Belastingaangifte mogelijk niet meer gratis

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Belastingaangifte mogelijk niet meer gratis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 20:59

Citaat:
DEN HAAG - Burgers moeten mogelijk in de toekomst gaan betalen om belastingaangifte te doen. Dat is nu nog gratis, maar minister Knops (Binnenlandse Zaken) zegt dat het nog maar de vraag is of dat in de toekomst zo blijft.

Bedrijven moeten sinds dit jaar betalen om in te kunnen loggen voor de belastingaangifte. Voor burgers is dat via DigiD nog altijd gratis. Maar daar komt in de toekomst mogelijk verandering in. Als er voor burgers ook een inlogmiddel komt ’zal dat mogelijk tot kosten leiden’, zegt Knops. „Hoe hoog deze zijn, is nu nog niet bekend.”

VVD-Kamerlid Middendorp vindt dat aangifte doen voor burgers en bedrijven gratis moet zijn, maar dat wil de minister niet toezeggen. „Ik kan dat voor de toekomst niet beloven.”

Bedrijven moeten 30 tot 45 euro per jaar gaan betalen voor het inlogsysteem, dat door private partijen wordt geleverd. Knops benadrukt dat ze daarmee niet alleen de belastingaangifte kunnen bereiken, maar ook met steeds meer andere overheidsdiensten kunnen communiceren. In tegenstelling tot bij bedrijven, zegt Knops bij burgers wel te kunnen sturen op hoe hoog de kosten worden.


Bron: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1696329 ... eer-gratis
______________

Nu weet ik dat het er nog niet door is, en ook dat er mogelijk staat. Eerst dacht ik dat het een artikel van De Speld was. Maar nee.

Betalen om je belastingen te kunnen betalen, is onze samenleving aan het veranderen in een parodie op zichzelf, of is het juist heel logisch om ook de burger te vragen te betalen voor de aangiften die zij doen?

Zelf ben ik er nog niet helemaal uit en ben dus benieuwd naar jullie mening :D.

tamary

Berichten: 29324
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Belastingaangifte mogelijk niet meer gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:01

Betalen om aan je verplichtingen te mogen voldoen? WTF?!

maralyn

Berichten: 10497
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:01

Maar als je één x aangifte hebt gedaan, ben je toch verplicht om aangifte te blijven doen? Of zit ik nu mis?
Dit heb ik mij laten vertellen namelijk.

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:02

Ik hoorde het vanmiddag vaag op het radionieuws en dacht echt serieus dat ik dat toch wel verkeerd verstaan zou hebben. Niet dus.
Ik vind het behoorlijk euh... van de pot gerukt... ik moet van de belastingdienst aangifte doen elk jaar, toevallig net de digitale brief deze week al gehad. Verplicht aangifte doen, dus ik heb niets te kiezen, en dan moet ik daar voor gaan betalen ??? Hoe krom is dat >;)

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:02

Jeetje wat raar zeg := Je moet tegenwoordig ook al betalen om je geld op de bank te parkeren, betalen om je aangifte kloppend te laten zijn vind ik al helemaal van de zotte. Vooral omdat ik alleen maar controleer en het altijd klopt. Ik hoef toch niet te betalen om hun werk te controleren :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:04

Betalen voor iets waar we met z'n allen al bakken met geld aan moeten betalen. Mogen we dan ook minder belasting betalen? Moet niet gekker worden.

senna21

Berichten: 11993
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:04

Ik wil het hen wel weer per post sturen :+ :o?
Een stuk goedkoper dan zo'n computerprogramma }>

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 21:04

maralyn schreef:
Maar als je één x aangifte hebt gedaan, ben je toch verplicht om aangifte te blijven doen? Of zit ik nu mis?
Dit heb ik mij laten vertellen namelijk.

Weet ik niet precies. Ik weet alleen dat als je een brief van de Belastingdienst ontvangt, je aangifte moet doen.

little_birdy
Berichten: 12241
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:05

Simpel dan doe ik geen aangifte meer.
Echt belachelijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 21:05

senna21 schreef:
Ik wil het hen wel weer per post sturen :+ :o?
Een stuk goedkoper dan zo'n computerprogramma }>

Dit zei ik net letterlijk tegen mijn vriend _O-. 'Dan doen we t toch weer lekker ouderwets met pen en papier :D '.

We zitten beide nog een beetje in die 'te gek om waar te zijn'-fase, maar het zou me niet verbazen dat er toch echt betaald moet gaan worden :=.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:06

Iedereen moet toch elk jaar aangifte doen? Alleen als je teruggave/wat je betalen moet minder dan 30€(?) is hoef je niet.

Maar echt hoor, betalen om het geld waar je sowieso al recht op hebt te mogen krijgen of om geld te mogen doneren aan de BD :+ Echt... koekoek :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42088
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 21:07

verootjoo schreef:
Iedereen moet toch elk jaar aangifte doen? Alleen als je teruggave/wat je betalen moet minder dan 30€(?) is hoef je niet.

Maar echt hoor, betalen om het geld waar je sowieso al recht op hebt te mogen krijgen of om geld te mogen doneren aan de BD :+ Echt... koekoek :roll:

46 euro lees ik net :j.

Roihi

Berichten: 2921
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:07

Misschien kan je het te betalen bedrag wel terug inbrengen in de belastingen 8)7

Is het in NL verplicht om belastingen in te dienen?

Leo

Berichten: 50250
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Belastingaangifte mogelijk niet meer gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:08

Heh? Is het al 1 april? :')

Gianti

Berichten: 10956
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Re: Belastingaangifte mogelijk niet meer gratis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:09

Whut...

Zertab

Berichten: 12468
Geregistreerd: 05-02-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:09

Waar gaat het heen met dit land...

Onali

Berichten: 18534
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:11

Ik mag hopen dat we dan eindelijk wel een keer massaal op de baricade gaan staan als dit er doorheen komt.

Die mensen in Den Haag zijn echt van de pot gerukt.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:14

Wirobelgje schreef:
Misschien kan je het te betalen bedrag wel terug inbrengen in de belastingen 8)7

Is het in NL verplicht om belastingen in te dienen?


Ja dat moet :') Dan wordt alles kloppend gemaakt en krijg je je teveel betaalde geld terug of moet je nog extra bijbetalen.

Hoop dat dat bedrag wel aftrekbaar is :+

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:18

Wat een idioterie weer

'We kunnen nu inloggen via digiD, maar als er in de toekomst een inlogmiddel is voor burgers moeten zij mogelijk gaan betalen.'

Ik weet niet, maar dat inlogmiddel is dan toch gewoon DigiD?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:23

Sunnda schreef:
Wat een idioterie weer

'We kunnen nu inloggen via digiD, maar als er in de toekomst een inlogmiddel is voor burgers moeten zij mogelijk gaan betalen.'

Ik weet niet, maar dat inlogmiddel is dan toch gewoon DigiD?

Was heel dat digid ding niet gemaakt om in te loggen bij de belastingdienst }:0 . En nu zijn andere semi overheidsorganen het ook aan het gebruiken.....

Maar ik doe de kosten dan wel opvoeren onder de aftrekpost 'goede doelen' ~~}>

asjemenou

Berichten: 9005
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:31

maralyn schreef:
Maar als je één x aangifte hebt gedaan, ben je toch verplicht om aangifte te blijven doen? Of zit ik nu mis?
Dit heb ik mij laten vertellen namelijk.

Nee hoor!
Ik heb wel eens aangifte gedaan omdat ik een brief van de belastingdienst kreeg dat ik volgens hun informatie geld terug zou krijgen als ik aangifte deed.
Dus ik dat jaar netjes aangifte gedaan en idd geld terug gekregen.
Daarna nooit meer aangifte gedaan.

mala26

Berichten: 5018
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:32

Ik hoorde het op de radio. Echt te bizar voor woorden. We zijn verplicht om de belasting te doen en nu moeten we er (misschien) ook nog voor betalen, dikke doei.

Sunnda

Berichten: 7845
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:35

Iemand gaat hier gewoon weer gierend rijk van worden.. :+
En de politiek boeit het niets, als er maar genoeg geld of gunsten tegenover staat.

Mirranda

Berichten: 1723
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:38

Krijg hierbij direct het gevoel dat de burger straks mag opdraaien voor het mislukte project van hun nieuwe IT systeem en het geblunder van het naar huis sturen van ambtenaren met een zak geld (waar helemaal niet nodig).

Heel bijzonder %)

Nayomie
Berichten: 32798
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 21:39

Sunnda schreef:
Iemand gaat hier gewoon weer gierend rijk van worden.. :+
En de politiek boeit het niets, als er maar genoeg geld of gunsten tegenover staat.

Weekje langer vakantie in het buitenland toch? ;)