Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:51

Helemaal eens dat het moet worden opgevolgd en dat er geen fouten mogen gebeuren. Iedereen heeft recht op een eerlijke proces. Daar ben ik voor de volle 100 procent eens. Maar een dader in zo'n gevallen laten lopen vind ik not done. Corrigeer de mensen die de fouten maken. Maar laat een dader van een zwaar misdrijf niet vrij. Dan straf je enkel de slachtoffers (en misschien ook de mogelijke toekomstige slachtoffers.)

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 22:26

Het is ook onzin dat mensen zomaar vanwege elke procedurefout vrijgesproken worden. Er wordt namelijk door de rechters gekeken naar de impact van de fout op het proces. Op het moment dat er serieuze fouten gemaakt zijn, die invloed op het proces hebben, dan is het terecht dat er geen veroordeling kan volgen. Dat is het gevolg van leven in een rechtstaat en ik ben persoonlijk heel blij dat we hier in Nederland in een rechtstaat leven.

Nikass

Berichten: 16733
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 23:08

Riel schreef:
Helemaal eens dat het moet worden opgevolgd en dat er geen fouten mogen gebeuren. Iedereen heeft recht op een eerlijke proces. Daar ben ik voor de volle 100 procent eens. Maar een dader in zo'n gevallen laten lopen vind ik not done. Corrigeer de mensen die de fouten maken. Maar laat een dader van een zwaar misdrijf niet vrij. Dan straf je enkel de slachtoffers (en misschien ook de mogelijke toekomstige slachtoffers.)


Maar als er in het proces van die dader fouten zijn gemaakt dan is het dus geen eerlijk proces. En dan is de vraag of je kunt spreken van een dader, als je dat niet volgens de afgesproken regels kunt vaststellen.

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 07:44

Ik weet niet in hoeverre de discussie over een eerlijk proces hier aan de orde is. Spaghetti-arrest, iemand?

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:25


Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-19 14:43

Geen woorden voor.
Het zijn vreselijke mensen.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:56

:x ;(

In 2004 kreeg hij 25 jaar.... dat is idd '' ruim vervroegd vrijkomen '' _-:(

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:59

Maar daar trekken ze de jaren af die hij al vastzat voor het vonnis uitgesproken was.

Spijtig dat zijn slachtoffers geen 2de kans kunnen krijgen...
Veel te soft zijn ze hier.

Tieneke

Berichten: 21686
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:05

Hij zou sowieso vrijkomen, en ergens een 'voordeel' dat het nu onder voorwaarden is. Maar met dit soort gruweldaden mag je voor mijn part letterlijk levenslang vastzitten. En dan niet levenslang op z'n Belgisch.

SweetVanille
Berichten: 1772
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:24

Niemand moet hem gewoon aannemen als huurder, komt hij ook niet vrij

nova_zodiax

Berichten: 1037
Geregistreerd: 23-08-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:27

Dat hij of een handlanger überhaupt vrij mogen komen. Ik heb te doen met de ouders van de slachtoffers. Het systeem laat hun echt in de steek

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:53

25 jaar is veel te weinig. En dan laten ze hem nog vervroegd vrij... -O-

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 15:53

Hoe oud is die gast? Hij ziet er nog zo jong uit ...
Inderdaad, niet te verkopen dat dit soort misdadigers weer op vrije voeten komt.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:08

Askja, 48. Hij was heel jong toen hij veroordeeld werd, een echte junkie.

Ik vind het heel dubbel. Liever veel langer opgesloten. Maarja dat is nu eenmaal niet dus het is geen optie. En wat is dan beter, een paar jaartjes eerder met voorwaarden?Of gewoon letterlijk loslaten een paar jaartjes later? Hij heeft toch ook al eerder verlof gehad en heeft al eens voorwaarden geschonden toen? Wat gebeurt er eigenlijk als hij dat opnieuw doet? Kan hij dan eigenlijk een extra straf krijgen of komt hij dan evengoed sowieso over 2 jaar vrij?

Eponastable

Berichten: 3577
Geregistreerd: 29-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:31

Ik ben diep beschaamd een Belg te zijn ;(
Hij vroeg zelf om een enkelband en die heeft hij niet nodig acht de rechter. ;(
Zeer triest echt...

Ik verwijs ook altijd graag mensen naar de website www.bendevannijvel.com

--> https://bendevannijvel.com/andere/zaak-dutroux/

waar wel interessante lectuur staat.

Maar echt... mijn hart breekt! die meisjes waren van mijn generatie.
Heb dan ook zonet een berichtje gestuurd naar de papa van Melissa om hem sterkte te wensen. :n

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:57

Ik heb me een tijdje intensief verdiept in het dossier-Bende van Nijvel. De door jou genoemde site is wat dat betreft erg interessant en biedt veel informatie.
Het verhaal van de Bende van Nijvel is heel merkwaardig en macaber, aan alle kanten. Hoe meer je je erin verdiept, hoe vreemder en verontrustender het wordt.
Ook uitermate vreemd natuurlijk dat er na al die jaren (het speelde zich af in de jaren '80) nog steeds niets bekend is over deze geheimzinnige Bende. Toch beschermd van hogerhand?
Er is, meen ik, momenteel een Nederlands team onderzoekers bezig het hele dossier als een soort mega coldcase nog eens helemaal door te spitten - benieuwd of dat nog wat gaat opleveren.

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 16:59

Ik hoor net dat een van zijn handlangers vrijkomt na 23 jaar.
Michel huppeldepup, die geholpen heeft 4 meisjes te ontvoeren.

Dat is opmaat naar Dutrout.....wat ik je brom.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 17:32

Van mij mogen ze hem loslaten.

Wel op een moment en plaats die op voorhand geweten is en geef het volk maar de kans een gepaste straf te verzinnen.

Ik ben niet haatdragend, maar als ik aan mijn metekind van 5 denk, dan wil je maar 1 ding: beschermen.

Xanthippe

Berichten: 1723
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:16

Mi_Amore schreef:
Van mij mogen ze hem loslaten.

Wel op een moment en plaats die op voorhand geweten is en geef het volk maar de kans een gepaste straf te verzinnen.

Ik ben niet haatdragend, maar als ik aan mijn metekind van 5 denk, dan wil je maar 1 ding: beschermen.


Dat hebben ze bij Michelle Martin ook geroepen, en er is nog altijd niets gebeurd. Grote woorden, dat wel.

Ik voel me op dit moment ook beschaamd om Belg te zijn. Welke rechter kan zichzelf ooit nog recht ik de spiekel aankijken na zo'n uitspraak?

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:19

We roepen het idd wel, maar ook zij werd beter beschermd dan wie dan ook. Als je het volk echt zou laten doen zonder dat ze gestraft zouden worden, dan zie je andere taferelen.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:46

Op welke manier zou zijn beter beschermd zijn geweest? Zij liep niet met twee undercover bodyagents rond hoor. Ze ging gewoon naar buiten, is zelfs gewoon aan de kust bij de kapper "betrapt" en op restaurant, heeft gestudeerd en gewoon les gevolgd...als iemand haar had willen neerschieten was dat al lang gebeurd. Maar de meeste mensen beseffen ook dat ondanks ze misschien in een publieke opinie een heldendaad verricht zouden hebben, in het echte leven krijgen ze er ook gewoon een celstraf voor, en ergens maar goed ook, als je niet terug naar het Wilde Westen wilt gaan.

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:08

En degene die haar neerknalt wordt ook gewoon weggestoken ondanks dat het wel gezonder zou zijn voor de wereld. Aan zo iemand ben je niks kwijt buiten je belastingsgeld :) Op sommige vlakken mogen er echt wel doodstraffen ingevoerd worden opnieuw. Voor mij geen probleem. Wil je geen doodsstraf? Gedraag je dan zoals elk ander persoon. En blijf met je tengels van andermans kind af.

Sorry, geen medelijden met dat volk :)

Shadow0

Berichten: 43513
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Dutroux poging vervroegd vrij te komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:14

Even tussendoor maar ik vind het best wel schokkend dat er zoveel gezinspeeld wordt op geweld. Dat is niet ok, ook Belgie is een rechtstaat. Als je vindt dat het rechtsysteem niet ok is, dan zijn er vast manieren om dat (democratisch) te veranderen, maar eigenrechting en geweld zijn dat niet.
(En het maakt de samenleving niet veiliger maar onveiliger. Geweld stopt geen kinderverkrachting maar het maakt wel slachtoffers. De rechtstaat hebben we niet voor niets anders ingericht.)

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:16

Shadow0 schreef:
Even tussendoor maar ik vind het best wel schokkend dat er zoveel gezinspeeld wordt op geweld. Dat is niet ok, ook Belgie is een rechtstaat. Als je vindt dat het rechtsysteem niet ok is, dan zijn er vast manieren om dat (democratisch) te veranderen, maar eigenrechting en geweld zijn dat niet.
(En het maakt de samenleving niet veiliger maar onveiliger. Geweld stopt geen kinderverkrachting maar het maakt wel slachtoffers. De rechtstaat hebben we niet voor niets anders ingericht.)


Eens. Ik vind het ronduit stuitend wat hier gezegd wordt. (Wat natuurlijk niet betekent dat ik de daden van Dutroux en handlangers goedkeur, die dingen staan los van elkaar.)
Ik snap inderdaad niet dat er geen mogelijkheid is tot internering of iets dergelijks. Dat hun straf dan wel gedaan is, maar dat ze toch niet vrij kunnen komen.

Karl66

Berichten: 29753
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 20:19

Als je geen nabestaande of slachtoffer bent en je wilt iemand toch doodschieten, dan heb je zelf natuurlijk ook niet veel in de maatschappij te zoeken.