Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avalanche

Berichten: 16224
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:29

Verdomme, ik heb dat even opgezocht en dat is idd waar. Ergens ook idioot, met een strafblad mag je in veel staten niet stemmen, maar je bent wel verkiesbaar......

tamary

Berichten: 29224
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:32

Avalanche schreef:
enzino schreef:
Vrijheid van meningsuiting is ook niet grenzeloos. Maar nu is er blijkbaar niet genoeg reden om in te grijpen, want de huidige administratie zal er dan namelijk opspringen als een dolle hond, en dat hebben ze nog niet gedaan.

Onze versie van vrijheid van meningsuiting is inderdaad niet grenzeloos, en maar goed ook.

In Amerika lijkt freedom of speech dat wel te zijn.
Ik denk dat de wet simpelweg de ruimte niet heeft om hier in te grijpen.

De rechtbank wel, er zijn door joodse organisaties in het verleden flink wat rechtszaken gevoerd en gewonnen ivm allerlei antisemitische uitlatingen. Dikke schadevergoedingen zijn er betaald en die groep is nu redelijk uit dit soort retoriek verdwenen ivm te duur om te zeggen. Groepen die nog steeds zo "aangevallen" worden hebben het geld niet om zulke figuren voor de rechter te slepen en dan gaat het oneindig door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:37

Avalanche schreef:
Ergens ook idioot, met een strafblad mag je in veel staten niet stemmen, maar je bent wel verkiesbaar......

Op zich ook wel logisch anders zou een zittend regime flinke motivatie hebben om elke populaire tegenstander te vervolgen om ze uit te schakelen via deze weg.

BigOne
Berichten: 38434
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:41

enzino schreef:
Avalanche schreef:
Ergens ook idioot, met een strafblad mag je in veel staten niet stemmen, maar je bent wel verkiesbaar......

Op zich ook wel logisch anders zou een zittend regime flinke motivatie hebben om elke populaire tegenstander te vervolgen om ze uit te schakelen via deze weg.

Niks nieuws onder de zon dus.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 11:42

Ze proberen het inderdaad toch. Een kat in het nauw...

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:20

In de VS kan je passieve kiesrecht, het recht om je verkiesbaar te stellen, afgenomen worden als je voor bepaalde misdrijven veroordeeld wordt. In dit geval gaat het dus ook om zulke misdrijven. In het bijzonder US code 2071, concealment, removal or mutilation of federal documents.

https://www.youtube.com/watch?v=ekefMUI ... LegalEagle

Dit is één van de wetten waar het huiszoekingsbevel op gebaseerd is en als Trump hier voor veroordeeld wordt, dan kan hij zich dus niet herkiesbaar stellen.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:23

Die droom blijft terugkomen, haha.

Avalanche

Berichten: 16224
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:28

Het probleem is ook het verschil tussen kan en ook daadwerkelijk doen.

Trump heeft het hele rechtssysteem naar zijn hand gezet, dus ik verwacht niet dat dat zich nu tegen hem keert.

BigOne
Berichten: 38434
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:36

Dat betekend niet dat de gerechtelijke macht meteen alles goedkeurt of onder het tapijt veegt van Trump, misdaad is misdaad, ook in Amerika.

Karl66

Berichten: 29764
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 12:38

Volgens mij heeft hij alle rechtszaken, tot aan het supreme court, over de verkiezingsfraude verloren. En al zijn rechtszaken over het gebruik van zijn belastingpapieren heeft hij ook verloren. Dat naar zijn hand zetten is dus niet zo goed gelukt.

Enzino, of hij veroordeeld wordt is helemaal de vraag, maar je bewering dat het wettelijk niet mogelijk is om zijn passieve kiesrecht af te nemen is nog steeds niet waar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:13

Karl66 schreef:
Enzino, of hij veroordeeld wordt is helemaal de vraag, maar je bewering dat het wettelijk niet mogelijk is om zijn passieve kiesrecht af te nemen is nog steeds niet waar.

Ach, deze hele theoretische discussie heeft 6+ jaar geleden al plaats gevonden toen Hillary's server bekend werd en de republikeinen hoopte dat dit haar uit zou schakelen. Veel juridische zwaargewichten waren daar toen redelijk duidelijk over. Precies dezelfde argumentatie gaat hier nu weer op.

Met een simpele google search kan je mooi de redenaties lezen hoe het allemaal zit. Ik denk dat het geen enkele zin heeft dat hier te gaan bespreken. Dus als iemand aan een droomscenario vast wil houden om goed te kunnen slapen dan mag dat, maar het is waarschijnlijk niet veel meer dan dat; een droom

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:40

enzino schreef:
Ze proberen het inderdaad toch. Een kat in het nauw...


Proest.

Vergeleken met een Trump die drama maakt over de geboorte-akte van Obama, die over Biden (helaas, helaas...) niks schokkends kan vinden en dan maar drama probeert te maken over zijn zoon....

En als je kijkt wat de lül allemaal zelf uitgevreten heeft en nog steeds doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 13:44

Haha, ik ga even de geschiedenisboeken open slaan om daar over terug te lezen ;)

Cowboy55
Berichten: 8518
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 14:59

enzino schreef:
Haha, ik ga even de geschiedenisboeken open slaan om daar over terug te lezen ;)


Neem je tijd daarvoor haha.

Anoniem

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 15:01

Dat zal ik doen, want de beste reden waarom Trump via de rechterlijke gang geblokkeerd zal worden om niet mee te doen in de verkiezingen van 2024 is natuurlijk iets dat hij 2 of 6 jaar geleden riep richting Hillary of Biden. Haha.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:11

De USA wordt wel flink met de neus op de feiten gedrukt in ieder geval, dat dit soort bizarre onzin daadwerkelijk zo groot heeft kunnen worden - en blijven. En dat iemand met zo'n "staat van dienst" gewoon wéér president zou kunnen worden... dan sta je wel echt voor schut.

Sowieso al dat er nou 1 zo'n lunatic doorheen is geglipt is al erg zat.
Maar dat er dan zó veel mensen mee gaan in "als wij niet winnen dan moet het wel doorgestoken kaart zijn" dat is echt te bizar voor woorden.

Nu met die geheime documenten die bij Trump gevonden zijn, dat er dan meer dan 40 folders leeg lijken te zijn aangetroffen.... waar zijn die gebleven?? En de instanties zijn natuurlijk linksom of rechtsom het mikpunt van haat en nijd door de Trumpets.

Eigenlijk moet er natuurlijk voor gezorgd worden dat Z.S.M. die documenten weer terechtkomen (en er precies wordt uitgezocht wat er allemaal mee is gebeurd en wie ze heeft gezien). Wat is dan een logische stap? Al Trump zijn huizen doorzoeken tot de laatste draad :j

Maar doen ze dit dan begint die hele achterbakse meute weer te steigeren natuurlijk.
Doen ze het echter niet dan wordt ze (nu of later) verweten dat ze te laks om gaan met dit soort staatsbedreigingen. Misschien nog wel door Trump(ets) zelf want ze zijn er gek genoeg voor :=

IMANDRA

Berichten: 9824
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:20

pmarena ik snap je emotie, maar laten we ook wbt. Trump netjes blijven qua benamingen :j. Als we dat van de 'tegenpartij' verwachten, moeten we dat zelf ook netjes doen :D.

Enzino: Hoe bedoel je beste reden is iets wat hij riep richting Hillary of Biden? Volgens mij is er nu aardig wat onderzoek aan de gang wbt. dingen die niet helemaal netjes zijn verlopen (understatement) rondom Trump. January 6th, die documenten in Mar-a-Lago. En dat zijn dan alleen de onderzoeken, dan wordt zijn gelieg rondom de verkiezingen (dat die frauduleus zouden zijn) en al zijn idiote uitspraken nog niet meegenomen.

Ik snap écht niet hoe iemand, na alles wat er is gebeurd en nu gaande is, nu nog voor Trump kan zijn. Maar -als ik me niet vergis- ben jij dat wel. Kan je uitleggen waarom je hem nog steeds zou steunen? En wat vind jij nu van de eerdergenoemde onderzoeken in relatie tot jouw mening over Trump?

BeFunny

Berichten: 10815
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 18:30

Ik heb kennissen die niet tegen Trump zijn en best goede argumenten hebben.

Hier krijgen wij nieuws wat ons voorgeschoteld wordt maar er is natuurlijk veel meer. Voor deel van de mensen heeft Trump alles goed gedaan. Het is een klein deel en daarvoor hij ook alles wat hij beloofd heeft in werking gezet. Dus ja ik kan me wel voorstellen dat er ook mensen zijn die wel graag Trump hebben of iemand die in hun ogen een "krachtige leider" is.

pmarena

Berichten: 48280
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 19:04

En die kijken dan maar voor het gemak over al zijn misdaden heen, fraai volkje :=

BeFunny

Berichten: 10815
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:17

pmarena schreef:
En die kijken dan maar voor het gemak over al zijn misdaden heen, fraai volkje :=



Ja dat is het probleem.
Maar wat de een als misdaad ziet ziet de ander als iets wat moest gebeuren.

Had hij die documenten niet zelf ergens liggen omdat hij het ergens anders niet vertrouwde? En is hij daadwerkelijk ergens voor veroordeeld?

Ik vind hem ook helemaal niks en dat vond ik al voor de vorrige verkiezingen. Maar dat is op mijn persoonlijke mening gebaseerd.

Avalanche

Berichten: 16224
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 20:29

BeFunny schreef:
Ik heb kennissen die niet tegen Trump zijn en best goede argumenten hebben.

Hier krijgen wij nieuws wat ons voorgeschoteld wordt maar er is natuurlijk veel meer. Voor deel van de mensen heeft Trump alles goed gedaan. Het is een klein deel en daarvoor hij ook alles wat hij beloofd heeft in werking gezet. Dus ja ik kan me wel voorstellen dat er ook mensen zijn die wel graag Trump hebben of iemand die in hun ogen een "krachtige leider" is.

Is ook niet helemaal waar dat Trump alles goed heeft gedaan voor ze.

De mensen die fan zijn van Trump zijn fundamentalisten, die abortus illegaal wilden hebben, alle mensen van kleur buiten de grenzen houden, en ja, abortus illegaal maken heeft hij gedaan, en lief voor vluchtelingen is hij ook niet direct geweest :=

Maar Trump heeft ze ook banen beloofd en van een fulltime salaris rond kunnen komen, en die belofte heeft hij niet waar gemaakt. Biden krijgt uiteraard de schuld van de inflatie, dus in vergelijk daarmee heeft Trump het voor die mensen prima gedaan.


pmarena schreef:
En die kijken dan maar voor het gemak over al zijn misdaden heen, fraai volkje :=

Ja, en toch gebeurt dat ook aan beide kanten. Er was ooit een Democraat die gouverneur wilde worden als ik me goed herinner, en daar kwam toen heel wat vuil over naar boven, maar genoeg mensen die nog op hem wilden stemmen hoor, terwijl ze hetzelfde gedrag van Republikeinen heel hard veroordelen.

Ik vind dat net zo hypocriet.
En begrijp me goed, ik vind Trump echt een walgelijk persoon, en ik snap niet dat zo iemand ooit president heeft kunnen worden. Maar de Democraten vind ik ruggengraatloos, en het klinkt allemaal prachtig wat ze willen, maar intussen sponsoren ze een right wing think tank:
https://www.nytimes.com/2022/08/03/maga ... ative.html

En ik denk dat dat een deel van het probleem is. Er is aan de ene kant een right wing die fascistische trekken vertoont, en "links" (wat in werkelijkheid centrum-rechts is, want Amerika heeft helemaal geen links) wat de rug niet kan rechten en iedereen te vriend wil houden.

En ik denk dat zelfs áls Biden in 2024 opnieuw verkozen wordt, dat hij simpelweg niet in staat is om een steeds extremere, radicaliserend rechts het hoofd te bieden.


BeFunny schreef:
Ja dat is het probleem.
Maar wat de een als misdaad ziet ziet de ander als iets wat moest gebeuren.

Ja, het opscheppen over aanranding werd afgedaan als "locker room talk".....

BigOne
Berichten: 38434
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 21:21

BeFunny schreef:
pmarena schreef:
En die kijken dan maar voor het gemak over al zijn misdaden heen, fraai volkje :=



Ja dat is het probleem.
Maar wat de een als misdaad ziet ziet de ander als iets wat moest gebeuren.

Had hij die documenten niet zelf ergens liggen omdat hij het ergens anders niet vertrouwde? En is hij daadwerkelijk ergens voor veroordeeld?

Ik vind hem ook helemaal niks en dat vond ik al voor de vorrige verkiezingen. Maar dat is op mijn persoonlijke mening gebaseerd.

Die documenten mogen het witte huis blijkbaar helemaal niet verlaten. Er zat volgens ingewijden ook een lijst met spionnen bij en trump zou die overal mee naar toe hebben genomen, ook naar Rusland en noord Korea en er is een flinke toename geweest van spionnen die dood gingen naderhand.
Of het waar is? Geen idee maar van Trump verbaasd me niets meer.

BeFunny

Berichten: 10815
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 22:45

Avalanche schreef:
BeFunny schreef:
Ik heb kennissen die niet tegen Trump zijn en best goede argumenten hebben.

Hier krijgen wij nieuws wat ons voorgeschoteld wordt maar er is natuurlijk veel meer. Voor deel van de mensen heeft Trump alles goed gedaan. Het is een klein deel en daarvoor hij ook alles wat hij beloofd heeft in werking gezet. Dus ja ik kan me wel voorstellen dat er ook mensen zijn die wel graag Trump hebben of iemand die in hun ogen een "krachtige leider" is.

Is ook niet helemaal waar dat Trump alles goed heeft gedaan voor ze.

De mensen die fan zijn van Trump zijn fundamentalisten, die abortus illegaal wilden hebben, alle mensen van kleur buiten de grenzen houden, en ja, abortus illegaal maken heeft hij gedaan, en lief voor vluchtelingen is hij ook niet direct geweest :=

Maar Trump heeft ze ook banen beloofd en van een fulltime salaris rond kunnen komen, en die belofte heeft hij niet waar gemaakt. Biden krijgt uiteraard de schuld van de inflatie, dus in vergelijk daarmee heeft Trump het voor die mensen prima gedaan.


pmarena schreef:
En die kijken dan maar voor het gemak over al zijn misdaden heen, fraai volkje :=

Ja, en toch gebeurt dat ook aan beide kanten. Er was ooit een Democraat die gouverneur wilde worden als ik me goed herinner, en daar kwam toen heel wat vuil over naar boven, maar genoeg mensen die nog op hem wilden stemmen hoor, terwijl ze hetzelfde gedrag van Republikeinen heel hard veroordelen.

Ik vind dat net zo hypocriet.
En begrijp me goed, ik vind Trump echt een walgelijk persoon, en ik snap niet dat zo iemand ooit president heeft kunnen worden. Maar de Democraten vind ik ruggengraatloos, en het klinkt allemaal prachtig wat ze willen, maar intussen sponsoren ze een right wing think tank:
https://www.nytimes.com/2022/08/03/maga ... ative.html

En ik denk dat dat een deel van het probleem is. Er is aan de ene kant een right wing die fascistische trekken vertoont, en "links" (wat in werkelijkheid centrum-rechts is, want Amerika heeft helemaal geen links) wat de rug niet kan rechten en iedereen te vriend wil houden.

En ik denk dat zelfs áls Biden in 2024 opnieuw verkozen wordt, dat hij simpelweg niet in staat is om een steeds extremere, radicaliserend rechts het hoofd te bieden.


BeFunny schreef:
Ja dat is het probleem.
Maar wat de een als misdaad ziet ziet de ander als iets wat moest gebeuren.

Ja, het opscheppen over aanranding werd afgedaan als "locker room talk".....


Zoals jij tegen Trump aan kijkt kijk ik er ook tegenaan en ik snap ook niet hoe zo iemand ooit president heeft kunnen worden.

Maar wel dat de mensen die uhm vonden dat met name Zuid Amerikanen vooral in Zuid Amerika bleven ;) (En ik ben tegen discriminatie) maar ik begrijp wel dat die mensen op mensen als Trump blijven stemmen. En er is ook altijd een groep dat overal voor of tegen demonstreren en die zogenaamd strijden en de aandacht naar zichzelf of hetgeen ze aangen trekken ;)

Avalanche

Berichten: 16224
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-22 23:04

Maar dat is het ook. En die groep is zo racistisch als iets, en wil terug naar "traditional values".

Maar goed, de andere kant is net zo racistisch, alleen uiten ze het vaak wat netter en beleefder.

Maar ook die wonen graag in witte suburbs, en als er teveel donkere mensen wonen, worden ook die het huis uitgepest.......
En dat is het, veel van die mensen die graag demonstreren doen het vooral om zelf in het zonnetje te staan, maar oh wee als hun blanke kind niet heteroseksueel blijkt te zijn of met iemand van een ander kleurtje thuiskomt.

BeFunny

Berichten: 10815
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 00:18

Avalanche schreef:
Maar dat is het ook. En die groep is zo racistisch als iets, en wil terug naar "traditional values".

Maar goed, de andere kant is net zo racistisch, alleen uiten ze het vaak wat netter en beleefder.

Maar ook die wonen graag in witte suburbs, en als er teveel donkere mensen wonen, worden ook die het huis uitgepest.......
En dat is het, veel van die mensen die graag demonstreren doen het vooral om zelf in het zonnetje te staan, maar oh wee als hun blanke kind niet heteroseksueel blijkt te zijn of met iemand van een ander kleurtje thuiskomt.


En het is niet alleen de cultuur waar we het hier over hebben waar discriminatie voorkomt. En Trump is niet de enige die op een presidents positie zat die beschuldigd wordt van "crimineel" gedrag.

Alleen is Amerika een continent waar dit heel groot is en waar heel de wereld mee te maken krijgt op wat voor manier dan ook. En dus ook mee bemoeien.

Is er ooit iemand hier die iets zegt over de leiders van de taliban en hun opgelegde wetten?? Of in bijvoorbeeld Korea en in Rusland nu is er Oorlog maar in Rusland zijn er altijd moeilijkheden (zoals ik het maar even noem) geweest.

Is er iemand hier die iets zegt over leiders van andere Arabische landen? Dat is ver van ons bedshow die houden er andere verkiezingen op na als je het verkiezingen kunt noemen het wordt gewoon gekaapt. Maar we maken ons hier enorm druk over die giga poppenkast in dat land waar mensen zichzelf laten opjutten ;)