Leefgeld

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41610
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 16:09

SinneJ schreef:
_San87_ schreef:

Het uitschrijven van die boetes en de administratie ervan bijhouden kost meer dan het oplevert :').

Ik vind dat echt weer bureaucratisch geneuzel. Geef die persoon een waarschuwing en probeer te kijken of je hem/haar kunt helpen. Echt. Bizar allemaal.



Die wetgeving bestaat natuurlijk omdat er veel criminaliteit bestaat rond bedelen. Het is bv ook een vorm van mensenhandel leerde ik onlangs (ik doe een project voor een bedrijf dat slachtoffers uit mensenhandel opvangt). Je hebt vast al gehoord van criminele organisaties die mensen dwingen te bedelen en dan zo goed als alle verdiensten in beslag nemen. Daarom bestaat zulke wetgeving, al lijkt me dat voor de mensen die gedwongen worden ook weinig nuttig.

Verder volledig met je eens hoor, er zou meer naar de achterliggende reden gezocht moeten worden. Zou ook effectiever zijn tegen criminaliteit.

Ik ben er bekend mee, inderdaad. Ik denk alleen niet dat het echt zoden aan de dijk zet.

topsylover

Berichten: 5640
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Leefgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 11:17

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... -problemen
Hier in Rotterdam zijn ze er al een tijdje mee bezig om die boetes af te schaffen. Ik snap wel dat wetten bestaan om sommige situaties aan te pakken (hangjongeren etc), maar het slaat natuurlijk helemaal nergens om om iemand een boete van 140 euro te geven omdat die geen dak boven zijn hoofd kan betalen. :+

Loretta
Berichten: 8774
Geregistreerd: 11-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 12:32

topsylover schreef:
https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... -problemen
Hier in Rotterdam zijn ze er al een tijdje mee bezig om die boetes af te schaffen. Ik snap wel dat wetten bestaan om sommige situaties aan te pakken (hangjongeren etc), maar het slaat natuurlijk helemaal nergens om om iemand een boete van 140 euro te geven omdat die geen dak boven zijn hoofd kan betalen. :+


mensen met grote problemen nog verder in de problemen helpen is ook een vrij asociaal beleid. Helaas heeft Rotterdam de afgelopen jaren heel veel asociale beleidsmaatregelen tegen arme mensen ingevoerd. Gelukkig dat nu langzaamaan de wijsheid komt dat dat niet de juiste manier is.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Leefgeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 16:26

Zoals wat loretta