De cao ziekenhuizen is in het afgelopen voorjaar verlopen. Sindsdien hebben onderhandelingen tussen bonden en werkgevers tot niets geleid. Maanden zijn er zachte acties gevoerd met spandoeken en ludieke bijeenkomsten. Sinds het einde van de zomer zijn er her en der ziekenhuizen geweest waar op een doordeweekse dag een zondagsdienst werd gedraaid en morgen zal datzelfde in landelijk verband gebeuren bij de meeste ziekenhuizen die onder deze cao vallen (dus niet de UMC's). Afhankelijk van het ziekenhuis heeft de actief meer of minder invloed op de patiëntenzorg. Iig gaat alle zorg door zoals in het weekend, waaronder spoedeisende zorg.
Eigenlijk zou ik vandaag naar de bijeenkomst in Utrecht gaan en daarna mijn dienst draaien zoals gepland op een acute afdeling. Alleen loopt het even anders, doordat mijn emmer is overgelopen. -Iets met werkdruk...

Maar ik ben benieuwd of er bokkers zijn die wel meedoen aan de acties en ben nog meer geïnteresseerd in hoe niet-ziekenhuispersoneel over deze 'staking' denkt.