Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:47

Er zijn inderdaad een paar hele grote verschillen tussen de situatie Biden en Trump:
  • Biden's advocaten vonden de documenten terug en stelden méteen NARA (de organisatie die voor deze documenten zorgt) op de hoogte. Terwijl NARA Trump heeft moeten benaderen met de boodschap dat er documenten missen.
  • Het team van Biden heeft direct alles teruggegeven. Trump gaf eerst deels (!) enkele dingen terug en voor de overige documenten is de FBI/NARA bij hem moeten vallen.
  • Inderdaad is vanuit Biden's team netjes een onderzoek gestart. En we weten hoe het bij Trump is verlopen :=

Ik vind de situaties dan ook niet echt vergelijkbaar en vind dit niet per se in het nadeel van Biden. Denk dat het hooguit nieuws is, omdat het bij Trump zo'n gedoe is/was.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 18:57

Natuurlijk is dit wel in het nadeel van Biden. Trump gaat hierom zitten gloaten en dat Biden "ook" onzorgvuldig gehandeld heeft met documenten (zoals het nu lijkt) dat is natuurlijk nooit positief.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:08

pmarena schreef:
Natuurlijk is dit wel in het nadeel van Biden. Trump gaat hierom zitten gloaten en dat Biden "ook" onzorgvuldig gehandeld heeft met documenten (zoals het nu lijkt) dat is natuurlijk nooit positief.


Oh ik weet dat Trump-supporters en bepaalde media het zo gaan spinnen. Ik bedoelde meer dat dit niet afdoet aan mijn indruk van Biden :j

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-23 19:16

Nou bij mij wel een beetje eerlijk gezegd hoor.... het is toch wel heel slordig als er inderdaad iets is blijven liggen van het kaliber gevoeligheid zoals de documenten die Trump in zijn bezit had.

Maar we weten eigenlijk nog weinig details. Hoe gevoelig was de informatie. Mocht die meegenomen worden / bewaard worden op die locatie. Had Biden zelf zich ervan bewust moeten zijn. Waarom was het daar. Waarom is het daar blijven liggen. Is de informatie op die locatie "in gevaar" geweest.

Het is natuurlijk niks vergeleken met het valse spel van Trump, maar het lijkt wel op zijn minst getuigen van een suffe onoplettendheid. Ik ben ook wel benieuwd of het nou echt een systematisch probleem is dat er belangrijke documenten meegenomen worden en men er niet echt van bewust lijkt te zijn dat die niet op de juiste plek blijven / terugkomen....

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 14:09

Ja hoor, blijkbaar hebben ze elders ook nog wat documenten van team Biden gevonden.... pijnlijk hoor....

Op zich kan het natuurlijk wel zo zijn dat ze geschrokken zijn van de eerste vondst, en daardoor aan het checken zijn gegaan of er op meerdere locaties zo'n fout gemaakt is dat er destijds vertrouwelijke documenten zijn blijven liggen.... wat op zich natuurlijk wel een juiste actie is.

Ik ben echt benieuwd naar het hoe & wat wat daar nou precies fout gegaan is en in hoeverre dat Biden persoonlijk aan te rekenen is....

nikkel
Berichten: 2550
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:16

Dit is zondermeer van invloed m.b.t de gang van zaken rond Trump. Qua timing komt het de republikeinse partij ook bijzonder goed uit.

nps
Berichten: 1991
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 15:50

Is het een trend ofzo? Iedere keer komen er ongunstige documenten bovendrijven op strategische tijdstippen…

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:29

nikkel schreef:
Dit is zondermeer van invloed m.b.t de gang van zaken rond Trump. Qua timing komt het de republikeinse partij ook bijzonder goed uit.


Mwah qua media aandacht hooguit.
Juridisch gezien zit er toch een heel groot verschil tussen, al is het alleen nog maar over de manier van handelen rondom de documenten.

Van wat ik lees zegt Biden er niet vanaf te weten, en niet te weten hoe die documenten daar komen. Dus ben benieuwd naar verder onderzoek, wat dit uitwijst. Lijkt me dat er bepaalde processen of controles niet goed gaan ergens.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:32

Tot nu toe klinkt het alsof die geheime documenten op 1 of andere manier tussen ander papierwerk terecht zijn gekomen en Biden niet wist dat ze daar tussen lagen.

Dit vind ik wel een mooie vergelijking:

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:37

Ja dat inderdaad. Maar PR-wise is het niet handig voor Biden.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:40

Nope....

Misschien is de positieve kant ervan nog, dat men kan zien dat het bij Biden ook serieus genomen wordt en er bij hem óók een onderzoek ingesteld wordt.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 17:45

pmarena schreef:
Nope....

Misschien is de positieve kant ervan nog, dat men kan zien dat het bij Biden ook serieus genomen wordt en er bij hem óók een onderzoek ingesteld wordt.


Las dat zijn regering bewust een Trump-appointee heeft gekozen hiervoor, om bias te voorkomen. Vind ik best netjes klinken :j

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 18:27

pmarena schreef:
Nope....

Misschien is de positieve kant ervan nog, dat men kan zien dat het bij Biden ook serieus genomen wordt en er bij hem óók een onderzoek ingesteld wordt.


Ik ga er niet vanuit dat Trump aanhangers er zo tegenaan gaan kijken……

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 20:46

De die-hard harde kern types niet, die vinden altijd wel een manier om het zo negatief mogelijk te maken naar hun eigen plaatje. Maar voor de rest is het natuurlijk wel heel nuttig om te zien dat dit blijkbaar ook bij Biden gebeurt. Zowel het vinden van documenten, als het uitzoeken of er strafbare feiten gepleegd zijn / wat er gebeurd is :)

En uiteraard goed dat ze goede "uitzoekers" aanstellen waar die Trumpets in principe niet veel over te mekkeren zouden mogen hebben.

Echwel

Berichten: 12493
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 08:58

Even een flinke schop.omhoog

Speciale jury VS: klaag Trump-vertrouwelingen aan voor manipuleren stembusgang - https://nos.nl/l/2464790

Als je het geluidsfragment beluistert merk je dat hij echt in complotten gelooft.

Avalanche

Berichten: 16227
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-23 09:04

Oh ja, ze geloven het echt :')

Hoe ze al die nonsens kunnen geloven is mij een raadsel, maar ja ze geloven het.

nps
Berichten: 1991
Geregistreerd: 12-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:00

Schopje omhoog, ik ben heel benieuwd hoe dit af gaat lopen:

https://nos.nl/artikel/2471719-lasterza ... -schikking

Fox News wordt aangeklaagd voor laster omdat de fabrikant van de stemcomputers hen beschuldigd van moedwillig onjuiste, schadelijke informatie over hun stemcomputers de wereld in bracht. Achter de schermen werd duidelijk dat de presentatoren zelf ook niet geloofden dat er werd gefraudeerd, maar dit wel avond na avond de wereld in brachten.

NOS artikel schreef:
"Deze zaak staat voor meer dan alleen een strijd tussen twee bedrijven. Dit is de eerste zaak waarin mensen zich moeten verantwoorden voor de leugen dat de verkiezingsuitslag gestolen zou zijn. Daarmee zou je het een soort proefproces kunnen noemen.

De getuigenissen van mensen als Trump-advocaten Giuliani en Powell kunnen later meegenomen worden in een andere rechtszaak, die in de staat Georgia loopt. Daar heeft Trump destijds in een telefoontje geëist dat duizenden stemmen extra moesten worden 'gevonden' en ook daar ging het over de stemmachines van Dominion.

Het is dus een testcase of de kring rondom Trump verantwoordelijk gehouden kan worden voor de leugens na de verkiezingen en de schade die dat heeft toegebracht, niet alleen aan Dominion, maar aan het algehele vertrouwen in het democratisch proces."


Ik ben heel benieuwd wat de uitkomst gaat zijn. Als FOX inderdaad wordt aangeklaagd zou dat de eerste keer zijn dat iets ter verantwoording wordt geroepen voor het moedwillig verspreiden van onwaarheden. Hele belangrijke rechtszaak.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 10:30

Ik hoop dat dit het begin is van het aanpakken van die walgelijke business van haatdragende leugens verspreiden en hele bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten. Als Dominion het niet doorzet hoop ik dat er op een andere manier werk van gemaakt wordt, door de staat ofzo? Hier moet echt een eind aan komen :n

Die Murdoch heeft zó intens veel ellende aangericht met zijn vuile leugenachtige, manipulerende mediakanalen....die walgelijke tabloids en TV-zenders.... :(:) Zonder zulke media-kanalen komen van die enge figuren zoals een Trump niet zo snel aan de macht. Maar nu zien steeds meer van dit soort types dat het (zeer goed) loont om al je fatsoen de deur uit te gooien...want hatelijke berichtgeving verkoopt immers super goed *\o/* :r

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 20:11


mysa

Berichten: 10539
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 21:01

Hij gaat naar RT. ;)

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:14

Biden heeft zich opnieuw verkiesbaar gesteld. Hiermee zijn de kansen voor Trump gestegen helaas. Wat een twee slechte opties krijgen de Amerikanen zo zeg.

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:19

Ik hoop echt dat er nog een andere Democraat op staat of naar voren wordt geschoven.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:16

Berdien schreef:
Ik hoop echt dat er nog een andere Democraat op staat of naar voren wordt geschoven.


Eens maar als het tussen die twee gaat steekt Biden wel met kop en schouders erbovenuit :=

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 14:33

Dit gaat weer een roadshow worden :')

mylittlejoy

Berichten: 3293
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 15:34

Misschien worden de republikeinen wel wakker en gaan ze nu een serieuze kandidaat sturen. :') Al denk ik dat Trump nu alleen maar meer gemotiveerd zal zijn om de GOP kandidaat te worden. Als er een democraat is tegen wie hij kans maakt, is het Biden.