Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:06

Jij zegt letterlijk: Geld hebben ze niet. Nou als dat geen aanname is? :?

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:07

Relaxed schreef:
Dit verhaal spreekt dan weer tegen dat ze niets weten van de buitenwereld.. Als je 25 bent en 'slechts' 9 jaar in afzondering hebt geleefd, wist je toch wel meer?

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/153035 ... elderleven



o kijk dit wordt al weer heel anders......verhaal is zo een stuk minder onvoorstelbaar geworden.....het blijft verder nog steeds bizar

Many
Berichten: 8275
Geregistreerd: 30-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:09

Even wat aannames over de mate van afgelegenheid uit de wereld helpen: de boerderij ligt net buiten het dorp, zeker niet afgelegen. Aan de straat staan verschillende boerderijen en bovendien rijden, fietsen en lopen er regelmatig mensen. Dus helemaal in the middle of nowhere is het zeker niet.

BigOne
Berichten: 38276
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:10

Bijzonder maar je iets afvragen doe je misschien niet wanneer je zo opgevoed bent en altijd maar één ding te horen krijgt. Er zijn zoveel dingen waar mensen in geloven omdat ze dat van hun ouders horen en internet oid hebben ze daar vast niet gehad. Treurig. En ook al heb je een vorig leven gehad dat betekend nog niet dat je je alles herinnerd.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:11

karuna schreef:
Ik had het net gelezen en vraag me af. Als iedereen er vrijwillig zit en zo leeft. Is het dan strafbaar? Behalve leerplicht maar thuisonderwijs mag ook. Geld hebben ze mogelijk niet, dus belasting betalen geen idee hoe je dat zou moeten doen dan?

Eigenlijk best sneu om nu uit hun veilige cocon te moeten komen in een idioot hectische en drukke maatschappij. Het waarom vraag ik me vooral af. En de eigenaar van de boerderij, wat heeft hij dan fout gedaan als het gezin er vrijwillig zit.


Zat ook te denken aan financiën. Maar stel de vader krijgt een uitkering en alle lasten lopen per incasso dan trekt niemand aan de bel. Zo liggen er helaas ook mensen jarenlang overleden in huis. Maar dan vraag ik me ook af hoe het zit met de volwassen kinderen.

Onderwijsinspectie heeft het druk. Kan me indenken dat je in dat systeem snel uit het zicht bent. Verhuizen en vervolgens nooit meer inschrijven. Zolang school geen signaal geeft kan je snel buiten beeld zijn daar.

pmarena

Berichten: 48140
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:13

Het zal wel gewoon weer wat spectaculairder neergepend zijn dan het daadwerkelijk is. Een interessant verhaal is het sowieso wel, maar "leven in een kelder" is natuurlijk al een beetje overtrokken als ze ook gewoon buiten lopen, in de tuin werken enzo.

En als ze daar nu 9 jaar zo zitten dan ben ik ook wel benieuwd hoe hun leven daarvoor was, hoe ze hier zo in deze situatie terechtgekomen zijn. Hoe de eigenaar van de boerderij in het verhaal past enzo. Maar dit stuk is gewoon geschreven als sensatie, dat is wel duidelijk.

Ben benieuwd naar alle details en hoe het verhaal verder zal verlopen. Hopelijk krijgen de "kinderen" de hulp die ze nodig hebben en hun vader ook :(:)

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:14

Jeetje zit met open mond te lezen. Bizar dit!
Ik denk dat kinderen alles geloven wat hun ouders zeggen. Maar tjee wat gaan die het zwaar krijgen....sneu

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:17

dat het verhaal heel wat spectaculairder is gemaakt dan het werkelijk is, is idd ondertussen wel duidelijk ja

en gelukkig maar ook; in elk geval hebben ze allemaal nog wel weet van hun vorige leven, dat maakt het opnieuw aanpassen toch even net wat makkelijker te behappen mentaal dan wanneer ze echt in totale isolatie hadden geleefd hun hele leven lang ( de kinderen bedoel ik dan he). Hoewel bij de jongste dat natuurlijk wel minder het geval zal zijn wat betreft herinneringen.

maitestar23

Berichten: 659
Geregistreerd: 23-10-16
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:24

Jeetje dit is bij ons om de hoek...

En ja, die boerderij ligt echt wel afgelegen. Daar kom je echt niet langs als er geen reden toe is, ook niet per ongeluk.
En als je dan ook nog eens bewust aan de achterkant leeft dan zie je helemaal niks of niemand.

Die 9 jaar kun je denk ik wel met een korreltje zout nemen, die kinderen hebben geen onderwijs gehad en hebben dus waarschijnlijk geen benul van weken/maanden/jaren.

Ik las net ergens iets over vliegtuigen of auto's maar deze kinderen hebben waarschijnlijk niks geleerd en hebben echt geen idee wat een vliegtuig voor een ding is en dat daar dus andere mensen in kunnen zitten.

Nezzie

Berichten: 476
Geregistreerd: 28-02-05
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:27


NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:37

Bizar....gewoon heel bizar.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:38

Ik dacht dat ze eerst een grapje maakte op t nieuws...
Dat leek me nog al onwaarschijnlijk. 2e gedachte was, dat t vast in USA zou zijn....
Is t gewoon in NL.
Like.... Hoe dan?!

silverwind

Berichten: 220
Geregistreerd: 25-07-06
Woonplaats: Meppel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:39

Jeetje, ik rij regelmatig over deze weg...
Heel afgelegen is het er niet.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:52

Maar hoe dan?ohhh

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:53

Heel bizar dit.
Dat je inderdaad je kinderen ook zo 'binnen' kunt houden, zonder dat zij denken laat ik toch ns verder kijken wat er buiten is.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Gezin gevonden dat jarenlang verstopt zat in kelder

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:01

Ik loop stage bij een nieuws bedrijf en krijg alles super snel door, mochten jullie vragen hebben PB me dan even. Ik heb nog 20 min de tijd

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:01

pmarena schreef:
Nou dit klinkt als een verhaal dat alles behalve compleet is...ik wacht het complete plaatje wel even af voordat ik er een oordeel over vorm :)

Precies.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:02

SindyKaya schreef:
Ik loop stage bij een nieuws bedrijf en krijg alles super snel door, mochten jullie vragen hebben PB me dan even. Ik heb nog 20 min de tijd

Zal je baas blij mee zijn.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:03

rien10 schreef:
SindyKaya schreef:
Ik loop stage bij een nieuws bedrijf en krijg alles super snel door, mochten jullie vragen hebben PB me dan even. Ik heb nog 20 min de tijd

Zal je baas blij mee zijn.

Alles word ook direct gepubliceerd maar het kan zijn dat jullie het dan alsnog niet lezen :)
Ik zie hier namelijk vragen voorbij komen die allang online staan ;)
Laatst bijgewerkt door Weggebokt op 15-10-19 13:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:03

Echt ja, lekker professioneel ook :')

Century

Berichten: 5971
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:04

Ik vraag me ook af wat ze met de geit doen... Zo'n beest geeft zover ik weet niet oneindig melk zonder de bok weer te zien en een jonkie te krijgen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:06

Century schreef:
Ik vraag me ook af wat ze met de geit doen... Zo'n beest geeft zover ik weet niet oneindig melk zonder de bok weer te zien en een jonkie te krijgen...


Zolang ie gemolken wordt blijft ie melk geven..

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:06

Ik dacht dat geiten gewoon melk blijven geven als je ze echt consequent dagelijks melkt, toch?

Edit, relaxed was me net voor.

Century

Berichten: 5971
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:13

Is dat echt zo ja? Met koeien is dat niet zo toch?
Blijft wel dat er wel ooit een bok heeft moeten zijn.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 13:18

SindyKaya schreef:
Ik loop stage bij een nieuws bedrijf en krijg alles super snel door, mochten jullie vragen hebben PB me dan even. Ik heb nog 20 min de tijd


Alles word ook direct gepubliceerd maar het kan zijn dat jullie het dan alsnog niet lezen :)
Ik zie hier namelijk vragen voorbij komen die allang online staan ;)


Jouw baas beslist wanneer en via welk kanaal iets naar buiten komt. Niet jij, niet de stagiair.