Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:24

En als varkens konden vliegen, dan zou het vriezen in de hel.

tamary

Berichten: 29258
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:26


pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:29

BigOne schreef:
Wanneer elke stem zou tellen was Trump geen president geworden maar Clinton.


Daarom zullen de Republikeinen het ook tegenhouden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 15:57

pmarena schreef:
BigOne schreef:
Wanneer elke stem zou tellen was Trump geen president geworden maar Clinton.


Daarom zullen de Republikeinen het ook tegenhouden ;)

En daarom zijn de democraten voorstander (net zoals mensen hier) ;)

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:02

Ben je het er niet mee eens dat het eigenlijk gewoon een eerlijker systeem is?

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:04

Amerika heeft een indirecte democratie, geen directe democratie zoals wij.
Het een is niet per definitie beter of eerlijker dan het ander, het is simpelweg anders.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:09

Ik denk in dit geval wel dat het 1 per definitie beter is. In ieder geval eerlijker :j

Het idee van kiesmannen snap ik wel, maar ik denk dat het achterhaald is.
Het gaat om het bestuur van het gehele land, dan moet ook gewoon iedere losse stem gelden, vind ik.

Op het moment dat je het niet kan winnen omdat het niet lukt om een meerderheid te krijgen met je verkiezingsprogramma. Denk ik dat het tijd is om je verkiezingsprogramma aan te passen. Of gewoon je verlies te nemen omdat blijkbaar het merendeel van het volk het niet met je standpunten eens is.

Op deze manier toch kunnen winnen met een minderheid van de stemmen, vind ik eigenlijk niet ethisch.
Net zo min als dat het ethisch is om als een stel enablers achter Trump te blijven staan omdat ze denken dat ze daarmee meer kans op winst maken, dan met gewoon eerlijkheid richting het volk.

Het is toch wel heel bijzonder dat wanneer de meeste mensen op poppetje A stemmen....door een aparte constructie toch poppetje B aan de macht komt.

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 16:18

Nou er is wat voor dat kiessysteem te zeggen. Want in een 1 stem = 1 vote systeem, hebben stadse gebieden veel meer invloed op policy, en dus bepaalde staten met meer mensen meer invloed. Volgens mij is dat waarom dit systeem ooit is ingezet (als ik me niet vergis). Dus 'eerlijk' heeft twee kanten, denk ik.

Maar de manier waarop het nu gebeurt en dat bijv. kiesdistricten steeds mogen worden hertekend waarmee je het voordeel heel erg naar 1 partij kan toetrekken, dat is niet eerlijk. Daar wordt door beide partijen misbruik van gemaakt.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 09:50


martichr
Berichten: 1176
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 09:32

https://www.nu.nl/buitenland/6236412/tr ... html#nujij

Nou herkozen is dan wel mislukt, maar hij gaat het toch nog eens proberen. Wel grappig overigens, want als hij inderdaad vind dat hij de vorige verkiezingen gewonnen had dan zou hij zich nu niet meer verkiesbaar mogen stellen volgens zijn eigen logica..? :+

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-22 10:20

Ik hou me hart vast.

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 09:59

Inmiddels breekt zijn steun af. The New York post laat hem vallen als een baksteen en dat is vrij bijzonder.

purny

Berichten: 27584
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:15

martichr schreef:
https://www.nu.nl/buitenland/6236412/tr ... html#nujij

Nou herkozen is dan wel mislukt, maar hij gaat het toch nog eens proberen. Wel grappig overigens, want als hij inderdaad vind dat hij de vorige verkiezingen gewonnen had dan zou hij zich nu niet meer verkiesbaar mogen stellen volgens zijn eigen logica..? :+


Hij schijnt zich alleen verkiesbaar te stellen omdat je een president niet kan vervolgen. Zoiets zeiden ze op rtl nieuws

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:35

Hij doet het waarschijnlijk vooral om te kunnen zeggen dat "de democraten" (lees: al zijn legal issues) achter hem aanzitten omdat ze willen voorkomen dat hij "het land gaat redden van de ondergang".

En zo lekker door te kunnen gaan met geld uit de zak van zijn goedgelovige, verontwaardigde fanbase kloppen.

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 10:56

Hij schijnt zich alleen verkiesbaar te stellen omdat je een president niet kan vervolgen. Dan moet je nog wel president worden.

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-22 11:01

Volgens mij gaat dat zeker niet voor al zijn legal troubles op. Hij hoopt natuurlijk wel 1 en ander te kunnen tegenhouden / vertragen naarmate hij meer macht heeft. Zoals de Republikeinen ook al aangaven dat ze diverse onderzoeken naar hem willen dwarsbomen / stopzetten als zij meer macht krijgen.

Wellicht wordt het een Al Capone situatie, dat ze hem niet op de grote schandaligheden kunnen pakken, maar wel via belastingproblemen ofzo :Y)

mylittlejoy

Berichten: 3297
Geregistreerd: 23-09-05
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 01:14

Nou, het is nog geen 24u bekend dat de republikeinen het huis hebben en er worden al onderzoeken naar Hunter Biden en de eventuele betrokkenheid van Joe aangekondigd. De hele sh*tshow begint weer opnieuw...

pmarena

Berichten: 48349
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-22 09:57

Tja, ze hebben niks beters dan zich focussen op elke mogelijkheid die ze erbij kunnen schrapen om toch lelijk te doen over "de vijand" waarmee ze eigenlijk een beetje zouden moeten proberen samen te werken....en dat maar blijven herkauwen omdat ze niet bezig zijn met positive invloeden en opbouwen van het land, maar alleen maar met afbreken en overal tegenaan schoppen.

Dan kan er vast iemand zijn die zegt "nou kijk eens hoe de democraten achter Trump aan zitten" maar dat is toch wel van een ietsepietsje andere orde van grootte van schandaligheden, bewuste oplichting, bewust de democratie om zeep proberen te helpen, het land op kosten jagen, Corona laten voortrazen, het volk tegen elkaar, de landsbestuurders, FBI (en wie dan ook maar Trumpty Dumpty zijn zin niet geeft) opstoken en zelfs zo veel hatelijke onzin voeren dat ze het Capitool binnen breken om de VP op te willen hangen 8)7 En nergens verantwoordelijkheid voor nemen. Een verwende, losgeslagen kleuter is het.

Als ze nou gewoon eens eerlijk de onderste boven zouden halen over "Hunter Bidens Laptop", iets bestraffen als er iets te bestraffen valt, en dan verder ophouden met dat gezeik....

nikkel
Berichten: 2555
Geregistreerd: 29-11-18
Woonplaats: kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-22 11:26


Cowboy55
Berichten: 8533
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:06


Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:30

Cowboy55 schreef:
Oh dear…..

https://www.collecttrumpcards.com/

Ik zit erop te wachten dat het een grap blijkt te zijn of een hack oid. In de tussentijd: _O- _O- _O-
Sukkelaar…..
Hahahaha, dit is echt zó erg, hahaha :')

Zou het voor zijn (mogelijk) nieuwe campagne zijn?

Deze zijn ze trouwens nog vergeten:

Afbeelding

Cowboy55
Berichten: 8533
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 21:34

Als ie ze alle 45.000 verpatst a $99 (even voor het gemak: $100) heeft ie toch weer $ 4.500.000 binnen.

mysa

Berichten: 10563
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 22:21

Oh wat erg zeg!

Echwel

Berichten: 12509
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 21:50

Onderzoekscommissie Capitoolbestorming: Trump moet worden vervolgd - https://nos.nl/l/2457067

Kan Trump nu nog verkiesbaar worden?
Of is dit einde oefening.

Cowboy55
Berichten: 8533
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-22 22:18

Cowboy55 schreef:
Als ie ze alle 45.000 verpatst a $99 (even voor het gemak: $100) heeft ie toch weer $ 4.500.000 binnen.


En de eerste batch is al uitverkocht…..$ 4.455.000 binnen.
Laatst bijgewerkt door Cowboy55 op 19-12-22 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt