Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
djodjodjo schreef:Interessant onderwerp. Ik ben bijna 5 jaar terug in ongeveer een half jaar tijd 3 familieleden en de beste vriendin van mijn moeder verloren, de helft hiervan was ook nog niet met pensioen. Dat heeft me absoluut besef gegeven van hoe fragiel het leven is. En het heeft me nog meer stil doen staan bij de dingen die echt belangrijk zijn in het leven. Ik denk dat ik altijd de drang gehad heb om grote dromen waar te maken, maar dat is alleen maar versterkt. Daarom ben ik ook na mijn studie zo snel mogelijk begonnen aan de reis van mijn leven, op de motor van NL naar Nieuw-zeeland. Halverwege nu, en met mijn voeten in het zand van een strand van mumbai. Zo slecht is het leven niet
germie schreef:Ik vind dat ook een gaaf besluit. Ik zou dat denk ik ook niet kunnen. Maar ik ben wel anders naar dingen gaan kijken sinds ik dus mijn vader gereanimeerd heb. Enerzijds harder van ja, komt de dood, dan komt ie (en het mooie is dat je in deze gevallen er zelf niets van merkt), maar anderzijds ook van je moet niet alles uit willen stellen. Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je gedaan hebt dan van de dingen die je niet gedaan hebt.
djodjodjo schreef:Interessant onderwerp. Ik ben bijna 5 jaar terug in ongeveer een half jaar tijd 3 familieleden en de beste vriendin van mijn moeder verloren, de helft hiervan was ook nog niet met pensioen. Dat heeft me absoluut besef gegeven van hoe fragiel het leven is. En het heeft me nog meer stil doen staan bij de dingen die echt belangrijk zijn in het leven. Ik denk dat ik altijd de drang gehad heb om grote dromen waar te maken, maar dat is alleen maar versterkt. Daarom ben ik ook na mijn studie zo snel mogelijk begonnen aan de reis van mijn leven, op de motor van NL naar Nieuw-zeeland. Halverwege nu, en met mijn voeten in het zand van een strand van mumbai. Zo slecht is het leven niet
Jessix schreef:Het kan inderdaad een combinatie van beide zijn. Niet uitstellen wat je nu kan doen, maar wel verstandig omgaan met je inkomen en zorgen dat je ook iets hebt voor later.