Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:07

Tja, da's dan jammer :+
Ik kan het niet mooier zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:08

Pandora2 schreef:
Tja, da's dan jammer :+
Ik kan het niet mooier zeggen.

Dan leg je de lat voor jezelf wel erg laag.

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:10

Marie_Anne schreef:
Pandora2 schreef:
Tja, da's dan jammer :+
Ik kan het niet mooier zeggen.

Dan leg je de lat voor jezelf wel erg laag.


_O- Iets met de pot verwijt de ketel ofzo ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:15

Pandora2 schreef:
Marie_Anne schreef:

Dan leg je de lat voor jezelf wel erg laag.


_O- Iets met de pot verwijt de ketel ofzo ?

Begrijp je de betekenis van dat spreekwoord wel?

Als je dat soort uitingen gaat goedvinden, mensen doodwensen, waar eindigt dat dan? Want het begint bij Dutroux en dan?
Er zijn genoeg plekken op internet waar je je uit kunt leven met dit soort reaguursels. Geen Stijl, Facebook. Maar niet hier alsjeblieft. Ik heb dan ook getemd.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:15

Marie_Anne schreef:
Pandora2 schreef:
Zo'n monster moest al lang de doodstraf gekregen hebben.
Kost hij ook niks aan de maatschappij.

Van die vrouw hoor je ook helemaal niks meer. Ik had ook wel verwacht dat ze die gingen liquideren op een onbewaakt moment, maar helaas :7

Benieuwd of iemand het lef heeft die handlanger om te leggen. Want die komt snel vrij hoor. Niks zal dat tegenhouden. :x
Wel zo sympathiek dat de staat 'm meteen een werkloosheidsuitkering bezorgt :+

Ik vind dit soort uitspraken te ver gaan en niet kunnen eigenlijk.

En zijn daden konden wel of zo >;)
Die vent is de duivel in eigen persoon en leeft op kosten vd staat en gaat dat straks in alle vrijheid doen....En dat is normaal.

Advocaten die zulke mensen nog verdedigen heb ik ook geen goed woord voor over, vooral als ze zulke mensen nog op procedure fouten vrij willen krijgen. Dan mis je toch enkel gevoel.

KimD

Berichten: 20458
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:17

DezeNaam schreef:
Wat ik ook niet snap is dat er advocaten zijn die mensen zoals hem vervroegd vrij proberen te krijgen... Wat voor een mens ben je dan eigenlijk? Gaat het enkel en alleen om het geld?

Niet te begrijpen dat hij gewoon weer vrij mag komen. :n


Die doen gewoon hun werk.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:18

En kunnen er ook gewoon voor kiezen om iemand niet te verdedigen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:18

beatje schreef:
Marie_Anne schreef:

Ik vind dit soort uitspraken te ver gaan en niet kunnen eigenlijk.

En zijn daden konden wel of zo >;)
Die vent is de duivel in eigen persoon en leeft op kosten vd staat en gaat dat straks in alle vrijheid doen....En dat is normaal.

Advocaten die zulke mensen nog verdedigen heb ik ook geen goed woord voor over, vooral als ze zulke mensen nog op procedure fouten vrij willen krijgen. Dan mis je toch enkel gevoel.

Serieus, doe niet zo sneu. Ik neem aan dat je wel begrijp dat ik dat niet zeg, of ben je wel zo dom? Wat een ontzettend lage reactie.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:22

Heb jou getemd, wel grappig dat je zelf zo laag wordt en je dit verwerpt bij een ander in dezelfde zin.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:23

Hij hoort uiteraard nooit vrij te komen.

Maar goed, ik vond ook dat zijn ex-vrouw nooit vrij hoorde te komen. En ik vind ook dat eender welke handlanger die maar iets op de hoogte was van de gruwel nooit hoort vrij te komen. En dat gebeurt ook. Dus helemaal zeker dat hij nooit vrij komt durf ik niet te zijn, al acht ik de kans wel klein.

En over mensen die hem gaan neerschieten enzo zodra hij vrij komt geloof ik niet in. Bij de vrijlating van zijn ex ging er ook een hoop gebeuren maar die loopt gewoon rond en studeerde zelfs. Maar ik denk dat hij nooit vrijkomt omdat hij nooit of te nimmer ook maar iets van leven terug zou kunnen opbouwen, of hij moet ver weg verhuizen en een compleet andere identiteit aannemen. Hier zal zelfs een broodje halen bij de bakker onmogelijk zijn. Al denk ik wel dat er genoeg zijn die zich over hem zouden ontfermen, hetzij duistere kringen, hetzij groeperingen die geloven dat elke ziel "gered" kan worden en recht heeft op een tweede (of in zijn geval zoveelste) kans...

SparklingApp

Berichten: 1949
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:25

Iedereen verdient een eerlijk proces en daarvoor heb je een advocaat.
Dat sommige daarna proberen om onder straffen uit te komen, daar heb ik geen goed woord voor over.

Echt idioot in mijn ogen dat zo'n monster niet levenslang vast blijft zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:28

Marie_Anne schreef:
Zijn zoon heeft een interview gegeven, even opgezocht:
https://www.nieuwsblad.be/cnt/gb82sui95

Ik was wel geschokt toen ik dit nieuws las, herinner het me nog zo goed. Ik kan me niet voorstellen dat hij nu al vrijkomt eigenlijk. Ik hoop het in ieder geval niet.


Ik vind het best schokkend dat hij er zelfs nog over nadenkt om zijn eigen kinderen voor te stellen aan zijn ouders. Niet alleen om wat ze met andere kinderen gedaan hebben maar ook om zijn eigen jeugd.
Dat soort mensen wil je toch niet in de buurt van je kinderen hebben?

Verder hoop ik dat hij inderdaad niet (eerder) vrij komt en zou ik het in dit geval ook niet heel erg vinden als iemand er voor zorgt dat het nooit weer gebeuren kan.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:33

Er zou in België levenslang zonder mogelijkheid op vervroegde vrijlating moeten bestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:34

dromertje2 schreef:
Heb jou getemd, wel grappig dat je zelf zo laag wordt en je dit verwerpt bij een ander in dezelfde zin.

Hilarisch.Nou, goed gedaan meid +:)+ .

Ik vind het suggereren dat ik de daden van Dutroux goed praat omdat ik het niet oke vind om mensen dood te wensen op internet zo ontzettend misselijk :x . Ik heb geen facebook en twitter enzo om dit soort onderbuikgebral niet te hoeven zien. En ik merk dat ik er heel boos van word en niet zo leuk reageer nee. Maar ik neem er geen woord van terug.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:35

Ben zelf strafrechtadvocaat geweest, maar snap bij zulke nieuwsberichten echt even niets van de wereld. Mijns inziens zouden deze monsters nooit en te nimmer meer vrij rond mogen lopen.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:36

Marie_Anne schreef:
dromertje2 schreef:
Heb jou getemd, wel grappig dat je zelf zo laag wordt en je dit verwerpt bij een ander in dezelfde zin.

Hilarisch.Nou, goed gedaan meid +:)+ .

Ik vind het suggereren dat ik de daden van Dutroux goed praat omdat ik het niet oke vind om mensen dood te wensen op internet zo ontzettend misselijk :x . Ik heb geen facebook en twitter enzo om dit soort onderbuikgebral niet te hoeven zien. En ik merk dat ik er heel boos van word en niet zo leuk reageer nee. Maar ik neem er geen woord van terug.


Meid, dat is je goed recht maar iemand dom noemen blijft een belediging, dat is wat ik op merk.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:41

Marie_Anne schreef:
Serieus, doe niet zo sneu. Ik neem aan dat je wel begrijp dat ik dat niet zeg, of ben je wel zo dom? Wat een ontzettend lage reactie.

Gevalletje pot verwijt de ketel he. Dit maal juiste context. Maar gezien je reacties ben je ook niet zo'n gezellig mens. Kan ook niet anders als mensen die met zulke daders mee kunnen leven.

Dat is idd ook nog een ander aspect, dat zulke monsters als Dutroux nog brieven krijgen van mensen en ook nog vrouwen die dit soort mensen bewonderen. Dat kan ik ook niet snappen.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:49

Ik hoorde het op het nieuws, hoop dat Dutroux nooit meer vrij komt.In die tijd woonde ik in Belgie.

Pandora2
Berichten: 19861
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:04

Marie_Anne schreef:
Ik heb dan ook getemd.


+:)+ Top !!
Ik hoop dat dit je dag goedgemaakt heeft ! :+

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110797
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:07

Krijgt ie dan ook een nieuwe identiteit?
Want die is zijn leven natuurlijk niet veilig.

Riel

Berichten: 2143
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:36

Een rechtstaat waar daders van dergelijke misdrijven vervroegd 'kunnen' vrijkomen is geen rechtvaardige rechtstaat. Levenslang in de cel is de enige juiste straf voor dergelijke types. De advocaat mag en moet toezien of alles eerlijk verloopt tijdens het proces maar als het 100 procent bewezen is dat iemand (die eigenlijk geen mens meer is maar een 'niets') tot zoiets in staat is dan zou het voor een advocaat onmogelijk mogen zijn om dergelijke types vrij te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:45

KimD schreef:
DezeNaam schreef:
Wat ik ook niet snap is dat er advocaten zijn die mensen zoals hem vervroegd vrij proberen te krijgen... Wat voor een mens ben je dan eigenlijk? Gaat het enkel en alleen om het geld?

Niet te begrijpen dat hij gewoon weer vrij mag komen. :n


Die doen gewoon hun werk.

Iemand verdedigen omdat je vindt dat ze recht hebben op een eerlijk proces, snap ik, maar je als advocaat ook inzetten om iemand die dit op zijn geweten heeft eerder uit de gevangenis te laten komen, snap ik niet.

Riel: grappig juist dat in de internationale politiek men de wenkbrauwen fronst omdat levenslang in Nederland ook echt levenslang is en de kans op het verkrijgen van gratie bijna nul is. Men vindt dat onrechtvaardig. Overigens ben ik het daar niet mee eens, want mensen als Dutroux horen inderdaad gewoon niet meer vrij te komen, zelfs als ze volgens hun advocaat een "veranderd mens" zijn. Sommige risico's moet je gewoon niet nemen imo.

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:49

Hij is eerder al eens vervroegd vrijgekomen, kijk wat er gebeurd is . Hij heeft zijn 2de kans dus ook al gekregen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:24

dromertje2 schreef:
Hij is eerder al eens vervroegd vrijgekomen, kijk wat er gebeurd is . Hij heeft zijn 2de kans dus ook al gekregen.

Daarom vind ik het ook onbegrijpelijk dat Michelle is vrijgekomen. Zij was er de eerste keer ook bij. Ze had toen kansen genoeg gehad om hem te verlaten maar ze bleef bij hem. Dat hele maar ik was te bang voor hem om iets te doen verhaaltje van haar geloof ik geen snars van. Hooguit dat ze een bijzonder naïve, onderdanige en zeer beïnvloedbare persoonlijkheid heeft.

anjali
Berichten: 15178
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:25

beatje schreef:
Tigra_ schreef:
Van mij mag hij vrijkomen en ik hoop ook uit de grond van mijn hart dat iemand hen snel vind en zorgt dat hij niet meer gevonden wordt. Geen medelijden met hem. }>

Maar blijft ongelovellijk dat er zelfs overwogen wordt dat hij z'n leven terug krijgt. Zijn geen woorden voor. Zijn vrouw/vriendin is toch ook al jaren "vrij"? Weet niet meer hoe het zat maar toen weleens iets van mee gekregen.

Zei is idd al jaren vrij ,heeft ook maar vrij kort opgesloten gezeten. Ze had niet vrij gekomen als ze geen onderdak had. Helaas boden een stel achterlijke nonnen zonder medogen voor de ouders en familie van de vermoorde meisjes onderdak aan haar. Ik verwachtte toen ook dat er wel iemand klaar stond om ze neer te schieten ,maar helaas. Ze kon zelfs bij een dure kapper in Knokke naar de kapper.

Ja die heeft inderdaad onderdak gevonden in een klooster. Ik ben zelf R.K. en vond dit een zeer groot schandaal.Ik denk dat ze daar geld voor gekregen hebben,want dat klooster had financiele problemen en is later ook "failliet"gegaan,na het vertrek van mevrouw.