steun onze boeren

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:50

Cer schreef:
Klimaat activisten gingen enige tijd geleden toch ook bij een boerenbedrijf (prive eigendom) naar binnen, das toch ook niet vreedzaam?

Grappig dat dat steeds wordt genoemd :+
Dat waren geen klimaatactivisten, dat waren dierenrechtenactivisten.

tienus63

Berichten: 12179
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:50

En wordt het beeld ook niet een beetje gekleurd in Groningen?
Het ziet er voor de een imponerend uit een dikke Case met frontgewicht pal voor de deur en voor de ander intimiderend of bedreigend.
Kans is groot dat de boer alleen maar een statement wil maken.

Hek op het Malieveld is al vervangen door de boeren en graszaad is ook al geleverd.

Afbeelding

Tiepfoudt
Berichten: 1165
Geregistreerd: 21-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:52

8nnemiek schreef:
Grappig dat dat steeds wordt genoemd :+
Dat waren geen klimaatactivisten, dat waren dierenrechtenactivisten.


1 pot nat :+

tienus63

Berichten: 12179
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:53

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 14-10-19 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 14:53

8nnemiek schreef:
Cer schreef:
Klimaat activisten gingen enige tijd geleden toch ook bij een boerenbedrijf (prive eigendom) naar binnen, das toch ook niet vreedzaam?

Grappig dat dat steeds wordt genoemd :+
Dat waren geen klimaatactivisten, dat waren dierenrechtenactivisten.

Grappig dat daar dan weer andere regels voor gelden .. :j

De klimaatactivisten die in Amsterdam zaten, hadden die wel of geen vergunning om daar te zitten? Daar ben ik best benieuwd naar :j

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:07

Ik had gelezen dat ze geen vergunning hadden, maar geen idee of dit klopt

LiannePuthzy

Berichten: 7005
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:08

Kinke schreef:
Ik had gelezen dat ze geen vergunning hadden, maar geen idee of dit klopt

Ze hadden volgensmij wel een vergunning gekregen maar niet voor die plek. Ze mochten op het Museumplein staan

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:09

Dan kan ik me voorstellen dat daar een verschil in zit... Mensen die zonder vergunning iets doen en daar dan voor bekeurd worden, of mensen die met vergunning iets doen en daar dan..euh.. niet voor bekeurd worden..?
Ja... :j dat klinkt een soort van logisch :j

8nnemiek

Berichten: 43487
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:09

Tiepfoudt schreef:
8nnemiek schreef:
Grappig dat dat steeds wordt genoemd :+
Dat waren geen klimaatactivisten, dat waren dierenrechtenactivisten.


1 pot nat :+

Grapje toch? :=

Er zijn klimaatactivisten die helemaal niks geven om dieren.
Er zijn dierenrechtenactivisten die niet eens gelóven in klimaatverandering..

LiannePuthzy

Berichten: 7005
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:13

Cer schreef:
Dan kan ik me voorstellen dat daar een verschil in zit... Mensen die zonder vergunning iets doen en daar dan voor bekeurd worden, of mensen die met vergunning iets doen en daar dan..euh.. niet voor bekeurd worden..?
Ja... :j dat klinkt een soort van logisch :j


Precies, ik gok dat de boeren(en ook burgers) die nu de wet aan het overtreden zijn in Groningen (nu.nl: palen uit de grond trekken, geweld plegen) ook gewoon bekeurd worden

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:14

O dus als je wel dreigt maar het niet daadwerkelijk doet is het wel okee? Nee duidelijk :j
Boeren opnieuw op de barricades; Drenthe, Overijssel en Gelderland trekken regels in - https://nos.nl/l/2306089

In Groningen: "als het beleid niet van tafel gaat gaat de deur van het provinciehuis eruit." Lijkt me weinig dubbelzinnigs aan.

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:16

De boeren die illegaal bezig zijn worden heus wel bestraft hoor. Die staan al lang op beeld.

Momenteel toespraak in Groningen. Ook oproep van de voorzitter daar om kalm te blijven, niks plat te rijden en blij te zijn dat er zoveel mensen achter de boeren staan. Mocht er geen akkoord komen (lees het besluit van tafel) dan worden er tenten ed geregeld zodat men kan overnachten in Groningen. Ze gaan dan niet weg. Maar: de nadruk ligt op netjes blijven, kalm blijven en geen gekke dingen doen. Afwachten en kop erbij.

Overigens: Livestream: https://www.dvhn.nl/groningen/Livestrea ... 20944.html

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:18

Winged schreef:
In Groningen is de sfeer niet al te best. Ik begreep dat er boeren vanaf Assen nu ook onderweg zijn naar Groningen. Hopelijk houden ze elkaar wat kalm.

Maar, dat de Groningse ploeg er harder instaat snap ik wel. Mede door de aardbevingsproblematiek. Het is daar simpelweg gevoelsmatig dubbelop dat de politiek zich weer in hun leven moeit.


Dat maakt de media ervan... Ronald Niemeijer van RTV Noord kwam al met een heel ander verhaal.

Het komt soms ook gewoon heel gunstig uit om een ander beeld te schetsen dan de werkelijkheid is.

Politie stuurt nieuwe mensen omdat anderen er al vanaf 7 uur staan en ze niet weten hoelang het gaat duren. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.

Maar goed met eieren gooien en stro verhakselen vind ik wat onnodig :')

Het verschil tussen stad en platteland was in mijn ervaring altijd groot in Groningen. Dus ik snap wel dat ze die trekkers eng vinden. En grote groepen mensen die ontevreden zijn hebben nooit een gezellige uitstraling. Betekent niet dat ze gevaarlijk zijn.

Kinke

Berichten: 20576
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:23

las net dat het eieren gooien door een of andere dronken druppie werd gedaan

Cer

Berichten: 30203
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:25

Magrathea schreef:
O dus als je wel dreigt maar het niet daadwerkelijk doet is het wel okee? Nee duidelijk :j.


Nieuws: ja zo werkt dat! Heel vervelend maar zo is het wel.
Als iemand je bedreigt (stalking, doodsbedreiging etc) dan mag dat over het algemeen gewoon, zolang ze het niet uitvoeren..
Buiten dat er HEEL veel mag onder het mom van 'vrije meningsuiting'

Ben wel een beetje verbaast dat je daar verbaast over bent..

Paaltjes uit de grond trekken mag niet, dus dat zal een bekeuring opleveren.. ALS ze dat al doen. Ik weet wel dat het omverrijden van ALLE hekken op het Malieveld in ieder geval niet zo was :')

Wel grappig dat het nu op die manier vinger wijzen wordt... :j
Oh zij hoeven zich niet aan milieuregels te houden, en wij wel, en dat is niet eerlijk: -> ja maar je moet niet naar een ander kijen.

Oh zij mogen wel dingen vernielen en worden niet bekeurd (voor zover dat waar is) en zij niet en dat is niet eerlijk : -> Oh ja dat is ook zo! OOK de boeren bekeuren, meten met twee maten wat is dat nu voor gekkigheid zeg !!

:')

Als t niet zo ernstig is is het bijna een soap

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:26

Janine1990 schreef:
Winged schreef:
In Groningen is de sfeer niet al te best. Ik begreep dat er boeren vanaf Assen nu ook onderweg zijn naar Groningen. Hopelijk houden ze elkaar wat kalm.

Maar, dat de Groningse ploeg er harder instaat snap ik wel. Mede door de aardbevingsproblematiek. Het is daar simpelweg gevoelsmatig dubbelop dat de politiek zich weer in hun leven moeit.


Dat maakt de media ervan... Ronald Niemeijer van RTV Noord kwam al met een heel ander verhaal.

Het komt soms ook gewoon heel gunstig uit om een ander beeld te schetsen dan de werkelijkheid is.

Politie stuurt nieuwe mensen omdat anderen er al vanaf 7 uur staan en ze niet weten hoelang het gaat duren. Er zijn nog geen aanhoudingen verricht.

Maar goed met eieren gooien en stro verhakselen vind ik wat onnodig :')

Het verschil tussen stad en platteland was in mijn ervaring altijd groot in Groningen. Dus ik snap wel dat ze die trekkers eng vinden. En grote groepen mensen die ontevreden zijn hebben nooit een gezellige uitstraling. Betekent niet dat ze gevaarlijk zijn.


Wat bedoel je met wat de media ervan maakt? De grillige sfeer? Ik heb de livestream hier aan. Klinkt als een gezellig festivalletje :))

Janine1990

Berichten: 43853
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:28

Kinke schreef:
las net dat het eieren gooien door een of andere dronken druppie werd gedaan


Ooh ook niet verrassend :')

Er was ook iemand die heel hard had staan schreeuwen 'kankerboeren'.

Ja das ook lekker opnaaien.

Volgens een verslaggever waren er ook klappen gevallen tussen politie en demonstranten. Even later meldt politie 0 aanhoudingen. Last time I checked mocht je geen agenten slaan. Dus nog een broodje aap erbij.

tienus63

Berichten: 12179
Geregistreerd: 09-08-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:30

Nogmaals deze karikatuur
Afbeelding

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:30

"Mensen op het terras bij de Martinitoren: ''Ja, ik heb geen slaapzak bij me, maar ik kan ook niet weg. M'n trekker staat ingesloten.'' #boerenprotest #rtvnoord" :') Net op Twitter

Maanon_
Berichten: 1144
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:31

Magrathea schreef:
O dus als je wel dreigt maar het niet daadwerkelijk doet is het wel okee? Nee duidelijk :j
Boeren opnieuw op de barricades; Drenthe, Overijssel en Gelderland trekken regels in - https://nos.nl/l/2306089

In Groningen: "als het beleid niet van tafel gaat gaat de deur van het provinciehuis eruit." Lijkt me weinig dubbelzinnigs aan.


Dat het in Groningen niet gemoedelijk gaat had ik al opgemerkt. Maar het dreigen in Groningen geeft nog steeds geen verband aan met het schrappen van de maatregelen in Drenthe, Gelderland of Overijssel.

LiannePuthzy

Berichten: 7005
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:32

tienus63 schreef:
Nogmaals deze karikatuur
[ [url=m/yJi6p6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat vind ik een goed plaatje. Denk ook dat uiteindelijk de waarheid tussen echt geweld plegen en braaf zijn ook echt wel een beetje in het midden licht. Bij elke groep heb je wel rotte appels er tussen zitten

Winged

Berichten: 33089
Geregistreerd: 28-12-05

Re: steun onze boeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 15:45

In Groningen komt er om 4 uur meer nieuws. Coalitie zit daar nu bij elkaar

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:02

tienus63 schreef:
Nogmaals deze karikatuur
[ [url=m/yJi6p6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat plaatje gaat natuurlijk ook op klimaat- en dierenrechtenactivisten etc.

fransje23

Berichten: 15438
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:06

Janneke2 schreef:
*ziet tractoren de afritten naar Schiphol blokkeren*

Dat lijkt me een mooi idee.
Liefst in de herfstvakantie.

Of 'dadelijk' in het skiseizoen: gewoon die luxe onzinvluchten onmogelijk maken.

(Zielig voor de vakantiegangers?
Hmm, nee - niet echt. De leefbaarheid van de wereld lijkt mij een uitstekende reden om geen onzinvluchten te boeken.)


Ja want er gaan dan echt alleen vakantievluchten.
Geen transport van exportproducten, mensen die naar begrafenissen en zieke mensen gaan. Mensen die terug naar huis willen, die zaken doen met het buitenland, naar conferenties moeten etc :j

tienus63

Berichten: 12179
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 16:10

fransje23 schreef:
tienus63 schreef:
Nogmaals deze karikatuur
[ [url=m/yJi6p6.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat plaatje gaat natuurlijk ook op klimaat- en dierenrechtenactivisten etc.

Geldt voor alles, berichtgeving over oorlog, bootvluchtelingen, China, religie, zwarte piet, boeddhisme, islam, Rusland enz enz.