Duindorp

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nojoukus

Berichten: 266
Geregistreerd: 23-07-09
Woonplaats: Wassenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:36

Cer schreef:
Nojoukus schreef:
Ik las net op AD dat het jochie gewoon aan het buitenspelen was en toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was vanwege een brandje in een prullenhbak

Ik begreep dat het jongetje van negen vrij laat nog buiten was omdat moeders hem niet binnen kon/wilde houden (op een avond waarbij de hele wijk onrustig is..., wil je dan van je kind af ofzo :') )


19.30 uur is toch niet zo laat?
Dit is het artikel dat ik las https://www.ad.nl/den-haag/duindorpse-m ... ~a1238aa1/

ravellie

Berichten: 3075
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:38

Avalanche81 schreef:
Zo ontevreden zijn mensen over het algemeen helemaal niet. Sterker nog: Nederland is een van de landen waar mensen aangeven het meest tevreden te zijn.

Ik denk dat je soms dingen ook moet relativeren. Als deze dingen nu dagelijks nieuws waren, niet op de voorpagina kwamen, want er waren veel ergere dingen, dan kun je idd stellen dat mensen heel ontevreden zijn. Nu is dat niet het geval, dit soort dingen komt (in vergelijking met andere landen) helemaal niet zoveel voor.

Dus, ja, het is erg, het is heel heftig voor de mensen die er wonen, maar in vergelijking met andere landen komt het gewoon niet heel veel voor. Mensen mopperen nu eenmaal graag, slecht nieuws verkoopt beter dan goed nieuws, en veel mensen op social media zeggen dingen in ze in real life nooit zouden zeggen. Plus dat daar ook volgens mij naar verhouding vrij veel mensen zitten die het leuk vinden om te rellen.


:j

En hard brullen vanaf je computer....dat is natuurlijk 'lekker veilig'.

Cer

Berichten: 30168
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 15:46

Nojoukus schreef:
19.30 uur is toch niet zo laat?
Dit is het artikel dat ik las https://www.ad.nl/den-haag/duindorpse-m ... ~a1238aa1/

Ja geen idee, ik kan die premium artikelen niet lezen .. ik had onthouden 'rond 10 uur'.. maar ik kon de info niet vinden (vandaar dat ik ook schreef 'ik begreep').

Lastig altijd wel met dat soort berichtgeving.. ik zou als moeder ook niet zeggen 'ja nee dat doet ie wel vaker.. ', en aan de andere kant, een knulletje van 9.. wat kan die nou doen helemaal..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 16:40

Nojoukus schreef:
MCE schreef:
dat jochie van 9 door wie werd hij op pad gestuurd??
kinderen inzetten om je gelijk te krijgen?? grr


Boras, je hebt gelijk opvoeden moet
moest ineens denken aan de luizen moeder en de curlingouders

over opvoeden gesproken
videobeelden genoeg hoe ouders het doen - en wij vinden dat dat mag want .…………….. ieder heeft zijn eigen reden/belang


Ik las net op AD dat het jochie gewoon aan het buitenspelen was en toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats was vanwege een brandje in een prullenhbak


dank, dit had ik niet mee gekregen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34674
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 17:41

Nee half 8 is niet laat. Maar kom op een kind van 9. Mijn dochter is ook zo oud. En die mag echt niet buiten in het donker. Ik vind het vooral heel zielig gedrag die rellen. Onze burgemeester heeft van de week een bericht de wereld ingeslingerd dat hij er over denkt om vuurwerk in onze woonplaats te gaan verbieden. Ik weet hoe mensen kunnen reageren maar toch schrok ik oprecht van de reacties op Facebook. Ik wil echt graag van vuurwerk af (heb er een hekel aan) maar ik maak me wel zorgen om wat sommige mensen gaan doen als ook maar een klein deel van de mensen die reageerden hun woorden in daden om zet.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:12

Ik als Scheveningse begrijp wel dat ze boos zijn. Al jaren een traditie op Scheveningen en Duindorp, de vuren zijn echt een begrip, en als dat dan niet mag door gaan omdat vorig jaar het weer het verpest heeft kan ik mij voorstellen dat je dan goed boos bent.

Ik keur alleen de rellen absoluut niet goed en je bereikt er ook helemaal niks mee.
Ik hoop voor mijn familie en vrienden dat ze stoppen met achterlijk doen, en er geen gewonden vallen door alle brandstichtingen.

Popstra
Berichten: 13782
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:14

Het weer het verpest heeft??? Die toren was toch veel te hoog die ze hadden gebouwd.!?

Whale

Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:16

Ja inderdaad...

Foaly

Berichten: 4894
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:17

De vuren een begrip, prima. Maar als ze zich gewoon aan de regels hadden gehouden, was er niets aan de hand geweest.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:20

Popstra schreef:
Het weer het verpest heeft??? Die toren was toch veel te hoog die ze hadden gebouwd.!?


Hij was inderdaad te hoog, maar door de weersomstandigheden is er een vuur tornado ontstaan waardoor een vonken regen het dorp binnen kwam.

senna21

Berichten: 11862
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:30

BellaSharon1 schreef:
Popstra schreef:
Het weer het verpest heeft??? Die toren was toch veel te hoog die ze hadden gebouwd.!?


Hij was inderdaad te hoog, maar door de weersomstandigheden is er een vuur tornado ontstaan waardoor een vonken regen het dorp binnen kwam.

Dat is niet de schuld van de wind. De torens waren belachelijk groot en van zeer brandbaar instabiel materiaal, en daarmee gevaarlijk.

Tancreda4

Berichten: 24055
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:31

Ik vind het echt bizar kinderachtig. Ik kan mij voorstellen dat juist de rellen een doorslag zal geven geen vergunningen af te gaan geven. Met geweld iets willen afdwingen, doe even gewoon.... Alsof het leven compleet verkloot is omdat er geen vuur aan gedaan mag worden. Vorig jaar is flink uit de hand gelopen en ja, daar was het weer een groot aandeel in, maar ook de mensen die hierbij betrokken zijn. Het houden aan regels is blijkbaar erg lastig. Snap dat de gemeente daar haar vingers niet aan wilt branden om straks weer met ellende te zitten.

En ja, ik heb makkelijk praten, want ik ben een buitenstaander (gelukkig). Ik ben nooit bij die vuren geweest en ik woon niet in Den Haag. Ik ben niet opgegroeid met de (blijkbaar zeer belangrijke) traditie. Maar kom op, dan kun je even goed klagen, teken je bezwaar aan, of ga je met een spandoek op het malieveld staan roepen, begin je een handtekeningen actie of jank je even een flink potje thuis op de bank. Maar gaan rellen en dit soort gedrag vertonen kan ik met mijn hoofd niet bij.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:39

Ik zie net op NOS.nl dat de kerstboomverkoop in Duindorp “City” gestaakt wordt en ze uitwijken naar de Westduinweg. Te triest voor woorden dat dat nodig is om de veiligheid van je personeel te kunnen waarborgen. Hoop dat er forse sancties uitgedeeld worden aan die agressieve haantjes.

ikkedus
Berichten: 3289
Geregistreerd: 24-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:46

Er zijn al eerder ook duinbrandjes geweest en het is een wonder te noemen dat het niet eerder fout is gegaan! De wind hoeft maar even te draaien en poef, daar gaan de duinen en Scheveningen.
Het is ook te debiel voor woorden dat Haagse agenten niet eens meer in durven te grijpen vanwege het gedrag al TIJDENS de bouw, laat staan tijdens het vuur.
En het klopt inderdaad dat er aangewezen brandlocaties zijn in Den Haag om het affikgedrag aan banden te leggen, maar dat staat los van de brandstapels bij Duindorp en Scheveningen.
Tijdens oudjaar stonden meerdere wijken op vele plekken in de fik en dat was niet in toom te houden. Er zijn toen meerdere fiklocaties aangewezen. 1 vlak bij waar ik woon. Daar wordt echter wel toezicht op gehouden en gaat het “netjes”. Maar ook daar komt de fik ongeveer tot verdieping 7! Ik zie het boven de flat voor de mijne uit komen en mijn collega kan een kip roosteren op zijn balkon er recht tegenover. Ik vind het eigenlijk allemaal nogal link.
Duindorp zou je met een cordon militairen nog wel in kunnen dammen. Dan slopen ze alleen hun eigen wijk en zijn de volwassenen misschien sneller bereid om in te grijpen. Bij Scheveningen gaat je dat niet lukken.
Ik heb een collega die in Duindorp woont en die zorgt dat ze weg is met oudjaar. De sfeer is nu al echt grimmig.
Een andere collega staat in die wijk voor een groep 8 en vertelde dat ouders trots zijn op het gedrag van hun kinderen!! Bizar.
Het is een heel apart wijkje. Echt een volksbuurt/ arbeiderswijk. Niet hoog opgeleid, maar dat betekent nog niet dat dit gedrag ok is natuurlijk!
Ik hoop niet dat ze nu met zijn allen mijn buurtfik komen bezoeken in ieder geval.

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 18:57

Chiave schreef:
Ik zie net op NOS.nl dat de kerstboomverkoop in Duindorp “City” gestaakt wordt en ze uitwijken naar de Westduinweg. Te triest voor woorden dat dat nodig is om de veiligheid van je personeel te kunnen waarborgen. Hoop dat er forse sancties uitgedeeld worden aan die agressieve haantjes.


En dat is ook de reden dat ik hoop dat mijn familie en vrienden veilig blijven, de kerstboom verkoop is namelijk familie van mij. Je voelt je erg machteloos als je dan 2,5 uur verder weg woont!

Achterlijk gedoe los je helemaal niets mee op. Hoe gekker ze doen hoe minder ze voor elkaar krijgen!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:25

Laat ze een brandstapel midden in duindorp optuigen en dan flink vonkenregen over de huizen, en dan eens kijken hoe belangrijk ze hun traditie nog vinden :+

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:29

BellaSharon1 schreef:
Al jaren een traditie op Scheveningen en Duindorp, de vuren zijn echt een begrip, en als dat dan niet mag door gaan omdat vorig jaar het weer het verpest heeft kan ik mij voorstellen dat je dan goed boos bent.

Hou toch op, die vuren waren belachelijk hoog, veel hoger dan in welke context ook verantwoord. Ze hebben het gewoon voor zichzelf verknald.

Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. En ja, die pun was bedoeld :')

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:34

Het vreugdevuur op Scheveningen gaat ook niet door. Ik hou m'n hart vast met alle rellen en vernielingen die komen gaan

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:36

Arabesk schreef:
Laat ze een brandstapel midden in duindorp optuigen en dan flink vonkenregen over de huizen, en dan eens kijken hoe belangrijk ze hun traditie nog vinden :+


Deze slaat ook weer echt als een banketstaaf op een drumstel..
Bedankt dat je mijn familie ( die overgins niets met deze schijt rellen te maken hebben) dat toe wenst!

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:38

Arabesk schreef:
Laat ze een brandstapel midden in duindorp optuigen en dan flink vonkenregen over de huizen, en dan eens kijken hoe belangrijk ze hun traditie nog vinden :+

Pardon??? Geen nieuws gezien begin dit jaar? Dit was al erg genoeg

BellaSharon1

Berichten: 273
Geregistreerd: 26-07-17
Woonplaats: Stegeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:40

purny schreef:
Het vreugdevuur op Scheveningen gaat ook niet door. Ik hou m'n hart vast met alle rellen en vernielingen die komen gaan


Ik hoop toch niet zo achterlijk als de Duindorpers |o

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:42

purny schreef:
Arabesk schreef:
Laat ze een brandstapel midden in duindorp optuigen en dan flink vonkenregen over de huizen, en dan eens kijken hoe belangrijk ze hun traditie nog vinden :+

Pardon??? Geen nieuws gezien begin dit jaar? Dit was al erg genoeg

Ja, dat doen ze toch zelf? Ik heb geen medelijden met ze, wel met de mensen die er niets mee te maken hebben, maar er wel veel stress en leed van hebben.


purny schreef:
Het vreugdevuur op Scheveningen gaat ook niet door. Ik hou m'n hart vast met alle rellen en vernielingen die komen gaan

Oh, wacht even, dus alles moet maar kunnen omdat mensen anders dingen gaan vernielen? Ik heb een beter idee: wel verbieden, en relschoppers oppakken, en een flinke boete geven.

Summerdreams

Berichten: 1271
Geregistreerd: 17-05-18

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:46

Ik heb echt medelijden met de agenten die met oud en nieuw daar moeten werken..

purny

Berichten: 27518
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:50

Op het nieuws was dat er al diverse groepen werden opgeroepen om te komen.
Ik praat het echt niet goed maar ik ben gewoon bang dat serieus de pleuris uit gaat breken.
Ik ben tegen geweld op alle vormen en ik ben heel blij dat ik daar niet woon

Avalanche

Berichten: 16063
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Duindorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 19:52

Daar is iedereen bang voor, maar dat wil niet zeggen dat je geen grenzen moet stellen aan gedrag. Juist zonder grenzen breekt de pleuris uit.