Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 21:51

pmarena schreef:
Ik vraag me wel erg af hoe het met die andere jongen gaat....die eerdere zoon van moeder.
En of hij de enige was of dat er nog meer halfbroers / zussen waren die ook door vader in de ellende gehouden werden....?


Hier kan ik me inderdaad ook in vinden.
Vraag me inderdaad af aangezien het de zoon van die vrouw is.
Waar die vader van die zoon dan zou zijn.
Aangezien hij vast zat met zijn opa (schoonvader van gerrit)

hoop eigenlijk dat hij ook een heel mooi leven heeft kunnen opbouwen
toen hij daar weg is gekomen.
(Hoe hij daar weg is gekomen zullen we denk ik nooit weten)

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 02:40

Ophef omdat de gemeente Ermelo betaald.
Kinderen geen probleem maar nu ook voor die vader.
En er wordt zelfs gezegd dat hij in een rolstoel langs de deuren is gegaan met een begeleider.
De klusjesman volgens een buurtbewoner.


Afbeelding

lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 05:48

Ik vind het al bijzonder dat ook de klusjesman erbij is gaan wonen.
Want die kan natuurlijk wel nog alles & die kan dus in uitvoerende taak vanuit de vader wel nog van alles doen.
Geloof niet dat dat voor de kinderen ‘beter’ is.

Verder weet ik even niet zo goed wat ik hier nog over moet zeggen

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 07:27

Je nieuwe buurman zal maar zo iemand zijn. Ik zou niet lekker slapen als er iemand naast me woonde die moedwillig mensen verkrachte en opsloot. -O-

pmarena

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 09:48

Als die klusjesman er ook bij woont.... dat zou ik allemaal geen fijne zaak vinden. Dat het hele clubje elkaar weer in de gaten zit te houden. In hoeverre willen die jongelui dit - en in hoeverre is dit echt hun eigen wil en niet gemanipuleerd...

Moet je dan als gemeente zeggen dat het onderdak alleen voor de jongeren is? Het zou allemaal een stuk makkelijker zijn als die vader door de rechter veroordeeld werd tot opvang elders.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:07

Ik denk zoals Mar Jan als eens heeft gezegd het is wel mijn vader.
Je wilt niet dat je geen moeder meer hebt en je vader in de gevangenis enz.
Dat er altijd wel een zwak blijft omdat het 1 van je ouders is.

Heel moeilijk voor ze.

pmarena

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:16

Ja natuurlijk, maar het lijkt me geen gezonde situatie dat die jongeren zich nu verplicht voelen om hem op te vangen, met dat hele verleden van hoe hij hen behandeld heeft :(:) Als het nou echt zo is dat die andere kerel er ook bij woont (is dat echt zo...?) dan gaat het helemaal wel erg ver...

senna21

Berichten: 11857
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:26

De man is niet veroordeeld.
De kinderen zijn zeker geen voorstander van een heksenjacht.
De jongste kinderen hebben zelf, voor dit moment, zo gekozen.
De oudere kinderen kiezen de weg die past bij ons rechtsysteem.

_Lorette_

Berichten: 12081
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 10:36

senna21 schreef:
Men wist van tevoren natuurlijk niet hoe de documentaire ontvangen zou worden. En in de laatste aflevering geven ze wel veel van zichzelf bloot. Dit is riskant en kan alleen als je weet dat ze goodwill hebben.


Als ik het goed had begrepen, waren de opnames van de extra aflevering al gemaakt. Het was al verteld voor de camera met het besef dat dit uitgezonden kon worden. Later, op het verzoek van de kinderen, is het toegevoegd in een extra aflevering. Ik heb het ontbreken van deze gesprekken in de vier afleveringen daarom opgevat als een keuze van de documentairemaker en niet zozeer als 'eerst even afwachten hoe het valt'.
Het is niet zozeer kritiek van mijn kant. Hoe je invulling geeft aan zo'n documentaire is geheel persoonlijk. Ik had het zeker willen verwerken in een officiële aflevering als ik de montage had gedaan, omdat ik de extra aflevering het best vond, vandaar dat ik me er een beetje over heb verbaasd.

YvonneV
Berichten: 8780
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 22:49

Jessica Villerius
18 april om 13:30 ·
Hun vader leerde hen dat de buitenwereld slecht, verdorven en gevaarlijk was. Diezelfde buitenwereld neemt nu de taak over die hij zelf liet liggen, namelijk zijn negen lieve, intelligente kinderen een toekomst bieden. In slechts twee dagen. Daar waar het rechtssysteem geen erkenning kon bieden, doet de maatschappij dat gelukkig wél. Ik heb nog nooit zo'n liefdevolle middelvinger gezien naar onderdrukking en mishandeling. Geweldig initiatief van Esther Suurmond, een van de beste vrienden van Shin. #demeestemensendeugen

Melanie van Driel
Prachtig initiatief met een prachtig resultaat.
Wel heb ik mijn vraagtekens over dat er in het artikel staat dat papa is ingetrokken bij zijn 5 jongste kinderen die in een, beschikbaar gestelde, woning op de Veluwe wonen en dat hij €100.000 terug krijgt van de staat.
Ik ga er vanuit dat hij niet aan het geld van de kinderen kan komen en vooral dat er voor gezorgd wordt dat hij niet aan de kinderen kan komen...
· 2 d · Bewerkt

Auteur
Jessica Villerius
Melanie van Driel Ik kan je zeggen dat van die informatie vrijwel niets klopt.
· 2 d

Auteur
Jessica Villerius
Melanie van Driel Nee, en dat is zo vervelend rondom deze zaak. Bijna niks klopt maar het is onmogelijk om overal steeds op te reageren want dan blijf je bezig. Plus dan komt dáár weer een artikel over en dat wil je ook niet want er is echt wel genoeg verteld nu. Erg frustrerend als je er zo dicht op zit, precies weet hoe het zit maar toch op je tong moet bijten.

pmarena

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 07:50

Ik snap de reactie, maar als je zegt dat bijna niets klopt dan kan je net zo goed zeggen hoe het dan wèl zit....denk ik dan. Woont die vader niet bij de kinderen? Hebben ze de woning niet van de gemeente "gekregen"? Krijgt hij niet dat geldbedrag terug?

Mensen hebben nu een deel van het verhaal gehoord, zijn om die jongelui gaan geven en maken zich zorgen om wat dingen, dat is ook logisch toch :(:)

YvonneV
Berichten: 8780
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:48

€ 400.582 opgehaald


Jessica Villerius
17 april om 20:38 ·
Het zit erop. Anderhalf jaar ‘maken’. Een miljoen beslissingen. Honderden uren aan filmmateriaal, duizenden uren aan denk, uitzoek-en piekerwerk, tienduizenden belminuten…En nu is het verhaal eruit. Nou ja, ik had nog 12 afleveringen kunnen maken. Uiteindelijk maak je keuzes, ook omdat ik me vanaf de eerste dag heb gerealiseerd dat je als kijker enorm veel moet incasseren. Ja, ik had het hele verhaal van de klusjesman kunnen ontrafelen, ja ik had het hele ‘systeem’ kunnen uitrollen, ja ik had kunnen vertellen over de geschiedenis van vader zelf of hoe hij aan zijn geld kwam (ik heb dit uiteraard wel allemaal onderzocht). Maar mijn intentie was en is altijd geweest: we laten het verhaal van de kinderen zien. En zoals iedereen inmiddels zal beamen: dat is al ingewikkeld genoeg.
Ik krijg veel vragen over hoe het nu met de twee andere ‘gevangenen’ is. Opa -de vader van de moeder van alle 9 kinderen- is een natuurlijke dood gestorven, zover we weten. De jongen op dat desbetreffende beeld, zoon van de moeder en dus halfbroer van de 9 kinderen, is inmiddels eind dertig en woont niet meer in Nederland.
Het was een heftig proces, in de eerste plaats voor alle betrokkenen, maar ook zeker voor mij. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat het me niet gesloopt heeft. Ik heb zoveel vergif gezien en gehoord, daar moet ik echt even van bijkomen en dat ga ik dan ook doen: ik ga even een paar weken onder de radar zodat ik snel weer fit en healthy ben. Mijn nieuwe film, die op 20 juni op NPO1 wordt uitgezonden en eveneens een flink project was, heb ik zojuist afgerond. Een kleine hint naar het onderwerp in onderstaande foto
Vandaag vroeg een vriend aan mij: ‘Als er morgen nou weer zo’n verhaal losbarst en mensen doen een beroep op jou, zou je het dan weer oppakken?’ Ik knoopte mijn haar in een knot en zei resoluut: ‘Nee! Nu mag iemand anders het doen.’ Om er snel aan toe te voegen: ‘Maar als het zo tegen het eind van de zomer is, dan zou ik het wel doen. Denk ik.’


Ik kan me best voorstellen dat ze er een punt achter wil/moet zetten. Het gezin moet ook geen publiekelijk bezit worden.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 08:55

Ik had al zoveel vragen en nu zij inderdaad over dat geld en die klusjesman begint, heb ik er nog meer.

Ik ben zo kwaad op die vader en misschien nog wel kwader dat die jongeren erbij blijven. Maar je kan het ze ook niet kwalijk nemen.

Ik vond dit zoveel indruk maken.

YvonneV
Berichten: 8780
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: kop van Overijssel

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 09:10


Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 18:59


lovelyfiefy

Berichten: 5093
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 19:27

Linnie050 schreef:
https://www.facebook.com/1400276965/pos ... 541856189/

Pers verklaring advocaat van de oudste kinderen over de nieuwe situatie.


deze kwam ik toevallig tegen via facebook inderdaad.
(voordat ik hier opende)

Vind het wel een fijne verklaring en geeft wat meer duidelijkheid.
Maar ik snap ook wel dat ze er klaar mee willen zijn.
Verhaal is gedaan en nu hebben ze heeel veel rust verdiend.
en heel veel knuffels :knuffel:

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:04

Sneu.

Aan de andere kant ben ik ook bang dat ze niet voouit hebben gezien hoe het is om zo in de spotlights te staan door het maken van zo documentaire.

pmarena

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 21:55

Ik denk dat het een verstandige zet is om de meeste opgeworpen vraagtekens even te beantwoorden :j
Zoveel moeite hoeft dat niet te kosten en je kunt zo een groot deel van het speculeren voorkomen.

Natuurlijk hoef je niet constant overal op te reageren, maar wat basis dingetjes die de samenleving bezig houden kan je op zich wel even aanstippen toch. Ook voor je eigen gemoedsrust zodat verhalen niet een heel eigen leven gaan leiden :)

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-21 22:36

Het is geen fictie met een happy end en alles moet netjes afgerond he. 'Wij' hebben helemaal nergens recht op en al helemaal niet op antwoorden op onze vragen...

pmarena

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 00:17

Zeg ik dat dan....? ;)

Ik denk gewoon dat het wel wijs is voor de eigen gemoedsrust van de betrokkenen ook (als je het hele verhaal een beetje wilt laten wegzinken bij de mensen) dat er niet teveel door de docu opgeworpen prangende vragen blijven rondzingen maar dat je 1 en ander verduidelijkt.

Als mensen met allerlei vragen blijven zitten dan krijg je toch dat je zonder antwoorden, er mee bezig blijft en dan komen er vanzelf de meest wilde theorieën boven water. En daar zit je niet op te wachten lijkt mij.

Ik vind het dus wel heel verstandig dat ze dit extra stukje verduidelijking naar buiten hebben gebracht :j

Storm

Berichten: 20840
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-21 04:04

En nu hebben ze denk ik ook genoeg verteld en moeten ze verder met hun leven. De aandacht zal langzaam overgaan, nu staan ze nog in de volle aandacht, maar dat zal minder worden. Ze hebben ook recht op een toekomst zonder dat ze bij iedere poep en scheet weer aan tafel bij een praatprogramma op tv hoeven te zitten. Anoniem worden zal al niet meer lukken, maar hopelijk kunnen ze de rest van hun leven zo normaal genoeg doorbrengen zonder grote zorgen.

Blussem
Berichten: 1707
Geregistreerd: 11-03-19

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 08:43

Aanschuiven bij een praat programma is altijd vrije keus. Daarnaast is dat ook een bewuste keuze van hun geweest en het heeft hun een hoop geld opgebracht.

Een nieuwe BN'er is in aantocht.

friezenfan2

Berichten: 2593
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:32

Wat ik me afvraag waarom horen we nu niet van de leraren die de oudste 3 hebben gehad. Die zullen zich nu toe afvragen of er toen nooit dingen waren die opvielen waar ze misschien toen toch al iets konden doen.

Alja

Berichten: 25595
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 11:56

friezenfan2 schreef:
Wat ik me afvraag waarom horen we nu niet van de leraren die de oudste 3 hebben gehad. Die zullen zich nu toe afvragen of er toen nooit dingen waren die opvielen waar ze misschien toen toch al iets konden doen.

Achteraf is het altijd makkelijk zeggen dat er in dat betreffende gezin wel eens iets aan de hand kan zijn....
En kan me voorstellen dat zulke mensen niet op media aandacht zitten te wachten.

DuoPenotti

Berichten: 29479
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-21 12:01

Vergeet ook niet dat die vader zich heel mooi voor kon doen.
Die zal vast eens naar de ouderavond zijn geweest en als er dan vragen kwamen vanuit leerkrachten daar met een schijnheilig gezicht wel een verhaal verzon waarom kind bijvoorbeeld verlegen was.