg sponsoren, die hebben Trump echt niet voor het geld nodig. Het probleem is dat de extreme rechtervleugel de partij in een houdgreep heeft. Zonder die vleugel win je de voorverkiezingen niet en daardoor krijg je zulke extreme kandidaten, die het dan juist in de verkiezingen heel moeilijk krijgen, omdat ze te weinig het midden kunnen bereiken.

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:14

Het is volgens mij anders gesteld, de rechtervleugel van de republikeinse partij hangt het gedachtengoed van Trump aan.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 08:27

Allebei denk ik :j

Ik denk overigens niet dat ze echt het gedachtengoed van Trump 100% aanhangen, maar dat ze voor een groot deel gewoon puur zien hoe succesvol zijn aanpak is. Om stemmen (=macht) te krijgen. Online views en duimpjes. En al met al vooral geld los te kunnen kloppen van hun base.

Ik vermoed dat ze voor een groot deel heus wel weten dat ze stierenpoep staan te spuien en haat staan te zaaien op basis van onterechte claims.

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 10:07

Ik vermoed dat ze voor een groot deel heus wel weten dat ze stierenpoep staan te spuien en haat staan te zaaien op basis van onterechte claims.

In het bovenstaande zit de misvatting in van de algemene redenatie: extreem rechts vind dat zij het gelijk aan hun kant hebben. Kortom my way or the highway. Hun waarheid is de waarheid. Waarom denk je dat de republikeinen in de staten waar zij een meerderheid hebben de kieswetten zodanig hebben aangepast dat er geen enkele mogelijkheid is voor de democraten om daar ooit nog een verandering in aan te kunnen brengen.

tamary

Berichten: 29258
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:13

nikkel schreef:
Ik vermoed dat ze voor een groot deel heus wel weten dat ze stierenpoep staan te spuien en haat staan te zaaien op basis van onterechte claims.

In het bovenstaande zit de misvatting in van de algemene redenatie: extreem rechts vind dat zij het gelijk aan hun kant hebben. Kortom my way or the highway. Hun waarheid is de waarheid. Waarom denk je dat de republikeinen in de staten waar zij een meerderheid hebben de kieswetten zodanig hebben aangepast dat er geen enkele mogelijkheid is voor de democraten om daar ooit nog een verandering in aan te kunnen brengen.

Simpelweg omdat als ze verliezen ze een echt vak moeten gaan leren?

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 13:33

En omdat ze dan hun (corporate) sponsors / donors niet "terug kunnen betalen" voor hun steun.

Overigens zou je toch denken dat een republikeinse partij an sich wel bestaansrecht zou moeten kunnen hebben in een eerlijk kies systeem. Als ze wat minder extreem zouden zijn.

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 15:22

Als je het nederlandse kiessysteem erop los zou laten, dan denk ik dat de republikeinse partij een aardige veer zou moeten laten. (compleet gevoelsmatig zonder enige vorm van cijfermateriaal).

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 16:07

Nu sowieso :j

Maar ik denk dat er in de USA best animo is voor wat minder progressief gedachtengoed maar wel gewoon op basis van eerlijke communicatie. Dit het ene zeggen terwijl ze heel bewust totaal het andere doen is echt een misselijke manier van het spelen van dit "spelletje".

Dat je nu later moet terugkomen op wat je gezegd hebt / het niet voor elkaar kan krijgen / tot andere inzichten komt zoals je in de politiek natuurlijk wel vind regelmatig ziet, vind ik nog wat anders. Maar wat ze nu doen is gewoon puur bewust voorliegen met de intentie om daarmee stemmen (en geld) aan te trekken.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:35


nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 11:47

Ik denk niet dat, dat gaat gebeuren. Al is het maar van wege de druk van de rechtse republikeinen.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 12:30

Ik denk dat er zat binnen de partij zijn die eigenlijk af willen van alle Trumpers. Ze moeten alleen de ballen groeien.

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:07

Ze moeten alleen de ballen groeien. Dat kost tijd en heel veel geld ( geld is macht) en je hebt invloedrijke mensen nodig met grote netwerken.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-23 13:28

Aan de andere kant...op zich hoeven ze alleen maar op een ochtend uit bed te stappen en voor zichzelf te bedenken dat ze klaar zijn met die hele Trump bullshit. Een aantal Republikeinen doet dat, een flink deel Republikeinse leiders en kiezers zou liever iemand anders dan Trump willen... ze moeten alleen de stap nemen om die stroming sterker te maken door zich daar bij aan te sluiten.

Dan kunnen ze nog steeds een heleboel achterlijke standpunten houden, alleen maar zichzelf afkeren van die uitwassen van Trump en de MAGA idioterie. En de wat meer gematigde Republikeinse kiezers iets geven om zich bij aan te sluiten als tegenhanger voor de Trump vleugel.

Echwel

Berichten: 12510
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 20:47

Amerikaanse oud-president Trump gearresteerd in rechtbank Miami, wordt vanavond voorgeleid - https://nos.nl/l/2478803

Ben benieuwd of hij idd 20 jaar cel krijgt

nps
Berichten: 2000
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-23 22:35

nikkel schreef:
Ze moeten alleen de ballen groeien. Dat kost tijd en heel veel geld ( geld is macht) en je hebt invloedrijke mensen nodig met grote netwerken.


Of een revolutie van het volk, maar dat lijkt me ook sterk. Wie bepaald betaald, geldt nog veel meer in Amerika. Heb alvast een slogan voor de democraten: "We built a wall to keep the rapists and criminals out, so don't vote a rapist and criminal in" :)

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 07:33

Het moet gewoon vanuit die Republikeinse volksvertegenwoordigers komen. Als het ze niet als partij lukt, dan maar 1 voor 1 aangeven dat ze ervoor kiezen om Trump / MAGA's achter zich te laten. Ik denk dat er veel meer volk een "ouderwetse" Republikeinse partij wil dan die MAGA-idioterie.

Dan kunnen ze nog steeds ouderwets gesponsord worden door de NRA en fossiele brandstoffen / big business enzo. En kunnen de mensen weer terugkomen die al bij ze weggelopen zijn en dat nog zouden gaan doen naarmate Trump eindelijk eens aangepakt wordt.

Hoewel ik hoop dat er bij veel mensen de ogen geopend zijn wat een windvaantjes die Republikeinen zijn en hoe groot hun bereidheid blijkt te zijn om "party over country" te kiezen, en dat ze daarom niet meer op ze willen stemmen omdat heel duidelijk gebleken is dat ze niet te vertrouwen zijn en geen enkele moeite hebben om hun eigen base voor te liegen...

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:08

Ik heb ergens gelezen, ik weet niet meer waar, dat 80% van de republikeinse partij nog steeds achter Trump staat. Men vindt dat het proces, dat nu van start gaat zuiver politiek gemotiveerd is. Trump kan hiermee weg komen, gezien het feit dat de rechter (republikein) de mogelijkheid heeft om de zaak vanuit politiek oogpunt te behandelen. Pardon voor mijn omschrijving, ik weet het niet beter te omschrijven.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 09:18

Die 80%: Ik geloof er helemaal niks van. In het openbaar zullen velen (nog steeds..!) zeggen dat ze achter Trump staan. Maar ik weet 100% zeker dat vele ruggengraatloze types zoals McCarthy en Graham ècht wel beter weten en liever vandaag dan gisteren van Trump en de MAGA's af zouden zijn.

Maar ze zijn gewoon te bang voor hun eigen hachtje om enige integriteit te tonen :n

Als de hele Republikeinse partij (of in ieder geval degenen die weten hoe verderfelijk ze aan het liegen zijn en dat zat zijn) nou gewoon met de billen bloot zou gaan. Naar de buitenwereld zou communiceren dat ze afstand van Trump nemen omdat hij echt te ver is gegaan (genoeg dingen om daarbij te benoemen zou ik zeggen...) dan krijgen meer en meer mensen een eerlijker beeld van wat er daadwerkelijk speelt. En dan zouden ze kunnen beginnen met het opnieuw opbouwen van de partij.

Nu is het 1 grote etterende wond. Hoe langer je wacht met de viezigheid er uithalen, hoe langer het duurt voordat het helen kan beginnen.

Ik denk dat er zat MAGA aanhangers zijn die gesterkt worden in hun geloof in Trump door die andere gieren die er omheen vliegen en niet ingrijpen maar bevestigen wat Trump zegt, terwijl een groot deel daarvan ècht wel beter weet en zich buiten het zicht van de camera's zitten te verbijten omdat ze zich gevangen voelen zitten in de weg die ze ingeslagen zijn.

Hoe meer Republikeinen zich eerlijk uitlaten over wat een hondsvod Trump is, of alleen al maar zeggen dat hij de toekomst niet is omdat hij te weinig kiezers zal halen, hoe groter de kans dat de kiezers ook wegstromen van Trump.

Ik denk dat er zat Trump aanhangers zijn die in wezen helemaal geen slecht volk zijn. Maar die gewoonweg gebrainwashed zijn in het geloof dat Trump "de goede" is. Die strijdt tegen "het kwaad" van de democraten. Omdat die engerd dat zelf steeds zegt. Maar vooral omdat anderen het bevestigen!

Trump is gewoon het nare egoïstische mannetje dat hij is. Ik denk dat ik die MAGA's er omheen (die wel beter weten!) nog erger vind want die geven het volk het gevoel van bevestiging dat het echt waar is allemaal wat hij uitkraamt -O-

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 10:45

Mensen zijn niet geneigd om hun oordeel, te heroverwegen. Toegeven, dat je een fout hebt gemaakt is vrij moeilijk zeker in deze. Mede gezien de enorme polarisatie in de VS.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:23

Op zich hoeven ze dat nog niet eens toe te geven om van Trump af te komen. Ze krijgen zó veel mogelijkheden in de schoot geworpen. Hoeven alleen maar te zeggen dat ze in het licht van alle recente ontwikkelingen Trump geen geschikte kandidaat (meer) vinden. Maar dàt is al te veel moeilijk vooralsnog. Echt schandalig :n

nps
Berichten: 2000
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 11:47

De voorverkiezingen zijn belangrijk voor welke kandidaten er zijn en daar is steun van bedrijven en je mede republikeinen veel belangrijker dan wat het volk wil. En Trump schijnt nog best populair te zijn onder de republikeinen. Wie er zit zal ze waarschijnlijk niet veel uikmaken, als hij maar Republikeins (en conservatief) is.

Daarnaast wat nikkel zegt - Amerika is enorm gepolariseerd. Republikeinen zullen altijd republikeins stemmen, los van welke aap er nou weer zit. Democraten zullen altijd democratisch stemmen. Het aantal zwevende kiezers (swing states) is relatief klein. Republikeinen wantrouwen per definitie democratische info en omgekeerd. Hoe Amerika politiek in elkaar zit is enorm verrot.

Karl66

Berichten: 29775
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-23 21:37

Het probleem is dat Trump bij de leden van de Republikeinse partij nog steeds heel populair. Gelukkig is het geen 80%, maar uit recente peilingen blijkt dat ca. 65% van de Republikeinse kiezers voor Trump stemt in de voorverkiezingen voor de Republikeinse kandidaat. Dan kan je als partij wel van hem af willen, maar als de leden wel voor hem kiezen, dan zit je daar als partij aan vast.

Kijk je landelijk, dan willen de zwevende kiezers en de losvaste Republikeinen in het politiek midden Trump helemaal niet. Dus de kans is heel groot dat hij wel de Republikeinse kandidaat wordt, maar dat hij dan de werkelijke verkiezingen verliest. En dat is voor de Republikeinen wel een probleem, want Trump is de enige kandidaat van de Republikeinen die slechter scoort dan Biden in de peilingen.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 07:50

De enige reden dat nog steeds zoveel kiezers hem willen, is doordat de "leidende" Republikeinen hem zèlf de hand boven het hoofd blijven houden. Ze houden de leugens in stand dat Trump "the good guy" zou zijn. Als ze daar mee zouden kappen en zouden gaan verkondigen dat de toekomst niet bij Trump ligt.

Desnoods hem bedanken voor zijn diensten en zeggen dat zijn legale problemen helaas echt waar zijn en hij daardoor geen goede presidentskandidaat kan zijn. Dat hij afgegleden is. Of wat dan ook. Als zij het signaal geven dat het Trump-tijdperk "helaas" voorbij is...dan is er volgens mij vrij weinig aan de hand.

Maar ze hebben de ballen gewoon niet.

nps
Berichten: 2000
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:38

pmarena schreef:
De enige reden dat nog steeds zoveel kiezers hem willen, is doordat de "leidende" Republikeinen hem zèlf de hand boven het hoofd blijven houden. Ze houden de leugens in stand dat Trump "the good guy" zou zijn. Als ze daar mee zouden kappen en zouden gaan verkondigen dat de toekomst niet bij Trump ligt.


Het interesseert ze geen reet of hij een good guy is of niet. Eerder bleek ook met alles rondom de bestorming van het Capitool, toen bleek er achter de schermen toch ook wel wat anders te worden gezegd bij Fox dan dat men publiekelijk naar buiten bracht. Ze geloven de man zelf ook niet, maar hij is het meest bekend, komt het meeste met zijn gezicht in de media en het boeit de Republikein kennelijk vrij weinig of hun president nou een integer mens is of niet.

pmarena schreef:
Desnoods hem bedanken voor zijn diensten en zeggen dat zijn legale problemen helaas echt waar zijn en hij daardoor geen goede presidentskandidaat kan zijn. Dat hij afgegleden is. Of wat dan ook. Als zij het signaal geven dat het Trump-tijdperk "helaas" voorbij is...dan is er volgens mij vrij weinig aan de hand.


Dat gaat gedonder geven in de partij denk ik. Omdat er dus zoveel mensen achter hem lijken te staan.

pmarena schreef:
Maar ze hebben de ballen gewoon niet.


True. Zakelijke belangen en machtswellustigheid gaan in dit geval enorm voor op integriteit en het beste voor de burger. Land of the free, jaja.