Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:05

Ik moest ook meteen aan Willeke denken, maar ik heb ook mega veel fantasie :')

Heel benieuwd naar de rest van het verhaal...

Benzz
Berichten: 2889
Geregistreerd: 10-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:14

Janine1990 schreef:
Ik moest ook meteen aan Willeke denken, maar ik heb ook mega veel fantasie :')

Heel benieuwd naar de rest van het verhaal...


Als die kinderen tussen de 16 en 26 zijn, is het vrij onmogelijk dat zij de moeder is.

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:18

Benzz schreef:
Janine1990 schreef:
Ik moest ook meteen aan Willeke denken, maar ik heb ook mega veel fantasie :')

Heel benieuwd naar de rest van het verhaal...


Als die kinderen tussen de 16 en 26 zijn, is het vrij onmogelijk dat zij de moeder is.


Zij was 15 in 1992,de oudste is van 1993... Het kan, maar zeer onwaarschijnlijk idd.

Ik neem aan dat ze pas vanaf 2012 ondergedoken zitten eigenlijk...

Winged

Berichten: 33037
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:32


Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110702
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:37

Winged schreef:
Ik zit even te denken wat er in 2012 was.. Maar dat was de Maya-telling. https://nl.wikipedia.org/wiki/2012-fenomeen


Ik vraag me af wat doomsday preppers doen wanneer die datum voorbij gaat en de wereld nog steeds bestaat.
Verschuiven ze die datum dan gewoon? Waarom gaat er dan geen lichtje branden dat er misschien wel niets van klopt? :o?

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:39

Cayenne schreef:
Winged schreef:
Ik zit even te denken wat er in 2012 was.. Maar dat was de Maya-telling. https://nl.wikipedia.org/wiki/2012-fenomeen


Ik vraag me af wat doomsday preppers doen wanneer die datum voorbij gaat en de wereld nog steeds bestaat.
Verschuiven ze die datum dan gewoon? Waarom gaat er dan geen lichtje branden dat er misschien wel niets van klopt? :o?


Vooral blijven zitten denk ik met dit bericht... :o

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:42

Cayenne schreef:
Winged schreef:
Ik zit even te denken wat er in 2012 was.. Maar dat was de Maya-telling. https://nl.wikipedia.org/wiki/2012-fenomeen


Ik vraag me af wat doomsday preppers doen wanneer die datum voorbij gaat en de wereld nog steeds bestaat.
Verschuiven ze die datum dan gewoon? Waarom gaat er dan geen lichtje branden dat er misschien wel niets van klopt? :o?

Waarom denk je dat mensen rationeel zouden reageren als hun irrationele geloof niet strookt met de werkelijkheid?

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 15:51

Nooit gedacht dat hier ook mensen woonden die hier in geloven , in Amerika vind je er veel maar hier?? Sneu voor de kinderen en zo word nogmaals bewezen dat kinderen hun ouders onvoorwaardelijk trouw zijn. (Meestal).

Janine1990

Berichten: 43806
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:00

Er is een reactie van Nederlandse peppers op panorama dacht ik?

Zeer bijzonder wordt dit genoemd iig..

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:04

Bijzonder dat dit in NL gebeurt zeg. Het huis ligt wel afgelegen maar ook weer niet zo afgelegen als je kijkt op google maps of earth. Als je op earth teruggaat naar 2005 zie je nog geen moestuintjes die er nu wel zijn.

En die arme kinderen, die nu wel bevrijd zijn, maar zonder hun vader ineens ergens neergepoot worden en natuurlijk een lading hulpverleners over zich heen krijgen. En straks nog een plekje moeten zien te bemachtigen in de maatschappij, kunnen ze lezen? Kunnen ze schrijven? Wat voor beschadigingen loop je wel niet op van zo'n jeugd .....

Zijn er bokkers die in dit dorp wonen?

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:07

jee, zit net de persconferentie omroep drenthe te kijken.
wat bijzonder zeg. is heel heftig voor iedereen uit dat gezin natuurlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:08

Pittig nieuws. Ontzettend sneu dat dit nog kan gebeuren in Nederland...

We kunnen wel speculeren, maar we weten niet hoe de situatie in Ruinerwold was. Ik heb ooit gehoord: 'De media verteld de waarheid, totdat je de persoon bent die meer over de situatie weet'. Ofwel, hetgeen wat in de media staat hoeft niet te kloppen, en wordt regelmatig (on)bewust verdraaid. We kunnen gewoon niets over de situatie zeggen, dus ik zou het waarderen als hier niet allemaal complottheorieën voorbij komen.
Ik hoop met heel mijn hart dat het gezin momenteel bij elkaar is en de juiste hulp krijgt.

Skessa_
Berichten: 10635
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:09


BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:10

Heb ook een stukje gekeken, kinderen tussen de 18 en 25 en de moeder zeer waarschijnlijk al overleden voor ze daar kwamen. Dus de vader verantwoordelijk (samen met de huurder) voor deze situatie. Zal je vader maar zijn.

Storm

Berichten: 20845
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 16:10


Skessa_
Berichten: 10635
Geregistreerd: 02-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:11

Ah oke, thanks!

Zunzuncito

Berichten: 1573
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:11

Het is al klaar. De journalisten wisten veel meer dan de burgermeester. Dat gezin had overduidelijk allang op de radar zichtbaar moeten zijn.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:13

Blijkbaar waren een aantal kinderen wel ingeschreven bij een burgerlijke stand maar wanneer iemand het hele gezin uitschrijft bij een gemeente kraait er geen haan naar.

tamary

Berichten: 29186
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:17

Arabesk schreef:
Bijzonder dat dit in NL gebeurt zeg. Het huis ligt wel afgelegen maar ook weer niet zo afgelegen als je kijkt op google maps of earth. Als je op earth teruggaat naar 2005 zie je nog geen moestuintjes die er nu wel zijn.

En die arme kinderen, die nu wel bevrijd zijn, maar zonder hun vader ineens ergens neergepoot worden en natuurlijk een lading hulpverleners over zich heen krijgen. En straks nog een plekje moeten zien te bemachtigen in de maatschappij, kunnen ze lezen? Kunnen ze schrijven? Wat voor beschadigingen loop je wel niet op van zo'n jeugd .....

Zijn er bokkers die in dit dorp wonen?

Is hier in de buurt, maar dat zegt niks qua er meer over weten.

Lastige nu is dat deze kinderen nu een maatschappij in gegooid worden met mensen die ze vertellen hoe ze moeten zijn, wat ze er van moeten denken en dat ze beschadigd zijn enkel omdat ze niet volgens onze normen en waarden zijn opgegroeid/leefden. Kinderen bang maken van de grote wereld heeft een stukje noodzaak, als in niet met vreemden mee, oppassen met oversteken, etc., maar wat is de grens? Is liever in een kleine familiegroep een simpel leven leiden altijd schadelijk? Als ik zie hoeveel mensen ook hier maar wat graag al het stuk rustig plekje, wat dieren en moestuin zouden willen, hoeveel daarboven is fout? Je komt in een groot grijs gebied terecht en dan is wat is het beste voor deze kinderen echt een moeilijke vraag.

mirim

Berichten: 4409
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:18

bigone schreef:
Blijkbaar waren een aantal kinderen wel ingeschreven bij een burgerlijke stand maar wanneer iemand het hele gezin uitschrijft bij een gemeente kraait er geen haan naar.


Kun je jezelf uitschrijven uit een gemeente zonder je weer ergens in te schrijven ?
Normaliter gaat het zo dat je je na een verhuizing inschrijft in je nieuwe gemeente en dat deze nieuwe gemeente de uitschrijving regelt met je oude gemeente.
Bij verhuizing schrijf je je zelf dus niet uit.
Maar ergens moeten deze mensen in ieder geval van de radar verdwenen zijn. Bijzonder!

tienus63

Berichten: 12094
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:38

Je ziet wel eens advertenties van gemeenten staan waarin mensen wordt verzocht zich bij de gemeente te melden omdat ze spookinwoners zijn geworden.
ID/paspoort wordt niet verlengd.
Als ze zich niet melden worden ze uit de GBA van die gemeente gehaald.
Meestal zijn het mensen die naar het thuisland zijn gegaan of gewoon met de noorderzon vertrokken zijn.

Storm

Berichten: 20845
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-19 16:40

tamary schreef:
Arabesk schreef:
Bijzonder dat dit in NL gebeurt zeg. Het huis ligt wel afgelegen maar ook weer niet zo afgelegen als je kijkt op google maps of earth. Als je op earth teruggaat naar 2005 zie je nog geen moestuintjes die er nu wel zijn.

En die arme kinderen, die nu wel bevrijd zijn, maar zonder hun vader ineens ergens neergepoot worden en natuurlijk een lading hulpverleners over zich heen krijgen. En straks nog een plekje moeten zien te bemachtigen in de maatschappij, kunnen ze lezen? Kunnen ze schrijven? Wat voor beschadigingen loop je wel niet op van zo'n jeugd .....

Zijn er bokkers die in dit dorp wonen?

Is hier in de buurt, maar dat zegt niks qua er meer over weten.

Lastige nu is dat deze kinderen nu een maatschappij in gegooid worden met mensen die ze vertellen hoe ze moeten zijn, wat ze er van moeten denken en dat ze beschadigd zijn enkel omdat ze niet volgens onze normen en waarden zijn opgegroeid/leefden. Kinderen bang maken van de grote wereld heeft een stukje noodzaak, als in niet met vreemden mee, oppassen met oversteken, etc., maar wat is de grens? Is liever in een kleine familiegroep een simpel leven leiden altijd schadelijk? Als ik zie hoeveel mensen ook hier maar wat graag al het stuk rustig plekje, wat dieren en moestuin zouden willen, hoeveel daarboven is fout? Je komt in een groot grijs gebied terecht en dan is wat is het beste voor deze kinderen echt een moeilijke vraag.


Met sommige dingen ben ik het eens, maar ik kreeg de indruk dat de persoon die hulp geeft gezocht, niet uit vrije wil beneden bleef. Zo ging hij alleen 's nachts weg als zijn vader sliep.

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:41

mirim schreef:
bigone schreef:
Blijkbaar waren een aantal kinderen wel ingeschreven bij een burgerlijke stand maar wanneer iemand het hele gezin uitschrijft bij een gemeente kraait er geen haan naar.


Kun je jezelf uitschrijven uit een gemeente zonder je weer ergens in te schrijven ?
Normaliter gaat het zo dat je je na een verhuizing inschrijft in je nieuwe gemeente en dat deze nieuwe gemeente de uitschrijving regelt met je oude gemeente.
Bij verhuizing schrijf je je zelf dus niet uit.
Maar ergens moeten deze mensen in ieder geval van de radar verdwenen zijn. Bijzonder!


Ja dat kan, heb ik zelf ondervonden :+ . Ik ging namelijk na mijn verbouwing naar Nederland verhuizen (kom oorspronkelijk uit België) en wilde weten hoe dat allemaal in zijn werk ging. Ik heb toen tijdens het uitpluizen mezelf blijkbaar al uitgeschreven in de gemeente waar ik toen woonde (gewoon via een knop op de site van de gemeente) en kwam daar pas een paar maanden later achter toen ik mijn identiteitskaart wilde vernieuwen en dat niet kon, omdat ik dus niet in de gemeente zou wonen. Toen is er zelfs een wijkagent op bezoek moeten komen om te kijken of ik écht nog steeds woonde waar ik altijd woonde. Maar ik ben dus een paar maanden 'statenloos' geweest, zonder dat iemand, inclusief ikzelf, zich daar van bewust was -O- :') . Tja, een huis verbouwen, het doet wat met een mens _O-

Mand

Berichten: 3157
Geregistreerd: 27-04-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 16:51

Zohee, die speculaties ivm Willeke Dost.. Dat zou een verhaal zijn, zij had op haar 17e bevallen moeten zijn als die 25 jarige jongen haar zoon was.

BigOne
Berichten: 38279
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 17:11

Blijkbaar zes kinderen in zeven jaar tijd, dat doet vermoeden dat er een bepaalde achtergrond achter zit . En ik hoop dat die kids alleen zaken over doomsday hoorden maar ben er bang voor.